Galluppi huumeiden kieltolaista
Galluppi huumeiden kieltolaista
Tämmöstä...
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
-
Katsa
Totta.Katsa kirjoitti:Kyllä mulle kelpaisi sellainen paikka, jossa ei olisi huumeita, kannabista, tupakkaa tai alkoholia. Valitettavan mahdotonta toteuttaa, mutta ainakin siellä saisi meikäläinen varmaan olla aika rauhassa.
Miettikäähän, siinä häviäis monta sairautta. Mielenterveys paranisi ainakin mikäli alkoholi ja huumet bannattaisiin. Myös fyysiset sairaudet vähenisivät. Jos ne nyt yhtäkkiä kadotettaisiin johonkin, niin porukkaa kuolisi ja sekoaisi, mutta jos olisi sellainen maailma, jossa noita asioita ei olis, ei kukaan niitä osaisi kaivatakkaan.
Monesti olen kelannut, jos kannabis laillistettaisiin, vähenisikö vai lisääntyisikö polttaminen? Jos se ei olisi kiellettyä, olisiko se edelleen niin jännittävää kuin se nyt on? Toisaalta jos kannabis laillistettaisiin, porukka kokeilis varmasti useammin kuin nykyään ja osa jäisi tietyllä tavalla koukkuun ja siitä matkuu jatka kovempiin huumeisiin, pian ollaankin jo kusessa
Olen ottanut nyt sydämenasiakseni kuvailemasi kaltaisen paikan löytämisen. Suomen rajojen sisältä ei tunnu löytyvän, joten olen laajentanut hakua ulkomaille.Katsa kirjoitti:Kyllä mulle kelpaisi sellainen paikka, jossa ei olisi huumeita, kannabista, tupakkaa tai alkoholia. Valitettavan mahdotonta toteuttaa, mutta ainakin siellä saisi meikäläinen varmaan olla aika rauhassa.
...Edelleen etsin.
Ja "teikä" usein ajaa humalassa tappaen sivullisia, johtaa kuolinsyytilastoja, ylikuormittaa terveydenhuoltoa ja sosiaalihuoltojärjestelmää ja aiheuttaa ties kuinka paljon tilastojen ja raporttien ulkopuolelle jäävää kärsimystä ympäristölleen.ionized kirjoitti:Kaikki vaan lailliseksi.
Tää on meikän keho ja meikän mieli ja meikän elämä joten meikä tekee näillä kolmella asialla just niinku meikästä tuntuu.
Kysynpä, että mitä paskaa siellä huumevalistuksessa lauotaan teillpäin? Meillä oli ainakin aikoinaan hyvät, asialliset ja totuuden mukaiset.ionized kirjoitti: Jos käytön haittoja halutaan vähentää niin kannattaisi varmaankin ryhtyä puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä eikä pitää asiaa tabuna tahi kirjaimellisesti puhua paskaa huumevalistusta tehtäessä. Ugh.
Niin ei minustakaan turhaa paskaa jauheta kun koululla jo aika aikasessa vaiheessa aletaan"valistamaan" tai millä nimellä sitä tykkää kutsua. Eikä kyllä olis yhtään ylilyötyä laittaa kerralla kaikki huumeitten ja muitten päihteitten käyttö banniin. Sitten vaan käytöstä ja hallussapidosta kovat tuomiot. Silleen että ihmiset pikkuhiljaa alkas vierottautua päihteistä ja tajuta että onhan sitä elämää ilmankin.
Sinänsä kyllä on totta että jokaisen oma keho ja tehkööt sillä mitä ikinä huvittaa mutta ei sitten kanssa kukaan ajele kännissä kenenkään päälle..eikä muissa aineissa hakkaile tai tapa ketään..niin ja sit se kun poltetaan röökiä niin poltetaan niin että ei yleisissä tiloissa tai muualla niin että sellaset jotka ei halua polttaa niitten ei tartte sitä haistella eikä olla passiivisena polttajana..Mielipahaa siitä tulee kanssa kun joku kaveri/sukulainen/lapsi on pahasti koukussa ja kattoo sitä sit vierestä..
Vähän ärsyttää kun ollaan siihen luisumassa että aletaan pikkuhiljaa laillistaa juttuja ja kohta se on ihan "jees" että hiimailet tuolla pilvipäissäs..
Kyllä mä sen ymmärrän että jotku haluu käyttää mutta käyttäköö sit kun siitä ei muille tuu harmia.
En mä ole mikään hihhuli joka haluaa että istutaan kotona ja luetaan raamattua viikonloput(
) mutta onhan sitä nyt paljon muutakin..
Niinku ennevanhaan..latotanssit jne..no ei sentään mut tässä mun mielipide.
Sinänsä kyllä on totta että jokaisen oma keho ja tehkööt sillä mitä ikinä huvittaa mutta ei sitten kanssa kukaan ajele kännissä kenenkään päälle..eikä muissa aineissa hakkaile tai tapa ketään..niin ja sit se kun poltetaan röökiä niin poltetaan niin että ei yleisissä tiloissa tai muualla niin että sellaset jotka ei halua polttaa niitten ei tartte sitä haistella eikä olla passiivisena polttajana..Mielipahaa siitä tulee kanssa kun joku kaveri/sukulainen/lapsi on pahasti koukussa ja kattoo sitä sit vierestä..
Vähän ärsyttää kun ollaan siihen luisumassa että aletaan pikkuhiljaa laillistaa juttuja ja kohta se on ihan "jees" että hiimailet tuolla pilvipäissäs..
Kyllä mä sen ymmärrän että jotku haluu käyttää mutta käyttäköö sit kun siitä ei muille tuu harmia.
En mä ole mikään hihhuli joka haluaa että istutaan kotona ja luetaan raamattua viikonloput(
Niinku ennevanhaan..latotanssit jne..no ei sentään mut tässä mun mielipide.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
век живи, век учись.
Joo, niinkuin jos ylipaino kiellettäisiin lailla ja läskit laitettaisiin vankilaan, kuten huumeita käyttävät.Aariel kirjoitti:Miettikäähän, siinä häviäis monta sairautta.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Lisää pätevää valistusta löytyy täältä -> http://www.uskojaurheilu.fi/huume/info.html
Mun mielestä on aika mielenkiintoista, että kun Hollannissa kannabis laillistettiin, niin tilastojen mukaan käyttö kasvoi heti alkuun, mutta tasaantui sitten. Lopulta käyttö jopa väheni verrattuna lähtötilanteeseen. Samoin ensiapuklinikoille huumeiden yliannostuksen takia tuotujen määrä väheni. Puhumattakaan verotuloista joita Hollannin valtiolle on kertynyt laillistamisen jälkeen. Sellaisilla rahoilla Suomessakin voisi rahoittaa toimivaa vieroitushoitoa kovista huumeista riippuvaisille. Voisi joku vaikka saada sit hoitoakin täällä pelkän "sori, ei voida auttaa" -toteamuksen sijaan...
Mun mielestä on aika mielenkiintoista, että kun Hollannissa kannabis laillistettiin, niin tilastojen mukaan käyttö kasvoi heti alkuun, mutta tasaantui sitten. Lopulta käyttö jopa väheni verrattuna lähtötilanteeseen. Samoin ensiapuklinikoille huumeiden yliannostuksen takia tuotujen määrä väheni. Puhumattakaan verotuloista joita Hollannin valtiolle on kertynyt laillistamisen jälkeen. Sellaisilla rahoilla Suomessakin voisi rahoittaa toimivaa vieroitushoitoa kovista huumeista riippuvaisille. Voisi joku vaikka saada sit hoitoakin täällä pelkän "sori, ei voida auttaa" -toteamuksen sijaan...
Viimeksi muokannut katupoika, Ma Maalis 03, 2008 10:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ionizied:n tekstiin vastaillen.. Mä en ole koskaan missään valistuksessa kuullut, että käyttäjät olisivat itämaisten uskontojen kannattajia. Huhhuh. Sen olen kuullut, että polttelusta eteenpäin ja monen kohdalla nähnytkin tämän. Ei se tarkoiita, että jokainen joka joskus kokeilee savuja, tulisi narkkariksi. Mutta ei kukaan ole aloittanut narkkaamistaan piikittämällä heroiinia suoneen. Pointti lienee ollut tuo?
Ymmärrän ja tiedän kyllä se, että semmosia ihme hihhuleita on, jotka vaahtoaa huumeista vään väärällä sävyllä. Meillä oli silloin joskus koulussa kyllä hyvät ja asialliset valistukset, mutta sehän riippuu koulusta ketä ne sinne ottaa
En ole sitäkään mieltä, että se on sen ihmisen vika jos päätyy narkkariksi. Jokainen ei ole syntynyt kultalusikka suussa, kuka sitten ajautuu väärälle polulle, kuka oikealle ja joku kulkee siinä keskitiellä.
Jossittelu on mielestäni täysin sallittua tämän ketjun alla, kuten monen muunkin ketjun alla.
Ymmärrän ja tiedän kyllä se, että semmosia ihme hihhuleita on, jotka vaahtoaa huumeista vään väärällä sävyllä. Meillä oli silloin joskus koulussa kyllä hyvät ja asialliset valistukset, mutta sehän riippuu koulusta ketä ne sinne ottaa
En ole sitäkään mieltä, että se on sen ihmisen vika jos päätyy narkkariksi. Jokainen ei ole syntynyt kultalusikka suussa, kuka sitten ajautuu väärälle polulle, kuka oikealle ja joku kulkee siinä keskitiellä.
Jossittelu on mielestäni täysin sallittua tämän ketjun alla, kuten monen muunkin ketjun alla.
Siis jossitella saa ja jossitella myös kannattaa..Sillä saadaan vähän keskustelua aikaan ja keskustelu ei oo pahasta. Tietty on niitä aiheita joista on melko turha puhua jos meinaa saada jotain sillä aikaseks..Eli perus jannun on melko turha alkaa paasaamaan sodasta kun siihen on hankala yhen vaikuttaa..eikä tietty huumeet häviä minnekkään vaikka niistä puhuis loputtomiin mutta minusta kuitenkin saadaan vähän eri ulottuvuuksia asioihin kun moni kertoo mielipiteensä..ja niistä oppii aina jotain..jos ei muusta niin itsestään ehkäpä.
Kyllähän se on kans näin että kaikkien huumeitten laillistaminen vähentäis rikollisuutta sun muuta mutta mikä nyt on loppujen lopuks järkevää. Laillistaminen ehkä alottas aallon kannabiksen kokeiluun mutta varmaan vähenis pikkuhuiljaa..en sitten tiedä mihin noi tilastot perustu tuossa aikasemmin.
En mä tiiä mulla loppu jo ajatuski kesken tässä ku samalla telkkua kattelen
no mut kuitenki..öö..
Mulla tuli tosta viivotin jutusta mieleen et mulla on kotona sellanen flyeri jossa lukee tyyliin" aids tarttuu suutelun kautta", "raskaaksi voi tulla housujen läpi" jne.. ja ideana tuossa on että "oikeanlainen seksivalistus kannattaa aina".. Oliskohan tossa viivottimessa sama jippo(?)
Kyllähän se on kans näin että kaikkien huumeitten laillistaminen vähentäis rikollisuutta sun muuta mutta mikä nyt on loppujen lopuks järkevää. Laillistaminen ehkä alottas aallon kannabiksen kokeiluun mutta varmaan vähenis pikkuhuiljaa..en sitten tiedä mihin noi tilastot perustu tuossa aikasemmin.
En mä tiiä mulla loppu jo ajatuski kesken tässä ku samalla telkkua kattelen
Mulla tuli tosta viivotin jutusta mieleen et mulla on kotona sellanen flyeri jossa lukee tyyliin" aids tarttuu suutelun kautta", "raskaaksi voi tulla housujen läpi" jne.. ja ideana tuossa on että "oikeanlainen seksivalistus kannattaa aina".. Oliskohan tossa viivottimessa sama jippo(?)
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
век живи, век учись.
Olen huomannut, enkä siihen ottanutkaan kantaa. Sen sijaan kommentoin sitä, kun vihjasit näiden päihteidenkäyttöä rajoittavien lakien jotenkin rajoittavan itsemääräämisoikeutta. Mun mielestä päihteidenkäytöllä voi vahingoittaa ja usein vahingoittaa muitakin kuin itseään, minkä takia lakeja pitäisi kehittää rajoittavampaan suuntaan.ionized kirjoitti:Se, että nämä päihteet ovat laittomia ei ole niitä täältä pois saanut kuten varmaan olet viksuna likkana huomannut.
Siitä mulla ei ole kokemuksia, saisiko huumelakien kiristäminen "niitä täältä pois", eikä varmaan ole sullakaan?