Madeleinen tapaus ( ketju 2)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Minä olen nähnyt Philomenan käytöksen aina vain kateutena.
Hän on minusta, salli minun sanoa, ruma kuin perse, ja varmasti inhoaa veljensä ''aina niin hehkeää ja hoikkaa'' vaimoa.
Olen kokenut niin, että kerrankin hän pääsi ''paremmassa valossa esille kuin Kate'' ja siksi pöllöyttää päästeli suustaan ajattelematta sen kummemmin.

Naisethan ovat toisilleen susia :wink:
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

On vanha sanonta: kateus vie kalatkin vedestä. Ehkä sillä on yhtä mystinen voima kuin rahallakin, mistä sitä tietää. Tähän saataisiin oikein mukava kateus- ja kostomotiivi.
Alethes doksa meta logu
mankeli
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja mankeli »

minä olen myös sitä mieltä, että vanhemmat ovat katoamisen takana.
Olen nyt myös selaillut näitä Katen antamia haastatteluja, ja hän vaikuttaa niiden perusteella todella tasapainottomalta.

MissHolmes kirjoitti:
Minä muuten valvon, koska teini-ikäinen tyttöni on vielä bileissä ja menen hänet mahdollisesti autolla hakemaan
:D minä valvoin eilen samasta syystä
Sirpa

Olet, mankeli, siis päätynyt tähän tulokseen analysoimalla lehtikirjoituksia? Kyllä se varmasti on oikein hyvä menetelmä myös, itse kyllä käytän toisenlaista menetelmää, vasinkin sen jälkeen kun ilmeni, että on tällainen maksettu mielipiteenmuodostuskampanjakin ollut olemassa.

Katen tilanteessa luultavasti itsekin oliisn jo aika tasapainottomassa tilassa, joten vaikuttaa henkilöltä kenellä on suht koht normaali psyykkeen rakenne. Psykopaatti ei horjuisi ja huojuisi - jollaisen olettaisin olevan henkilön, joka on tappanut oman lapsensa.

Vahvistaa siis jälleen kantaani vanhempien syyttömyydestä.
Viimeksi muokannut Sirpa, Su Maalis 16, 2008 1:35 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
mankeli
Hetty Wainthropp

Kate on antanut aika monta haastattelua livenä. Joten olen voinut muodostaa tämän ihan itse katsomalla, ei ole siis kenenkään valmiiksi pureskeltu mielipide. Vaikka aika moni samaa mieltä onkin.
MissHolmes
Ben Matlock

Mielenkiintoisinta tässä koko jutussa on minusta kuitenkin koko tämä mediapeli:

Oli sitten kyseessä oikea ohjailu tai tahaton heittely, niin hienosti on homma pyörinyt.

Kaikki 'todellisen tuntuinen uutisointi' on aina saatu hukutettua mitä uskomattomimpiin juttuihin.

Viimeisin kumma silmiini osunut oli väite, että Metodo3 on maksanut näistä Maroko silminnäkijä havainnoista. Se kuitenkin jäi eilen-tänään kissanluiden alle kirkkaasti, vaikka mieluummin minä ainakin olisin siitä lukenut lisää kuin kissan poikasen nahattomista luista.

Etsin linkin siihenjos jotakuta kiinnostaa.

Ajatelkaa kuinka hienoa olisi, jos yht'äkkiä saisikin eteensä sen aineiston mitä portugalin poliisilla on ja saisi alkaa sitä kahlata läpi :)
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes
Ben Matlock

Minä en pitäisi Katea minää psykopaattina, vaan pikemminkin masentuneena, hermot kireällä olevana suht'koht' iäkkäänä noin pienten lasten äitinä, jolle todellisuus on iskenyt lärviin kuin tiskirätti.

Elämä kolmen alle neljävuotiaan kanssa voi olla joskus oikeasti yhtä helvettiä, jos lähes 35 vuotta on keskittynyt omaan itseensä.

Tässä iässä kolmen pienen lapsen kanssa olisi itse jo pöpilässä :wink:
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

Jos ajattelisin käyttää tätä "tarkkailumenetelmää", niin hyväksyisin sen ainoastaan siinä tapauksessa, että henkilö olisi ihan oikeasti paikalla, jolloin voisin kysyä, jutella ja tarkkailla häntä henkilökohtaisesti.

Vakuutan, että en tuonkaan tarkkailun perusteella tekisi kenestäkään vielä päätelmää onko tappaja vaiko ei - nimittäin psykopaatti selviäisi moisesta tilanteesta olan kohautuksella.

Mikäli Miss Holmesin arvio pitää paikkansa tuossa edellä, niin saamme varautua hyvin pian suureen määrään joko kadonneita tai tapettuja lapsikatraita - tuo totuus kun tuppaa iskemään väsymystä vähän yhdelle jos toisellekin vanhemmalle.

Taistaiseksi pidättäydyn ajatuksessa, että lapsensa tappanut äiti tai isä on psykopaatti.
Viimeksi muokannut Sirpa, Su Maalis 16, 2008 1:44 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
mankeli
Hetty Wainthropp

Ajatelkaa kuinka hienoa olisi, jos yht'äkkiä saisikin eteensä sen aineiston mitä portugalin poliisilla on ja saisi alkaa sitä kahlata läpi
ja mieluummin vielä käännettynä jollekin yleisimmin käytetylle kielelle :D

ja hei! en sanonut että Kate vaikuttaisi minusta psykopaatilta tappajalta, vaan kirjoitin, että vaikuttaa tasapainottomalta. Siinä on jo vähän eroa.
MissHolmes
Ben Matlock

OT: mankeli onko sulla mankeli?
...minäpä voisin opetella vaikka siinä vaiheessa ohimennen portugalin kielen...

Niin, ihmisillä on hyvin erillainen kyky lukea toista ihmistä. Toiset ovat siinä taitavampia ja toiset puusilmiä.

Minusta Kate ei kuitenkaan ole käyttäynyt sillä tavoin kuin olettaisi äidin käyttäytyvän tällaisessa tilanteessa.
Jotain tuohon suuntaan sanoi myös josaain lehdessä joku kaikki haastattelut katsonut psykolokikin.
Mutta tiedä häntä. Vaikea sanoa.
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes
Ben Matlock

Miksi luoja vie meiltä naisilta kyvyn saada lapsia about 40-50 vuotiaana?

Ihan järkisyistä: sen jälkeen ei kunto enää kertakaikkiaan riitä. Ja kun ei kunto riitä ravata taaperoiden perässä, on hyvät mahdollisuudet menettää hermot.

En ole missään vaiheessa sanonut, että Kate olisi murhannut tyttärensä harkitusti, vaan uskon raivokohtaukseen ja vahinkoon. Enkä ole sulkenut pois sitäkään vaihtoehtoa, että tekijä olisikin isä kiukkupuuskassaan.
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

Olet, Miss Holmes, tänään usealla viestillä, jotka olet linkittänyt vanhasta ketjusta halunnut todistaa, että olen muuttanut mielipidettäni. Näin ollen ei voida ajatella, että olisin spekuloinut tätä asiaa vain vahvistaakseni jo olevaa mielipidettä, vaan pyrkinyt kohti totuutta. Tämän prosessin on käynyt itse kukin omalla tavallaan lävitse tämän 10 kuukauden aikana yrittäen liittää vanhaan tietoon uusia palapelin palasia - itse nyt päädyin tuohon, että vanhemmat ovat syyttömiä, enkä perustele sitä uskoon perustuvalla mielipiteellä.

Ahaa, arvelet siis Kate McCannille tulleen jonkinlaisen ns. mantelitumakereaktion, mutta sekin kyllä edellyttää jonkintasoista psykopatiaa, jotta viesti ehtii mantelitumakkeeseen ennen cortexin reagointia.

(Vrt. tapaus Paula Björkvistin aviomies.)
Viimeksi muokannut Sirpa, Su Maalis 16, 2008 2:07 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

Joo, ymmärsin kyllä. Ja kunnioita mielipidettäsi.

Sehän tänne suolan tuo, että ihmisillä on eri näkemyksiä. Jos kaikki olisivat samaa mieltä, ei syntyisi mitään keskustelua.

Siksi halusinkin tarkentaa myös omaa näkemystäni, ettet sinäkään luulisi, että pitäisin heitä suunnitelmallisina murhaajina.

Uskoin ensin vahvasti siihen yliannostus teoriaan, mutta mielestäni kaikki siihen viittaava kumottiin poliisin toimesta, joten jäljelle jäi minulle vain tuo ''pikaistuminen'' näin lievästi ilmasituna.
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

Totuus on kuitenkin se, että tuollainen oman lapsen tappoon johtava pikaistuminen ei synny normaalissa päässä - muussa tapauksessa täällä olisi vain lapsettomia pariskuntia vankilat täynnä - puhumattakaan murroikäisistä, he varsinkin kuolisivat jo varhaispuberteettiaikana.
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

:D :D :D :D

Oikeassa olet.
Kyllä se vaatii jollain tavalla valmiiksi horjuneen mielen.

Mutta meillä ei ole todisteita suuntaan eikä toiseen, joten senkin mahdollisuuden olemassa olo on otettava huomioon.

Kenen sinä luulet tytön napanneen?
Nuotio & Äreät Tiput
Lukittu