Sen mä jo ymmärsin, että Mikko haluaa, että lapsen kanssa ollaan kotona 15-18 vuotta ja että lapsella on niin tiukat säännöt, että mitään lipsahduksia esim. koulumatkalla ei satu. Senkin ymmärsin, että Mikon lapsella ei todellakaan tule olemaan kännykkää koska se on turmiollinen ja vahingollinen kehitykselle ja kännykän omaavista lapsista tulee poikkeuksetta kiroilevia häiriköitä. Sitä mä sen sijaan en ymmärrä, että edes vitsillä uhkaillaan ruveta riipomaan muiden ihmisten lasten kännyköitä heiltä pois

??? Kyllä kuule joka ihmisellä on oikeus kadulla tai bussissa tehdä omalla kännykällään mitä tahtoo. Kaiken maailman hulluja sitä olen töidenkin merkeissä tavannut mutta kyllä tää Mikon kännykkäviha on jo taas ihan omaa luokkaansa. Ihan niinkuin kännykät olis tehneet jotain pahaa Mikolle...
Anopistani sen verran, että ihan itse hän halusi kännykkään siirtyä ja lankapuhelimen irtisanoi vasta n. vuosi sitten koska se on epäkäytännöllinen ja tuhottoman kallis.
Myöskään tuo isovanhemmista jauhaminen ei oikein mene mun jakeluun. Eihän lapsia sillä asenteella tehdä, että ne sysätään isovanhemmille joilla siis Mikon mukaan on henkinen velvollisuus auttaa. Mikä siinä nyt on sitten sen pahempaa, että molemmat vanhemmat käy töissä ja lapsi on vaikkapa perhepäivähoitajalla (max. 4 lasta) joka on sama ja tuttu kuin se, että lapsi on isovanhemmilla joita ei todellakaan tapaa joka päivä? Meidän lapsi ei ole koskaan ollut mun vanhemmilla hoidossa. En kyllä antaiskaan mutta eivät ne ottaiskaan. Sanoivat, että ovat omat lapsensa hoitaneet ja se riitti heille. Mielestäni heillä on täysi oikeus näin ajatella.
Sitten lainaus:
Vaikka omaisuutta olisi mulla miljoonia, niin mähän en kännykkää lapselleni hankkisi, prkl! Ihmeelliseksi lellivauvaksi sitä vanhemmat nykyisin mukulansa kasvattaa...kurista ja järjestyksestä viis veisataan!!!! Ne teidän lellivauvat leuhkivat sitten päiväkodissa ja peruskoulussa, kun mulla on tällainen eikä sulla olekaan ..lällällää! Sitten alkavat ruinaamaan niitä mitä on niillä rikkaiden perheiden mukulilla.
Kerro mulle nyt, että kun kerran teillä on avokkinne kanssa jo selvät sävelet tiedossa siitä, että lapsi hoidetaan kunnolla, kurilla ja läsnäololla eli asiat on siis haluamassasi mallissa niin miksi et hankkisi kännykkää? Olethan toki ennen sen hankkimista jo kasvattanut lapsesi tavoille, ei se kännykkä saa häntä uskaltamaan tehdä asioita jotka on kiellettyjä. Voit myös laittaa lapsesi ansaitsemaan sen kännykän. Miksi sua haittaa muiden lasten kännykät?
Ja oletko siis ihan tosiaan sitä mieltä, että kännykkä lapsella=kasvattamaton lellivauva? Ajatteletko yhtään, että sinun lastasi ja teidän perhettä tullaan pitämään outoina koska lapsesi on melkoisella varmuudella ainoa ilman kännykkää sanotaan tuosta 2.-3. luokasta ylöspäin viimeistään? Miksi haluat lapsesi joutuvan silmätikuksi? Itse olen esim. ostanut jotain mitä vastustan (vaikka joku mielestäni typerä lelu) vain siksi, että muillakin on enkä halua, että lasta kiusataan tai pidetään omituisena.