Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Otetaan tämä nyt kerran vielä. On kaksi lehtetä - toinen Iltalehti ja toinen Satakunnan Kansa, joissa kummassakin toimittaja on tehnyt yhteensopivan virheen samasta asiasta, niin että tarina on looginen: verijäljet oli olohuoneessa, takkahuoneen lattia oli puhdas. Otan vain ko. asian artikkelista, mutta linkistä luettavissa kokonaan.

Iltalehti ja olohuone:
- Olohuoneessa oli sikin sokin jälkiä, kengän jättämiä ja paljaiden jalkojen. Ne valokuvattiin, joilla oli merkitystä. Kaikki jäljet oli samoista kengistä, ja osa niistä oli huonoja ja osittaisia. Se jälki joka otettiin talteen, oli todella hyvä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011052 ... 6_uu.shtml
Satakunnan Kansa ja takkahuone:
– Pesuhuone oli kuiva, eikä mikään muukaan viitannut lavastukseen.

Kihlakunnansyyttäjä Kalle Kulmala kysyi seuraavaksi, löytyikö takkahuoneesta verijälkiä tai vettä?

– Ei löytynyt.

http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satell ... kseen.html
2 lehteä, 2 toimittajaa, 2 erillistä tilaa (takkahuone ja olohuone), 2 eri tarinaa ja sopivat yhteen. Mikä on tilastollinen mahdollisuus virheeseen?

En nyt ymmärrä, että kenelle se pulumerkki pitäisi antaa, mutta luultavasti Auer-bändin laulaja Jensille, kun kerran on kyse pulustudiosta. Googlettakaa.

Tai säästin teidät siltä vaivalta, ja googletin puolestanne, heh. Sinne nyt sopii lähettää niitä pulumerkkejä! Auer-bändi varmaan ottaa mielellään vastaan.

http://www.pulustudio.com/nightbook.php?vv=2009/01
Alethes doksa meta logu
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

On tuo Jens tänne jo linkitetty/mainittu - mutta ei aja taksia. Pulumerkeistä en tiedä. Ja nuo toimittajien virheet ei ole ensimmäiset - eikä viimeiset.
Sajaki
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Sajaki »

Tuo kitarahihna on laittoman siisti.
"Karkea kysymys koko kriminaalipolitiikan historian ajan on ollut, onko rikoksiin syyllistynyt (tai muuten poikkeava) henkilö paha vai hullu."
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Paljon Ulvila-tapausta etp:stäkin seuranneena ja sieltä asioita rehellisesti poiminneena, toivoisin että oikaisisit kavereidesi ('syyllistäjien fan club' ) vääriä tietoja jatkossa.
Hau itsellesi, Turre. Minulle tuli sinua itse asiassa ikava (kukapa olisi uskonut... :oops: ) kun tama pro-Anneli argumentointi on nyt lahinna untuvikkojen ja salaliittolaisten hallussa. Vaaria tietoja olen oikaissut puolin ja toisin, todistettavasti, ajan ja mielenkiinnon salliessa. Kuten tasta alyttomasta pro-Anneli Jukkatapettiinolohuoneessa-inttamisesta ja ulkopuolisenrepliikitkatosivatnauhalta-kalabaliikista kuitenkin kay ilmi, joskus ei ole mitaan tehtavissa. Joillakin on ilmeisesti aivat omat agendansa palstalla roikkumiseen. Kuka mistakin kiksinsa saa.

Asiallisen keskustelun nama horhelot kuitenkin tappavat alkuunsa kun naiden "faktat" ovat tulleet jumalallisena ilmoituksena (salakielella, yleensa kirjoitus/ymmarrysvirheiksi naamiotuneina) iltapulujen profeetoilta eika niita mikaan maallinen todistelu voi horjuttaa.

Syksynjatkoa.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Sirpa

Asiallisen keskustelun nama horhelot kuitenkin tappavat alkuunsa kun naiden "faktat" ovat tulleet jumalallisena ilmoituksena (salakielella, yleensa kirjoitus/ymmarrysvirheiksi naamiotuneina) iltapulujen profeetoilta eika niita mikaan maallinen todistelu voi horjuttaa.
Olipa kauniin runollista. Enpä ole itse tullut ajatelleeksikaan alkuperäisen päätutkija Mäkisen jumalallisuutta ja lehtien profetiaalisia voimia. Tässä nyt vaan vähän mättää se, että yleensä nuo profeetiat kait luetaan ennen tapahtumia, eikä niiden jälkeen.
Alethes doksa meta logu
Valhalla
Watson itse

Siirretty Anneli Auer medioissa -ketjusta:

No Sirpa tuohon uutisoinnin tuuraamiseesi. Julkisen sanan neuvosto ei tietenkään fiktioisi puuttuisi mutta sen sijaan lääketieteellistä kiinnostusta ne voisi herättää kun ihan paranormaalien romaanien mittaa niistä ei vielä saa. Luoja varjelkoon, ettei vain kertyisikään. Vähintäin kuitenkin luetun ymmärtämisen problematiikka nousisi framelle ja toisaalta näin niistä voisi olla oppimateriaaliksi.

Itse kylläkin viittasin uuuuutisointiin. :wink:
Ja näin yllytettynä tarina polveili kyllä tänne lautatarhan puolelle, joten naulasin tämän tänne.
Sirpa

Niin, se siitä luetun ymmärtämisestä. Uutisoinnista se minäkin puhuin.

Ennen minun uutta tulemistani te ette mm. tienneet, että nauhalta kuuluu sittenkin ulkopuolisen ääni, ette tienneet, että kaikki AA:n syyttömyyttä todistava tekninen tutkimusaineisto oli jätetty pois teidän raamatustanne, ettekä tienneet, että häkenauhasta onkin kaksi lausuntoa - ja mikä tärkeintä - ette tienneet edes, että mitä alkuperäinen tekninen tutkija on todistanut hovissa, ja luultavasti ette olleet myöskään koskaan kuulleet mistään käräjäoikeuden päätöksestä ja Jukka Lehdosta, jonka tapauksen vuoksi AA:n mielentila tutkittiin.

Tässä vain osa suorittamastani tiedotustoiminnasta, mutta koska teillä on luetun ymmärtämisen lisäksi mitä ilmeisemmin myös kuullun tajuamisen vaikeutta, ja ikään kuin psyykkinen tulppa torjuntekanismin lisäksi, niin tiedon vastaanottokyky on kääntynyt jo miinukselle.

On tullut aika tarkistaa uskonne perusta.
Viimeksi muokannut Sirpa, Ma Loka 03, 2011 11:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Niinpä Sirpa, niinpä. Sinä tulit ja pelastit tämänkin ketjun. Aivan niin kuin aikanaan Madeleine -ketjun.

Suuri kiitos ja kumarrus. Tehtäväsi on suoritettu!
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

Niinpä niin, MissHolmes mitä minä sinulle sanoin - olet kai muistellut vanhoja, ja lukenut käymämme sananvaihdon tämän ketjun alusta.Sen saman ajan, mikä täällä käytettiin pulterihuiskun heilutukseen,juoruamiseen, panetteluun ja itsen viihdyttämiseen pahaa puhumalla, minä käytin sen tiedon hankintaan ja sen analysointiin. Mutta sillä ei teitä pelasteta - ketjusta puhumattakaan.

Oletatko, MissHolmes, että tehtäväni on ketjujen pelastus?
Alethes doksa meta logu
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Ennen minun uutta tulemistani te ette mm. tienneet, että nauhalta kuuluu sittenkin ulkopuolisen ääni, ette tienneet, että kaikki AA:n syyttömyyttä todistava tekninen tutkimusaineisto oli jätetty pois teidän raamatustanne, ettekä tienneet, että häkenauhasta onkin kaksi lausuntoa - ja mikä tärkeintä - ette tienneet edes, että mitä alkuperäinen tekninen tutkija on todistanut hovissa, ja luultavasti ette olleet myöskään koskaan kuulleet mistään käräjäoikeuden päätöksestä ja Jukka Lehdosta, jonka tapauksen vuoksi AA:n mielentila tutkittiin.
Tama menee kylla jo niin hekotuttavaksi, etta olin laittaa tuonne Naurattaa- ketjuun, mutta kun muut arsyyntyisivat.

Koko yllaoleva on tietenkin pelkkaa puppua (mika on erinomaisen helposti todettavisa mista tahansa Ulvila-osion ketjusta). Vaatii kuitenkin ihan todellista lahjakkuutta ruveta sotkemaan faktoja nain perusteellisesti ja viela harvinaisempaa kykya tehda sen niin pokkana kuin Sirpa tekee. Melkein jaa kuva, etta itse uskoo esittamaansa.

Kudos! Ja kiitos paivan horonauruista.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Valhalla
Watson itse

Onhan Sirpan teksteissä ihan oivallustakin. Niin sekaisin on kaikki, ettei tuo sattumalta synny. Itse seurasin mielenkiinnolla, että loppuuko teksti kun käytäviltä sammutetaan valot - vaan ei. Sirpa jatkaa vaan - näytön valo katossa leikkien. Toivottavasti tästä on apua.
Sirpa

Juu, kyllä mutkat voi oikoa, mutta se onkin sitten eri asia, että mitä silloin tapahtuu totuudelle, jos sillä nyt mitään merkitystä on tällä palstalla, mutta saattaahan se jotakin kiinnostaakin.

On se kyllä vaikea uskoa, että yksi tällainen surmaspekulointi voi mennä jopa niin tunnetasolle ja psyykkeen puolelle, ettei toiset kykene enää edes asioilla argumentoimaan, mutta milläpä kykenisi, jos sellaista ei ole, ja siitähän se juuri paljastuukin - tuo kaiken tyhjyys - helisevät kulkuset ja kilisevät vasket.

Mileva oli linkittänyt Ulvila-ketjuun:
Nigerialaisen sananlaskun mukaan pukki ei itse tiedä, että se haisee. Ja me ihmiset olemme samanlaisia. Me emme ole rationaalisia keskustelijoita, jotka punnitsevat faktoja ja koettavat miettiä, mitä kumppani todella tarkoittaa. Päinvastoin, me tulistumme ja riennämme johtopäätöksiin. Älähdämme, ja täytämme tyhjät kohdat. Mölähdämme, ja poimimme meille sopivat faktat. Puuskahdamme, ja mielipiteemme on valmis. Ja kaiken tämän jälkeen pidämme itseämme keskimäärin rationaalisempina keskustelijoina kuin muut.

Kyse ei ole siitä, että olisimme hölmöjä. Mutta keskustelun kiihtyessä harkitseva minämme ottaa askelen taaksepäin, ja estradille astuu sisäinen asianajajamme. Kuten asianajajat tosielämässä, hän ei ole kiinnostunut totuudesta tai kokonaiskuvasta, vaan keissinsä voittamisesta. Hän ei suoranaisesti valehtele, mutta jättää mainitsematta pari tosiasiaa, ja koettaa sepittää uskottavan selityksen, jolla hän saisi valamiehistön sympatiat.
Kun katson, millä varmuudella politiikassa ja nettikeskusteluissa ihmiset asioista "tietävät", en voi olla yhdistämättä Tetlockin tutkimusta sisäiseen sepittäjäämme. Me kuvittelemme, että meillä on jotakin sellaista ainutlaatuista tietoa itsestämme, mitä muilla ei ole, ja mikä tekee arvostelukyvystämme paremman. Me kuvittelemme, että maailma on juuri sellainen, millaisena me sen näemme, ja tuo tunne on niin voimakas, että jos se jonkun mielestä on erilainen, konflikti on valmis. Mitä vähemmän meillä on oikeaa tietoa, sitä enemmän sisäiselle sepittäjällemme jää tilaa täyttää tyhjät kohdat niin kuin meille parhaiten sopii. Yhteiskunnallisen keskustelun kannalta tämä sisäisen sepittäjämme "tietäminen" on suuri ongelma. Jos kaikki tietävät, kukaan ei keskustele, vaan kaikki vain huutavat.

Me emme kuitenkaan ole täysin sisäisen asianajajamme armoilla. Me voimme saada sen kiinni itse teossa ja tulla valppaammaksi sen suhteen. Batson kokeili tutkimuksessaan monia eri tapoja, joilla hän saisi kolikonheittäjät näkemään oman moraalisen ristiriitansa. Vain yksi asia auttoi. Hän asensi tutkimushuoneeseen peilin.
http://www.hs.fi/ulkomaat/Samu+Sirkka+h ... 5546374128
Alethes doksa meta logu
Kuolemannaakka

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Sirpa kirjoitti: lehteä, 2 toimittajaa, 2 erillistä tilaa (takkahuone ja olohuone), 2 eri tarinaa ja sopivat yhteen. Mikä on tilastollinen mahdollisuus virheeseen?
Hei... nyt kyllä... teet vaan hallaa Annelin syyttömyyden todistelulle, kun annat mielikuvituksen laukata turhan suurilla kierroksilla. Käy juuri niinkuin salaliittoteoreetikoilla: joku veivaa täysin järkevät ja todistettavatkin epäilyt niin korkeisiin sfääreihin, ettei kukaan ota vakavasti edes niitä järkeviä todisteita. Ja tietysti salaliittoisimmat epäilevät, että ko. salaliittolainen onkin salaliitossa sen toisen puolen kanssa ja tarkoituksella saa ne aidot, vakavat salaliittoteoreetikot näyttämään naurettavilta. Todistele tässä sitten Annelin ehtimättömyyttä suorittaa murha takkahuoneessa, kun yksi väittää, että itse asiassa teko tehtiinkin olohuoneessa=)

ETP:ssä on kuvia olohuoneesta ja takkahuoneesta. Olohuoneessa ei ole verta, takkahuoneessa on. Takkahuoneessa on myös ruumis. Murhaaja tuli takkahuoneeseen, ei olohuoneeseen. Älä lue iltapäivälehtiä, ja tämän annan neuvoksi kaikille maailman ihmisille. Maailmasta ei tule parempaa paikkaa, niin kauan kuin iltapäivälehtiä luetaan. Ja tämä ei ole vitsi.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Sirpa

Minä en ole täällä esittämässä aineistoa kenenkään syyllisyyden tai syyttömyyden puolesta - sen hoitakoon poliisi, viitaten nyt tarkoitushakuiseen esitutkintaan! Tuomiovalta taas kuuluu oikeuslaitokselle, vaikka sitäkään täällä ei tunnuta ymmärrettävän. Olen kertonut ja linkittänyt mitä uutisissa oli. Piste. Mikä merkitys moisella nyt olisi syyllisyyden tai syyttömyyden kannalta, ei tasan tarkkaan ole minun vallassani - se lukee siellä lehdissä joka tapauksessa, ja lopuksi se pointti: jos tämä oli todella teknisen päätutkijan todistus hovioikeudessa, niin miten voit väittää, että se vaikeuttaisi puolustusta, kun hovioikeus vapautti välittömästi AA:n, ennen kuin oli antanut edes vapauttavaa tuomiotaan?

Tunkekaa nyt jukolavita se ETP... sanonko mä mihin.

Toinen lehdistä muuten on Satakunnan Kansa, ellet huomannut.
Alethes doksa meta logu
Kuolemannaakka

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Sirpa kirjoitti:Minä en ole täällä esittämässä aineistoa kenenkään syyllisyyden tai syyttömyyden puolesta - sen hoitakoon poliisi, viitaten nyt tarkoitushakuiseen esitutkintaan! Tuomiovalta taas kuuluu oikeuslaitokselle, vaikka sitäkään täällä ei tunnuta ymmärrettävän. Olen kertonut ja linkittänyt mitä uutisissa oli. Piste. Mikä merkitys moisella nyt olisi syyllisyyden tai syyttömyyden kannalta, ei tasan tarkkaan ole minun vallassani - se lukee siellä lehdissä joka tapauksessa, ja lopuksi se pointti: jos tämä oli todella teknisen päätutkijan todistus hovioikeudessa, niin miten voit väittää, että se vaikeuttaisi puolustusta, kun hovioikeus vapautti välittömästi AA:n, ennen kuin oli antanut edes vapauttavaa tuomiotaan?

Tunkekaa nyt jukolavita se ETP... sanonko mä mihin.

Toinen lehdistä muuten on Satakunnan Kansa, ellet huomannut.
Sitä vaan, että lehdissä on ollut tämän jutun ja monien muidenkin juttujen yhteydessä paljon väärää tietoa. Ne ovat toimittajien kirjoittamia, ja toimittajat eivät useinkaan ole kovin tarkasti asiaan perehtyneitä. Sattuu virheitä, kuten että takkahuone ja olohuone sekoittuvat/vaihtavat tekstissä paikkaa.

Minulla on kuva, jossa Jukan ruumis näyttäisi olevan takkahuoneessa. Voihan olla, että se on nukke, ja kaikki onkin vain jotain mystistä salajuonta, mutta kaikelta tutkimiselta menee pohja ja mielekkyys, mikäli mitään asiaa ei jutussa usko. Kun ei ole itse ollut tapahtumahetkellä paikalla, on pakko rakentaa käsityksensä niitten puheitten ja kirjoitusten pohjalta, jotka paikalla olivat. Jos he valehtelevat, niin totuutta on vaikea saada selville.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Vastaa Viestiin