Madeleinen tapaus ( Ketju 3)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
matkaaja
Christopher Lorenzo

Re: Outoutta

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Tutkiskelija kirjoitti:
matkaaja kirjoitti: No laita jokin todiste tästä että ovat saaneet haistella ensin Mad. vaatteita..

Ei koira osaa tietää kenen hajua se tutkii; kemiallista hajua on siellä varmaankin annettu, koska ei ole missään sitä mistä voisi sitä hajua sille koiralle antaa, etkö ymmärrä.

Ja etkö vieläkään ymmärrä että dna on aivan eri asia kuin ruumiin haju.
Ei minun tarvitse todistella mitään sillä se on aivan yleisesti tiedetty kuinka poliisikoirat etsivät kadonneita henkilöitä.

Mistä sinä tiedät ettei ollut Madeleinen luonnollista hajua jäänyt mihinkään. Ja mitä ihmeen kemiallisia hajua tarkoitat? Ei kai Madeleine haissut kemiallisille aineille eläessään tai ennen katoamistaan. Jos poliisikoirille olisi annettu kemiallisia hajuja, mikä on aivan järjetön idea, niin koirathan silloin etsisi sitä kemiallista ainetta maastosta ja asunnoista, eikä Madeleineä.

Suomessa on koulutettu poliisikoiria kauemmin kun Suomessa on ollut poliiseja. Suomessa käytetään esimerkiksi erikoiskoulutuksen saaneita poliisikoiria etsimään hukkuneita tai järveen heitettyjä henkilöitä. Ne koirat opetetaan haistelemaan veneestä käsin.

En ole väittänyt että DNA on sama kuin ruumiinhaju, ei edes kuolleen ruumiin haju. Mistä sinä tuon nyt nappasit? Ehkä leikit tyhmenpää kuin mitä olet tai sitten pidät minua tyhmänä. Minkähän takia minä vaivaudun vastaamaan ylipäätään...Asiallisenpaa keskustelua aiheesta kaipailen, kun minuun kohdistunutta epäilyä. En minä ole siepannut Madeleinea, älä vaan sitä ala väittämään :D .
Kyllä minä haluan tuohon todisteen että ovat tehneet niin kuin sanot; enhän muuten sitä voi edes haaveilla uskovani. Varmasti Madeleinen hajua, jopa dna hänestä saadaan sieltä missä hän on ollut, mutta se oikea ruumiinhaju puuttuu. No kyllä minä vähän 'leikin' tässä, mutta muuta en voi uskoakaan. Homma on lavastettu ja sillä siisti. Minä uskon kaiken oma tutkintani perusteella että hänet siepattiin, homma lasvastettiin kuolemaksi (hirveää), ja sen mukaan poliisi on alkanut tutkia. Mutta tutkintakin on haparoinut ja edennyt virheestä toiseen, koska alussa saakka on ollut iso virhe.

Tämä on minun asiallista. En pidä sinua tyhmänä, mutta meillä ovat eri kannat tässä asiassa.
Tutkiskelija
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Tutkiskelija »

Marsalkka kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:[
Olettaisin, että kirjotetuilla 99,9% täsmäyksillä
Herra Sourcen tekemä arvio?
Saanko kysyä että kuka tämä Herra Source on. Olen häneen törmännyt vain tällä palstalla ja harvoin täälläkin. No kaikkea en minäkään ole lukenut vaikka aika mahdoton määrä on tullut selattua läpi.
matkaaja
Christopher Lorenzo

mankeli kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:.

Portugalilaiset poliisikoirat ovat saaneet haistella ensin Madeleinen vaatteita tai kenkiä (4.5 )

No laita jokin todiste tästä että ovat saaneet haistella ensin Mad. vaatteita..

Ei koira osaa tietää kenen hajua se tutkii; kemiallista hajua on siellä varmaankin annettu, koska ei ole missään sitä mistä voisi sitä hajua sille koiralle antaa, etkö ymmärrä.

Ja etkö vieläkään ymmärrä että dna on aivan eri asia kuin ruumiin haju.
Muistaakseni Kate oli antanut näille Portugalin poliisin etsintäkoirille Madeleinen käyttämän pyyheliinan haisteltavaksi. Pyyheliinan hajujälkeä seuraamalla koirat merkitsivät reitin, joka kiersi hotellialueen ympäri tapasbaarin lähistöllä sijaitsevalle parkkipaikalle. Jäljet loppuivat siihen. Tämä siis näiden ensimmäisten koirien saavutus, jotka olivat paikalla nimenomaan etsimässä hajujälkeä Madeleinesta.

Linkkejä on tänne tästä linkitetty vaikka kuinka, jos viitsii/jaksaa/ehtii niin ei ole vaikea löytää.

Koulutuksessa käytetään kemiallista hajua, näin siis väitetään, onko sitten esittää faktaa siitä mitä nimenomaan Eddien ja Keelan koulutuksessa on käytetty, ja koska koulutus on tapahtunut? Koirat ovat tehneet tätä työkseen jo jonkin aikaa, ja ilmeisen onnistuneesti.

Miksi Matkaaja kuvittelet, että koirien kalmanhaju löydöstä olisi sabotoitu?

Ja vielä, mihin kalmanhajun löytäviä koiria tarvitaan, jos voi kalmanhajun antaa haisteltavaksi löydettävästä jo ennen etsintää???

Tottakai koulutus on eri asia kuin todellinen tapahtuma.
Niin tietenkin he ovat etsineet sitten mutta mitä, niin siitä ei ole varmuutta. Jos ovat etsineet pyyheliinan hajun perusteella, siinä on jälkiä hänestä. Mutta tuo ei sano että olisi etsitty ruumiin hajua, ei. Jos koirien koulutuksessa käytetään kemiallista hajua, niin mikä estää sitä käyttämästä myös tässä Madeleinen tapauksessa. Ja todella herättää epäluulon

Parkkipaikalta tyttö on viety autolla sinne Lagosiin; niinhän se on kerrottu. Sieltä 'ties minne'. Näin se on edennyt. Mitä kaappaajista on kerrottu, niitä asioita voi seurata, mutta uskon että hekin ovat olleet vaan välittäjiä. Jotain näin.
Tutkiskelija
Jane Marple

matkaaja kirjoitti:
Kyllä minä haluan tuohon todisteen että ovat tehneet niin kuin sanot; enhän muuten sitä voi edes haaveilla uskovani. Varmasti Madeleinen hajua, jopa dna hänestä saadaan sieltä missä hän on ollut, mutta se oikea ruumiinhaju puuttuu. No kyllä minä vähän 'leikin' tässä, mutta muuta en voi uskoakaan. Homma on lavastettu ja sillä siisti. Minä uskon kaiken oma tutkintani perusteella että hänet siepattiin, homma lasvastettiin kuolemaksi (hirveää), ja sen mukaan poliisi on alkanut tutkia. Mutta tutkintakin on haparoinut ja edennyt virheestä toiseen, koska alussa saakka on ollut iso virhe.

Tämä on minun asiallista. En pidä sinua tyhmänä, mutta meillä ovat eri kannat tässä asiassa.
No ei voi mitään sitten sille ettet usko poliisikoiriin. Turhaan on sitten mennyt poliisien hommat koiriensa kanssa koko maailmassa. Jokainen koirien löytämä henkilö olisi kannattanut jäättää etsimättä, niinkö.
matkaaja
Christopher Lorenzo

Tutkiskelija kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:

No ei voi mitään sitten sille ettet usko poliisikoiriin. Turhaan on sitten mennyt poliisien hommat koiriensa kanssa koko maailmassa. Jokainen koirien löytämä henkilö olisi kannattanut jäättää etsimättä, niinkö.
No ei tietenkään; koirat tekevät hyvää työtä ohjaajiensa kanssa mm. kadonneitten etsinnässä. Monta kadonnutta on nytkin Suomesa löydetty juuri koiran avulla.
Tutkiskelija
Jane Marple

matkaaja kirjoitti:
Koulutuksessa käytetään kemiallista hajua, näin siis väitetään, onko sitten esittää faktaa siitä mitä nimenomaan Eddien ja Keelan koulutuksessa on käytetty, ja koska koulutus on tapahtunut? Koirat ovat tehneet tätä työkseen jo jonkin aikaa, ja ilmeisen onnistuneesti.

Ja vielä, mihin kalmanhajun löytäviä koiria tarvitaan, jos voi kalmanhajun antaa haisteltavaksi löydettävästä jo ennen etsintää???

Mankeli saa vastata kysymyksiisi mutta haluan vaan sanoa että Madeleine kulki tarhaan sen parkkipaikan kautta joka päivä, neljä kertaa päivässä ainakin ja joskus ehkä kulki siitä kauppaankin. Madeleinen tarha sijaitsi 24 tuntia aukiolevan respaan vieressä, McCannien asunnolta länteen päin.

Niin tietenkin he ovat etsineet sitten mutta mitä, niin siitä ei ole varmuutta. Jos ovat etsineet pyyheliinan hajun perusteella, siinä on jälkiä hänestä. Mutta tuo ei sano että olisi etsitty ruumiin hajua, ei. Jos koirien koulutuksessa käytetään kemiallista hajua, niin mikä estää sitä käyttämästä myös tässä Madeleinen tapauksessa. Ja todella herättää epäluulon

Parkkipaikalta tyttö on viety autolla sinne Lagosiin; niinhän se on kerrottu. Sieltä 'ties minne'. Näin se on edennyt. Mitä kaappaajista on kerrottu, niitä asioita voi seurata, mutta uskon että hekin ovat olleet vaan välittäjiä. Jotain näin.[/quote]

PS. Korjaan kirjoittamani virheen "Madeleinen tarha sijaitsi 24 tuntia aukiolevan respaan vieressä, McCannien asunnolta länteen päin". Pitää olla että Madeleinen tarha sijaitsi itään päin.
Viimeksi muokannut Tutkiskelija, Ti Joulu 30, 2008 11:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tutkiskelija
Jane Marple

matkaaja kirjoitti:
Tutkiskelija kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:

No ei tietenkään; koirat tekevät hyvää työtä ohjaajiensa kanssa mm. kadonneitten etsinnässä. Monta kadonnutta on nytkin Suomesa löydetty juuri koiran avulla.
Se taitaa olla niin että sekoitat tavalliset vain peruskoulutuksen saaneet poliisikoirat erikoiskoulutettuihin koiriin. Erikoiskoulutetut poliisikoiratkin saavat ensin peruskoultuksen. On jopa olemassa syöpäkoiriakin mutta en tiedä käyteäänkö heitä vielä missään maassa syöpätutkimuksissa.

Nyt minun on mentävä joten palaan myöhemmin ...
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

On erittäin rasittavaa, kun alkaa väitellä välttävillä perustiedoilla.

On täysin mahdollista, että tyttö siepattiin ja tapahtuma lavastettiin kuoleman tapaukseksi.

McCannit ystävineen vain ovat vesittäneet tuon mahdollisuuden: asunnossa kävi ihmisiä niin tiuhaan, ettei sieppaajalla yksinkertaisesti olisi ollut mahdollisuutta levitellä paikalle kemikaaleja ja vielä jynssäillä ja pestä niitä.
Ikävä kyllä.

McCannien, ystäviensä ja silminnäkijöiden antamien aikataulujen perusteella on olemassa vain noin kolmen minuutin ''pimiö'', jossa sieppauksen olisi pitänyt tapahtua.

Tuossa ajassa tytön vienti ulos asunnosta ilman mekkalaa on jo tiukilla. Saati sitten lavastukset ja muut.

Suosittelen sinulle matkaaja yhä järeämmällä äänellä koko ketjun läpi lukua. Se helpottaa huomattavasti ymmärtämään mikä tässä tarinassa on matkan varrella tapahtunut, mitä on kirjoitettu, mitä on huhuttu ja puhuttu.
Nuotio & Äreät Tiput
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Tässä nyt ei ole mitään uutta annettavaa mutta kirjoitan silti: eteläisen Euroopan maissa ramppaa vuosittain valtava määrä turisteja. Madeleine oli yksi vaalea pikkutyttö monen vaalean pikkutytön joukossa.
Millä todennäköisyydellä juuri hänet olisi kuvattu ja kuva välitetty jollekulle "keräilijälle" ja sitten kaapattu omasta sängystään vilkkaalta hotellialueelta, varsinkin kun huoneessa oli kaksi vielä pienempää vaaleaa lasta?

Kuinka paljon etelän lomakohteiden hotellihuoneista lapsia ryöstetään?
Missä kadonneet lapset yleensä todennäköisimmin ovat?
Mitä heille todennäköisimmin on tapahtunut?

Näihin kysymyksiin on täällä jo vastailtu, tilastot on olemassa.

Jos Madeleine on kaapattu tai mahdollisesti jo tapettu sänkyynsä ja viety pois, epäilen syynä olleen koston jostain asiasta, josta ei ole julkisuudessa tietoa.
Mutta en minä tähänkään oikeastaan usko.
Lapsi kuoli tapaturmaisesti tai aikuisen mielenhäiriön seurauksena ja sitten paketti piti laittaa siistiksi, ettei mene maine ja loput lapset.
MissHolmes
Ben Matlock

^ tuossahan tuo on pähkinänkuoressa.

Mahdollisia syitä voi aikuisen käytökseen olla myös alkoholi, lääkkeet, huumeet.

Eipä minulla sitten mitään muuta lisättävää ollutkaan.

Mutta ajatteleppa elää tuollaisen teon kanssa loppu ikäsi.
Voipi olla, että viimeistään kuolin vuoteella kielenkannattimet löystyy.
Nuotio & Äreät Tiput
matkaaja
Christopher Lorenzo

MissHolmes kirjoitti:On erittäin rasittavaa, kun alkaa väitellä välttävillä perustiedoilla.

On täysin mahdollista, että tyttö siepattiin ja tapahtuma lavastettiin kuoleman tapaukseksi.

McCannit ystävineen vain ovat vesittäneet tuon mahdollisuuden: asunnossa kävi ihmisiä niin tiuhaan, ettei sieppaajalla yksinkertaisesti olisi ollut mahdollisuutta levitellä paikalle kemikaaleja ja vielä jynssäillä ja pestä niitä.
Ikävä kyllä.

McCannien, ystäviensä ja silminnäkijöiden antamien aikataulujen perusteella on olemassa vain noin kolmen minuutin ''pimiö'', jossa sieppauksen olisi pitänyt tapahtua.

Tuossa ajassa tytön vienti ulos asunnosta ilman mekkalaa on jo tiukilla. Saati sitten lavastukset ja muut.

Suosittelen sinulle matkaaja yhä järeämmällä äänellä koko ketjun läpi lukua. Se helpottaa huomattavasti ymmärtämään mikä tässä tarinassa on matkan varrella tapahtunut, mitä on kirjoitettu, mitä on huhuttu ja puhuttu.
No jos sinä väittelet täällä välttävillä perustieodoilla niin sille ei mitään kukaan voi. Minä en ole väitellyt täällä mitään, jos minua tarkoitat. :lol:

Suosittelen sinulle MissHolmes toisasioihin tutustumista ennenkuin alat arvostella muita.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Tutkiskelija kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:[
Olettaisin, että kirjotetuilla 99,9% täsmäyksillä
Herra Sourcen tekemä arvio?
Saanko kysyä että kuka tämä Herra Source on. Olen häneen törmännyt vain tällä palstalla ja harvoin täälläkin.
Herra Source on mystinen herrasmies, joka on antanut paljon kommentteja lehdille tähän tapaukseen liittyen. Ongelmana on ollut se, että ne eivät sitten lopulta olekaan perustuneet mihinkään todelliseen.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
mankeli
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja mankeli »

Tutkiskelija kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:

Mankeli saa vastata kysymyksiisi mutta haluan vaan sanoa että Madeleine kulki tarhaan sen parkkipaikan kautta joka päivä, neljä kertaa päivässä ainakin ja joskus ehkä kulki siitä kauppaankin. Madeleinen tarha sijaitsi 24 tuntia aukiolevan respaan vieressä, McCannien asunnolta länteen päin.

Parkkipaikalta tyttö on viety autolla sinne Lagosiin; niinhän se on kerrottu. Sieltä 'ties minne'. Näin se on edennyt. Mitä kaappaajista on kerrottu, niitä asioita voi seurata, mutta uskon että hekin ovat olleet vaan välittäjiä. Jotain näin.
[/quote]

Esitin kysymykset vastakysymyksinä Matkaajalle, koska hän esitti väitteen, että kemikaaleja käytetään koulutuksessa. Halusin vain hänen selventävän puhuuko hän juuri Eddiestä ja Keelasta, koska oli linkittänyt muualle. Täällähän on jo aiemmin nämä asiat kelattu alusta loppuun, mutta ajattelin jos hänellä on asiasta jotain muuta tietoa.

Itse en usko kaappausteoriaan. Mutta onhan täällä ollut muitakin joiden mielestä kaappaus on tapahtunut ja lapsi elossa, esim. Sirpa on muistaakseni sen teorian kannattajia.
MissHolmes
Ben Matlock

Niin.
Ufosieppaus on myös yksi varteenotettava. Kuin myös se, että vanhemmat ovat piilottaneet tytön sukulaisten avustuksella syystä tai toisesta bahamasaarille ja rahastavat hymyillen, koska tietävät tyttärensä olevan turvassa ja elossa.

Minulle kaikki faktat näyttävät siltä, että tyttö on kuollut. Sieppaajaa ei koskaan ollut, mutta tapaturmainen kuolema (mahdollisesti jo 1. tai 2. toukokuuta) peiteltiin siksi, että tapahtumaan liittyy asioita joiden julkitulo olisi vaarantanut lääkärivanhempien urat, Gerryn orastavan poliittisen uran ja kaksosten huoltajuuden ja kaksosten tulevaisuuden.

Kaikki vanhempien kauhuskenaariot eivät välttämättä ole olleet edes realistisia, mutta totuushan on että joukossa tyhmyys tiivistyy, eikä yön tunteina tehtyä 'peittelypäätöstä' voinut enää aamulla perua, koska tuolloin lapsi rukka oli ollut jo tunteja kuolleena. Sehän vasta epäilyjä olisi herättänyt.

Mutta missään nimessä en usko, että kumpikaan vanhemmista olisi hullun kiilto silmissä, murhan himoisena tyttöä tappanut. Kyllä kyseessä on puhdas vahinko/onnettomuus.
Nuotio & Äreät Tiput
Tutkiskelija
Jane Marple

Marsalkka kirjoitti:
Tutkiskelija kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti: Herra Sourcen tekemä arvio?
Saanko kysyä että kuka tämä Herra Source on. Olen häneen törmännyt vain tällä palstalla ja harvoin täälläkin.
Herra Source on mystinen herrasmies, joka on antanut paljon kommentteja lehdille tähän tapaukseen liittyen. Ongelmana on ollut se, että ne eivät sitten lopulta olekaan perustuneet mihinkään todelliseen.
Jahaa. Sitten tietysti kukin on omassa mielikuvituksessaan epäillyt hänen olevan vaikka kuka. :D
Lukittu