Madeleinen tapaus ( ketju 2)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Suhtauduin ihan samalla tavalla tähän juttuun kuin Miss Holmes tuolla kuvasi. Ensin säälin vanhempia mutta nähtyäni ja luettuani enemmän, tulin vihaiseksi ja koin heidät ihmisinä ja vanhempina sellaisiksi, jotka eivät kuuluisi ystäväpiiriini - näin kauniisti sanottuna.
Minusta McCannit viettivät lomaa ihan kuin lapseton pariskunta. Noin pienten lasten kanssa pitäisi toimia heidän ehdoillaan tai jättää heidät suosiolla kotiin, jos on pakko päästä ravintolaan dokaamaan joka ilta.

Jotenkin tulee mielikuva pariskunnasta, jolle kulissit on tärkeitä. Eli jos on itse aiheutettu tyttären kuolema, vaikka vahingossakin, niin jäljet peitellään viimeisen päälle ja eletään valheessa. Jotkut ihmiset pystyvät tuollaiseen, sosiopaateiksi kai sellaisia kutsutaan.
Toivon, että olen mäkkärien suhteen väärässä, jos tässä nyt oikeassa ja väärässä olemisesta voi puhua.
Kun vaan juttu selviäisi. Ei se saa jäädä roikkumaan vuosiksi!
X-tine
Jack Bauer

Re: Madeleinen tapaus

Viesti Kirjoittaja X-tine »

h.simpson kirjoitti:Mut jos toi puolalais-jehovalaisnainen oli kuitenkin se vaalee nainen, joka oli taksissa. Jos poliisi epäilee sitä, ja siks miestäkin nyt kuulustellaan?
Eipä tosiaankaan poliisi näytä Michaelasta enää olevan kiinnostunut. On tutkittu ja selvitetty.
Michaelan ex-miehen haastattelustakaan ei pitäisi vetää liian pitkälle meneviä oletuksia. Muitakin lomahotellin työntekijöitä kuulustellaan/ haastatellaan, siis lehtitietojen mukaan viittä työntekijää. Työntekijöillä voi olla jotain tietoa, joka on jäänyt kirjaamatta aiemmin.
Esimerkiksi uima-altaan puhdistajalla saattaa olla joitakin havaintoja.
Silloin kun poliisit tekivät kotietsintöjä Muratin talossa, uima-allas tyhjennettiin ja roskat vietiin tutkittavaksi. Kun sieltä löytyi pikkutytön tukkasolki tms, lehdet nostivat hirmuisen mölön, että nyt löytyi todiste. No se oli Muratin omalta tytöltä pudonnut.
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.
X-tine
Jack Bauer

Lisäys

Viesti Kirjoittaja X-tine »

MissHolmes kirjoitti: >>McCannit eivät itse pyytäneet 'arguido' -statusta vaan se ihan annettiin poliisin toimesta.>>
Muistelen, että heidän portugalilainen lakimiehensä suositteli sitä heille. Vielä yksi tärkeä oikeus, mikä arguidolla on ja todistajalla ei: Arguidos on oikeutettu asianajajaan. Siis oma asianajaja on mukana lausuntoa annettaessa. Silloin ei tule sanoneeksi sellaista, mitä myöhemmin voitaisiin käyttää itseä vastaan.
Muuten: Ilman Justine-puhenaista ja McCannien lähipiirejä emme tietäisi kuulusteluista juuri mitään. Juuri he vuotivat tiedotusvälineille poliisin teorian ja asianajajan ehdotuksen ym.
BBC:n panoraama-ohjelmassa oli mainio kohta, missä Philomena kertoo miten hän istui poliisiasemalla Katen ollessa kuulusteluissa, kuunteli seinän läpi Katen kuulustelua ja selosti kännykällä koko ajan Trishille mitä onnistui kuulemaan seinän läpi. Muutakin veikeää siinä on:
Selostaja: "At 3 in the morning has returned to the villa, her lawyer arrives, with what seems to be a deal; plead guilty to manslaughter and escape with only 2 years in jail. As he explains the offer, Philomena McCann is on the phone with Trish."
Philomena McCann: "there I am, listening to Kate screaming at the lawyer , "NO, NO" <<"
BBC:n ohjelmakin löytyy mccannfiles.com -sivustosta.
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.
noel
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja noel »

debbie kirjoitti:Suhtauduin ihan samalla tavalla tähän juttuun kuin Miss Holmes tuolla kuvasi. Ensin säälin vanhempia mutta nähtyäni ja luettuani enemmän, tulin vihaiseksi ja koin heidät ihmisinä ja vanhempina sellaisiksi, jotka eivät kuuluisi ystäväpiiriini - näin kauniisti sanottuna.
itse kun seurasin tapausta ensimmäisinä viikkoina vain ylimalkaisesti olin intuitiivisesti varma siitä, että he itse ovat olleet osallisia jollain tavalla tytön katoamiseen.

sitten kun yleinen mielipide varsin laajasti alkoi kääntyä ja vanhempien syyllisyyden tueksi on haettu kaikkea mahdollista vääristä kulmakarvan asennoista alkaen oma mielipiteeni on muuttunut 8)
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ihmisen mieli ikävä kyllä toimii usein niin, että kun on leikkiin ryhdytty, se leikki kestetään.

Minä henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että pariskunta tulee loppuun asti kieltämään osallisuutensa. En usko, että tuomioon johtavat todistusaineistotkaan saisivat heitä ''murtumaan''.
Ainoastaan video, jossa näkyy mitä on tapahtunut, voisi johtaa tunnustukseen.

Toivon edelleen, että tämä juttu ratkeaa tavalla tai toisella. Ja olen suunnattoman onnellinen ja helpottunut, jos osottautuu, että vanhemmat ovat totaalisen syyttömiä.

Toisaalta lapsen kannalta toivoisin, että niin ei olisi. Minusta olisi aivan hirveätä edes ajatella, että Madeleine olisi koko tämän 10 kuukautta ollut raskaasti hyväksikäytettynä jossain kolkossa ''vankilassaan''.
Nuotio & Äreät Tiput
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

noel kirjoitti:sitten kun yleinen mielipide varsin laajasti alkoi kääntyä ja vanhempien syyllisyyden tueksi on haettu kaikkea mahdollista vääristä kulmakarvan asennoista alkaen oma mielipiteeni on muuttunut 8)
Omalta kohdaltani kiinnostuin tästä vasta sitten, kun medialynkkaus alkoi pyörimään. Nimittäin Bodomin tapauksessa oli kokolailla samanlainen ruljanssi, jossa epäilystä vuodettiin kaikenmaailman huuhaa-tietoa julkisuuteen. Vuotajina olivat sielläkin poliisi ja nimettömät lähteet. Sitten kun lopulta oikeudenkäynti tuli, paljastui hyvin selkeästi, että syytettyä vastaan ei ollut oikeastaan lainkaan todisteita. Koko homma oli ollut mediapeliä sekä median omaa keksintöä, mahdollisesti jonkin verran myös vihakampanjaa kansalaisten taholta.

Tässä keississä on tyypilliset medialynkkauksen piirteet. Mccannien osuudesta on vuodettu lehtiin keskenään ristiriitaisia mielikuvitustarnoita, joissa vainajan hävittäminenkin on tehty ainakin kahdellakymmenellä eri tavalla, autosta lytyneessä näyteessä on ollut milloin mitäkin, jne jne.

En oikeastaan usko vielä mihinkään jutun tiimoilta ja jään odottamaan virallisia tietoja, joista tosin uskon jo etukäteen, ettemme tule niitä saamaan, koska juttu ei päädy todennäköisesti oikeuteen. Vanhemmat ovat kyllä minullakin yksi mahdollinen syyllisehdokas.
debbie

Tuo on kauhea tuo Madeleine-sivusto online-kauppoineen ja vaaleanpunaisine väreineen! Eikä se blogi yhtään paranna vaikutelmaa. Oman lapsen katoamisesta on tehty joku tv-shop tuote. :x
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

debbie kirjoitti:Tuo on kauhea tuo Madeleine-sivusto online-kauppoineen ja vaaleanpunaisine väreineen! Eikä se blogi yhtään paranna vaikutelmaa. Oman lapsen katoamisesta on tehty joku tv-shop tuote. :x
ottamatta kantaa siihen, kuka on Madeleinen katoamisen takana, niin haluan kertoa ajatukseni, joka minulle syntyi kun luin Debbien viestin.

Siis, McCannit eivät tiettävästi olisi saaneet Madeleine -vauvaa ilman "ulkopuolista lääketieteellistä apua" eli vauvan hankkiminen oli todella harkittua.

Sitten tämä ""kovalla vaivaivalla" hankittu lapsi näyttikin myöhemmin olevan niin "arvoton", että esimerkiksi lomamatkalla lapsi vaikutti olevan vanhempiensa lomanvieton esteenä, ja niinpä hänet (kuten kaksosetkin) jätettiin yksin ilman lastenvahtia vieraassa maassa, vieraaseen hotellihuoneeseen...

Ja sitten kadonneen tytön nettisivustolla rahastetaan...

Jotenkin kaikki tämä vaikuttaa mielestäni todella oudolta.
Muista lähdekritiikki!
Aariel
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Aariel »

debbie kirjoitti:Tuo on kauhea tuo Madeleine-sivusto online-kauppoineen ja vaaleanpunaisine väreineen! Eikä se blogi yhtään paranna vaikutelmaa. Oman lapsen katoamisesta on tehty joku tv-shop tuote. :x
Siksi tämä kaikki tuntuukin niin oudolta. Komppaan Skoonea pitkälle. Outoahan tämä on vaikka muilla mailla porukalla on tapana liiotella, mutta tämä meni nyt jo ihan överiks :x Yhä enemmän kaiken tämän takia kallistun vanhempien syyllisyyteen.
Marsalkka
Horatio Caine

Re: Lisäys

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

X-tine kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti: >>McCannit eivät itse pyytäneet 'arguido' -statusta vaan se ihan annettiin poliisin toimesta.>>
Muistelen, että heidän portugalilainen lakimiehensä suositteli sitä heille.
Ja lähdettä kehiin, kiitos!

En siis epäile lainkaan, mutta kun täällä tuntuu olevan kahtalaista tietoa asiasta...
Viimeksi muokannut Marsalkka, Ti Maalis 04, 2008 4:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Jos tuosta arquidos-statuksesta voi itse päättää, niin eikö sitten myös syyllisyydestä. Eli ilmiselvä syyllinen voisi valita itselleen syytön-statuksen?

:lol:
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Marsalkka pyytelee täällä aivan turhaan lähteitä. Paolo Reisin blogi on vaiennut jo kuukausi sitten - tosin voihan sieltä vielä koittaa etsiä jotakin vanhoja tietoja.

Mielenkiintoista on, että Paolo Reisin myötä on vaiennut koko muukin Gerry ja Kate McCann -vastainen lehtikirjoittelu. Asia on merkittävä Madeleine-ketjun kannalta, koska kyseisiä kirjoituksia on käytetty tässä ketjussa 400 sivun ajan pääasiallisina tietolähteinä. Ehkä nyt on tullut ajankohtaiseksi kyseenalaistaa tuo tieto.

Eräs nimimerkki kyseli joitakin sivuja takaperin, että missä mahdetaan mennä Madeleine -asian suhteen. Kuten edellä olevista kirjoituksista voi päätellä vanhempien syyllisyyskysymys on hyvin pitkälle jokaisen oman kallon sisällä, eikä sitä ole tukemassa tällä hetkellä annettujen tietojen valossa mitkään faktat: vanhempia ei ole kuulusteltu uudelleen, ei pidätetty ja Portugalin poliisi on asiasta tiedottanut vanhemmille myönteisessä hengessä.

Kovin kaukana tuskin on hetki, jolloin kuulemme Madeleine-tutkimuksista lisää.
Alethes doksa meta logu
debbie

Niin.. McCanneilla näyttää olevan elämänhallintakin kunnossa. Kuukausi lapsen katoamisesta perheen isä kirjoittaa, miten ehtivät käydä lenkilläkin ennen kirkkoa.
Miksi monet muut lapsensa kadottaneet vanhemmat "sekoavat", jaksavat päivästä toiseen vain lääkityksen avulla ensimmäisten kuukausien aikana?
Mäkkärit jaksavat huolehtia fitnessistä ja kirkossakin käydään.
Kirkossa käyvät, hyvin toimeentulevat keskiluokkaiset ihmiset vain yleensä käyttävät lastenhoitajia, eivätkä hylkää heitä oman onnensa nojaan. Huumeidenkäyttäjät ja alkoholistit jättävät lapsia yksin, kun on pakko päästä baanalle.
On tämä aika erikoinen kuva, mikä tästä muodostuu.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Aivan ja tämä on se kuva, joka syntyy itse kunkin päässä. Jos se olisi fakta, se syntyisi kaikkien päässä, ja minun päässäni ei ole tällaista kuvaa syntynyt - mikä mahdollisesti johtuu siitä, että en tunne heidän elämäänsä tarpeeksi voidakseni käydä arvostelemaan sitä. Nämä tiedot olet lukenut, et itse kokenut. Mikäli he käyttäisivät lääkkeitä, romahtaisivat tai mitä lie, sanoisit nyt, että se olisi vain merkki heidän syyllisyydestään.
Alethes doksa meta logu
debbie

Sirpa kirjoitti:Aivan ja tämä on se kuva, joka syntyy itse kunkin päässä. Jos se olisi fakta, se syntyisi kaikkien päässä, ja minun päässäni ei ole tällaista kuvaa syntynyt - mikä mahdollisesti johtuu siitä, että en tunne heidän elämäänsä tarpeeksi voidakseni käydä arvostelemaan sitä. Nämä tiedot olet lukenut, et itse kokenut. Mikäli he käyttäisivät lääkkeitä, romahtaisivat tai mitä lie, sanoisit nyt, että se olisi vain merkki heidän syyllisyydestään.
En sanoisi.
En väitäkään vaikutelmia faktoiksi, faktojahan meillä on aika vähän. Mutta vaikutelmistakin voi puhua.
Ihmiset murtuvat, kun heille tapahtuu jotain tällaista.

En ole ikinä ennen nähnyt, että joku avaisi online-kaupan yms mautonta, jos heidän lapsensa olisi kaapattu ja alkaisi kaupitella kadonneen lapsensa kuvia kantavia tuotteita. Yök. Mutta toisaalta se sopii hyvin tuon lomailutyylin kanssa yhteen.
Lapsen etu ei ole koko aikana ollut etusijalla, tai siis tältä tämä minusta näyttää.
Lukittu