Poliisikoira puri pihansiistijää poliisiasemalla

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)

Re: Poliisikoira puri pihansiistijää poliisiasemalla

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

^
Belgi on luonteeltaan ärhäkkäämpi suojelemaan isäntäänsä ja saattaa napata jos vieras astuu reviirille .Tämä on kouluttajilla tiedossa,tai ainakin pitäisi olla. Koira kuitenkin oli kytkettynä joten syypää on kouluttaja.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
Iso-D
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Iso-D »

Tietysti spekulaatiota, mutta tuo paikka on nimenomaan poliisikoirien koulutuspaikka, eli nythän ei ole tiedossa missä vaiheessa koulutusta tämä ko. koira on ollut.....
DemlaMinfo
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja DemlaMinfo »

damfin kirjoitti: Sinähän se väitit että koira ei tehnyt virhettä vaan toimi niinkuin se on koulutettu toimimaan, minun mielestäni koira teki virheen eli vika on koiran.
Siis koira teki virheen, jos poliisi hihnan toisessa päässä antaa koiran käydä pihan siistijään kiinni?

Minun mielestäni virheen teki vain poliisi, joka piti hihnaa ja antoi huollettavansa käydä kimppuun.
Mielenterveys on tärkeä osa ihmisen hyvinvointia. Omasta mielenterveydestään voi pitää huolta ja omia voimavarojaan vahvistaa. Psykologin kanssa keskustelu voi auttaa pääsemään eroon harhaluuloista ja kuuloharhoista.
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

DemlaMinfo kirjoitti:
damfin kirjoitti: Sinähän se väitit että koira ei tehnyt virhettä vaan toimi niinkuin se on koulutettu toimimaan, minun mielestäni koira teki virheen eli vika on koiran.
Siis koira teki virheen, jos poliisi hihnan toisessa päässä antaa koiran käydä pihan siistijään kiinni?

Minun mielestäni virheen teki vain poliisi, joka piti hihnaa ja antoi huollettavansa käydä kimppuun.
Asiasta voi vänkätä vaikka kuinka, mutta ellei koiraa todellakin ole koulutettu puremaan kaikkia vastaantulijoita tai kohdalle osuvia, vaan koira koulutetaan puremaan käskettäessä, niin silloinhan koira selkeästi toimi vastoin koulutustaan, eli teki virheen.

Minä en ole poliisikoirakoulua käynyt joten omakohtaista kokemusta minulla ei ole, mutta joistakin ohjelmista minulle on jäänyt sellainen käsitys että koiran koulutukseen yhtenä tärkeimpänä asiana kuuluisi nimenomaan kouluttaa koira hyökkäämään vain käskystä.

Edit:
https://www.polamk.fi/poliisikoiralaito ... uskoulutus
Koiran on istuttava, mentävä maahan, jäätävä paikoilleen ja irtaannuttava ohjaajan käskystä. Koiran on suoritettava ohjaajan sille antamat tehtävät halukkaasti ja täsmällisesti. Koiran on oltava sosiaalinen, tultava toimeen muiden koirien kanssa ja sovelluttava ryhmätoimintaan.

Voimankäyttö

Koiran tulee olla ohjaajansa hallinnassa, käydä kiinni käskystä ja irrottaa käskystä. Perusteiden kouluttamisen jälkeen harjoituksissa jäljitellään oikeita työtehtäviä sisä- ja ulkotiloissa.
Siinähän tuo on sanottu, koira ei toiminut kriteereiden mukaan, eli se teki virheen
jepulis82
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

damfin kirjoitti:
DemlaMinfo kirjoitti:

Asiasta voi vänkätä vaikka kuinka, mutta ellei koiraa todellakin ole koulutettu puremaan kaikkia vastaantulijoita tai kohdalle osuvia, vaan koira koulutetaan puremaan käskettäessä, niin silloinhan koira selkeästi toimi vastoin koulutustaan, eli teki virheen.

Minä en ole poliisikoirakoulua käynyt joten omakohtaista kokemusta minulla ei ole, mutta joistakin ohjelmista minulle on jäänyt sellainen käsitys että koiran koulutukseen yhtenä tärkeimpänä asiana kuuluisi nimenomaan kouluttaa koira hyökkäämään vain käskystä.
Voi olla että koira teki virheen. Kukaan meistä ei ollut paikalla, joten ei tiedetä. Vastuu koirasta kuuluu kuitenkin poliisimiehelle. Saivarrella voi vaikka poliisimiehen kullin pituudesta, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että koiralla ei ole mitään velvollisuuksia eikä vastuuta asiassa.
"Those who want respect, give respect."
DemlaMinfo
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja DemlaMinfo »

Ei ketjulla väliä niin aina tulee damfin vänkäämään.. tuossa siitä omasta postauksestasi
Koiran tulee olla ohjaajansa hallinnassa
Koira ei ollut ohjaajansa hallinnassa vaan puri pihansiistijää. Ohjaaja ei siis ollut pätevä, tai teki virheen. Ei koira, jonka tulee olla ohjaajansa hallinnassa.

Jos meidän koirat purisi ohikulkijoita niin eihän poliisi niitä koiria asiasta syyttäisi vaan meitä, koiran omistajia. Mutta lakia tulkitaan eritavalla poliisien, tai muiden virkamiesten ollessa kyseessä.
Mielenterveys on tärkeä osa ihmisen hyvinvointia. Omasta mielenterveydestään voi pitää huolta ja omia voimavarojaan vahvistaa. Psykologin kanssa keskustelu voi auttaa pääsemään eroon harhaluuloista ja kuuloharhoista.
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

DemlaMinfo kirjoitti:Ei ketjulla väliä niin aina tulee damfin vänkäämään.. tuossa siitä omasta postauksestasi
Koiran tulee olla ohjaajansa hallinnassa
Koira ei ollut ohjaajansa hallinnassa vaan puri pihansiistijää. Ohjaaja ei siis ollut pätevä, tai teki virheen. Ei koira, jonka tulee olla ohjaajansa hallinnassa.

Jos meidän koirat purisi ohikulkijoita niin eihän poliisi niitä koiria asiasta syyttäisi vaan meitä, koiran omistajia. Mutta lakia tulkitaan eritavalla poliisien, tai muiden virkamiesten ollessa kyseessä.
Oli ketju mikä tahansa niin aina siellä on DemlaMinfo vänkäämässä kun sitä niin vituttaa myöntää olevansa väärässä.
Jos tuossa poliisikoirakoulun lainauksessa luetellaan koiran ominaisuuksia ja mitä sen tulee osata, niin meinaat että silti juuri tuossa yhdessä lauseessa puhutaankin siitä mitä koiran ohjaajan tulisi tehdä, ja mihin se unohtui se seuraava lause jossa sanotaan "käydä kiinni käskystä ja irrottaa käskystä" eli jos mielestäsi koiran ohjaaja yksin teki virheen niin onko sinulla jotain tietoa siitä käskikö koiran ohjaaja koiraa käymään kiinni siihen pihansiistijään?

Jos teidän koirat purisi ohikulkijoita niin mielestäni ne käyttäytyvät väärin ja ne tulisi lopettaa. Poliisia minä en tässä puolustele, mielestäni poliisin tulisi myöntää että kyseinen koira ei sovi palvelukoiraksi vaan sekin tulisi lopettaa tai pitää jossain jossa se ei pääse tekemisiin sivullisten ihmisten kanssa.
jepulis82
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

Koiralle sakkoja ja ehdollista. Oppiipahan olemaan purematta siistijöitä. 8)

Poliisille kunniamerkki esimerkillisestä työskentelystä. Mitäs poliisisetä nyt sille voi että koira teki harmillisen virheen. 8)
"Those who want respect, give respect."
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Koiranohjaajalle eläintenpitokieltoa, koiralle lopputili ja eläkevirka kirjastokoirana.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

Koira piikille ja ohjaaja hoitoon,siinä mun resepti.Helvetin tylsä topikki mut pakko kommentoida :lol:Sen verran sikakoira oon
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
Iso-D
Nikke Knatterton

Poliisikoiran koulutus vie aikaa paljon ja siksi sen hinta on melko iso....(joskus puhuttu n. 20 000e summasta), niin ei niitä ihan helpolla lopetella.
Edelleenkään ei oikein ole selkeää kuvaa, että miten tuo purematilanne on mennyt... eikä myöskään siitä, että missä vaiheessa koulutusta tuo koira on ollut...
Pizzaman
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Pizzaman »

Ensinnäkin: Miekkalinna ei ole poliisikoirakoulu vaan poliislaitoksen uudehko rakennus. Poliisikoirakoulu on kyllä Hämeenlinnassa.

Toiseksi: Tapahtuma oli sunnuntaina, jolloin ehkä ei koirakoulussa ole kovasti ohjelmaa.

Kolmanneksi: Poliisi oli lähdössä kotiin ja oli ehkä väsynyt päivystyksen jälkeen?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005993262.html

Neljänneksi: Olen itse tavannut näitä käyttöpuolen norjalaisia malinoiseja ja yksi niistä puri omistajaansakin pahasti. Jostain syystä koiran rotua ei ole ilmoitettu. Muutenkin tiedotus tapahtumasta on ollut varsin himmeetä.
NorthernDarkness
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja NorthernDarkness »

Olisi mielenkiintoista tietää yksityiskohtia tästä.Esim. että menikö hihna rikki vai lipesikö se kädestä.Näkisin tuon kädestä lipeämisen ainakin poliisin omana huolimattomuutena...
Muistappa poika että kun nuorena varastat niin vanhana omistat.
Iso-D
Nikke Knatterton

No pahus, siinä tosiaan lukee poliisilaitos.... eli tilanne siis ollut ilmeisesti sellainen, että tää uhri ollut heti oven takana, kun koira & poliisi on avannut oven...ei tuo oikeastaan mikään ihme ole, jos tuollaisessa tilanteessa reagoi noin?
Pizzaman
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Pizzaman »

Vieläkin väärin. Ilmeisesti ovat sekä koirakko että uhri olleet sisäpihalla. Uhrin on soittanut tai on ollut tarkoitus soittaa valvomon ovikelloa, että avaavat portin. Aura on ollut menossa ulos.
Vastaa Viestiin