Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
metsätonttu

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja metsätonttu »

Dope Boy kirjoitti:Nyt on jo se uutta että poliisi myöntää neljännenkin samankaltaisen tapauksen olemassaolon.
On tästä tapauksesta kerrottu aikaisemmin Rikospaikka ohjelmassa. Asian poliisin tietoon toi uhrin äiti liki kolmisenkymmentä vuotta tapauksen jälkeen. Uhri oli itse siihen mennessä jo kuollut. Se kerrottiin, että kyyti, alkoholia ja lääkkeitä oli tarjottu ja kyyti päättynyt metsäalueelle. Se missä tämä metsäalue sijaitsee tai mitä siellä tai sen jälkeen tapahtui ei ole kerrottu.
Murhasta Tuli Totta
Poliisikoira Rex
Viestit: 276
Liittynyt: Ke Loka 17, 2018 2:33 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Murhasta Tuli Totta »

isoäiti kirjoitti:Laukut on voitu tarkoituksella löydettäviksi.
Haantie ei välttämättä itse jättänyt laukkuaan kuppilaan.
Tekijän motiivi voi olla kosto, vihan purkaminen , fantasian toteuttaminen, tai hyötyminen.

Fantasiaan voisi kuulua jumalan kätenä toimiminen, kätenä joka poistaa pahaa maailmasta. Henkilöitä jonka kaltaiset ovat tuottaneet tuskaa tekijälle sekä myös muillekin.

Jospa ruumiin pitikin löytyä pian ja tekijä tiesi että tuulenkaadot käydään tarkistamassa ja tarkistaja voi ajaa autonsa lähelle ruumiin jättö paikkaa, tämä jos tekijä hyötyy ruumiin nopeasta löytymisestä. Voi liittyä myös fantasiaankin sekä vihan ja koston purkaukseenkin tuo ruumiin nopea löytyminen
Aivan, enpä älynnyt ajatella, että hyvä paikallistuntemus mahdollistaisi myös sen, että saattoi arvata/tietää metsänomistajan liikkeistä ja tiesi ruumiin löydettävän nopeasti. Tätä juuri tarkoitin, kun totesin, etten halua liikaa urautua ajatuksissani. Koska emme todellakaan tiedä murhan motiiveja, on eri näkemyksillä oma paikkansa eikä mikään ole oikeampi tai väärempi. Vain poliisi saattaa kyetä tiedossaan olevien nyanssien perusteella sulkemaan pois vaihtoehtoja ja kenties täysin absurdeja linjoja. Toisaalta heilläkin lienee silti ihan liikaakin valinnanvaraa tutkimuslinjojen suhteen.
OscM
Poliisikoira Rex
Viestit: 267
Liittynyt: Su Maalis 06, 2016 10:34 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja OscM »

isoäiti:
Laukut on voitu tarkoituksella löydettäviksi.
Haantie ei välttämättä itse jättänyt laukkuaan kuppilaan.
Laukuista tulee mieleen että ehkä tekijä on jonkinlainen järjestysfriikki, näkee itsensä "kunnon kansalaisena" kun ne asianmukaisesti "palauttaa".

Mitä se hitsailtu auto sitten mahtoi olla. Pia-surmissa oli myös jotain hitsailujäämiä, mutta ne olivat kulkeutuneet autoon muualla tehdystä metallityöstä. Jos itse autoa hitsailee, ehkä siihen silloinkin jää jotain metallijäämiä? Mitäs jos jotain tuollaisia metallijäämiä löytyi vaikka Tuula L:n vaatteista, tai jotain, ja se osaltaan vahvisti että juttu liittyy siihen Hellun tapaukseen. Mutta jos eivät olleetkaan peräisin itse autosta vaan jostain muualla tehdystä metallityöstä.
poepporoo
Theo Kojak
Viestit: 1122
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 10:22 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

isoäiti kirjoitti:Ruumishan on voitu tuoda paikalle pressuun käärittynä jolloin paikalta löydetty köyden pätkä liittyisikin pressun sitomiseen.
Jos olisi tuotu pressulla, niin miksi ei sitten jättää pressussa uhria niille sijoilleen? Olisiko tekijä nähnyt vaivaa, riisunut kääreen ympäriltä ja ottanut pressunsa talteen?
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

Pressu olisi suojannut autoa jolla ruumis on kuljetettu, uhrihan oli surmattu muualla ja tuotu löytö paikalle. Jos tekijä pelkäsi pressusta löytyvän jotain tekijään viittaavaa, kuituja ym vastaavaa.

Laukun huolellinen asettelu puun viereen kertoo ehkäpä järjestyksen ihmisestä sekä rauhallisuudesta, eli kylmän viileästä kaverista.

Koska olen saanut sen käsityksen että laukussa olevat tavarat ja rahat ovat olleet tallella niin kyllähän sekin jotain kertoo, miksei niitä viety.
Murhasta Tuli Totta
Poliisikoira Rex
Viestit: 276
Liittynyt: Ke Loka 17, 2018 2:33 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Murhasta Tuli Totta »

isoäiti kirjoitti:Pressu olisi suojannut autoa jolla ruumis on kuljetettu, uhrihan oli surmattu muualla ja tuotu löytö paikalle. Jos tekijä pelkäsi pressusta löytyvän jotain tekijään viittaavaa, kuituja ym vastaavaa.

Laukun huolellinen asettelu puun viereen kertoo ehkäpä järjestyksen ihmisestä sekä rauhallisuudesta, eli kylmän viileästä kaverista.

Koska olen saanut sen käsityksen että laukussa olevat tavarat ja rahat ovat olleet tallella niin kyllähän sekin jotain kertoo, miksei niitä viety.
Onko haluttu alleviivata, että murhaan ei liity varkaus/ryöstömotiivia? Murhaaja on nk.sellaisen "yläpuolella".
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

Tuota ajan takaa että jos rahat ovat tallella niin ei ole ollut rahan tarvetta ja kun laukku on nätisti aseteltu ei ole isompi hoppu pois dumppaus paikaltakaan.
Muuten voi kyseessä olla hyötyminen joka saadaan siitä että lukkarinen ei ole enää elossa, mutta löytyisi nopeasti ja kaikki paperit ym tallella joten käytännön asiat saisi hoidettua nopeasti ruumiin löytymisen jälkeen. Hyöty on jotain paljon suurempaa kuin käsilaukussa olleet rahat. Tuo ruumiin avaaminen on vain hämy juttu, olisiko sekin tehty vain hämäykseksi?
Kun on kyseessä kylmän viileä karski henkilö niin miksei onnistuisi pieni leikkelykin hämäämis tarkoituksessa ilman mitään sen kummempaa fantasian toteuttamista.
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2208
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Väitän, että Lukkarisen leikkely oli keskeinen osa murhaajan sairasta fantasiaa. Lukkarisen ruumis jätettiin tarkoituksella löydettäväksi ja vielä sillä tavalla, että tarkoitus oli järkyttää ruumiin löytäjää. Haantien kohdalla murhaaja taas halusi näyttää, että osaa tehdä murhan myös siten, että ruumista ei löydetä.
Panama
Susikoski
Viestit: 37
Liittynyt: Su Heinä 15, 2018 12:04 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Panama »

hannu hanhi kirjoitti:Väitän, että Lukkarisen leikkely oli keskeinen osa murhaajan sairasta fantasiaa. Lukkarisen ruumis jätettiin tarkoituksella löydettäväksi ja vielä sillä tavalla, että tarkoitus oli järkyttää ruumiin löytäjää. Haantien kohdalla murhaaja taas halusi näyttää, että osaa tehdä murhan myös siten, että ruumista ei löydetä.
Haluatko avata enemmän tuota ensimmäistä teoriaa, että mikä ajoi sinut uskomaan tähän? Tapaus kiinnostaa suuresti!
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

Kiinnostaa myös tuo hannu hanhen uskomus viiltely fantasiasta. Oliko teko mielestäsi tämä yksittäinen ja fantasia liittyi siihen vai oletatko olevan muitakin uhreja joihin jotain samaa fantasiaa on toteutettu??? Millainen oletat tuon fantasian olevan? ja mikä on sen tekijässä synnyttänyt.
Kun ja jos on fantasiasta kysymys niin mennään oletetusti järkevien ihmisten kauhuksi foliohattu teorioihin? minulle se sopii kyllä. Ihmisen iho on sitkasta leikellä ja raaka maksa namia...
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

Lisään edelliseen viestiini tämän: Olen aina pitänyt raaka lihasta ja maksasta mutta vain kaupan hyllyltä ostetusta. Ihmisen ihoa olen leikellyt koska minua pyydettiin se tekemään, ja kun se teko väline ei ollut skalpellin luokkaa niin olihan se iho sitkasta leikellä ja muistaakseni projekti jäi hiukan kesken, niin että tämä ei ollut fantasiaa. No voi olla vaikeata tarkentaa millainen fantasia voisi olla kyseessä koska sehän voi olla mitä vaan.
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4672
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dazu »

isoäiti kirjoitti:Kiinnostaa myös tuo hannu hanhen uskomus viiltely fantasiasta. Oliko teko mielestäsi tämä yksittäinen ja fantasia liittyi siihen vai oletatko olevan muitakin uhreja joihin jotain samaa fantasiaa on toteutettu??? Millainen oletat tuon fantasian olevan? ja mikä on sen tekijässä synnyttänyt.
Kun ja jos on fantasiasta kysymys niin mennään oletetusti järkevien ihmisten kauhuksi foliohattu teorioihin?
Hannu tarkoittaa tuolla fantasialla sitä, että sarjamurhaajilla on yleisesti ottaen pitkään kehittynyt fantasiamaailma, mitä he sitten alkavat toteuttamaan ja, minkä pohjalta he näitä tekojaan alkavat tekemään.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
isoäiti
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:18 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

-Kiitoksia palautteesta dazu. Onhan se näin kuin kirjoitit, mutta millainen tuo fantasia on ? sitä ei voi tietää kuin tekijä, ei ainakaan tässä vaiheessa kun tekijää ei ole edes saatu kiinni.

-Tapaus Lukkarinen voi kuitenkin olla ihan jotain muuta kuin sarjamurhaajan tekosia, missä ovat muut samankaltaisesti käsitellyt uhrit ?. Itse oletan yhtenä vaihtoehtona näin että lukkarisen ruumiin oli tarkoituskin löytyä.

- Ruumiin nopea löytyminen voi liittyä hyötymiseen tai fantasiaan. Fantasian toteuttamisessa tekijä saa tyydytyksen jotain kautta siitä että tämä Lukkarisen ruumis jäi löydettäväksi ja oli käsitelty niin kuin oli.

- Fantasian kohdalla on tietysti voinut käydä niinkin että on tullut jokin ennalta arvaamaton tilanne ja ruumis on pitänyt dumpata nopeasti ja siksi se löytyi.

-Jos motiivina on ollut hyötyminen taloudellisesti esimerkiksi jonkun ihmissuhteen säilymisen kautta tai muulla tavalla, niin tämä lukkarisen surma on yksittäinen tapaus jossa ruumiin nopea löytyminen edesauttaa lukkarisen surmasta jollain tapaa hyötyvää tekijää. Legenda sarjamurhaajasta vain suojelee tekijää.

-Ehkäpä kannattaa pitää kaikki mahdolliset tutkintalinjat auki eikä jumittua omaan näkemykseen, tämä koskee myös minua itseäni.

-Mitäs jos koko hommasta tehtiin video ? maailmassa kun on monenlaista pervoa.
Eikä ne videot pääty julkiseen jakeluun.. Tällainen ajatus on pitkään ollut mieleni perukoilla mutta en aiemmin ole maininnut tästä mitään.
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4672
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dazu »

Vauvapalstalta löydettyä:
Hyvinkää, ajankohdasta on jo yli 10 vuotta.
Alkoholin kulutukseni oli todella runsasta ja olin tuttu näky keskustan kuppiloissa ja lisäksi minulla oli tummat hiukset.
Kerran olin sitten hoippumassa kotia kohti.
Asuin melko syrjäisellä ja metsäisellä alueella tuolloin.
Olin noin puolen kilometrin päässä kotoa, kun viereeni ajoi vaalea auto.
En enää kuollaksenikaan muista autosta mitään muuta kuin että se oli valkoinen, vähän vanhempi ja kuluneen näköinen.
Autosta huuteli noin kuusikymppinen mies, että tarvitsenko kyytiä. Vastasin että en ja jatkoin matkaa.
Auto lähti perään seuraten minua kotiovelle asti. Kotona menin katsomaan ikkunaan ja näin auton lipuvan hiljalleen pois.

Näin myöhemmin tämän kadonneet-jakson, jossa käsiteltiin Maaritin katoamista.
Mieleeni tuli heti se talvinen ilta, jolloin se mies oli pyytänyt minua kyytiin.
Voi olla että koko juttu oli pelkkä sattuma ja auto sekä mies eivät liittyneet mitenkään koko sarjamurhaaja-juttuun, mutta siltikin mielessä pyörii edelleen kaikkien näiden vuosien jälkeen että mitä jos olisin noussut kyytiin. Olisiko minua odottanut Tuula Lukkarisen kohtalo?
Saan edelleen kylmiä väreitä koko jutusta.
https://www.vauva.fi/keskustelu/2699536 ... 1517646986
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Vauva palsta on niin täynnä sekopäisiä kirjoittelijoita, että en siellä olevia juttuja lähtisi uskomaan. Mutta jos tuo todella pitää paikkaansa niin toivottavasti on ilmoittanut poliisille.
Vastaa Viestiin