Hypnoosi

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
nightowl
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja nightowl »

Hessu52 kirjoitti: <snip>
Niitä eivät ole sellaiset, että pikkasen kivistää, "kun joudun totteleen tota saatanan nappikaulusta".

Tästä sainkin mainion aasinsillan siihen, että onko Gusse koskaan käynyt armeijaa, vaiko raakattu sieltä jonkun hyvän syyn takia.

Uskonto sellainen syy tuskin on ollut, mutta jos kävi, niin milloin ja missä?

Kirjan Nils Gustafsson ja Bodomin varjo mukaan NG kävi armeijan 1962 etelä-suomalaisessa varuskunnassa, olisiko Dragsfjärd? Kirjassa on kuvakin NG:stä sotisovassa.
Minulla on teoriassa tuo kirja, mutta käytännössä en ole bongannut sitä moneen viikkoon, minne lienen taltioinut.

Niinpä voisitko Skoone tarkistaa kirjastasi ja tarkentaa em. tiedot?

"Niitä eivät ole sellaiset, että pikkasen kivistää, "kun joudun totteleen tota saatanan nappikaulusta"."
Oletko Hessu nähnyt Smedsin/Linnan Tuntemattoman sotilaan?
Kyykyttääkö Sinua kukaan?

:?:
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tarkoitat Nightowl kaiketi Dragsvikiä, jossa itse olin kertaamassa 1990.

Mukava paikka telttailla, vaikka jalkahiki ja pierunhajut olivatkin melkoiset, mutta teltan paikkaa aina vaihtamalla hajutkin hetkeksi hävisivät.

Ei kai ole ketään armeijan käynyttä, jota ei olisi joku "nappikalle" joskus simputtanut.

Ai niin, eihän nykyään saa simputtaa, ei edes paljuttaa, joten kyllä intistä on mennyt hohto.
Merivuokko
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

awa kirjoitti:^Tarkoitatko konsta sitä, että Gustafssonille luotiin hypnoosissa toinen todellisuus johon hän itsekin alkoi uskomaan ?

Tuohon tarkoitukseen hypnoosi on todella ytehokas ja hyvä hoitokeino.
:oops: Eiköhän Gustafsson muista tuon aamupäivän tapahtumat täysin
kirkkaasti ihan omasta takaa, ottaa sen muistin sieltä hattuhyllyltä vain alas ja kurkistaa sisään. Ei se sen kummempaa ole.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti: Mukava paikka telttailla, vaikka jalkahiki ja pierunhajut olivatkin melkoiset, mutta teltan paikkaa aina vaihtamalla hajutkin hetkeksi hävisivät......

Ai niin, eihän nykyään saa simputtaa, ei edes paljuttaa, joten kyllä intistä on mennyt hohto.
Vaihdoitteko aina teltan paikka, jos joku pieraisi? Mielikuvana ihan hauska.

Mitä hohtoa simputuksessa on? Sillä on harvoin jos koskaan koulutuksellista motiivia. Se on vääristymä, jota ei ole vieläkään onnistuttu kytkemään pois.
Hessu52
Watson itse

Etkö ole koskaan känyt armeijaa, vai oletko lusinut sen ajan.

Oikeastaan sivarin kuuluisi olla linnassa pari vuotta, niin loppuisi sekin leikki.

Kun et ole ollut ikinä intissä, niin paljastan sinulle sotasalaisuuden, että minuakin isompi viskaali tuli silloin tällöin teltallemme ja valitti, että teltassa haisi paska, joten siirtäkääpä telttaa kymmenen metriä johonkin ilmansuuntaan.

Sellaista se oli silloin, nykyään kaikilla taitaa olla jo omat matkailuautot mukana.

Ei se kertaus ollut muuta kuin syöntiä ja makoilemista kesäisinä päivinä luonnon helmassa pari viikkoa.

Pari kertaa otettiin kännit, mutta muuten oli mukavaa.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Hessu52 kirjoitti:Etkö ole koskaan känyt armeijaa, vai oletko lusinut sen ajan.

Oikeastaan sivarin kuuluisi olla linnassa pari vuotta, niin loppuisi sekin leikki.
No pari vuotta siihen oikeasti minun kohdallani menikin, toinen vuosi oli kovat lippaassa, 24h.

Ei me koskaan metsäkeikalla enää teltan paikkaa muutettu, ainakaan vapaaehtoisesti.
nightowl
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja nightowl »

Hessu52 kirjoitti: Tarkoitat Nightowl kaiketi Dragsvikiä, jossa itse olin kertaamassa 1990.
<snip>
Olet varmaankin oikeassa, muistin vain sinnepäin.
Toivoisin kuitenkin, että joku jolla on kirja "Nils Gustafsson ja Bodomin varjo " varmistaa asian:
NG oli armeijassa Dragsvikissa 1962.

Kyykytystä voi tapahtua myös koulussa, kotona, työpaikalla; on voinut tapahtua jopa Bodomin niemellä etc...
Kuka Sinua kyykyttää? en ny tarkoita just Sinua Hessu!

8)
Japi
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Japi »

Hessu52 kirjoitti:Tarkoitat Nightowl kaiketi Dragsvikiä, jossa itse olin kertaamassa 1990.

Mukava paikka telttailla, vaikka jalkahiki ja pierunhajut olivatkin melkoiset, mutta teltan paikkaa aina vaihtamalla hajutkin hetkeksi hävisivät.

Ei kai ole ketään armeijan käynyttä, jota ei olisi joku "nappikalle" joskus simputtanut.

hohhoijaa.... :roll:
U2
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja U2 »

nightowl kirjoitti: ...Toivoisin kuitenkin, että joku jolla on kirja "Nils Gustafsson ja Bodomin varjo " varmistaa asian:
NG oli armeijassa Dragsvikissa 1962.
...
Nils suoritti varusmiespalvelunsa Uudenmaan prikaatissa vuonna 1962.
Lainaus on Nilsin armeijakuvan kuvateksti Jorma Palon kirjoittamassa kirjassa "Nils Gustafsson ja Bodomin varjo"; Werner Söderström, Juva 2006, 257 sivua.

Uudenmaan prikaati toimii Dragsvikissä.
http://www.pvtt.mil.fi/merivoimat/jouko ... ift_fi.dsp
konsta
Ainesta Watsoniksi

nightowl kirjoitti:

Kyykytystä voi tapahtua myös koulussa, kotona, työpaikalla; on voinut tapahtua jopa Bodomin niemellä etc...
Kuka Sinua kyykyttää? en ny tarkoita just Sinua Hessu!

8)
Uudemmaan prikaati, Dragsvik 1962. Bodomin varjo, sivun 162 valkuvakollaasi.
Hessu52
Watson itse

Jospa palattaisiin sitten itse aiheeseen.

Luin tuolta googlesta professori Lauerman kirjoituksen hypnoosista ja kun täällä muutamat ovat kivenkovaan väittäneet, että hypnoosilla voi saada toisen tekemään vaikka murhan, niin tämän väitteen Laurma ehdottomasti kiistää.

Hypnotisoitu voi milloin tahansa itse keskeyttää hypnoosin, jos haluaa.

Ihminen ei ole hynoosissa unessa.

Hypnotisoitu saattaa saada valemuistoja, joita pitää totena.

Ym. ym. joten jutut tuolta kohtaa voidaan kaikitenkin lopettaa.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti: Hypnotisoitu voi milloin tahansa itse keskeyttää hypnoosin, jos haluaa.

.
Mutta jos ei halua?
Muista lähdekritiikki!
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

skoone kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti: Hypnotisoitu voi milloin tahansa itse keskeyttää hypnoosin, jos haluaa.

.
Mutta jos ei halua?
Niin, mistä sen huomaa ja huomaako sen jos hypnotisoitu keskeyttää itse hypnoosinsa. :shock: Viuvauvou.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti: .......
Hypnotisoitu voi milloin tahansa itse keskeyttää hypnoosin, jos haluaa.
.............................
.
:D Vai niin! Onko aivan varma tieto? :D
konsta
Ainesta Watsoniksi

Loka kirjoitti:
skoone kirjoitti:

.
Mutta jos ei halua?
Niin, mistä sen huomaa ja huomaako sen jos hypnotisoitu keskeyttää itse hypnoosinsa. :shock: Viuvauvou.
Kyllä sen huomaa. Esimerkiksi Nissen kohdalla olis alkanut kaivelee röökiaskia takusta, tai muuten vaan pälyilemään.
Vastaa Viestiin