No,oletko tehnyt kalkyylit? Ei Rovaniemi kovin suuri ole väkimäärältään,joten paljonko on tehdastyöpaikkoja per capita?skoone kirjoitti:Huomasit varmaan, että käytin sanaa "pahemmin", lihavoin sanan vielä tuolla ylhäällä. Minun kielikorvani mukaan tuo ilmaisu "pahemmin" ei sulje pois tuota kelkka- ja mönkijätehdasta. Pari tehdasta saattaa Roissa hyvinkin olla. - Silloin kun itse asuin Roissa, niin oli myös yksi puukkotehdasCSI kirjoitti:Minä taas ihmettelen kuinka huonosti "Sakka-Suomessa" tunnetaan muun Suomen asioita, vaikka muu Suomi elättää sitä Sakka-Suomen pääkonttorikermaakin.skoone kirjoitti: Ja vähän ihmettelen noita Roin "luokkaeroja". luulisi olevan tasavertaista porukkaa, kun ei ole pahemmin esim. tehtaita jne...
Rovaniemellähän on esim. kelkka- ja mönkijätehdas. Lienee Pohjois-Euroopan viimeisimpiä?
Niitä harvoja paikkoja Suomessa Uudenkaupungin ja ehkä Suolahden lisäksi, missä on oikein liukuhihnatyötä tarjolla. Eikö kelpaa sulle tehtaaksi?Enkä huomannut mitään suurempia eroja ihmisten elintasossakaan. Mutta ajat muuttuu ja elinkeinot..
Vai Stuttgartin malliinko se pitäisi pikkukaupungissa niitä tehtaita olla, että herralle kelpais?