Mies pahoinpideltiin kuoliaaksi Iitin Kausalassa 2007

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

^ Et hyväksy pahoinpitelyä mutta hyväksyt sen että ihminen syötetään rotille (tosin nimimerkin perusteella olisin uskonut että rottien sijaan sikoja olisi tässä käytetty..)?

Jopa erään palstalaisen copypastejakin luki mieluummin kun Lecterin itkuja rangaistuksista melkein jokaisen jutun yhteydessä, lähinnä ne pilaavat mielestäni muuten mainiot ja asialliset postaukset sekä myös heittävät topicin joskus täysin sivuraiteille kun aletaan pohtimaan taas kerran rangaistuksien lievyyttä/kovuutta itse rikoksen sijaan, sekoittaa vaan keskustelua. Eikö noille voisi laittaa yhden topicin jossa voisi järkevästi keskustella rangaistuksista, sen sijaan että melkein jokaiseen juttuun pitää nämä uudestaan ja uudestaan laittaa, monesti vielä maustaa juttua demareilla (Ne syöpäläiset!!). Joo, tää on offtopiccia mut niin on myös itse aihe josta kritisoin.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Bombay kirjoitti:^ Et hyväksy pahoinpitelyä mutta hyväksyt sen että ihminen syötetään rotille (tosin nimimerkin perusteella olisin uskonut että rottien sijaan sikoja olisi tässä käytetty..)?

Jopa erään palstalaisen copypastejakin luki mieluummin kun Lecterin itkuja rangaistuksista melkein jokaisen jutun yhteydessä. Eikö noille voisi laittaa yhden topicin jossa voisi järkevästi keskustella rangaistuksista, sen sijaan että melkein jokaiseen juttuun pitää nämä uudestaan ja uudestaan laittaa, monesti vielä maustaa juttua demareilla (Ne syöpäläiset!!). Joo, tää on offtopiccia mut niin on myös itse aihe josta kritisoin.
Outoa! Puhuit tässä yhteydessä ihmisestä... Ja madothan meidät lopulta syövät. Tai kalat. Niin hyvät kuin pahatkin ellei ole polttohautausta.

Ei sellaista topicia voin laittaa missä voi järkevästi keskustella. Täältä pitäisi poistaa 95 prosenttia kirjoittajista niin ehkä sitten onnistuisi.

Siinä olen samaa mieltä, että ei niitä toivottavia rangaistuksia pitäisi näin usein julki tuoda. Siinä on tuon vaarana tuon ärsyyntymisen lisäksi "inflaatio" koko hokemalle. Useimpien juttujen kohdalla se ei ole tarpeen, mutta joissakin tapauksissa se on tarpeen - kuten tässä, jossa otin tuomitun lisäksi mukaan myös kaikki "jussikinnuset", joita sikiää yhä enemmän ihmisten riesaksi vaikka elämme hyvinvointiyhteiskunnassa, jonka rakentamisesta saamme "kiittää" sosialidemokraatteja. Mutta jo alkanut hyvinvointiyhteiskunnan (prkl!, että tuo sana on kauhea) alasajo laitetaan toki riistäjien piikkiin.

Kirjoitit: Eikö noille voisi laittaa yhden topicin jossa voisi järkevästi keskustella rangaistuksista.

Mikä sinua estää aloittamasta ao. topicia (osiota)? Osaat sentään kirjoittaa ihan järkeviäkin juttuja ja kuulut heihin, joiden jutut pyrin lukemaan.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Mata Hari
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Mata Hari »

No varsinainen kinnunen on tosiaan ollut. Josko kiven sisässä viisastuisi :wink:
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Mata Hari kirjoitti:No varsinainen kinnunen on tosiaan ollut. Josko kiven sisässä viisastuisi :wink:
Tuskin. Nyt jo liikkuu huhuja, että Kinnusen taloa hoitava kaveri on seuraavana listalla, koska Kinnusen mielestä "se kuitenkin panee mun muijaa sillä aikaa kun minä olen linnassa".

Tästähän tämä surmaan johtanut kiusaaminen aikoinaan alkoi. Kinnunen luuli, että tuleva uhri oli pannut hänen muijaansa tämän ollessa sammunut tms. Paneminen onkin suuri syy surmiin. Joku pani jotain jossain ja joku suuttui kun toinen pani. Tappoi koska vain hän saa panna.

Kinnunen muutti Iittiin aikoinaan Järvenpäästä, koska vaimonsa on taiteilija ja vaimon isä halusi hälle talon maaseudun rauhasta, jossa voi saada enemmän luomisvoimaa.
Wallabi
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Wallabi »

Doctor Lecter kirjoitti:
Mata Hari kirjoitti:No varsinainen kinnunen on tosiaan ollut. Josko kiven sisässä viisastuisi :wink:
Tuskin. Nyt jo liikkuu huhuja, että Kinnusen taloa hoitava kaveri on seuraavana listalla, koska Kinnusen mielestä "se kuitenkin panee mun muijaa sillä aikaa kun minä olen linnassa".
Ja pahimmassa tapauksessa kaveri oppii vankilassa alan ammattilaisilta lisää "kivoja" kikkoja kiusaamiseen, kiristämiseen ja hengiltä ottoon :roll:
kakkosurpo
Frank Columbo

Re: Iitin veriteko -07

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Jussi Kinnunenkin on tuomionsa lusinut jo aikaa sitten, mikäli hovioikeus ei muuttanut elinkautiseksi rangaistusta. Tässä hetkessä olisi jopa mahdollista saada tällaisesta teosta elinkautinen. Jopa hiukan tyhmempikin huomaa että tappo ei ollut mikään impulsiivinen päähän pisto. Voisi sanoa että teko oli myös julma ja törkeä.

Kun noilla selkosilla tuli asuttua, niin kuulin juttuja tästä "taiteilija" vaimosta. Liekköhän jaksanut odottaa Jussinsa vapautumista sen 7 vuotta minkä Jussi ainakin istui? En kyllä ihan heti usko että jaksoi.

Jos Jussi on vapaana niin vieläköhän pilaa raikasta ilmaa hengittämällä, vai onko rehellisen työmiehen elintavat kuskanneet jo helvetinporteille?
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Vastaa Viestiin