Niin no se on se valitettava tosiasia, että useiden ihmisten mielestä eläimet eivät ole minkään arvoisia. Ihmiset nostaa itsensä suhteessa eläimiin joksikin ylijumaliksi vaikka peruslähtökohtana olisi hyvä olla se, että kaikki elämä on arvokasta. Olen lihansyöjä enkä laisinkaan mikään eläinoikeusaktivisti mutta hyvät olot tulisi olla eläimellä vaikka sen elämä olis lyhytkin.esmes- kirjoitti:samaa mieltä bleddyn kanssa. auta armias ku täällä joku alkais puhua kanssakeskustelijoiden lapsista samaan tyyliin. kyllä itsekin kutsun omia lemmikkejäni "paisteiksi", mut se on vähän sama ku tummaihoiset käyttää neekeri-sanaa -jonkun toisen käyttämänä se ei kuulosta enää niin vitsiltä.Bleddyn kirjoitti:Menkää nyt jo itteenne. Perkele notta mua riepoo nuo paistipuheet. Siinä on toisen ihmisen lemmikki eikä mikään saatanan paisti! Käytöstavat pitäisi olla jokaisella hallussa, vaikka muuten typerä olisikin.rapier kirjoitti:Marsut ruuaksi.
Toki pitää ymmärtää ihmisen ja eläimen ero mutta kyllä eläimiäkin voi täysipainoisesti rakastaa ELÄIMENÄ eikä korottaa sitä miksikään muuksi. Anoppi on kans tollainen raivostuttava eläintenhalveksija eikä ymmärrä miksi vaikka kesyrotan kuolema on todella rankkaa. Kyllä eläimiinkin muodostuu kiintymyssuhde vaikka se onkin aivan erilainen kun ihmiseen muodostuva. Mutta kaikille lemmikit ei sovi, toiset ei ikinä sillä lailla kiinny/halua kiintyä niihin. Tai sitten moni ajattelee, että koira ja kissa on ne ainoat "järkevät" lemmikit ja jokaisella on tietysti oikeus mielipiteeseensä. Mä tykkään kaneista, rotista, hamstereista, koirasta, kissoista ja marsuista