Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
isoäiti
Poliisikoira Rex

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isoäiti »

dazu kirjoitti:Ihmettelen kyllä sitä, että miksi metsätonttu ja isoäiti eivät kerro havainnoistaan täällä palstalla. Isoäiti kertoo, että on asioita, joita hän ei ole kertonut edes poliisille. Mitä hyötyä tällaisesta tiedon panttaamisesta itsellä oikein on? Nimimerkin turvin voi palstalla kertoa mitä vaan, eikä näistä asioista ole poliisin tutkinnankaan kannalta mitään haittaa, jos kyseinen epäilty henkilö on jo kuollut.

Tässä ketjussahan on aiemminkin ollut erinäisiä nimimerkkejä, jotka ovat joko väittäneet omaavansa jotain sisäpiiritietoa ja sitten kadonneet, tai jotka ovat esittäneet epäilevänsä jotain henkilöä tekijäksi ilman, että ovat halunneet kertoa ks. henkilöstä mitään ja sitten kadonneet palstalta.
Kaikkihan me olemme nimimerkin takana. Niin sinä kuin minäkin. Me emme tiedä toisistamme mitään muuta kuin sen mitä täältä luemme. Kuka minä olen? Kuka sinä olet? Kuka hän on? emmehän me tiedä etkä tiedä sinäkään, eikä hänkään tiedä vaikka haluaisikin. Mutta meillä kaikilla on oma syymme olla nimimerkin takana, eikö näin olekin hyvä itse kullekin???
Varmaan sinä dazu ymmärrät mistä on kyse jos nimimerkit katoavat eivätkä kerro tarkemmin tietojaan. Keskustellaanhan täällä oikeista rikoksista. Kyllähän luottamuskin on sellainen hyvä asia joka syntyy hiljalleen joidenkin /jonkun /ryhmäläisen välillä, jos on syntyäkseen. Katsotaan sitten myöhemmin. Jos nyt vain uskoisit/uskoisitte/ sen että näin on parempi etten täällä tarkemmin kerro,sehän osoittaisi jonkinlaista kunnioitusta minua sekä metsätonttua kohtaan sekä myös muitakin jotka eivät ole tietojaan uskaltaneet enempää paljastaa syystä tai toisesta.. Toki on sitten sellaisiakin jotka haluavat päteä ns sisäpiirin tiedoilla, sellaisia väitteitä en itsekkään pidä kovinkaan totena, jos lainkaan.
No meinasin kommentoida tuota sinun eihän siitä poliisin tutkinnallekaan haittaa ole, mutten viitsi ja teen sen omaa parastani silmälläpitäen.
Kannattaisi ehkä tutustua aiempiin kirjoituksiini ja koittaa päätellä mitä olen halunnut lukijoille sanoa.
metsätonttu

Viesti Kirjoittaja metsätonttu »

Lukkarisen ruumiin löydyttyä ei aivan ensimmäisissä paikallislehtijutuissa kerrottu tekotavasta ja ruumiin viiltelystä minun muistikuvieni mukaan mitään, joten se vaikutti silloin aluksi tavanomaiselta surmatyöltä, jossa muualla tapetun henkilön ruumis oli kuljetettu metsään. Onko ruumiin silpominen voinut olla tekotavaltaan sellainen, että tekijän vaatteet ovat tahriintuneet veteen?
poepporoo
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

OT. Juu, no ei kenenkään tarvitse täällä itseään vaaraan saattaa tai muutakaan, mutta silloin voi alun alkaen myös pitää suurimmat mölyt mahassaan? Millä lailla palsta hyötyy siitä, että täällä käydään lällättämässä, että "saatan tietää tekijän" ? Ei noista aikaisemmista viesteistänne kukaan ymmärrä rivien välistä yhtikäs mitään. :roll:
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
Ciccarelli
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Ciccarelli »

poepporoo kirjoitti:OT. Juu, no ei kenenkään tarvitse täällä itseään vaaraan saattaa tai muutakaan, mutta silloin voi alun alkaen myös pitää suurimmat mölyt mahassaan? Millä lailla palsta hyötyy siitä, että täällä käydään lällättämässä, että "saatan tietää tekijän" ? Ei noista aikaisemmista viesteistänne kukaan ymmärrä rivien välistä yhtikäs mitään. :roll:
Samaa mieltä. Uskon että muillakin palstalaisilla on mielessä tai tiedossa epäilty joka sopii kuvaukseen... jos ei aio kertoa mitään järkevää epäillystään, tai ylipäätään mitään, on ihan pelkkää **ttuilua muita palstalaisia kohtaan käydä täällä kirjoittamassa : "minulla on epäilty", ja sen jälkeen pelkkiä arvoituksia, ei edes ammattia tai harrastuksia. Poliisin lausuntojen rivien välistä voi ehkä tulkita joitain asioita, mutta eihän siitä tule kuin banaani otsaan kun täällä omista epäillyistä ei kerrota sitäkään vähää mitä poliisi on kertonut.
Tairetahan olla Härmän asemalla, kunoon verta seinäs!
metsätonttu

poepporoo kirjoitti:OT. Juu, no ei kenenkään tarvitse täällä itseään vaaraan saattaa tai muutakaan, mutta silloin voi alun alkaen myös pitää suurimmat mölyt mahassaan? Millä lailla palsta hyötyy siitä, että täällä käydään lällättämässä, että "saatan tietää tekijän" ? Ei noista aikaisemmista viesteistänne kukaan ymmärrä rivien välistä yhtikäs mitään. :roll:
Mikä osuus esimerkiksi tuossa minun edellisessä viestissäni on sellainen jota et ymmärrä. :shock:
isoäiti
Poliisikoira Rex

tarkoittavat varmaankin minun viestejäni metsätonttu, uskoisin näin.
Siihen etten ole kertonut jotain asiaa on todellakin jokin syy olemassa.
Olen alun alkaen tiedostanut tuon ongelman ja vaikeuden tuoda jotain esiin tuosta minua kyydinneestä henkilöstä. Ei niinkään nimestä sitä en voi sanoa lainkaan: Vaan ammatista sekä sivutoimestaan, vaikkakin sivutoimesta olen muistaakseni maininnut mutta sitäkään ei ole ymmärretty.
Niin no lentopalloa on harrastanut myös.
Viimeksi muokannut isoäiti, La Kesä 30, 2018 12:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
metsätonttu

Asettelen aiemman kysymyksen toisella tavalla. Onko Lukkarisen murhapaikkatutkinnassa päädytty sellaiseen lopputulokseen, että ei ole koettu tarvetta etsiä verisissä asusteissa liikkunutta henkilöä? Ensimmäinen havaintoni liittyy tälläiseen liikkujaan Lukkarisen surman aikoihin. Poliisihan haluaa lähinnä vihjeitä naisia kyytiin pyytäneestä vaalealla autolla liikuneesta henkilöstä.

Ja nyt kun olen tätä havaintoa hieman avannut, ne henkilöt, jotka kritisoivat tiedonjaon puutetta, niin vastavuoroisesti käyvät nyt varmaa sitten skannamassa Lukkarisen surman ajalta ilmestyneet paikalluslehtijutut, jotta pystyn analysoimaan tätä havaintoa sen hetken informaation valossa.

Kauniisti ilmaistuna omana linjana on tuottaa objektiivista informaatiota yksityisyyden suojaa kunnioittaen. Verisissä vaatteissa oleskelu ei yksittäisenä tapahtuma ole rikos. Tarkoitukseni ei siis ole tuottaa tänne värikynällä väritettyä mehukasta materiaalia, jotta.......
isoäiti
Poliisikoira Rex

Juttuun liittyy Porchen mallinen volkswaagen henkilöauto, sellaisen kyydissä olin silloin 70luvulla.
metsätonttu

isoäiti kirjoitti:tarkoittavat varmaankin minun viestejäni metsätonttu, uskoisin näin.
Siihen etten ole kertonut jotain asiaa on todellakin jokin syy olemassa.
Olen alun alkaen tiedostanut tuon ongelman ja vaikeuden tuoda jotain esiin tuosta minua kyydinneestä henkilöstä. Ei niinkään nimestä sitä en voi sanoa lainkaan: Vaan ammatista sekä sivutoimestaan, vaikkakin sivutoimesta olen muistaakseni maininnut mutta sitäkään ei ole ymmärretty.
Niin no lentopalloa on harrastanut myös.
Olet kuitenkin sitä vähemmistöä palstalla, joka on epäilyksistään poliisille ilmoittanut, jolloin vastuu tuntomerkkien tiedottamisesta tai tiedottamisesta jättämisestä on sen jälkeen poliisilla. Riippumatta siitä mitä yksittäiset tiedonjanoiset palstalaiset väittävät.

Se mikä ei kuulu tähän ketjuun on tunteenpurkaukset toisten kirjoituksista, sitä varten on palstalle perustettu oma ketju. Eli arvostelijat itse tuottavat ketjun aiheen kannalta nollainformaatiota kun alkavat astumaan moderaattorin rooliin ja ohjeistamaan mitä ja kuinka paljon kirjoittaa jos aikoo kirjoittaa.
dazu
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja dazu »

Minä kirjoitin nuo kritiikkini yleisellä tasolla, en pelkästään isoäitiin, tai metsätonttuun kohdistaen. Tarkoitin esimerkiksi sitä, että tätä aihetta on käynyt kommentoimassa useampi trolli. Täällä on ollut kaikenlaisia syväkurkkuja, jotka kirjoittavat yhden viestin ja sitten katoavat. Sitten yhdessä vaiheessa täällä läheteltiin privoissa jopa tekijän facebook-sivua, joka oli ilmiselvästi lähettäjän itsensä tekemä feikki-sivu ja vielä ehdoteltiin, että kannattaisi ilmoittaa sivusta poliisille.

Minun ehdotus on kaikille, joilla on joku epäilty, että kertokaa tuosta epäillystä niin paljon, kuin on mahdollista, mutta älkää kuitenkaan koko nimiä laittako palstalle.

Mulle saa jokainen halukas lähettää myös privassa kertomuksen epäillystä tekijästä, jos ei jostain syystä halua sitä palstalle laittaa.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
poepporoo
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

isoäiti kirjoitti:Juttuun liittyy Porchen mallinen volkswaagen henkilöauto, sellaisen kyydissä olin silloin 70luvulla.
Tarkoitatko "Kuplaa"? Anteeksi, jos meni ihan metsään. :? Tuo lentopallo-harrastus on mielenkiintoinen..todellakin myös kaiken maailman pelireissut ovat liikuttaneet ihmisiä ympäri eri maakuntia ja kaupunkeja. Ei tullut ennen tätä mieleenkään, vaikkei välttämättä tähän tapaukseen liittyisikään, on sekin tapa kulkea omaa kaupunkiaan "avarammin".
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
Tay77
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

isoäiti kirjoitti:Juttuun liittyy Porchen mallinen volkswaagen henkilöauto, sellaisen kyydissä olin silloin 70luvulla.
Kas kun ei nissanin näkönen datsun... :?

Mutta siis vakavasti, eli olen kyllä samaa mieltä aiemmin kirjottaneiden kanssa. Vaikka tämä onkin keskustelupalsta ja kaikki kirjoitamme nimimerkillä, en ymmärrä tällaista. Enkä siis tarkoita ketään henkilökohtaisesti, vaan ihan yleisellä tasolla puhun!

Ymmärrän, että täällä tuodaan esiin omia mielipiteitä, epäilyksiä, spekulaatioita. Kerrotaan kokemuksista ja pyydetään havaintoja. Mutta en ymmärrä, miksi ensin kovin avoimesti tuodaan esiin joku omakohtainen asia mutta sitten yhtäkkiä asiasta ei voidakaan puhua?

Ymmärrän toki, etteivät monet voi kertoa täällä paljoa itsestään etteivät "paljastuisi" nimimerkin takaa mutta miksi ylipäätään sitten ruveta avautumaan? Joku tuolla aiemmin jo mainitsi "lällättämisen". Eli "kerronpa teille tarinani mutta enpä sitten muuta voikaan kertoa". Kuten sanottua, kukaan tällä palstalla ei hyödy siitä, että joku mainitsee tietävänsä/epäilevänsä jotakin, jos ei sitten pysty sanomaan asiasta enempää. Tai antaa kryptisiä viestejä volkkareista ja lentopallosta. Me muut kun emme tee näillä vinkeillä oikein mitään... :(
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
L'amourha
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

isoäiti tarkoittanee tällaista:
VW type 3.jpg
VW type 3.jpg (142.08 KiB) Katsottu 4123 kertaa
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä
isoäiti
Poliisikoira Rex

poepporoo kirjoitti:
Tarkoitatko "Kuplaa"? Anteeksi, jos meni ihan metsään. :? Tuo lentopallo-harrastus on mielenkiintoinen..todellakin myös kaiken maailman pelireissut ovat liikuttaneet ihmisiä ympäri eri maakuntia ja kaupunkeja. Ei tullut ennen tätä mieleenkään, vaikkei välttämättä tähän tapaukseen liittyisikään, on sekin tapa kulkea omaa kaupunkiaan "avarammin".
VW karman GHIA, kun tyyppi tuli luokseni sanoin hänelle , ompa sinulla hieno auto porcshe, hän vastasi ja sanoi että ei ole porshe se on volkkari. Ajelun aikana muistan sanoneeni hänelle että eikö tällä ole vaarallista ajella kun pensatankki on edessä.. Niin kiinnitin autoon heti huomiota kun se lipui linja auto/rautatieaseman ohi ja ajattelin ettei tuollaista autoa ole aiemmin täälä näkynyt eikä kuskiakaan. Mietin et jos tulee tänne niin koitan hyötyä tyypistä jotenkin .ja näinhän kävi että auto kaarsi aseman parkkiin ja kaveri tuli luokseni juttelemaan ja pyysi ajelulle ja minä lähdin. Niin seisoskelin yksin asemahallin edessä. Hän tietty huomasi minut ja ajoi autonsa aseman parkkiin ja nousi heti autosta ja käveli luokseni..

Tuo lentopallo on varmaankin ollut osittain kuntoa yllä pitävää toimintaa hänen kohdallaan, liittyen sivutoimeensa.
isoäiti
Poliisikoira Rex

L'amourha kirjoitti:
isoäiti tarkoittanee tällaista:
VW type 3.jpg
jep tämä tai karman Ghia ..eikös tämä ole se 1500/tai 1600 malli.
Ehdin jo itsekin laittaa autosta viestiä tänne laitoin auton karman Ghiaksi mutta katsoin myös tuonkin,jompi kumpi malli. Joka tapauksessa ensi vaikutelma oli että auto on porshe.
Vastaa Viestiin