Koira tappoi lapsen Elimäellä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Viesti Kirjoittaja otus »

joey kirjoitti:
otus kirjoitti: niin kyllä minä sen ymmärsin, tarkoitin vain sitä että mitä tuo väärän/oikean sanamuodon käyttäminen googlessa tässä asiassa loppujen lopuksi todistaa mitään mihinkään suuntaa..
???
Väärällä sanamuodolla saa helposti sen käsityksen ettei koko ammattikuntaa ole olemassakaan kun google ei anna tuloksia. Oikealla sanamuodolla tuloksia sen sijaan tulee.

Eli tässä tapauksessa olet siis sitä mieltä, että Anneli ei ole koirankouluttaja?, vain sen perusteella,että sanamuoto oli väärä?

-itse en ole valmis vetämään johtopäätösiä pelkästään sen takia.., no mutta ei enempää tästä,kiitos..
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

otus kirjoitti: Eli tässä tapauksessa olet siis sitä mieltä, että Anneli ei ole koirankouluttaja?, vain sen perusteella,että sanamuoto oli väärä?
En ole. Toisaalta, kuten cicero sanoi, usein ihmiset osaavat ammattinimikkeensä oikein. Väliä tällä oli siksi, että Bombay ylipäätään lähti googlettamaan :D

Mutta jep, se siitä.
Mother_North
Roger Murtaugh
Viestit: 898
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 1:13 pm

Viesti Kirjoittaja Mother_North »

Jos JOKU sanoo olevansa VAIN koiran kouluttaja ja ei ole kiinnostunut jalostuksesta nii kalahtaa mun korvaani.
Juuri palveluskoira puolellakin, tai olkoon mikä tahansa koirarotu.
Jalostus/jalostusmateriaali on aikasen tärkeä, JOS koirassa halutaan säilyttää tietyt ominaisuudet kuten esim.
Palveluskoirissa miellyttämisen halu ja tietty vietti/halu tiettyihin asioihin.
Ei siellä käytetä jalostukseen tuota Martta-tädin 11v vanhaa sakemannia, kun se näyttää söpölle.
Sama pätee metsästys koirissakin, ei siellä käytetä jalostukseen esim hirvikoiraa jos se ei osaa haukkua sitä helvetin hirveä..

Toki koirakouluttajiakin mahtuu 15 tusinaan... :roll:
Geepo
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 6:36 pm

Viesti Kirjoittaja Geepo »

no mutta onhan noita kaikenmaailman "ammattilaisia" lajissa kuin lajissa..on vain kumma että tämä meidän kouluttajamme ei tunnu tietävän edes koiran peruskäyttäytymisestä mitään.

ja edelleenkin tuosta ruokakupille menosta,sinne ei ole yhdelläkään mukelolla asiaa ja siitä on vanhempien huolehdittava.Sellaiset vanhemmat jotka antavat lastensa kiusata miten huvittaa koiraa,voisi kiikuttaa välittömästi saunan taakse

anoppi tossa kyseli luettuaan elimäen jutusta etteihän vain meijän koira ole vihainen :shock: mä olin melkein järkyttynyt,harkitsempa jo sitä ettei tarvitse avokin siskolle viedä kylään ettei vaan vahingossakaan lapset kaadu tai käy mitään tilannetta josta lapset säikähtäisivät

(koira reilu vuotias ja innokas kuin mikä)
Heikot itkevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17152
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

otus kirjoitti:Metsästys ja palveluskoirien koulutuksessa käytetään molemmissa ampumiskoetta, yleensä kouluttajat,,niin kuin koiratkin ovat molempiin hommiin erikseen..
Jopa minä, koirien ei-ystävä, tiedän mikä on yksi metsästyskoirakoe: koira on 50 metrin päässä hirvikiväärillä ampuvasta henkilöstä ja laukauksen äänen kuullessaan koira ei saa säikkyä, eikä juosta pakoon. Odottaa vaan käskyä.

Näin se on tullut minulle pakkosyötettyä kun näitä koirahulluja on valitettavasti niin kovin monessa tuttavaperheessä. No, en ole noihin vierailukutsuihin kovin innokkaasti vastannut myöntävästi...

En marsalkan metodeja lähtisi ihan ensitilassa kokeilemaan. Pitää toki muistaa, että kyseessä on jonkun toisen ihmisen (yleensä) omaisuutta ja jopa toisinaan jopa rakasta sellaista.

Mutta jostain syystä koiria ja niiden jätöksiä on "joka paikassa" samoin kuin pelkästään koiriansa varten eläviä ihmisiä, jotka eivät pääse mihinkään ilman koiriaan, eivät puhu muusta kuin koiristaan, asettavat koiransa kaiken muun yläpuolelle jne jne... Näistä jutuista oli jo joskus viime vuonna kesällä tai syksyllä paljonkin puhetta tällä palstalla.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4941
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

No heh, meillä on ollut kaksikin hirvikoiraa jo useamman vuoden ajan, eikä niitä missään ampumaKOKEESSA ole tarvinnut käyttää... Käytännössä juttu menee niin, että jos koiran epäillään olevan paukkuarka (=pelkäävän ampumista vaikkapa siitä syystä, että joskus metsästäjä on ampunut liian lähellä koiraa), isäntä ottaa koiran mukaansa ampumaradalle mennessään harjoitusammuntoihin. Siellä se koira sitten kuuntelee ihan lähituntumassa, kun miehet/naiset ampuvat. Yleensä "kunnon" hirvikoira ei ole paukkeesta milläänsäkään 8) Toki nuoren koiran onnistuu pilaamaankin sillä, jos harkitsemattomasti ammuskellaan siellä metsässä, jotkut koirat kun ovat aika herkkiä korvistaan...

-sorry, tais mennä jo vähän OT:ksi-
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Samoin lintukoirilla tuo laukausvarmuus tulee testattua ihan käytännön metsästyksessä. Ei sitä erikseen testailla metsästyskokeissakaan ja kieltämättä eipä kyllä paukkuaralla lintukoiralla kyllä mitään teekkään. Taitaa tuo erillinen ampumiskoe kuulua vain luonnetestiin.

En tiedä sitten kuinka yleistä on, että koirat ovat tarkkoja ruuastaan. Meillä ei ole koskaan ollut ongelmaa ruokakuppien ja luiden kanssa. Ei oman porukan eikä vieraiden ihmisten kanssa, eikä noita ole niiden suhteen tarvinnut erikseen opettaa. Tosin ne tietävät, että koskaan ei turhan takia kuppia pois oteta. Joskus saattaa jopa ruokaa tulla kuppiin lisää kun malttaa mielensä. Ja kupin pois ottaminen onnistuu tarvittaessa samalla lailla myös vierailta ihmisiltä esim. koirahoitolassa. Onko sitten vaikutusta sillä, että nuo ovat metsästyksessä noutavina koirina käytettyjä ja se lintuhan/muu riista on suusta saatava myös "irti"-käskyllä. Todennäköisesti. Mene ja tiedä.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

^ Meillä ovat molemmat koirat myöskin sellaisia, etteivät hirveästi kiinnitä huomiota vaikka ruokakupille tunkee samaan aikaan (jos esimerkiksi unohtunut joku vitamiini laittamatta ruokaan). Isompi on kyllä tarkka siitä, ettei päästä pienempää omalle kupilleen silloin kun itse syö. Ei todennäköisesti päästäisi mukelojakaan, ja aivan varmasti kävisi käteen kiinni jos penska sitä yrittäisi. Mutta kyllä meilläkin saa kupin koiralta pois vaikka syöminen on kesken. Eikä olla siis koulutettu niitä tuollaisiksi.

En muuten ole koskaan aikaisemmin tullut edes ajatelleeksi, että koira voisi olla luontaisesti paukkuarka. Olen kuvitellut että koirat eivät itseasiassa luontaisesti pelkää mitään, vaan pelko on aina "opittua", eli ovat joskus säikähtäneet jotakin eikä tuota pelkoa ole tarpeeksi ajoissa koulutettu pois. Tai omistaja on säikähtänyt jotakin koiran edessä koiran ollessa pieni. Tai kuten meillä kävi: pienempi koira säikähti aikoinaan uudenvuodenraketteja, ja minä pöljä menin osoittamaan taivaalle että "ei hätää, ne on vaan tollasia". Se visuaalinen puoli osoittautuikin sitten paljon pelottavammaksi ja nyt se pelkää kuollakseen kaikkea paukkuvaa. (Isompi yrittää uv:nä innoissaan ottaa raketteja kiinni)

Tämäkin juttu pitäisi saada selvitettyä. Liekö mahdollista lainkaan, mutta olisi ainakin kovin tarpeellista. Jos selitystä ei saada, jää tietämättömille mielikuva supervaarallisista tappajarotikoista jotka vain hyökkivät summanmutikassa lapsien kimppuun.
otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Viesti Kirjoittaja otus »

Uudenvuodenaatto on paukkuaroille koirille yhtä helvettiä,jos paukut pläikää kovin sisälle, sängyn alle piiloon ja vasta aamulla pois :cry:
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5191
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Aivan omana mielipiteenäni sanon, että hyväksyn vain koirat, joilta voi ottaa ruokakupin vaikka pois ilman että koira käy päälle.
Toki koirat ovat mielestäni ihan mukavia lemmikkejä, mutta koira on kuitenkin koira. Ja ihminen ihminen.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Aivan omana mielipiteenäni sanon, että hyväksyn vain koirat, joilta voi ottaa ruokakupin vaikka pois ilman että koira käy päälle.
Samoin. Muut minä myrkytän.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Viesti Kirjoittaja otus »

Raivo purkautui lapseen
18.3.2008 4:57
Naapurin mukaan 10-vuotiaan tappanut koira oli ollut aiemminkin aggressiivinen.



KOIRAVAROITUS Iltalehden jututtaman asukkaan mukaan perheen lemmikit olivat aiemminkin käyttäytyneet aggressiivisesti.
Ovatko suuret koirat turvallisia lemmikkejä?
Lue myös
Oikaisu: Väärä pihapiiri kuvassa
Perheen oma koira, täysikasvuinen rottweileruros, hyökkäsi 10-vuotiaan pojan kimppuun sunnuntaina iltapäivällä Elimäellä.

Lapsi menehtyi saamiinsa vammoihin tapahtumapaikalla kello 13 maissa. Tapahtumalla ei ollut silminnäkijöitä. Iltalehden tietojen mukaan pojan vanhemmat olivat kuitenkin tapahtumahetkellä kotona.

Suru-uutinen tuli lähiseudun ihmisten tietoon vielä saman päivän aikana.

- Sinne kiirehti ambulanssi, paloautoja ja poliiseja, seudulla asuva kyläläinen kertoi Iltalehdelle maanantaina.

Eläinlääkäri lopetti koirat

Kouvolan poliisin niukkasanainen tiedote kertoi eilen, että koirat olivat käyttäytyneet aiemmin normaalisti. Eläimet usein nähnyt kyläläinen on kuitenkin toista mieltä.

- Mielestäni ne ovat aiemminkin olleet vihaisia ja aggressiivisia, hän arvioi.

- Onhan tämä järkyttävä tapaus, mies huokaa.

Perheellä oli kaksi rottweileria, jotka on nyt lopetettu eläinlääkärin toimesta. Täysikasvuinen uros painaa noin 50 kiloa, kun taas kymmenvuotiaan pojan keskimääräinen paino vaihtelee 30-40 kilon välillä.

Tuossa iässä poikien keskipituus on 140-150 senttiä, jonka rottweiler-uros saavuttaa helposti takajaloille noustessaan.

Koulunjohtaja vaikeni

10-vuotiaan opinahjo, Kartanokoulu, on reilun kahdeksan kilometrin päässä, Elimäen kirkonkylässä, vaikka kodin lähiseudultakin löytyy oma ala-aste.

Kartanokoulu kunnioitti pojan muistoa suruliputuksella.

Koulunjohtaja päätti nopeasti puhelinkeskustelun eikä suostunut kommentoimaan tapausta sanallakaan.

Lähipiiri kokoontui

IL:n tietojen mukaan pojan omaiset ja lähipiiri kokoontuivat eilen yhteiseen kriisitapaamiseen tukemaan toisiaan surun keskellä. Surutyössä omaisia on auttanut Elimäen kirkkoherra Osmo Puhakka.

- Seurakunta on järjestänyt heille kriisiapua, ja olen ollut siinä henkilökohtaisesti läsnä. Kaikkien näiden tuntojen keskellä en voi sanoa muuta kuin että tämä on erittäin ikävä asia.

Poliisin mukaan asiassa ei epäillä rikosta. Tutkintaa jatketaan kuolemansyyntutkintana.

Lue lisää aiheesta tiistain Iltalehdestä


PASI LEHTINEN
[email protected]
ELIMÄKI TUUKKA MATILAINEN
[email protected]

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008031 ... 6_uu.shtml
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
susse
Poliisikoira Rex
Viestit: 255
Liittynyt: La Marras 10, 2007 5:04 pm
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja susse »

anneli1 kirjoitti:No Sussehan se rottweilerit tuntee..

Paska ja tarpeeton rotu sanon minä, huom! työskentelen palveluskoirakouluttajana.
todellakin tunnen,ja ainut paska ja tarpeeton tässä tunnut olevan sinä.ja tuskinpa työskentelet yhtään missään,varsinkaan palveluskoirakouluttajana.veikkanpa että olet alkoholisoitunut,keski-iän ylittänyt, työtön, katkera akka.jonka ainut tehtävä on haastaa riitaa ja yrittää päteä asioissa joista et edes tiedä mitään

tässä esimerkkejä kuinka rotikat on enemmän hyödyllisiä kuin haitallisia.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007122 ... 8_uu.shtml
sekä
Poliisikoira Aku. Savolaisten Rin Tin Tin. Rottweiler pelasti virkatehtävissä isäntänsä, konstaapeli Seppo Pitkäsen hengen. Kotikäynnillä päihteiden sekoittama mies löi puukon törröttämään Akuun, mutta haavoittuneenakin Aku taltutti riehujan. Seurauksena oli mm. Suomen Kennelliiton myöntämä ensimmäinen sankarikoiran arvonimi, kutsu eläintenpäivänä suojelijaksi sekä kirja Akusta.

Bande, rottweiler, Helsinki
Bande lähti isäntänsä kanssa normaalille aamulenkille tammikuussa 2007. Vuosaaren urheilukentän reunalla isäntä päästi Banden vapaaksi. Yhtäkkiä Bande reagoi johonkin ja lähti juoksemaan pimeään puistoon. Koira ei tavoistaan poiketen totellut pysähtymiskäskyä. Bande pysähtyi noin 30 – 40 metrin päähän. Isäntä näki ihmisen käsien liikettä ja kutsui koiransa pois. Samassa isäntä kuuli avunhuutoja. Maassa makasi iäkäs mies, jonka jalat eivät kantaneet. Hän oli maannut maassa noin kolme tuntia. Banden isäntä kutsui ambulanssin paikalle. Bandesta koulutetaan etsintä- ja pelastuskoiraa.

http://www.lancashiretelegraph.co.uk/mo ... weiler.php
http://paulspoop.blogspot.com/2006/05/l ... -life.html
http://www.americanrottweiler.org/2007/ ... -save.html
http://www.dogwatch.net/myths/dog_heros.html

http://www.bigskyrottrescue.org/info/di ... ageID=1031
http://www.kibblesnbitsdoghero.com/timeline.asp
Eppu74
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 2:41 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Eppu74 »

Tommonen ihana koira muutti meille pentuna kun mä olin 12-vuotias ja ilman toruvaa puhetta tai painimatsia ei kyllä ollu asiaa sen kupille tai herkkulehmänsarvelle. Elämänsä aikana se puri kolme kertaa ihmistä, joka kerralla kohteena oli sama humalainen joka hoippui kohti meidän yhteisössä olevaa vauvaa. Itseäni tuon rodun edustaja näykkäisi viime kesänä kun minua kiinnosti mitä sen suussa on, siellä oli itselöydetty herkkuluu... Maailman paras koira ja sen kupille EI mennä. Alkukantaisena luonteena että "tundrassa" ei aina saa ruokaa ja kukin syököön omiaan.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5191
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Eppu74 kirjoitti:Tommonen ihana koira muutti meille pentuna kun mä olin 12-vuotias ja ilman toruvaa puhetta tai painimatsia ei kyllä ollu asiaa sen kupille tai herkkulehmänsarvelle. Elämänsä aikana se puri kolme kertaa ihmistä, joka kerralla kohteena oli sama humalainen joka hoippui kohti meidän yhteisössä olevaa vauvaa. Itseäni tuon rodun edustaja näykkäisi viime kesänä kun minua kiinnosti mitä sen suussa on, siellä oli itselöydetty herkkuluu... Maailman paras koira ja sen kupille EI mennä. Alkukantaisena luonteena että "tundrassa" ei aina saa ruokaa ja kukin syököön omiaan.
Niinpä. Mutta meikäläiselle ei käy tuollainen peli. :wink:
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Vastaa Viestiin