Kyllä on huomattu koirapiireissä, että minirodut ja kääpiöt ovat nousseet taas arvoonsa ja menekkiä olisi vaikka ja kuin. Esim Ryssistä myyvät helvetisti minirotuja mm Jenkkilään.. ja millaisia koiria..huh huh etäisesti muistuttvat ehkä sitä rotua mitä sen pitäisi olla..otus kirjoitti:Rotweiler on varmasti ollut yksi jalostetuimista roduista, tarkoitan juuri pentutehtailua idän suunnalta, ristisiitos ei ole ikinä hyvä asia ei koiran psyykkiselle eikä fyysiselle terveydelle..Mother_North kirjoitti:Yksi syy mikä pilaa rodun kuin rodun on muoti ilmiö. Mikä rotu milloinkin on muotia, niin se jalostetaan pilalle. Pentuja tehdään dollarinkuvat silmissä kiiluen ja kaikki muu oleellinen ja tärkeä jää siinä jalostuksessa toiselle sijalle. Miten kävi aikanaan esim dalmiksien ja kultsujen..
Uutisissa oli juuri juttua, että isojen koirien buumi on loppumassa, nyt pentutehtailu markkinoita alkaa valtaamaan pienet koirat, kuten chihut jne.. kun kerran julkuillakin on sellainen, niin on muidenkin saatava(uutiskuvassa poseera Paris Hilton). Isoja koiria on löytynyt huolestuttavia hylättyinä määriä pitkin koirapuistoja jne..
Koira tappoi lapsen Elimäellä
-
Mother_North
- Roger Murtaugh
Ystäväni viestitti mulle äsken, että hänellä on samasta pentueesta oleva rottweiler kun oli tämä tappajakoira. On aggresiivinen vieraille, kotona aina hänen mukaansa tosi kiltti. Eilen oli murissut ja näyttänyt hampaita perheen 3-vuotiaalle pojalle kun lapsi oli mennyt liian lähelle koiran ruokakuppia.
Mulla on huonot aavistukset, en voi mitään. Ei tässä auta kouluttajaopit nyt yhtään, pelkään pahaa, voi vttualan väki!
Mulla on huonot aavistukset, en voi mitään. Ei tässä auta kouluttajaopit nyt yhtään, pelkään pahaa, voi vttualan väki!
jossain googlettamalla tulleista otsikoista sanottiin että kultsu johtaa purematilastoa mutta sitä tilastoa en sitten löytänyt....luulisin että jostain sen kuitenkin sais tännekin linkitettyä kun jaksais etsiä. tuo linkki minkä joku pisti tänne niin se on 80-luvun alusta j aihan muualta päin maailmaa....
kyllä lapsiinsa täytyy sen verran luottaa että voi perheen mäyriksen kanssa jättää yksin. Ison koiran kanssa en suosittelisi fyysisen alivoiman takia mutta jos lapsi kiusaa koiraa niin asiahan täytyy hoitaa niin ettei enää kiusaa "mielenvikainen 10-vuotias puri perheen mäyräkoiraa takapuoleen eilen illalla" Lapsien pitäisi kyllä ymmärtää ihan ihmisen puhetta ja tuon ikäisenä tajutakin jotain....
kyllä lapsiinsa täytyy sen verran luottaa että voi perheen mäyriksen kanssa jättää yksin. Ison koiran kanssa en suosittelisi fyysisen alivoiman takia mutta jos lapsi kiusaa koiraa niin asiahan täytyy hoitaa niin ettei enää kiusaa "mielenvikainen 10-vuotias puri perheen mäyräkoiraa takapuoleen eilen illalla" Lapsien pitäisi kyllä ymmärtää ihan ihmisen puhetta ja tuon ikäisenä tajutakin jotain....
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Näetkö pienenä todennäköisyyden, että mäyräkoira tappaisi 12-vuotiaan, joka on jätetty koiran kanssa kahdestaan?joey kirjoitti:Toki mäyräkoira voisi näin päättää, mutta uskoisin 12-vuotiaan pärjäävän mäyräkoiran kokoiselle koiralle fyysisesti, vaikka ei muuten mitään koirista ymmärtäisikään.Marsalkka kirjoitti: Eli mielestäsi ei ole huolta, että mäyräkoira yhtäkkiä päättäisi tappaa 12-vuotiaan?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Ja tämä oli koiralta yllättävä/ei-hyväksyttävä reagointi, koska.... ?anneli1 kirjoitti:Eilen oli murissut ja näyttänyt hampaita perheen 3-vuotiaalle pojalle kun lapsi oli mennyt liian lähelle koiran ruokakuppia.
Ja Marski, tiedän kyllä mitä ajat takaa
Viimeksi muokannut joey, Ti Maalis 18, 2008 1:15 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Mother_North
- Roger Murtaugh
Miten minusta nyt tuntuu, että anneli provoaa ja ei ole mikään koirankouluttaja ollenkaan. Jos olisi kyllä tietäisi enemmän koirista ja miten ne käyttäytyvät. Tietenkin koira ilmoittaa murinallaan, että ei lähemmäs ja kuka hullu antaa lapsen ja koiran ruokakupin olla yhtäaikaa lattialla. Meilläkään koiria ei mennä häiritsemään niiden syödessä, eikä tehe muutkaan ketä kylään tulee. Saati lapset, eikä vieraat saa mennä ottamaan leluja/luita koiriltanikaan. Ettei satu tilannetta missä koira puolustaa ruoka/omia tavaroitansa. Minä olen se ALFA ja vieraat ovat vieraita. Meillä otetaan ruuan jälkeen kupit pois lattioilta eikä jätetä lojumaan ettei tule nahinoita. PLUS se, että koiran ei tarvi totella muita kuin omaa isäntää/emäntää. En voi sietää ihmisiä jotka alkavat käskyttämään koiriani tuostanoin vaan.anneli1 kirjoitti:Ystäväni viestitti mulle äsken, että hänellä on samasta pentueesta oleva rottweiler kun oli tämä tappajakoira. On aggresiivinen vieraille, kotona aina hänen mukaansa tosi kiltti. Eilen oli murissut ja näyttänyt hampaita perheen 3-vuotiaalle pojalle kun lapsi oli mennyt liian lähelle koiran ruokakuppia.
Viimeksi muokannut Mother_North, Ti Maalis 18, 2008 1:16 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aivan! Tällaiset koirat ovat ihan mukavia, kunhan muistaa, ettei jätä isojakaan lapsia niiden kanssa kahdestaan, ei mene auttamaan koiraansa, jonka kimppuun tällainen hyökkää ja opettaa kolmevuotiaalle, ettei mene liian lähelle koiran ruokakuppia. Lapsiperheille nämä koirat sopivat mainiosti!joey kirjoitti:Ja tämä oli koiralta yllättävä/ei-hyväksyttävä reagointi, koska.... ? [/u]anneli1 kirjoitti:Eilen oli murissut ja näyttänyt hampaita perheen 3-vuotiaalle pojalle kun lapsi oli mennyt liian lähelle koiran ruokakuppia.
Minä myrkytän ne...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
täällä muuten näkyy myös noita pikkupissiksiä pikkukoirineen (sylissä tietty mites muuten) ei voi mitään mutta naurattaa kovasti kun yrittävät näyttää niin paris hiltonilta
luulin ettei kyseinen ilmiö yllä tänne asti mutta juu.....koiraparat 
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Kiitoosshhh!!!joey kirjoitti: (kyllä, olet oikeassa, sikäli siis todennäköisemmin rottweilerista kuin mäyräkoirasta)
^ En luojan kiitos ole vielä törmännyt yhteenkään tuollaiseen, vaikka asun pääkaupunkiseudulla. Ehkä oon vaan sulkenut silmäni ja kieltäytynyt näkemästä 
(edit: en Marskiin, enkä ciceron mainitsemiin parishiltoneihin.)
(edit: en Marskiin, enkä ciceron mainitsemiin parishiltoneihin.)
Viimeksi muokannut joey, Ti Maalis 18, 2008 1:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siis lapsia ei todellakaan saa päästää kiusaamaan koiria!Koiralla on oltava oma ruokapaikka ja sinne ei edes se 3-vuotias mene,vaikkei itse tajua olla menemättä on vanhempien huolehdittava ettei se sinne mene!ainakin ihan turha itkeä tässä tapauksessa jos jotain sattuu.sama kun koiralla on oma paikka,ei sinne mennä säätämään mitään omaa.meillä koira ei reagoi siihen,jos otan pois luun tai ruokakipon,koska olen pyrkinytkin opettamaan kaverin siihen,siltikään en tee tätä jatkuvasti ja koiran kiusalla
niin koirat,kuin lapsetkin PITÄÄ opettaa olemaan toistensa kanssa kunnolla,kyllä sillä kilteimmälläkin labratorinnoutajalla voi hermo mennä hännän ja korvien repimiseen ja päällä hyppelyyn
niin koirat,kuin lapsetkin PITÄÄ opettaa olemaan toistensa kanssa kunnolla,kyllä sillä kilteimmälläkin labratorinnoutajalla voi hermo mennä hännän ja korvien repimiseen ja päällä hyppelyyn
Heikot itkevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
Mulla on ihan sama tunne... Menee niin iltalehden provo-viestien nurkalle, ettei ole totta.Mother_North kirjoitti:Miten minusta nyt tuntuu, että anneli provoaa ja ei ole mikään koirankouluttaja ollenkaan. Jos olisi kyllä tietäisi enemmän koirista ja miten ne käyttäytyvät. Tietenkin koira ilmoittaa murinallaan, että ei lähemmäs ja kuka hullu antaa lapsen ja koiran ruokakupin olla yhtäaikaa lattialla. Meilläkään koiria ei mennä häiritsemään niiden syödessä, eikä tehe muutkaan ketä kylään tulee. Saati lapset, eikä vieraat saa mennä ottamaan leluja/luita koiriltanikaan. Ettei satu tilannetta missä koira puolustaa ruoka/omia tavaroitansa. Minä olen se ALFA ja vieraat ovat vieraita. Meillä otetaan ruuan jälkeen kupit pois lattioilta eikä jätetä lojumaan ettei tule nahinoita. PLUS se, että koiran ei tarvi totella muita kuin omaa isäntää/emäntää. En voi sietää ihmisiä jotka alkavat käskyttämään koiriani tuostanoin vaan.anneli1 kirjoitti:Ystäväni viestitti mulle äsken, että hänellä on samasta pentueesta oleva rottweiler kun oli tämä tappajakoira. On aggresiivinen vieraille, kotona aina hänen mukaansa tosi kiltti. Eilen oli murissut ja näyttänyt hampaita perheen 3-vuotiaalle pojalle kun lapsi oli mennyt liian lähelle koiran ruokakuppia.
What's up, fuckers?
Toki koko ja koiran yleisin käyttötarkoitus määrittelee aika paljon kuinka paljon vahinkoa koituu. Jenkeissä ylläpidetään, heille tyypilliseen tapaan, top10 vaarallisinta rotua-listaa hyökkäysten lukumäärän sekä vakavuuden perusteella.
Hieman poimintoja:
22 reported dog bite related human fatalities in the United States in 2004.
2005 - 29 human fatalities.
2006 - 26.
In 2007, there were 33 human fatalities.
45% of the attacks occurred to adults over the age of 18, and 55% occurred to ages below. Pit bull type dogs were responsible for 67% of fatalities, the next closest breed was the rottweiler at 12%. But all dog breeds are potentially dangerous. In 2000, the Centers for Disease Control (CDC) reported that 25 breeds of dogs were involved in 238 fatal dog bites from 1979-1998.
- For each US dog bite fatality there are about 670 hospitalizations and 16,000 emergency room visits, 21,000 other medical visits (office and clinic), and 187,000 non-medically treated bites
- 46.1% (nearly half) of dog bite injuries were triaged in emergency rooms as "urgent-emergent"
- Dog bites are the second highest reason why children seek emergency treatment
That's about 60,000 bites per fatality and that information is dated. It is reported today that a US citizen is bitten by a dog every 75 seconds.
http://www.dogs-names.net/dangerous-dog-breeds.html
http://www.petsdo.com/blog/top-ten-10-m ... dog-breeds
Molemmissa on tuo USA:n top10
Hieman poimintoja:
22 reported dog bite related human fatalities in the United States in 2004.
2005 - 29 human fatalities.
2006 - 26.
In 2007, there were 33 human fatalities.
45% of the attacks occurred to adults over the age of 18, and 55% occurred to ages below. Pit bull type dogs were responsible for 67% of fatalities, the next closest breed was the rottweiler at 12%. But all dog breeds are potentially dangerous. In 2000, the Centers for Disease Control (CDC) reported that 25 breeds of dogs were involved in 238 fatal dog bites from 1979-1998.
- For each US dog bite fatality there are about 670 hospitalizations and 16,000 emergency room visits, 21,000 other medical visits (office and clinic), and 187,000 non-medically treated bites
- 46.1% (nearly half) of dog bite injuries were triaged in emergency rooms as "urgent-emergent"
- Dog bites are the second highest reason why children seek emergency treatment
That's about 60,000 bites per fatality and that information is dated. It is reported today that a US citizen is bitten by a dog every 75 seconds.
http://www.dogs-names.net/dangerous-dog-breeds.html
http://www.petsdo.com/blog/top-ten-10-m ... dog-breeds
Molemmissa on tuo USA:n top10
Ihmisten pitäisi ottaa huomioon, että suurin osa isoista koiraroduista, jotka voivat puremallaan aiheuttaa paljon vahinkoa, ovat työkoiria. Niillä pitää olla tehtävä, ne pitää kouluttaa kunnolla, ja ennen kaikkea pitää ottaa huomioon, että niiden luonne on sellainen, että ne sopivat tehtävään, johon ne on alunperin jalostettu.
Ongelma on siinä, että esim. rottis, spk, dobberi ja kaikki laumanvartijarodut ovat TYÖkoiria, mutta niitä on alettu pitää pelkästään söpöinä lemmikkeinä. Koira on kumminkin se, miksi se on alunperin syntynyt, ja nimenomaan nämä vartioivat rodut ottavat vain yhden ihmisen johtajakseen, jonka poissaollessa ne ovat koko ajan jonkin verran varuillaan.
Tässäkin surullisessa tapauksessa on kyse siitä, että koira yritti selvittää välit laumaan tulleen uuden jäsenen kanssa ja ottaa sitä ylemmän aseman laumassa, kun laumanjohtaja oli poissa paikalta.
Lapsia ei koskaan saa jättää koiran kanssa kaksin, koska a) lapset voivat härnätä koiria, b) lapset voivat laukaista koirassa käytöksellään jonkin väkivaltaisen reaktion tai c) koira voi käydä lapsen kimppuun alistaakseen sen tai eliminoidakseen kilpailijan laumassa.
Ongelma on siinä, että esim. rottis, spk, dobberi ja kaikki laumanvartijarodut ovat TYÖkoiria, mutta niitä on alettu pitää pelkästään söpöinä lemmikkeinä. Koira on kumminkin se, miksi se on alunperin syntynyt, ja nimenomaan nämä vartioivat rodut ottavat vain yhden ihmisen johtajakseen, jonka poissaollessa ne ovat koko ajan jonkin verran varuillaan.
Tässäkin surullisessa tapauksessa on kyse siitä, että koira yritti selvittää välit laumaan tulleen uuden jäsenen kanssa ja ottaa sitä ylemmän aseman laumassa, kun laumanjohtaja oli poissa paikalta.
Lapsia ei koskaan saa jättää koiran kanssa kaksin, koska a) lapset voivat härnätä koiria, b) lapset voivat laukaista koirassa käytöksellään jonkin väkivaltaisen reaktion tai c) koira voi käydä lapsen kimppuun alistaakseen sen tai eliminoidakseen kilpailijan laumassa.
Every ship must sail a world.
hiukan ihmetyttää toi boxeri tuolla..otettiin justiinsa "matsia" oman bulldogin kanssa tossa lattialla,leikkisellaista kylläkin:)
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008031 ... 0_uu.shtml
selviäis nyt sit vielä oikeista lähteistä että kyseessä on rotikka..
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008031 ... 0_uu.shtml
selviäis nyt sit vielä oikeista lähteistä että kyseessä on rotikka..
Heikot itkevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät