TavanTallaaja kirjoitti: Ma Tammi 20, 2020 8:52 pm
Mulla on vähän sellainen periaate, että luota, kunnes toisin todistetaan. Se koskee kaikkia. Siis jokaista. Ennakkoluulot ovat asia, joilta ei voi välttyä. Mutta vaikka termillä on negatiivinen sävy, sen fiiliksen ei tarvitse olla negatiivinen. Vain sellaisilla ihmisillä, jotka eivät osaa luottaa kehenkään, on ennakkoluulotkin yleensä sieltä miinusmerkkiseltä puolelta. Itselläni ne eivät ole.
Yritätkö nyt omaa rasistisuuttasi jotenkin laimennella sillä, että väität kaikkien olevan sellaisia? Miksi jäpittää siellä kivikaudella? Tulisit tälle vuosituhannelle, joohan?
Miksi minun täytyisi laimennella jokaisen ihmisen ominaisuuteen kuuluvaa ominaisuutta? Minä olen rehellinen itselleni.
Sinun rasistikäsityksen mukaan ennakkoluulo neekereitä ja hiekkaneekereitä kohtaan ei ole rasismia. Mitä rasismi on? On aivan luonnollista, että suomalaiset tai turkulaiset pitävät itseään parempina kuin somalialaiset, ruotsalaiset tai vaikka tukholmalaiset ovat.
Kivikaudella jäpittävät uskovat mm. edelleen YK:n 50-luvulla toisen maailman sodan jälkimaingeissa julkilausumaa pseudoa "ihmisrotuja ei ole olemassa". Nykyisin geneetikot ovat täysin toista mieltä, eri ihmisrotuja on olemassa. Miksi ei olisi, kun muillakin nisäkäslajeilla on eri rotuja lajin sisällä.