Ei unohdeta. Eipä vaan näytä tämäkään rikos ratkeavan tällä palstalla, ikävä kyllä. Ei vaan jaksa koko ajan jauhaa samaa.skoone kirjoitti:Miksi tämä juttu unohdetaan niin helposti?
Ulvilan tapaus ( ketju 2 )
Mielestäni tää on vähän kummallista. Ei voi mitään, mutta alkaa ihmetyttää todella tämmöinen asian "unohtaminen".-Hale- kirjoitti:Niin varsinkaan nyt, kun eivät enää tiedottele asiasta mitään. Tuleekohan poliisi julkisuuteen asian tiimoilta vasta sitten, kun/jos tekijä saadaan kiinni?konsta kirjoitti: Tosin eihän sitä tiedä, onko heillä jotakin mitä seurata?
Muista lähdekritiikki!
On aika monta henkirikosta, jotka vain unohdetaan. Tosin, media ei alunperinkään ole kuuluttanut näissä tapauksissa hirveästi. Ulvilan tapausta sentään on tutkittu kauan, joidenkin henkirikosten tutkinta heitetään mappi ööhön muutaman kuukauden kuluttua. Näin olen päätellyt..skoone kirjoitti: Mielestäni tää on vähän kummallista. Ei voi mitään, mutta alkaa ihmetyttää todella tämmöinen asian "unohtaminen".
Kun joku seuraavan kerran haastattelee JJ:tä, niin voisi kysyä seuraavat kysymykset:
- Uskotaanko Lahden tavanneen viimeksi Helsingissä käydessään mahdollisesti jonkun, joka liittyi murhaan?
- Onko tiedossa, milloin Lahti ja Puputti viimeksi tapasivat?
- Uskooko poliisi, että rikoksentekijän jäljet johtavat mahdollisesti Suomen rajojen ulkopuolelle?
- Uskotaanko Lahden tavanneen viimeksi Helsingissä käydessään mahdollisesti jonkun, joka liittyi murhaan?
- Onko tiedossa, milloin Lahti ja Puputti viimeksi tapasivat?
- Uskooko poliisi, että rikoksentekijän jäljet johtavat mahdollisesti Suomen rajojen ulkopuolelle?
Every ship must sail a world.
... tai ehkä juuri siksiGumshoe kirjoitti:Se, että JJ on edelleen tutkinnanjohtaja houkuttelee ajattelemaan, ettei juuri ole valoa tunnelin päässä näkyvissä. Miksi tuoda juttua KRP:n pöydälle, jos mitään lankoja ei ole käsissä? Ei nekään pojat vettä saa kivestä puristettua...
Muista lähdekritiikki!
Itse pitäisin edelleen mielenkiintoisena teoriaa, että tekijä on joku varttipää, jolla ei ole edes tarvinnut olla kummoista motiivia tai ei järjellistä motiivia ollenkaan. Ei olisi ihme, että poliisin on hankala tavoittaa syyllistä, jos kytkös uhriin on löyhä.
Poliisin profiloijakin piti todennäköisenä että tekijällä on mielenhäiriö. Sellainenhan osaa säveltää korviensa välissä kaikenlaisia syitä tehdä mitä vaan - vaikkei ois tuntenut Lahtea käytännössä ollenkaan.
Useinhan nuo sosiaalipsykologit työskentelevät kaiken maailman puolikuntoisten hörhöjen kanssa, yrittäen jeesata heitä takaisin työelämään tms. Oiskohan Lahti tehnyt jotain tän tapaista duunia ennen kuin meni sinne Luvataan vai Outokumpuko se oli.
Poliisin profiloijakin piti todennäköisenä että tekijällä on mielenhäiriö. Sellainenhan osaa säveltää korviensa välissä kaikenlaisia syitä tehdä mitä vaan - vaikkei ois tuntenut Lahtea käytännössä ollenkaan.
Useinhan nuo sosiaalipsykologit työskentelevät kaiken maailman puolikuntoisten hörhöjen kanssa, yrittäen jeesata heitä takaisin työelämään tms. Oiskohan Lahti tehnyt jotain tän tapaista duunia ennen kuin meni sinne Luvataan vai Outokumpuko se oli.
Lahdella oli (ja näyttää vieläkin pyörivän) oma yritys Julius, joka antoi kaikenlaista konsulttiapua esim. työllistämisasioihin.kapteeni kirjoitti:Oiskohan Lahti tehnyt jotain tän tapaista duunia ennen kuin meni sinne Luvataan vai Outokumpuko se oli.
Minä kuitenkin uskon, että murhan/tapon syyt ovat henk.kohtaisia asioita.
Muista lähdekritiikki!
Niin äärimmäisen epätodennäköistä kuin tämä onkin, alkaa pikku hijaa vaikuttaa ainoalta mahdolliselta vaihtoehdolta.kapteeni kirjoitti:Itse pitäisin edelleen mielenkiintoisena teoriaa, että tekijä on joku varttipää, jolla ei ole edes tarvinnut olla kummoista motiivia tai ei järjellistä motiivia ollenkaan. Ei olisi ihme, että poliisin on hankala tavoittaa syyllistä, jos kytkös uhriin on löyhä.
Toisaalta voidaan palauttaa mieleen (ei tule muutakaan sopivaa nyt tähän hätään mieleen
Kai se sitten on niin, että resurssipulan alla tutkintalinjojen läpikäyminen vie aivan käsittämättömästi aikaa... Tai sitten joku on kaikessa murhanhimossaan halunnut toteuttaa täydellisen rikoksen, on suunnitellut teon tarkkaan mutta valinnut kohteensa satunnaisesti (tyyliin Mr. Brooks).
Ja minua kiinnostaa se, miksi tätä Ulvilan tapausta ei tutkita...Gumshoe kirjoitti:Minua kiinnostaa edelleen, olisiko alueella paljastunut itsemurhaa(tekijän) tai murha/itsemurhaa(tekijän vaimo ja tekijä[kolmiodraamakuvio]) heti Lahden surman jälkeen? Jollei ole, on teoriani edelleen se pirinarkin randomisekoilut.
Muista lähdekritiikki!