Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Zorro7
Jane Marple
Viestit: 1000
Liittynyt: La Helmi 05, 2022 7:14 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Zorro7 »

Esimerkkinä tähän vaikka netissä laitettu koulu uhkaus, jo yhden viestin perusteella voivat selvittää IP-osoitteen.
Verinuoli
Neuvoja-Jack
Viestit: 514
Liittynyt: Ma Loka 02, 2023 8:33 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Verinuoli »

Verinuoli kirjoitti: La Loka 07, 2023 10:53 am
Zorro7 kirjoitti: La Loka 07, 2023 10:41 am Jos poliisi tällä hetkellä tutkisi tapausta rikoksena niin olisiko heillä velvollisuus siitä tiedottaa?
Tietääkö sitä jos vaikka olisivat jo teletietoja ja muuta selvittäneet? Eikai poliisi siihen yleensä mitään lupia kysele (tai kaikesta ilmoita) jos katsovat että asioita (esim ne teletiedot) olisi hyvä selvittää.
Spekulaatio
Ei varmaan ole velvollisuus tiedottaa kuin omaisille, mutta eivät myöskään voi medialle valehdella kysyttäessä. Teletietoihin saa poliisikin luvan vasta kun tietyn asteista rikosta tutkitaan. Nyt on voitu tutkia vain Rasmuksen teletiedot.
Vielä tarkennuksena että poliisin ei tarvitse itse aktiivisesti medialle tiedottaa tutkintanimikkeen muutoksesta, mutta kysyttäessä on kerrottava. Ja luulen että kyselijöitä riittää..
Verinuoli
Neuvoja-Jack
Viestit: 514
Liittynyt: Ma Loka 02, 2023 8:33 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Verinuoli »

Zorro7 kirjoitti: La Loka 07, 2023 10:59 am Esimerkkinä tähän vaikka netissä laitettu koulu uhkaus, jo yhden viestin perusteella voivat selvittää IP-osoitteen.
Jeps, ja tuolloin tutkintanimikkeenä on joku mikä antaa tuohon tarvittavat oikeudet.
Avatar
Etsivä Shitlock
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1483
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:42 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Etsivä Shitlock »

Skloddi kirjoitti: La Loka 07, 2023 10:41 am Itse kun olen 99% vakuuttunut, että ihan ilman ulkopuolisia apuja ja tekijöitä Rasmus on tuonne jokeen syystä tai toisesta päätynyt, niin kertokaas toisinajattelijat pari asiaa. Mikä oli näiden salaperäisten tappajien motiivi? Ovatko paatuneitakin tappajia, kun kukaan ei ole lipsauttanut kohta vuodessa pihaustakaan?
Onko mennyt puhtaasti omin avuin jokeen vai edesauttoiko lyönnit pöydässä tai ylimääräiset sekunnit eteisessä vaiko kummatkin, siihen että jokeen päätyi? Mitään viitteitähän halusta jokeen hyppäämiseen ei ollut, mutta onko syntynyt aivovaurio joka aiheuttanut sekavuustilan. Tässä siis pohdittavaa jokiteorian tueksi.

Muun tekijän motiiviksi katson yli menneen väkivallan käytön. Motiivi piilottelulle ja peittelylle syntyy siitä.
Lapuan terassivideo https://emalm.com/?v=lOXkX/
J1L5
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: Su Huhti 30, 2023 9:45 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja J1L5 »

Huima juttu tuo rekonstruktio. Itse mietin viime viikolla samankaltaista rekonstruktiota, että useampi ihmistä mallintava "nukke" heitettäisiin jokeen ja seurattaisiin liikkeitä. Possua en osannut miettiä, ennemmin jotain paininukkea. Joku toinen vaan ehti kirjoittaa ensin.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/180376 ... jan-murha

Suomi24:lla ketju, jossa väitetään olevan tekijä tiedossa, mutta ei uskalleta puhua (kunnianloukkauksen pelossa)... Voiko olla totta, tai voiko olla noin tyhmiä ihmisiä (ei uskalla ilmoittaa)? Voihan sitä jättää niemettömän viestin tai prepaid -liittymällä vihje tekijästä.

Muokattu, lyhennetty.
Viimeksi muokannut J1L5, La Loka 07, 2023 11:26 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
LPT
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2023 9:30 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja LPT »

Mielenkiintoinen idea tuo rekonstruktio. Vaatisi vain samanlaiset tulvat kuin kuluvana vuonna on useamman kerran olleet, nämä kun eivät ole jokavuotisia.
Avatar
Etsivä Shitlock
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1483
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:42 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Etsivä Shitlock »

LPT kirjoitti: La Loka 07, 2023 11:21 am Mielenkiintoinen idea tuo rekonstruktio. Vaatisi vain samanlaiset tulvat kuin kuluvana vuonna on useamman kerran olleet, nämä kun eivät ole jokavuotisia.
Aivan, vuodet eivät ole veljiä keskenään.
Uppoaisiko ruumis ennen Poutun patoa? Padon ylityshän vaatisi ruumiin olevan kellumisvaiheessa, eli kaasujen muodostumisen jo. Tai sitten keuhkojen pitäisi olla täynnä ilmaa. Jos olen väärässä, niin korjatkaa.
Lapuan terassivideo https://emalm.com/?v=lOXkX/
Verinuoli
Neuvoja-Jack
Viestit: 514
Liittynyt: Ma Loka 02, 2023 8:33 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Verinuoli »

Etsivä Shitlock kirjoitti: La Loka 07, 2023 11:08 am
Skloddi kirjoitti: La Loka 07, 2023 10:41 am Itse kun olen 99% vakuuttunut, että ihan ilman ulkopuolisia apuja ja tekijöitä Rasmus on tuonne jokeen syystä tai toisesta päätynyt, niin kertokaas toisinajattelijat pari asiaa. Mikä oli näiden salaperäisten tappajien motiivi? Ovatko paatuneitakin tappajia, kun kukaan ei ole lipsauttanut kohta vuodessa pihaustakaan?
Onko mennyt puhtaasti omin avuin jokeen vai edesauttoiko lyönnit pöydässä tai ylimääräiset sekunnit eteisessä vaiko kummatkin, siihen että jokeen päätyi? Mitään viitteitähän halusta jokeen hyppäämiseen ei ollut, mutta onko syntynyt aivovaurio joka aiheuttanut sekavuustilan. Tässä siis pohdittavaa jokiteorian tueksi.

Muun tekijän motiiviksi katson yli menneen väkivallan käytön. Motiivi piilottelulle ja peittelylle syntyy siitä.
Vielä ei ole tietoa onko ollut joessa missään vaiheessa. Mutta tuo ylimennyt väkivalta ja sen myötä tavalla tai toisella kuolema on ihan mahdollinen. Esim. joissain viranomais piireissä on taipumusta ajatella että heillä on oikeus välillä vähän "kouluttaa" ihmisiä.
Uskon että löytyy ihmisiä jotka pystyvät olemaan tuollaisesta hiljaa vaikka eivät mitään ammattitappajia olisikaan.
Avatar
Etsivä Shitlock
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1483
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:42 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Etsivä Shitlock »

Verinuoli kirjoitti: La Loka 07, 2023 11:33 am
Etsivä Shitlock kirjoitti: La Loka 07, 2023 11:08 am
Skloddi kirjoitti: La Loka 07, 2023 10:41 am Itse kun olen 99% vakuuttunut, että ihan ilman ulkopuolisia apuja ja tekijöitä Rasmus on tuonne jokeen syystä tai toisesta päätynyt, niin kertokaas toisinajattelijat pari asiaa. Mikä oli näiden salaperäisten tappajien motiivi? Ovatko paatuneitakin tappajia, kun kukaan ei ole lipsauttanut kohta vuodessa pihaustakaan?
Onko mennyt puhtaasti omin avuin jokeen vai edesauttoiko lyönnit pöydässä tai ylimääräiset sekunnit eteisessä vaiko kummatkin, siihen että jokeen päätyi? Mitään viitteitähän halusta jokeen hyppäämiseen ei ollut, mutta onko syntynyt aivovaurio joka aiheuttanut sekavuustilan. Tässä siis pohdittavaa jokiteorian tueksi.

Muun tekijän motiiviksi katson yli menneen väkivallan käytön. Motiivi piilottelulle ja peittelylle syntyy siitä.
Vielä ei ole tietoa onko ollut joessa missään vaiheessa. Mutta tuo ylimennyt väkivalta ja sen myötä tavalla tai toisella kuolema on ihan mahdollinen. Esim. joissain viranomais piireissä on taipumusta ajatella että heillä on oikeus välillä vähän "kouluttaa" ihmisiä.
Uskon että löytyy ihmisiä jotka pystyvät olemaan tuollaisesta hiljaa vaikka eivät mitään ammattitappajia olisikaan.
Näinhän se oli ihan virantoimituksessakin, Lahden putkapahoinpitely. Iso lössi viranomaisia kurmuutti jollain oikeutuksella, kun kukaan ei edes toppuutellut.

Mutta olisiko joidenkin Nuuska-Niilojen suut auenneet 5000e palkkion toivossa? Ainakin joka olisi vähempi osallinen lopputulemaan, esim kuski tai muu taivastelija?
Lapuan terassivideo https://emalm.com/?v=lOXkX/
Upponalle
Poliisikoira Rex
Viestit: 259
Liittynyt: Su Joulu 18, 2022 4:31 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Upponalle »

Etsivä Shitlock kirjoitti: La Loka 07, 2023 10:34 am
Verinuoli kirjoitti: La Loka 07, 2023 10:30 am
Molo kirjoitti: La Loka 07, 2023 1:59 am Ajattelen sitä takarajaa kuukausi jäljellä kun teletiedot säilyy. Siihen mennessä pitää selvittää onko rikos kyseessä. Tosi raskaalta tuntuu mitä esim. Upponallekin joutuu kärsimään kyllä minäkin mietin samoja asioita hänen kanssa voimia!
Miksi ihmeessä pitäisi selvittää onko rikos kyseessä? Ei tarvita kuin poliisin halu alkaa tutkia rikoksena. Poliisi itse sanonut että kynnys tuohon on matalalla, mikä ei näytä sitten toteutuvan käytännössä juuri tässä tapauksessa.. Kaikkea muuta hömppää tämän tiimoilta on kyllä rikoksena tutkittu.
Ei taida olla halua päästä esim. Härsilän teletietoihin..
Juuririkin noin. Tässä on niin paljon kuonaa tapauksen ympärillä, että ei ole mitään estettä alkaa tutkimaan rikoksena. Missä oltiin, minne mentiin, kuka kenen kanssa tai oltiin menemättä. Kuka puhuu paskaa ja miksi niin tekee.
Parhaalla kaverilla on ainakin valikoiva muisti, eikä Rasmus ole tullut illan mittaan muistuttaneeksi kamua esim. Alajärven reissusta ja sen tarkoituksesta. Nuuh!
Amandalooni
Hetty Wainthropp
Viestit: 473
Liittynyt: La Joulu 10, 2022 4:03 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Amandalooni »



No ei Jimi tuossa muutakaan eritellyt, että missä olivat käyneet. Ei se valehtelua oo, jollei yksityiskohtaisesti kertonut missä kävivät.
Molo
Martin Beck
Viestit: 833
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2022 6:59 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Molo »

J1L5 kirjoitti: La Loka 07, 2023 11:13 am Huima juttu tuo rekonstruktio. Itse mietin viime viikolla samankaltaista rekonstruktiota, että useampi ihmistä mallintava "nukke" heitettäisiin jokeen ja seurattaisiin liikkeitä. Possua en osannut miettiä, ennemmin jotain paininukkea. Joku toinen vaan ehti kirjoittaa ensin.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/180376 ... jan-murha

Suomi24:lla ketju, jossa väitetään olevan tekijä tiedossa, mutta ei uskalleta puhua (kunnianloukkauksen pelossa)... Voiko olla totta, tai voiko olla noin tyhmiä ihmisiä (ei uskalla ilmoittaa)? Voihan sitä jättää niemettömän viestin tai prepaid -liittymällä vihje tekijästä.

Muokattu, lyhennetty.
Tossa ketjussa on kaksikin suoraa uhkausta sille joka kertoo tietävänsä jotain. Kyllä poliisi halutessaan saa selville kirjoittelijan. Kuka keksii kirjoitella huvikseen jos ei oikeasti ole jotain nähnyt? Kertoo jopa kuinka nähnyt, että olisi työnnetty Transportteriin harmaaseen vai valkoiseen silloin yöllä jne? Aika vahva väite eikös krp ilmoittanut että heille voi ilmoituksen tehdä nimettömänä ja jossain että ottaa asianajajan mukaan siis krp,ll kun kertoo eihän sitä paikallispoliisille voi koska krp tutkii. Niin mikäli jotain joku tietää oikeasti. Noi uhkaukset…?
Avatar
Anti-Bini Laden
Jack Bauer
Viestit: 980
Liittynyt: Pe Kesä 07, 2013 8:49 pm
Paikkakunta: Pakistan
Viesti:

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Anti-Bini Laden »

Skloddi kirjoitti: La Loka 07, 2023 10:41 am Itse kun olen 99% vakuuttunut, että ihan ilman ulkopuolisia apuja ja tekijöitä Rasmus on tuonne jokeen syystä tai toisesta päätynyt, niin kertokaas toisinajattelijat pari asiaa. Mikä oli näiden salaperäisten tappajien motiivi? Ovatko paatuneitakin tappajia, kun kukaan ei ole lipsauttanut kohta vuodessa pihaustakaan?
Motiivi olisi ehdottomasti omien rikoksien piiloittelu, oman toimeentulon säilyminen jne…
Itse en usko et Rasmus on vapaehtoisesti jokeen päätynyt.
" Paha asettaa tekijän mytologiseen narratiiviin joka on
epävarmuutta siedettävämpi vaihtoehto "
Avatar
Jasonnn
Christopher Lorenzo
Viestit: 1672
Liittynyt: To Elo 01, 2019 9:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Jasonnn »

Anti-Bini Laden kirjoitti: La Loka 07, 2023 12:01 pm
Skloddi kirjoitti: La Loka 07, 2023 10:41 am Itse kun olen 99% vakuuttunut, että ihan ilman ulkopuolisia apuja ja tekijöitä Rasmus on tuonne jokeen syystä tai toisesta päätynyt, niin kertokaas toisinajattelijat pari asiaa. Mikä oli näiden salaperäisten tappajien motiivi? Ovatko paatuneitakin tappajia, kun kukaan ei ole lipsauttanut kohta vuodessa pihaustakaan?
Motiivi olisi ehdottomasti omien rikoksien piiloittelu, oman toimeentulon säilyminen jne…
Itse en usko et Rasmus on vapaehtoisesti jokeen päätynyt.
Tuo ehkä todennäköisin mutta on niitä muitakin.

Vahingon peittäminen jos Rasmus on kuollut jonkun toimesta vahingossa, kosto syystä x, väärän auton kyytiin päätyminen ja huumehörhöt tappanut, velan perinnän johdosta kuollut,
Joku ollut kaupungilla surmaamistarkoituksella liikkeellä ja Rasmus valikoitunut uhriksi niin kuin postinjakaja Vantaalla.

Onhan noita muitakin..
Avatar
Etsivä Shitlock
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1483
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:42 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Etsivä Shitlock »



Velan perinnän sulkisin pois. Rasmus olisi ostanut lisäaikaa sillä tilille tulleella 800:lla eurolla mitä todennäköisemmin.
Lapuan terassivideo https://emalm.com/?v=lOXkX/
Vastaa Viestiin