Tästä tulee niin mieleen eräs Portugalissa kauan sitten kadonnut pieni tyttö.
2-vuotias putosi 110 metriä syvään porausreikään Espanjassa
-
Bohemian Rhapsody
- Hetty Wainthropp
Re: 2-vuotias putosi 110 metriä syvään porausreikään Espanja
Kun lapsi leikkii ja pudottaa karkkipussin ja mukin syvään monttuun. Niin pistääkö hän kädet suoriksi ylöspäin ja hyppää jalat edellä? Ei...hän työntää ison pallo päänsä ja koettaa kurkottaa karkkeja. 
Viimeksi muokannut Bohemian Rhapsody, Ti Tammi 29, 2019 10:32 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mortui vivos docent
Jos maaperä olisi niin kovaa kuin väität, eikö työn joutuisuuden vuoksi teräsputkitus olisi voitu jättää kokonaan tekemättä? Eihän koko putkella ole mitään virkaa, ukot koppaan ja vinssillä alas. Tä?CSI kirjoitti: Maa on ihan samanlaista kovaa koko matkalla. Miksi sitä on kaivinkoneella ensin kaivettu, ei johdu mistään kovuudesta tai pehmeydestä vaan työn joutuisuudesta. Teräsputkitus taas on tuon hissin vuoksi, ei maaperän "pehmeydestä" johtuvaa.
Pistipä aavistuksen hymyilyttämään!CSI kirjoitti:Itseasiassa en laskenut. Opetellaanpas välillä lukemaankin oikein. Siellä oli monia (mahdottomia) ehtoja, joiden pitää täyttyä, joten se ei todellakaan ole mikään "7 metriä riittää" laskelma!damfin kirjoitti:Taisit tuossa itse laskeskella että 7 metrin matkalta irronnut maa-aines jo periaatteessa riittää,
Sitähän pyydettiin sitä laskelmaa ja minä laskin. Itse en ottanut mitään kantaa että se olisi mahdollista, taisinpa jopa signaloida "varsin utopistiseksi". Mutta laskin kun pyydettiin.
Onko jossain muuten ollut sellaista kuvaa, jossa näkyisi sen tontilla olevan rakennuksen sijainti tuohon kaivoreikään nähden?
Joo, kiitos niin oli näköjään, tätä laskettiin tuolla jotain kymmenisen sivua sitten ekaa kertaa, siihen viittasin ajatusvirheen kanssa. Eli metri 25cm halkaisijaltaan olevassa kaivossa tekee 49l.Tenux kirjoitti:
Sulla oli hieman heittoa tuossa. h100cm Ø21cm kaivossa = 34,6l.
Ø25cm kokoa tartteis olla siten 2,4 metrin matkalta, jotta tuo määrä tulisi täyteen.
Päästä, päästä
Periksi anna
Yhteiseksi hyväksi
Perimmäiseksi parhaaksi
Periksi anna
Yhteiseksi hyväksi
Perimmäiseksi parhaaksi
Teräsputkitus tuskin lisäsi työajan kestoa. Muulla ei juuri ole väliä tuollaisessa tilanteessa. Ilman sitäkin oltaisiin voitu koppa laskea, mutta siellä olisi sitten pitänyt olla ohjurikiskot tms estämässä kopan hakkaaminen seiniin tai jopa takertuminen niihin.Fox kirjoitti:Jos maaperä olisi niin kovaa kuin väität, eikö työn joutuisuuden vuoksi teräsputkitus olisi voitu jättää kokonaan tekemättä? Eihän koko putkella ole mitään virkaa, ukot koppaan ja vinssillä alas. Tä?CSI kirjoitti: Maa on ihan samanlaista kovaa koko matkalla. Miksi sitä on kaivinkoneella ensin kaivettu, ei johdu mistään kovuudesta tai pehmeydestä vaan työn joutuisuudesta. Teräsputkitus taas on tuon hissin vuoksi, ei maaperän "pehmeydestä" johtuvaa.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Laitan nyt tähän väliin, kun ei parempaakaan väliä tule, nämä havainnollistavat kuvat 2-vuotiaan kehon mittasuhteista suhteessa aikuiseen.
Liittyy siihen, että 2-vuotiaalla on vielä muuhun kroppaan nähden iso pää, ei juuri hartioita, kädet eivät yllä niin pitkiksi myöskään.
Jos mietitään tuonikäisen putoamista kädet ylöspäin, jalat edellä kapeaan kuiluun : päässä on valitettavasti silloin se enin osumapinta-ala.
Kuvituskuva 2-vuotiaasta kädet ylhäällä.

Kuva aikuisesta kädet ylhäällä.
Linkki kehityskaareen. https://image.slidesharecdn.com/growthm ... 1470819038
Edit linkit kuviin: https://www.shutterstock.com/search/2+year+old+child , https://www.refinery29.com/en-us/2016/0 ... -nyfw-2016 .
Liittyy siihen, että 2-vuotiaalla on vielä muuhun kroppaan nähden iso pää, ei juuri hartioita, kädet eivät yllä niin pitkiksi myöskään.
Jos mietitään tuonikäisen putoamista kädet ylöspäin, jalat edellä kapeaan kuiluun : päässä on valitettavasti silloin se enin osumapinta-ala.
Kuvituskuva 2-vuotiaasta kädet ylhäällä.

Kuva aikuisesta kädet ylhäällä.
Linkki kehityskaareen. https://image.slidesharecdn.com/growthm ... 1470819038
Edit linkit kuviin: https://www.shutterstock.com/search/2+year+old+child , https://www.refinery29.com/en-us/2016/0 ... -nyfw-2016 .
Viimeksi muokannut Lassie, Ti Tammi 29, 2019 10:57 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.
Hmm. Interested. Mikä palsta?Pequeno kirjoitti:Espanjalaisesta foorumista poimittu "iltasatu". Aika näyttää onko totta vai satua.
Google käännös...
Annan teille vihje ....
Ehkä isän pahoillani ei ollut vain siksi, että hän oli saanut hankalaa ottaa polttopuuta ...
Ehkä puhelu 122: een ei ollut niin välitön ....
Ehkä isällä oli "rannekoru "Ja ei juuri kultaa ... ja sitä, jota ei ollut nähtävissä kuvissa, ei tarkoita, että se ei olisi ollut onnettomuuden aikaan ....
Ehkä GC ei ollut yksin yksin keskittynyt yksinomaan kaivoon. ..
Ehkä vanhemmat eivät olleet nukkumassa autossa useita yötä.
Ehkä ei ollut 8 talon vartijaa, jotka vartioivat taloa, suojelemaan heitä "vain" lehdistöltä ...
Päästä, päästä
Periksi anna
Yhteiseksi hyväksi
Perimmäiseksi parhaaksi
Periksi anna
Yhteiseksi hyväksi
Perimmäiseksi parhaaksi
Ei kannattaisi. Sinulla vaikuttaa olevan dysleksia.Foxie kirjoitti:Pistipä aavistuksen hymyilyttämään!CSI kirjoitti:Itseasiassa en laskenut. Opetellaanpas välillä lukemaankin oikein. Siellä oli monia (mahdottomia) ehtoja, joiden pitää täyttyä, joten se ei todellakaan ole mikään "7 metriä riittää" laskelma!damfin kirjoitti:Taisit tuossa itse laskeskella että 7 metrin matkalta irronnut maa-aines jo periaatteessa riittää,
Sitähän pyydettiin sitä laskelmaa ja minä laskin. Itse en ottanut mitään kantaa että se olisi mahdollista, taisinpa jopa signaloida "varsin utopistiseksi". Mutta laskin kun pyydettiin.
CSI kirjoitti:1) Itseasiassa en laskenut.
2) minä laskin
3) laskin kun pyydettiin
Loistava havainto!CSI kirjoitti:Sinulla vaikuttaa olevan dysleksia.
Kiitos CSI kun laskit. Ja muistetaan, että sitä oli jopa yli metri sitä maata siellä, jostakin syystä erittäin tiivistynyttä ja jolle ei paikalla olevien insinöörienKÄÄN mielestä löydy selitystä. Sitä poistettiin 30-60cm, jonka jälkeen kerrottiin pojan päällä olevan edelleen metri maata, ja jälkeen nähtiin helpommaksi kaivaa toinen kuilu. Eli tuo 7m ei ihan riitäkään, ja luulisi tuollaisen reunoilta rapisseen pölyn nousevan sieltä sillä samalla imurilla, jolla sitä jo noinkin paljon saatiin poistettua.
Päästä, päästä
Periksi anna
Yhteiseksi hyväksi
Perimmäiseksi parhaaksi
Periksi anna
Yhteiseksi hyväksi
Perimmäiseksi parhaaksi
World of tänks.
Päästä, päästä
Periksi anna
Yhteiseksi hyväksi
Perimmäiseksi parhaaksi
Periksi anna
Yhteiseksi hyväksi
Perimmäiseksi parhaaksi
No totta helvetissä lisäsi. Muutaman kumipyörän asennus koriin vaimentamaan mahdollisia iskuja kuilun seinämiin ja estämään takertuminen olisi ollut varmasti nopeampi tapa. Putkitushan tuotti ongelmia ja jouduttiin tekemään kahteen kertaan.CSI kirjoitti:
Teräsputkitus tuskin lisäsi työajan kestoa. Muulla ei juuri ole väliä tuollaisessa tilanteessa. Ilman sitäkin oltaisiin voitu koppa laskea, mutta siellä olisi sitten pitänyt olla ohjurikiskot tms estämässä kopan hakkaaminen seiniin tai jopa takertuminen niihin.
Nuo hissit on vakioratkaisuja, ei niitä niin vain ruveta modaamaan (kuka ottaa vastuun?)Fox kirjoitti:No totta helvetissä lisäsi. Muutaman kumipyörän asennus koriin vaimentamaan mahdollisia iskuja kuilun seinämiin ja estämään takertuminen olisi ollut varmasti nopeampi tapa. Putkitushan tuotti ongelmia ja jouduttiin tekemään kahteen kertaan.CSI kirjoitti:
Teräsputkitus tuskin lisäsi työajan kestoa. Muulla ei juuri ole väliä tuollaisessa tilanteessa. Ilman sitäkin oltaisiin voitu koppa laskea, mutta siellä olisi sitten pitänyt olla ohjurikiskot tms estämässä kopan hakkaaminen seiniin tai jopa takertuminen niihin.
En ole kuullut, että putkitus olisi pitänyt tehdä kahteen kertaan. Onko sulla lähdettä?
Googleen vaikkapa "Julen putkitus" niin löytyy lähteitä.CSI kirjoitti:En ole kuullut, että putkitus olisi pitänyt tehdä kahteen kertaan. Onko sulla lähdettä?