Mikä ärsyttää tänään?
Miten niin loukkaava? Olen itsekin asunut pakosta ja muuten muualla maailmassa enkä ole käyttänyt aikaa olojen haukkumiseen. Jos olisin, olisin myös ymmärtänyt että haluavat antaa potkun perseelle ja tervemenoa. Tai olisin itse ymmärtänyt lähteä. Ja olen ehdottomasti tuota mieltä. Maassa maan tavalla tai maasta ulos.
Suomalaiset ovat kovia valittamaan. Minä valitan näistä jotka valittavat meidän säistä ja kalliista ruuasta ja ihmisten tylsyydestä ynnä muusta. Ja kuitenkin jumittuvat tänne vuosikausiksi.
Suomalaiset ovat kovia valittamaan. Minä valitan näistä jotka valittavat meidän säistä ja kalliista ruuasta ja ihmisten tylsyydestä ynnä muusta. Ja kuitenkin jumittuvat tänne vuosikausiksi.
Nothing is quite what it seems
Ikävä kyllä suomalaiset ovat kovin sisäänpäin kääntynyttä porukkaa ja rasismia on jos jonkinlaista. En kiellä sitä, etteikö lapsuudessaan ulkomailta opitut arvot olisi erilaisia kuin suomalaisten kotimaassaan päähän porautuneet periaatteet, ja eron varmasti huomaa vaikka elämää olisi eletty kuinka kauan täällä. Silti, toivon kovasti että jos maahanmuuttajat ovat valmiita pelaamaan maassa maan tavalla, olisi meillä kaikilla aihetta katsoa peiliin ja lopettaa piikittely. Samoin meidän on aihetta käyttäytyä maassa maan tavalla kun reissaamme tai muutamme. Väitän että jokaisessa meissä asuu pieni rasisti, olkoon se sitten pieni ennakkoluulo tai äärimmäinen typerä periaate. Offtopic, mutta Tirskikselle vain, että joskus erilaisista juuristaan kannattaa olla ylpeäkin jopa. Me nyt ei olla niin kansainvälinen maa, etteikö täällä erilaisuutta huomattaisi. Ei sen silti pitäisi olla huono juttu.
Mut joo.. jatkakaa ärsyyntymistä kuka mistäkin
Mut joo.. jatkakaa ärsyyntymistä kuka mistäkin
Nerot hallitsevat kaaoksen
itsekin syntynyt ulkomailla ja elänyt siellä jonkinlaisen osuuden elämästäni, niin haluan sanoa vaan, että kyllä meitä tänne mahtuu, niin ulkomaalaistaustaisia kuin muitakin.Tirskis kirjoitti:Juuri jotkut epäsuvaitsevat kirjoittajat, jotka jokaisessa kirjoituksessa antavat mulle tuntea että "en ole täällä syntynyt". Milloin tuo kiusaaminen loppuu, kun asun Suomessa jo lähes 10 vuotta, ja olen mielestani jo suomalainen kauan sitten.
Itse en yleensä kovin suurta numeroa kuitenkaan tee siitä, että juuret on muualla (Norjassa), nimimerkkini täällä voi vähän siitä osviittaa antaa
ei tästä varmaan ota taas tolkkua
Tottakai mahtuu, ja sattuneesta syystä tunnen henk.koht. keskimääräistä enemmän maahanmuuttajia. Enkä ole ikuna törmännyt vastaavaan valittajaan kuin tällä palstalla on joku jonka alkuperää en ole ikinä maininnut, vaikka kaikki viestit tsekkaisi. Jos näissä tuntemissani olisi vastaava valittaja, olisin kyllä sanonut nämä asiat jo ajat sitten päin naamaa.kyllä meitä tänne mahtuu, niin ulkomaalaistaustaisia kuin muitakin.
Eli ärsyttää kun omia sanoja vääristellään.
Nothing is quite what it seems
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
No se etenkin.Howler kirjoitti:Ja kertovat ne samat asiat vielä monessa ketjussa, se ärsyttää.VoDKa kirjoitti:Ärsyttää ihmiset jotka kertoo liikaa, vaikka ei voisi vähempää kiinnostaa.
Eiköhän jokainen osaa lukea jos se sen yhteen kertaan jonnekin kirjoittaa ja kiinnostuneet ottaa selvää. Muille se on sen evvk, joten se toisto.. se perkeleen toisto.
Turha sen jälkeen on ihmetellä jos porukat käyttäytyy vihamielisesti.
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.