HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Kissaihminen
Nikke Knatterton

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kissaihminen »

Pieni liekki kirjoitti: Sihvosen häkenauhoitteen analysointiraportti löytyy printattuna Niina Bergin kirjasta, mutta valitettavasti Bergin aikoinaan ylläpitämä Ulvilan murha-aiheeseen liittyvä blogisivusto on poistunut netistä. Siellä oli paljon hyvää aineistoa, joten on sääli, etteivät nuo materiaalit ole enää yleisesti saatavilla.
Niina Bergin entinen sivusto löytyy kyllä netin historiasta ja Sihvosen raportti alla olevasta linkistä.

https://web.archive.org/web/20160401123 ... -analyysi/

(Ctrl ja + merkki suurentavat tarvittaessa tekstiä ja kuvia.)
eelaCraig
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja eelaCraig »

Eipä selviä Tampereen Yliopistonkaan analyysista kohta 1.51 - 1:55 tarkemmin. Oikeastaan Yliopiston selvitys tästä kohdasta sekoitti pakkaa entisestään, sillä Yliopiston mukaan ähkäisyn tekeekin ulkopuolinen murhaaja eikä Jukka Lahti (kuuntelin tämän kohdan kymmeniä kertoja ja päädyin siihen että Yliopisto on oikeassa). MUTTA edelleen kukaan ei ole pystynyt sanomaan mitä kohdassa "vittikö" sanotaan ja kuka sen edes sanoo. Väitän, että sitä ei Anneli sano, äänen sävy on täysin erilainen kuin Annelin. Edelleen olen sitä mieltä että tämän sanoo ulkopuolinen murhaaja. Mutta silti tähän kohtaan (1.51 - 1:55) kokonaisuutena ei saa mitään tolkkua, kuka sanoo ja mitäkin?

1:51 Epäilty: Lähtisekse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni) -> Tämän sanoo varmuudella Anneli Auer, kysyy Jukka lahdelta että lähtikö murhaaja jo.
1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa.-> Tämän sanoo varmuudella Jukka Lahti, pyytää Annelilta apua
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti) -> En menisi sanomaan että Anneli sanoo tätäkään, ääni muuttuu liikaa edellisestä sanomisesta (Lähtisekse jo)
1:55 Uhri: Yöh (yökkäilee, ähkäisy) -> Tämä ei taidakaan olla Jukka Lahti, vaan Tampereen Yliopiston mukaan ulkopuolinen murhaaja, joka ähkäisee. Ähkäisyn ääni ei todellakaan muistuta Jukka Lahden ääntä.
1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu). -> Tämä ei ole missään nimessä Anneli Auerin sanoma, vaan ulkopuolisen murhaajan ääni

Eikös edesmennyt ja alkuperäinen syyttäjä Valkama sanonut jossain oikeudenkäynnissä jotenkin niin, että "joo, no siellä siirrellään niitä mööbeleitä ja jokainen kuulee mitä kuulee ..."? Anneli Auerin kannattaisi kirjoittaa ja julkaista mini-kirjana dokumentti, jossa hän kävisi läpi ja analysoisi hätäpuhelun rivi riviltä, sana sanalta. Kirja olisi varmuudella myyntimenestys, oikea best seller, ja tallenteeseen saataisiin varmuudella enemmän selvyyttä ... kukaan muu ei pysty luotettavampaa analyysia hätäpuhelusta tekemään.
eelaCraig
Lauri Hanhivaara

Kuunnelkaapa kohta 1.09. Tässä kohtaa kuullaan selvästi 2 sanaa, jotka joku mies sanoo

Anneli Auer hätäpuhelu
https://www.youtube.com/watch?v=QjylMhxCIxs

Taustalta kuuluu laahaavia ääniä ja Jukan huutoa tuskasta
TÄSSÄ VÄLISSÄ JOKU MIES SANOO 2 SANAA, KUULEN ITSE : "VYÖ HÄVIS"
Iskuääniä ja Jukan avunhuutoja Annelille

1.09 - 1.10 Joku mies sanoo 2 sanaa, minun korviin kuulostaa "Vyö hävis". Tätä kohtaa ei ilmeisesti ole missään litteroinnissa.
1.10 Uhri : Auh
1.11 uhri : Auh
1.12 Anneli : O-Onks joku tulossa jo?

Mitä useamman kerran hätäkeskusnauhaa kuuntelee niin sitä enemmän sieltä kuulee tuntemattoman ääniä. On uskomatonta, että Anneli Aueria on lähdetty syyttämään ja väittämään että nauhalta ei kuulu ulkopuolisen ääniä.
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

eelaCraig kirjoitti: Ma Heinä 01, 2024 8:11 pm Kuunnelkaapa kohta 1.09. Tässä kohtaa kuullaan selvästi 2 sanaa, jotka joku mies sanoo
...
Noilla kohdin kuulen jonkun miehen sanomana: "Häivy!". Olen mieltänyt, että sana olisi tappajan sanoma, mutta onko se looginen, niin sitä en tiedä. Loogisempaa ehkä olisi, jos Jukka olisi todennut näin tappajalle.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Vareksenpoikanen
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Vareksenpoikanen »

eelaCraig kirjoitti: Ma Heinä 01, 2024 8:11 pm Kuunnelkaapa kohta 1.09. Tässä kohtaa kuullaan selvästi 2 sanaa, jotka joku mies sanoo

Anneli Auer hätäpuhelu

Taustalta kuuluu laahaavia ääniä ja Jukan huutoa tuskasta
TÄSSÄ VÄLISSÄ JOKU MIES SANOO 2 SANAA, KUULEN ITSE : "VYÖ HÄVIS"
Iskuääniä ja Jukan avunhuutoja Annelille

1.09 - 1.10 Joku mies sanoo 2 sanaa, minun korviin kuulostaa "Vyö hävis". Tätä kohtaa ei ilmeisesti ole missään litteroinnissa.
1.10 Uhri : Auh
1.11 uhri : Auh
1.12 Anneli : O-Onks joku tulossa jo?

Mitä useamman kerran hätäkeskusnauhaa kuuntelee niin sitä enemmän sieltä kuulee tuntemattoman ääniä. On uskomatonta, että Anneli Aueria on lähdetty syyttämään ja väittämään että nauhalta ei kuulu ulkopuolisen ääniä.
Olet oikeassa. Tekstityksessä lukee että: " Taustalta kuuluu kolinaa, kopsahduksia ja irrallisia sanoja."
Näitä irrallisia sanoja ei kuitenkaan ole kirjattu Lahden sanomiksi. ? Kuka ne sanoo? Auerin raskas hengitys kuuluu läheltä luuria ja irralliset sanat kauempaa.
Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

eelaCraig kirjoitti: Ma Heinä 01, 2024 7:02 pm ...
Eikös edesmennyt ja alkuperäinen syyttäjä Valkama sanonut jossain oikeudenkäynnissä jotenkin niin, että "joo, no siellä siirrellään niitä mööbeleitä ja jokainen kuulee mitä kuulee ..."? Anneli Auerin kannattaisi kirjoittaa ja julkaista mini-kirjana dokumentti, jossa hän kävisi läpi ja analysoisi hätäpuhelun rivi riviltä, sana sanalta. Kirja olisi varmuudella myyntimenestys, oikea best seller, ja tallenteeseen saataisiin varmuudella enemmän selvyyttä ... kukaan muu ei pysty luotettavampaa analyysia hätäpuhelusta tekemään.
Olisi kyllä toivonut, että Valkama olisi saanut nähdä tuon päivän, jolloin lapset kertoivat, etteivät äidistä kerrotut kauhutarinat olleetkaan totta. En tiedä, onko kukaan toimittaja yrittänyt haastatella aiheesta näitä muita asiaan sotkeutuneita syyttäjiä. Kiinnostaisivat kovasti heidän kommenttinsa muuttuneeseen tilanteeseen.

Sinun pitäisi hankkia käsiisi Niina Bergin kirja, sillä uskoisin sinun saavan siitä paljon irti. Täytyy nyt itsekin lukea se toiseen kertaan, josko siitä sitten uskaltaisi alkaa vetää jotain johtopäätöksiä esitutkinnan mahdolliseen tarkoitushakuisuuteen liittyen. Häketallenteen osalta pyrin pysymään niissä kuulohavainnoissa, jotka kykenen omilla korvillani kuulemaan ja jotka ovat suurin piirtein loogisia.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
eelaCraig
Lauri Hanhivaara

Pitää jossain vaiheessa perehtyä Niina Bergin kirjaan. Kuolemannaakka käsittelee ja nimenomaan analysoi nettikirjassaan "Ulvilan surma – Miksi Anneli Auer on syytön" (2018) hätäkeskusnauhaa aika perusteellisesti. Hänen on täytynyt kuunnella nauhaa satoja ellei jopa tuhansia kertoja, ainakin vuosikausia, jotta on päässyt moiseen analyysiin. Silti hänkään ei pysty esim. tuota kohtaa "vittikö" analysoimaan mitä siinä yritetään sanoa (minun mielestäni sitä ei edes sano Anneli Auer). Hätäkeskusnauhan analysointi taitaa olla loputon suo emmekä voi sen perusteella saada selville kuka oli murhaaja - voimme ainoastaan todeta sen, että varmuudella se ei ollut Anneli Auer.
Kuolemannaakka

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

eelaCraig kirjoitti: Ke Heinä 03, 2024 2:11 pm Pitää jossain vaiheessa perehtyä Niina Bergin kirjaan. Kuolemannaakka käsittelee ja nimenomaan analysoi nettikirjassaan "Ulvilan surma – Miksi Anneli Auer on syytön" (2018) hätäkeskusnauhaa aika perusteellisesti. Hänen on täytynyt kuunnella nauhaa satoja ellei jopa tuhansia kertoja, ainakin vuosikausia, jotta on päässyt moiseen analyysiin. Silti hänkään ei pysty esim. tuota kohtaa "vittikö" analysoimaan mitä siinä yritetään sanoa (minun mielestäni sitä ei edes sano Anneli Auer). Hätäkeskusnauhan analysointi taitaa olla loputon suo emmekä voi sen perusteella saada selville kuka oli murhaaja - voimme ainoastaan todeta sen, että varmuudella se ei ollut Anneli Auer.
Mun mielestä se on Annelin pelästynyt vinkaisu, kun hän näkee surmaajan, joka lähtee tulemaan häntä kohti. "Vitti" on kiltin naisen kirosana (googlatkaa) ja loppuun joku kurkkuun jäänyt kirahdus.

Näin minä sen olen tajunnut mielestäni. Ei siellä nyt ollut mitään toista naista, minun mielestäni, kirkumassa. Eihän tuo miehen ääni voi olla mitenkään.

Minusta surmaaja on äänessä kohdassa 1:55 ja ehkä 2:06 ja mielestäni myös 2:50-51. Kuuleeko joku jotain ääntä taustalla 2:45-2:51 välissä? Itse nimittäin tuossa kuulin aika selvästikin surmaajan kirouksen ja uhrin valitusta, ja täällä oli yksi uusi kirjoittaja, joka oli kuullut täsmälleen samanlaisesti ko. kohdassa. Jos tuossa kohdassa kuuluisi edes uhrin ääntä, ei Anneli voi olla surmaaja, koska astaloniskun jälkeen uhri ei voinut enää äännellä, ja Anneli on jo palannut puhelimeen.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
LexVeritas
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Muistutan, että Vittikö-aiheelle on perustettu oma ketjunsa, jossa syvällistä pohdintaa mm. viteistä:

viewtopic.php?t=19913&start=120
In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
eelaCraig
Lauri Hanhivaara

"Minusta surmaaja on äänessä kohdassa 1:55 ja ehkä 2:06 ja mielestäni myös 2:50-51. Kuuleeko joku jotain ääntä taustalla 2:45-2:51 välissä? Itse nimittäin tuossa kuulin aika selvästikin surmaajan kirouksen ja uhrin valitusta, ja täällä oli yksi uusi kirjoittaja, joka oli kuullut täsmälleen samanlaisesti ko. kohdassa. Jos tuossa kohdassa kuuluisi edes uhrin ääntä, ei Anneli voi olla surmaaja, koska astaloniskun jälkeen uhri ei voinut enää äännellä, ja Anneli on jo palannut puhelimeen."

Yritin saada kuulumaan noita tarkoittamiasi kohtia, mutta vaikeaa on, en tiedä onko sinulla sama versio hätänauhasta. Minä käytän alapuolella olevassa linkissä olevaa. Kun nauhaa rupeaa kuuntelemaan toistolla pienissä alle yhden sekunnin pätkissä hiiren avulla niin sieltähän saa kuulumaan ihan uusia juttuja (päällekkäistä puhetta, taustalta kuuluvaa puhetta jne). Yritin etsiä noita tarkoittamiasi kohtia, mutta "saatanaa" en ainakaan vielä saanut kuulumaan.

1:55 -> öh (ähkäisy, selvästi ulkopuolisen)
1:55 -> vittikö
2:06 -> lala - uhh - sala (kuulen kolmen eri henkilön perättäiset osittain päällekkäiset sanat, kaksi ensimmäistä ilmeisesti lahden ja kolmas ulkopuolisen)
2:50-51 -> ehh (tämän sanoo Anneli, tai ääni tulee siitä että Anneli on hengästynyt)
2:42-2:43 -> Ei ole hengissä (kuiskauksena taustalta, ulkopuolisen ääni)
2:43-2:44 -> Mä yritän auttaa (tämän sanoo Anneli)

Anneli Auer hätäpuhelu
Lauha
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Lauha »

Terve. En paljon kirjoittele tälle foorumille, vaikka sitä seuraankin, mutta tähän Ulvilan tapaukseen en ole perehtynyt yhtään lukuunottamatta väistämättä mediassa olleita otsikoita ja artikkeleita. Niitäkin olen lukenut vain satunnaisesti, koska minulle jäi tästä keissistä sellainen mielikuva, että poliisi sössi tutkinnan täysin, joten turha edes koittaa miettiä mitään järkevää enää.

Tylsyyksissäni avasin tänään tämän ketjun ja tuossa viimeisimmässä viestissä oli linkki tähän häke-nauhaan. En ollut ikinä aiemmin kuullut sitä. Koska tämä on keskustelufoorumi ja tästä asiasta on varmaan vatvottu jo kaikki mahdolliset teoriat avaruusolioiden invaasiosta teatterikorkeakoulun näyttelijöihin, haluan sanoa mitä näin ensimmäistä kertaa nauhan kuulleena tuli mieleen.

Aivan ensimmäisenä pidän aivan järkevänä toimintana sitä, että jos huomaat ulkopuolisen henkilön murtautuvan taloosi ja että hänen pääasiallinen kohde on selvästi yksi henkilö, miksi ihmeessä Auerin olisi pitänyt saada kaikki neljä lasta pihalle? Jos hän olisi toiminut näin, hän olisi suoraan paljastanut, ketä on paikalla. Vaikka nyt on hyvin selvää, että tekijä tunsi talon ja perheen, ei Auer sitä tuossa vaiheessa voinut tietää. Yksi tytär heräsi, sille ei enää voinut mitään, mutta noin niin kuin periaatteessa täysin tuntematon tekijä olisi ollut vielä tietämätön kahdesta muusta. Vaikka, kuten sanoin, taatusti tunsi talon ja perheen.

Toisekseen, olen aivan satavarma, että tämä on toistettu täällä miljoona kertaa, mutta sanon silti. Jos Auer olisi tappamassa miestänsä, miksi mies pyytäisi häneltä apua? En nyt sitten tiedä liittyykö tähän jotain muuta, mitä en vaan tiedä, mutta aika epäloogiselta vaikuttaisi.

Kolmanneksi, kun hätäkeskus on lopettamassa puhelua ja sanoo, että poliisi on tulossa, Auer erikseen kysyy, että tuleeko ambulanssikin. Se osoittaa mielestäni huolta siitä, että jotain voisi ehkä olla tehtävissä, eikä tänne pelkkää poliisia tarvita.

Sellainen pieni äänitystekninen homma on myös hyvä muistaa, että Auer soitti lankapuhelimesta. No sillä nyt ei ole merkitystä vaikka soittaisi kännykällä, mutta tarkoitan sitä, että siinä oleva mikrofoni ei nyt ole ihan sellainen, millä pop-musiikkia tallennetaan. Ne on aivan surkeita ottamaan vastaan kaukaisia ääniä, koska ei niitä ole siihen suunniteltu. Olisin hyvin yllättynyt, jos tästä nauhasta olisi versio, mitä voi soittaa Wienin oopperatalossa ja kaikki vaan ihastelisi, että kylläpä on kuulas sointi.

Oli minulla varmaan joku muukin ajatus vielä, mutta unohdin loput. Varmasti toistelen asioita, mutta jotakuta voi ehkä kiinnostaa, mitä ensimmäisen kerran nauhan kuullut ajatteli.

Edit: Ai niin. Miksi tekijä ei ollut huolissaan, kun joku soittaa hätäkeskukseen? Oletteko koskaan olleet Ulvilassa? Minä olen, koska aikoinaan yksi tuttavani asui siellä. Se, että poliisi oli viidessä minuutissa hätäpuhelun loppumisesta paikalla, on suoranainen ihme. Asun itse tällä hetkellä myös melko pienellä paikkakunnalla, eikä tänne kyllä poliisi löytäisi varmaan alle puolessa tunnissa. Tekijäkin saattoi ajatella, että ei tässä nyt sen suhteen kauheasti ole hätää.
eelaCraig
Lauri Hanhivaara

"Tylsyyksissäni avasin tänään tämän ketjun ja tuossa viimeisimmässä viestissä oli linkki tähän häke-nauhaan. En ollut ikinä aiemmin kuullut sitä. Koska tämä on keskustelufoorumi ja tästä asiasta on varmaan vatvottu jo kaikki mahdolliset teoriat avaruusolioiden invaasiosta teatterikorkeakoulun näyttelijöihin, haluan sanoa mitä näin ensimmäistä kertaa nauhan kuulleena tuli mieleen."

Yhteenvetosi tapahtumista on hyvä ja mielenkiintoinen. Juuri näin. Juuri ensivaikutelma on se kaikkein tärkein. Kun hätäkeskusnauhaa rupeaa kuuntelemalla kuuntelemaan niin samalla rupeaa mielikuvitus laukkaamaan. Näin varmaan kävi poliisin tutkijoillekin, osalle murhainfolaisia, niin Annelin syyllistäjille kuin puolustajillekin, ja kieltämättä niin minulle itsellekin on parasta vauhtia käymässä niin ... en vieläkään kuule sieltä kohdassa 2:50-2:51 sanaa "saatana", mutta nyt jo kuulen "sata" tai "assa". Vaati vielä siis kuuntelua ...

"Kolmanneksi, kun hätäkeskus on lopettamassa puhelua ja sanoo, että poliisi on tulossa, Auer erikseen kysyy, että tuleeko ambulanssikin. Se osoittaa mielestäni huolta siitä, että jotain voisi ehkä olla tehtävissä, eikä tänne pelkkää poliisia tarvita."

Aivan. Puhelun lopussa 4:05 Anneli kysyy Onks tänne joku ambulanssi tulossa kans? Eli Anneli olettaa (tai pikemminkin toivoo), että hänen miehensä on elossa vielä. Tämä todistaa kaikkein parhaiten sen, että Anneli ei tappanut miestään. Ja lisäksi juuri tuo, että Jukka huutaa jatkuvaan Annelia apuun.
Vareksenpoikanen
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Vareksenpoikanen »

Lauha kirjoitti: Su Heinä 07, 2024 4:10 pm Terve. En paljon kirjoittele tälle foorumille, vaikka sitä seuraankin, mutta tähän Ulvilan tapaukseen en ole perehtynyt yhtään lukuunottamatta väistämättä mediassa olleita otsikoita ja artikkeleita. Niitäkin olen lukenut vain satunnaisesti, koska minulle jäi tästä keissistä sellainen mielikuva, että poliisi sössi tutkinnan täysin, joten turha edes koittaa miettiä mitään järkevää enää.

Tylsyyksissäni avasin tänään tämän ketjun ja tuossa viimeisimmässä viestissä oli linkki tähän häke-nauhaan. En ollut ikinä aiemmin kuullut sitä. Koska tämä on keskustelufoorumi ja tästä asiasta on varmaan vatvottu jo kaikki mahdolliset teoriat avaruusolioiden invaasiosta teatterikorkeakoulun näyttelijöihin, haluan sanoa mitä näin ensimmäistä kertaa nauhan kuulleena tuli mieleen.

Aivan ensimmäisenä pidän aivan järkevänä toimintana sitä, että jos huomaat ulkopuolisen henkilön murtautuvan taloosi ja että hänen pääasiallinen kohde on selvästi yksi henkilö, miksi ihmeessä Auerin olisi pitänyt saada kaikki neljä lasta pihalle? Jos hän olisi toiminut näin, hän olisi suoraan paljastanut, ketä on paikalla. Vaikka nyt on hyvin selvää, että tekijä tunsi talon ja perheen, ei Auer sitä tuossa vaiheessa voinut tietää. Yksi tytär heräsi, sille ei enää voinut mitään, mutta noin niin kuin periaatteessa täysin tuntematon tekijä olisi ollut vielä tietämätön kahdesta muusta. Vaikka, kuten sanoin, taatusti tunsi talon ja perheen.

Toisekseen, olen aivan satavarma, että tämä on toistettu täällä miljoona kertaa, mutta sanon silti. Jos Auer olisi tappamassa miestänsä, miksi mies pyytäisi häneltä apua? En nyt sitten tiedä liittyykö tähän jotain muuta, mitä en vaan tiedä, mutta aika epäloogiselta vaikuttaisi.

Kolmanneksi, kun hätäkeskus on lopettamassa puhelua ja sanoo, että poliisi on tulossa, Auer erikseen kysyy, että tuleeko ambulanssikin. Se osoittaa mielestäni huolta siitä, että jotain voisi ehkä olla tehtävissä, eikä tänne pelkkää poliisia tarvita.

Sellainen pieni äänitystekninen homma on myös hyvä muistaa, että Auer soitti lankapuhelimesta. No sillä nyt ei ole merkitystä vaikka soittaisi kännykällä, mutta tarkoitan sitä, että siinä oleva mikrofoni ei nyt ole ihan sellainen, millä pop-musiikkia tallennetaan. Ne on aivan surkeita ottamaan vastaan kaukaisia ääniä, koska ei niitä ole siihen suunniteltu. Olisin hyvin yllättynyt, jos tästä nauhasta olisi versio, mitä voi soittaa Wienin oopperatalossa ja kaikki vaan ihastelisi, että kylläpä on kuulas sointi.

Oli minulla varmaan joku muukin ajatus vielä, mutta unohdin loput. Varmasti toistelen asioita, mutta jotakuta voi ehkä kiinnostaa, mitä ensimmäisen kerran nauhan kuullut ajatteli.

Edit: Ai niin. Miksi tekijä ei ollut huolissaan, kun joku soittaa hätäkeskukseen? Oletteko koskaan olleet Ulvilassa? Minä olen, koska aikoinaan yksi tuttavani asui siellä. Se, että poliisi oli viidessä minuutissa hätäpuhelun loppumisesta paikalla, on suoranainen ihme. Asun itse tällä hetkellä myös melko pienellä paikkakunnalla, eikä tänne kyllä poliisi löytäisi varmaan alle puolessa tunnissa. Tekijäkin saattoi ajatella, että ei tässä nyt sen suhteen kauheasti ole hätää.
Juurikin näin. Tervettä maalaisjärkeä.
Miksi vaimo olisi niin kiihdyksissä soittanut hätäkeskukseen jos olisi itse tekijä, ja uhri huutaisi taustalla. " Kuuleks sä kun mun mies huutaa?"
Ensin se kysymys tuntui oudolta, mutta tarkemmin ajateltuani oletettavasti vaimo oletti sen kuitenkin olevan "vain" puukotuksen. Ja soitti nimenomaan poliisille. Vasta kakkosvaihe oli ambulanssi. Joten vaimo ei ymmärtänyt että siitä koitui hengen lähtö hänen miehelleen.

Nyt olisi todella kiire saada tekijä rautoihin.
Kuolemannaakka

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

No Annelihan tietty pyyteli ambulanssia itselleen ja ruumisautoa Jukalle... olihan hänellä puukonreikä rinnassa.

Mutta siis aika erikoinen suunnitelma on se, että Anneli antaa Jukan kiljua pari minuuttia putkeen ja odottelee tyhjällä linjallakin pitkän aikaa, ja kaikki Jukan huudot menee poliisin nauhalle. Siis Jukkahan voisi huutaa ihan mitä vaan, eikä Annelilla tunnu olevan tarvetta huutelua estää tai vaikka pistää luuria kiinni. "Apua, nyt se huppis tulee, mun on mentävä karkuun!" Kuka voisi tällaisessa tilanteessa naista syyttää, jos juoksisi karkuun, kun häke-ihminen on jossain hukassa pari minuuttia? =) "Jokainenhan niin tekisi", mutta Anneli on niin auktoriteettiuskovainen, että kun viranomainen käskee häntä olemaan puhelimessa, hän pysyy siinä melkein minuutin tyhjän panttina, kunnes keksii, että voi sekä pysyä puhelimessa että yrittää auttaa Jukkaa kutsumalla Amandan puhelimeen ja menemällä itse häiritsemään tekijää.

Mitäköhän olisi tapahtunut, jos huppis olisi tullut olohuoneeseen?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
LexVeritas
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^....ja olisiko häkehenkilö joutunut edesvastuuseen, jos Anneli olisi teurastettu puhelimen ääreen eli lopputuloksena olisi ollut toinenkin lahti?
In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Vastaa Viestiin