Jälkimmäisessä kuvassa Kanervo synkistyneenä.Oikealla nimismies Sulo Vuorio.

Tämä viesti on jäänyt mietityttämään minua. Pentti Kankaanpään vuonna 2002 julkisuuteen tuoman teorian mukaanhan Vihtori oli tekijä, ja haki Arvon apuun vasta henkirikoksen (ja myös oletettavasti seksuaalirikoksen) suoritettuaan. Olen itsekin lukenut poliisin esitutkintapöytäkirjat, ja sieltä selkeästi ilmenee poliisin pitäneen Vihtoria tekijänä, ja epäili Arvon roolin olleen hautaaminen, teon peittely ja hämäämistarkoituksessa huhujen levittäminen mm. pastorin syyllisyydestä.Golden AWe kirjoitti:Eräs nykyisin edesmennyt poliisi (myöhemmin urallaan rikosylikonstaapeli) kertoi joitakin vuosia sitten minulle juttutuokiossaan pitävänsä ko. nimistä paikkakuntalaista syyllisenä. Oli siellä aikana ennen murhaa poliisina ja toinen nuori nainen oli tehnyt ilta-/yöaikaan ilmiannon epäonnistuneesta raiskausyrityksestä tienposkessa. Syytti Arvo Hakalaa. Ilmianto oli siis tultu kotiin kertomaan, kuten siihen aikaan saattoi käydä, huolet ja murheet. Epäonnistunut kun "ei saanut sisään" tms. lerpahtaminen. Nainen oli häpeä- tai muusta syystä perunut ilmiannon seuraavana päivänä. Ei ollut Saaren murhan aikana enää ko. paikkakunnalla töissä, mutta myöhemmin uudestaan.
Tästä Arvosta en ole itse löytänyt jutuissa mainintaa ennen tätä artikkelia. En tosin ole kirjoja tms lukenut. En myöskään löytänyt aiempaa omaa viestiäni.
Muistelen tuomion tulleen siitä, kun Arvo oli lyönyt paikallisessa kahvilassa kaljapullolla päähän miestä, joka oli kysynyt, miksi tämä oli tappanut Kyllikin.Stobbart kirjoitti:Väkivaltataustaa hänellä kyllä oli, ja istui vuonna 1954 puolen vuoden kakun jostain pahoinpitelystä.
Mielenkiintoista. Näköjään karma iski sen verran takaisin, että istui epäsuorasti Kyllikin takia edes 6kk. Nimimerkki Chikatilo kirjoitti tässä ketjussa viime vuonna, että Arvoa oli myös kiristetty liittyen osallisuudesta Kyllikin murhaan. Arvo oli tuon ilmeisesti itse poliisille ilmoittanut, ja kiristäjä saanut tuomionkin. Selkeästi siis on huhuja kylällä liikkunut. Tokihan Kyllikin isäkin 90-luvulla antamassaan haastattelussa puhuu selkeästi Arvosta, kertoessaan henkilöstä jonka epäili murhasta jotain tienneen. Arvo sitten pikimmiten muutti pois Isojoelta. Voisi olettaa, että noilla huhuilla on ollut tekemistä asian kanssa.strangelove kirjoitti:Muistelen tuomion tulleen siitä, kun Arvo oli lyönyt paikallisessa kahvilassa kaljapullolla päähän miestä, joka oli kysynyt, miksi tämä oli tappanut Kyllikin.Stobbart kirjoitti:Väkivaltataustaa hänellä kyllä oli, ja istui vuonna 1954 puolen vuoden kakun jostain pahoinpitelystä.
Ross Sullivan kirjoitti: La Kesä 29, 2024 6:47 pm
Täällä on hyvin vähän itseäni parempia kirjoittajia, mutta snuffi on yksi niistä.
Aina vain uudelleen hämmästyttää se, miten värikuvat tuovat menneisyyttä lähemmäksi nykypäivää.paccasucco kirjoitti:Motiivihan oli ilmeinen- seksuaalirikos. Tästä ei ole ollut epäselvyyttä. Kyllikin pikkuhousutkin jäivät kadoksiin.
Triviatietoa: Vihtorin veli Frans Lehmusviita oli syntynyt 14.3. 1924 Isojoella. Sotilasarvo sotamies. Osoite oli muuten 64900 Isojoki.
Seuraaava värikuva on Kyllikin hautajaistilaisudesta:
https://imgur.com/2RfReqc