Urbaanilegendat

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.
wretch
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja wretch »

^ Dödö-juttu oli kyllä aikas huvittava :lol:
Nyt nuoriso imppaa dödöä

IA, 25.2.2008

Päihtymistarkoituksessa on kautta aikojen kokeiltu monia aineita. Liuottimien, liimojen ja esimerkiksi tupakansytyttimissä olevan butaanin imppaaminen on aiheuttanut myrkytyksiä ja jopa myrkytyskuolemia. Tällä hetkellä ilmiöksi on noussut tietynlaisten deodoranttien imppaaminen, kertoo maanantain Keskisuomalainen.

Poliisi on törmännyt ilmiöön Jyväskylän seudulla, sillä nuoret ovat varastelleet deodorantteja kaupoista. Myös Jyväskylän kaupungin vastaava kouluterveydenhoitaja Riitta-Maija Hautamäki on Keskisuomalaisen kuullut ilmiöstä, ja deodorantin imppaajia on lukeutunut myös kaupungin Nuorten erityispalveluiden päihde- ja huumetyön asiakkaisiin.

Myrkytystietokeskukseen on tämän vuoden puolella tullut yksi yhteydenotto liittyen deodorantin imppaamiseen. Ylilääkäri Kalle Hoppu ei osaa varmasti arvioida hien hajun ehkäisemiseen tarkoitetun tuotteen imppaamisen vaikutuksia.

- Deodoranteissa voi olla alkoholia, mutta ei alkoholin nuuskiminen ole sen kummempaa. Tavallisestihan imppausta harrastavat nuoret, joilla ei ole rahaa, eikä mahdollisuuksia päästä kiinni viinaan tai huumeisiin, Hoppu luonnehtii.

http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=123326
ville69
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja ville69 »

joey kirjoitti: Kuulin tänään Bassoradiolta sellaisen käsittämättömän jutun, että kun ajelee pään kaljuksi, valelee näin syntyneen kaljun Mobilatilla ja sitten tunkee kaiken edellämainitun (ajeltuja hiuksia lukuunottamatta) uimalakkiin, pitäisi jotenkin.. humaltua?
Pitäisikö päihtymyksen tulla siitä kun suihkulakki alkaa hiljalleen liueta voiteen liuottimiin, ja salisyylihapon avustamana muovinpehmittimet sitten imeytyvät verenkiertoon? :)

Varmaankin Mobilat-paketissa varoiteltaisiin jos siitä olisi mahdollista päihtyä millään tavoin. Ja käyttöohjeessakin neuvotaan että jos laittaa voidetta vaikkapa siteen alle, niin voide peitettäisiin muovikelmulla. Aivojen kannalta se voide on yhtä kaukana, oli se sitten päänahalla tai nilkassa.
Sadie_Manson
Olivia Benson
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sadie_Manson »

^ Mä olen kuullut saman siinä muodossa, että pää ajellaan kaljuksi, siihen tehdään haava ja laitetaan haavaan Mobilatia :roll:
Living is what scares me. Dying is easy. -Charles Manson
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Sadie_Manson kirjoitti:^ Mä olen kuullut saman siinä muodossa, että pää ajellaan kaljuksi, siihen tehdään haava ja laitetaan haavaan Mobilatia :roll:
Miksei voi mieluummin vetää vaikka herskaa.. En tajua kuka tälläsiä juttuja edes viitsii keksiä, niin täydellisen aivottomia :D
wretch
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja wretch »

Noh onhan Mobilat jo suurta edistystä.Vanhat roomalaiset käyttivät hiuksettomuuden "hoitoon" hanhenpaskaa :lol:
Kaljukostaja
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Kaljukostaja »

Tämän olen kuullut kymmeniltä ihmisiltä:
Kaveri oli kaupassa kassajonossa. Edellä oli nuori äiti, vauva ja n.kolmivuotias lapsi. Isompi lapsi kinusi karkkia ja kiukutteli muutenkin. Vauva istui ostoskärryssä tutti suussaan, äiti lappoi tavaroita hihnalle kyllästyneen oloisena. Aikansa kärttämistä kuunneltuaan äiti sähähtää lapselle;"en osta", niin silloin vauva ottaa tutin suustaan ja sanoo äidille "haitta v***u titten"(eli haista vee sitten).
Lydia07
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Tääkin on ihan tosi juttu.

Perheenisä meni kaupaan yksivuotiaan vauvan kanssa,
joka oli juuri oppinut muutamia sanoja;
-Anna, Anna! vauva sanoi ja osoitti karkkipussia.
-Ei, ei, sanoi isä.
-Anna! kiljui vauva ja veti itsensä kaarelle ja alkoi itkeä.
-Etkös muista mitä kotona sovittiin, ennen kuin lähdettiin kauppaan? sanoi isä.

:P :P
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

En jaksanut tarkistaa jokaista ketjun sivua, mutta tällaiseen urbaanilegendaan olen joskus törmännyt:

Joku maahanmuuttajaryhmä olisi vaatinut, että possun muotoiset betoniset kulkuesteet on poistettava. Legenda tuntuu elävän varsin sitkeänä...

edit. Olihan tuo lyhykäisesti mainittu...
- Espoon betoniporsaat
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Mata Hari
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Mata Hari »

Mobilat-jutun olen kuullut sellaisena, että pursotetaan sitä peräsuoleen. Imeytyy kuulemma limakalvolta nopeasti ja aiheutta kunnon pöllyn. Voisiko joku urhea ystävällisesti kokeilla ja raportoida tulokset tänne :wink:
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Mata Hari kirjoitti:Mobilat-jutun olen kuullut sellaisena, että pursotetaan sitä peräsuoleen. Imeytyy kuulemma limakalvolta nopeasti ja aiheutta kunnon pöllyn. Voisiko joku urhea ystävällisesti kokeilla ja raportoida tulokset tänne :wink:
Tän sukulainen on kossutamponi.
susse
Poliisikoira Rex

Re: Urbaanilegendat

Viesti Kirjoittaja susse »

Lydia07 kirjoitti:Oletteko kuulleet tätä urbaanilegendaa?

Tapahtui 70-luvulla, aikaan ennen kännyköitä.
Nuori pari oli lähdössä kahden viikon lomareissulle etelään. Isoäidin piti tulla hoitamaan perheen vauvaa loman ajaksi.

Taksi tuli jo pihaan, mutta isoäitiä ei kuulunut.

Isä yritti soittaa isoäidille, joka ei vastannut kotipuhelimeen. Koska isoäiti asui parin korttelin päässä, he olettivat että mummi on jo lähtenyt kotoa ja saapuu paikalle ihan muutaman minuutin sisällä.
He nostivat vauvan syöttötuoliin ja lähtivät itse taksilla lentokentälle.

Kahden viikon kuluttua pariskunta palasi Suomeen.
Vauva istui edelleen syöttötuolissa nälkään nääntyneenä ja isoäiti löytyi oman kotinsa eteisestä sydänkohtaukseen kuolleena.
olen kuullut tämän saman jo lapsena,sillä erotuksella että lapsenvahti ajoi kolarin

toinen legenda on varmaan tämä: nuori poika ja tyttö oli ollut hoitamassa vauvaa,ja poltellut pilveä siinä samassa.kun äiti myöhemmin soitti ja kysyi että *"miten vauva jaksaa" olivat he nauraneet ja sanoneet "me grilattiin se"eli pilvipäissään olisivat laittaneet vauvan uuniin. :roll:
joey
Angus MacGyver

Re: Urbaanilegendat

Viesti Kirjoittaja joey »

susse kirjoitti: toinen legenda on varmaan tämä: nuori poika ja tyttö oli ollut hoitamassa vauvaa,ja poltellut pilveä siinä samassa.kun äiti myöhemmin soitti ja kysyi että *"miten vauva jaksaa" olivat he nauraneet ja sanoneet "me grilattiin se"eli pilvipäissään olisivat laittaneet vauvan uuniin. :roll:
Pilvenpoltteluhan tunnetusti aiheuttaa vahvoja hallusinaatioita... :D
Itse olen kuullut tämän sellaisena versiona, että vanhemmat oli soittaneet lapsenvahdille ja kyselleet, mitä touhuavat, johon tyttö oli sitten vastannut että "tässä grillaillaan".
ville69
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja ville69 »

Katsa kirjoitti: Tän sukulainen on kossutamponi.
Kossutamponin (peräsuolessa ainakin) pitäisi toimia erinomaisesti. Lääkkeetkin toimivat, ja jossain vaiheessa myös ekstaasin käyttäjillä oli muoti-ilmiönä tunkea tabletit anukseen. Imevämmät limakalvot suolessa on kuin jossain nenäontelossa.

Onpa viinaperäruiskeeseen ihan kuoltukin, juomalla ei taida saada 47 promillen känniä:

http://www.darwinawards.com/darwin/darwin2007-13.html
Annie W
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Annie W »

ville69 kirjoitti:
Katsa kirjoitti: Tän sukulainen on kossutamponi.
Kossutamponin (peräsuolessa ainakin) pitäisi toimia erinomaisesti. Lääkkeetkin toimivat, ja jossain vaiheessa myös ekstaasin käyttäjillä oli muoti-ilmiönä tunkea tabletit anukseen. Imevämmät limakalvot suolessa on kuin jossain nenäontelossa.

Onpa viinaperäruiskeeseen ihan kuoltukin, juomalla ei taida saada 47 promillen känniä:

http://www.darwinawards.com/darwin/darwin2007-13.html
Tuo kossutamponi on kuulemma suht tuttu juttu nuorten keskuudessa, ainakin silloin kun täytyy olla haisematta viinalle/puhaltaa nollat. Näin kertoi erään nuorten päihdehuoltoasumisyksikön työntekijä joskus, joutuvat lomilta palaajilta tarkistamaan kaikki paikat. Muuten en tiedä käyttääkö tuota kukaan, onhan se nyt helpompaa ja miellyttävämpää juoda se viina.

Mä olen myös joskus kuullut nuorilta tuon Mobilat-jutun tällä haavaversiolla, sitä en tiedä, kokeilivatko ja toimiko.
Misery is almost always the result of thinking.
PaulaDrew
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Jos viinaa juo pillillä, se menee paremmin päähän...

Tällaiset jutut oli joillekin teini-iässä tarkkoja, päihtymys oli pyrittävä maksimoimaan, vaikkei keinot niin kovin uskottavilta kuulostaneetkaan. :D
Lukittu