Kysymyksiä tietokonenörteille-ketju

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

^^Juuri sellainen se on.
Eli Bay-levy on koneessa sisällä olevaan tilaan ja siinä olevaan kehikkoon, ulkoa päin ja lennosta asennettava, vaihdettava levy-yksikkö, joita siis voi olla kytkemistä odottamassa N-kpl. Samaan paikkaan voi vaihtoehtoisesti liittää esim. dvd-aseman, levyke-aseman, tai varavirtalähteen. Laitteiden valikoima riippuu merkistä ja mallista.
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Loka kirjoitti:ABC: Jep, mulla on käynyt vastavaalla tavalla, mutta siten että latasin kaksi virustorjuntaa joiden piti olla keskenään sopivat mutta molemmat luulivat toisiaan viruksiksi, kone oli aivan tiltissä.

Automaattinen päivitys on nyt pois otettu, kuinka usein noita päivityksiä kannattaa hakea manuaalisesti?
Mä päivitän noin kerran kuussa tai vieläkin harvemmin... vois kyllä ehkä useamminkin käydä tarkistamassa :oops:
Every ship must sail a world.
Lydia07
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

LOKA: OLET VARMAANKIN JO TYHJENTÄNYT SIVUHISTORIAN JA VÄLIAIKAISET INTERNET-TIEDOSTOT?

Mielestäni F-secure on niin raskas ohjelma, että se sopii paremminkin yrityskäyttöön kuin kotikoneelle. Päivitysten lataaminen konetta aukaistaessa kestää jo niin raivostuttavan kauan muihin virusohjelmiin verrattuna.

Kun f-secure tilttaa, niin ei auta muu kuin poistaa koko ohjelma ja ajaa se levyltä sisään ja asentaa uudestaan.

KAIKKI F-SECUREN OHJELMANRIPPEET ON POISTETTAVA KONEELTA, MUUTEN SE EI ASENNU UUDESTAAN, HERJAA VAAN ETTÄ
OHJELMA ON JO KONEELLA.

Katso allaoleva linkki ohjelmanrippeiden poistoa varten.

http://support.f-secure.fi/fin/home/dow ... veav.shtml
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

^On poistettu sivuhistoriat ja väliaikaistiedostot heti ensimmäisten toimenpiteiden joukossa.. Mikäs virustorjunta olisi sitten hyvä jos f-secure on surkea ja raskas? Sellanen jonka saan ilman lisenssejä netistä ladattua. :oops: Päivitysten lataaminen konetta aukaistaessa kestää muuten tosi pitkään, raivostuttavaa.
Sadie_Manson
Olivia Benson
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sadie_Manson »

Mulla ainakin on avast ja tää on toiminu sikahyvin.
Living is what scares me. Dying is easy. -Charles Manson
Lydia07
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Kokeile avast-virustorjuntaohjelmaa ja sen kanssa Kerion palomuuria kummatkin ilmaisohjelmia.

Linkit saat Googlettamalla.
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Loka
Alibin Kestotilaaja

^Kiitos, taidan vaihtaa securen noihin.
ShipWreck
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

AntiVir ja AVG Free ovat mielestäni myös ihan hyviä ilmaisia virustorjuntaohjelmia, niitä ei tosin taida saada suomenkielisinä.

Palomuurin osalta sanon sen, että...noh, itse olen sen verran uhkarohkea, että uskallan käyttää Windowsin omaa palomuuria, mutta en tiedä, voiko tätä tapaa sinänsä suositella...
Loka
Alibin Kestotilaaja

ShipWreck kirjoitti: Palomuurin osalta sanon sen, että...noh, itse olen sen verran uhkarohkea, että uskallan käyttää Windowsin omaa palomuuria, mutta en tiedä, voiko tätä tapaa sinänsä suositella...
Hmmjoo. Mulla on kyllä kanssa ollut välillä pelkkä windowsin palomuuri, warettaminen onnistuu sen kautta iisimmin. AntiVir oli aikoinaan mun vanhassa koneessa, nyt muistui mieleen...
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

AntiVir oli nimenomaan se ohjelma joka aiheutti mun ongelmani. Palomuureista paras on mielestäni ZoneAlarm, jonka perusversio on ilmainen. Windowsin palomuuri on, anteeksi vain, mielestäni kuin reikäjuusto.
Every ship must sail a world.
kahvitar
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Nortonin ohjelmat ovat hyviä ja saa suomenkielisinä. Ovat tosin maksullisia, mutta mielestäni hintansa arvoisia.
wretch
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja wretch »

Zone Alarmilla ainakin oli vakavia ongelmia P2P-ohjelmien kanssa.Voivat olla jo menneisyyttä mutta ZA:n maine on paha tietyissä piireissä.

Itselläni on vanha Sygate ja Nod32.Yhdistelmä ei syö kauheasti muistia, mistä vanha kone pitää.Norton oli joskus vuosia sitten mutta en pitänyt siitä.

Osittainhan koko tietoturva on makuasia.Sataprosenttisen varmaa keinoa suojautua kun ei ole olemassa...
DonHessu
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Eläköön Avira!

Muuten hyvä, mutta meinaa se perkule päivittää aina ku pelaan :/
What you do... Makes you who you are.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Yllätys. Meitsi tarvii taas apua. Eli tarkoituksena on kopsata xp-käyttis ja office 2000 toisille levykkeille. Polttoasemana on Nero. Kädestä pitäen neuvoja tarviin koska en halua että ainoot kappaleet (jotka on kopiot nekin) menee pilalle. Avasin Neron ja siinä on kyllä "kopioi koko levy" -toiminto mutta sen jälkeen kohde ja lähdeasemat yms. on ihan hepreaa. Apuja?
Primavera
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Primavera »

Tällaisesta linkistä löytyi ohjetta Neron käyttöön:

http://www.fujitsu-siemens.fi/support/f ... 11701.html

Jos et tiedä, mikä asema koneellasi on polttava ja mikä pelkkä lukeva, kannattaa klikata Oma tietokone auki. Esim. itselläni DVD-RW (E:) on tallentava ja DVD-asema (F:) on tavallinen eli vain lukeva asema. Kopioinnissa tietysti sitten laitat kopioitavan levyn tavalliseen DVD-asemaan ja tyhjän levyn RW-asemaan. Kyllä se ohjelma varmaan herjaa, jos yrität tyhjää kopioida.

Tätäkö tarkoitit?
Vastaa Viestiin