Poliisi haluaa tappaa koirani!

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.
Kassinen
Susikoski

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja Kassinen »

tohis kirjoitti:En mä eläinsuojelutyötä edes tee. Mulla on vain ulkomailta haettuja koiria parikin. Ollut nämä kaksi koiraa 8 vuotta. Ja noitakin koiria haettaessa mulla piti olla suositukset ja näyttöä ongelmakoirakokemuksesta. Eli niitä koiria nyt ei pitäis kenelle tahansa oikeasti antaa. Ei ne pelkästään rakastamalla ja rapsuttelulla tule kuntoon....
Joo, tosiaan olitkin kommentoinut mun kirjoitusta jossa mainitsin eläinsuojelutyöstäni. Alat kuulostaa ihan siltä tyypiltä, joka facebookiin ylpeänä postaili kuvia puremista, jotka oli saanut koiraltaan kun on niin hyvä ihminen. - Joillekin kun rescuekoiratkin on vain tapa nostaa itseään esille. Mutta tässä ketjussa olet nostanut esiin pelkästään kaunasi ja välinpitämättömyytesi ko. koiraparan kohtalosta.

Selväähän on, että sulla on jotain henkilökohtaista mua vastaan. Syytä en tiedä eikä se kauheasti kiinnostakaan. En vain hirveesti tykkää siitä, että tällaisella sydäntäsärkevällä asialla vittuillaan.

No, joka tapauksessa tähän juttuun palatakseni: soitin tänään eilisten poliisi-puhekumppanieni pomolle. Hän väitti, että mä olin "käsittänyt väärin". Mielestäni ymmärryksessäni ei ole suurempaa vikaa. Onneksi toinen poliisi oli puhunut myös erään tuttavani kanssa. Ihan samat valheet oli sille kertonut. Joka tapauksessa hauvaa ei nyt ihan heti olla tappamassa, Etsimässä olin tänään koko päivän, mutta muuta en asiasta tiedota eikä se täällä ketään kiinnostakaan. Eikä se ollut tämän ketjun aihekaan vaan poliisin toiminta asiassa.
reijoreipas
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja reijoreipas »

Sairasta touhua raahata mielenvikaisia koiria maailman ääristä Suomeen kukkahattu vinossa.
Toivotaan, että saadaan koira hengiltä.
tohis
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja tohis »

Mua ei ole koira kertaakaan purrut. Joten kassinen menee taas niin metsään arvailuineen. Mulla ei ole mitään sua vastaan. Hyvää työtähän sä yrität tehdä, mutta ennakkoluuloisuutesi virkavaltaa ja muita järjellä ajattelevia vastaan valitettavasti vesittää sen tehokkaasti.
Olemme eläinsuojelussa samalla puolella, mutta se että toimintakeinomme ovat erilaiset tekee minusta vihollisen sinun ajatusmaailmassasi.
Roy Orbison
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Roy Orbison »

Eläinsuojelu työ on toki hyvää työtä 100 pro
Kyllä tämä koira ja kaikki muutkin karussa olevat ihmiset ja koirat pitää löytyä ja mieluiten elossa.
Kassinen
Susikoski

tohis kirjoitti:Olemme eläinsuojelussa samalla puolella, mutta se että toimintakeinomme ovat erilaiset tekee minusta vihollisen sinun ajatusmaailmassasi.
Juurihan sanoit, että et tee eläinsuojelutyötä.

Olen mä Helsingissä kerran hyvän virkaeläinlääkärin nähnyt, mutta yleensä viranomaiset, joita mä oon tavannut on vastuuta pakoilevia valehtelijoita. Kuten nyt näiden poliisien tapauksessa. Täytynee alkaa äänittää kaikki puhelut ja laittaa nettiin. Siinä sitä on sitten selittelemistä miten olen käsittänyt asian väärin :lol:
Kassinen
Susikoski

No niin. Yle Kymenlaakson sivuilla on tänään juttu Rinosta.

"Poliisi on kirjannut ilmoituksen karanneesta koirasta toukokuussa. Koira sai uuden omistajan juuri ennen karkaamistaan ja uusi omistaja on pelännyt, että koira aiotaan ampua.

– En tiedä, mistä tällainen tieto on peräisin. Jos joku tekee ampumispäätöksen, se olen minä. Mitään sellaista päätöstä en ole tehnyt enkä ole tekemässä, kertoo rikoskomisario Timo Kuokkanen Kaakkois-Suomen poliisilaitokselta Kouvolasta."

Mistäpä todellakin sellaista olen saanut päähäni? Onko valehteleminen oppiaine poliisikoulussa? Aivan varmaa on, että en enää ikinä puhu poliisin kanssa nauhoittamatta puhelua.

Hyvä kuitenkin, että Rinosta kirjoitetaan.
NahkaSaapas
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja NahkaSaapas »

Kassinen kirjoitti:No niin. Yle Kymenlaakson sivuilla on tänään juttu Rinosta.
Laitetaanpa Ylen uutinen tähän vielä kokonaisuudessaan:

Yle Uutiset 8.7.2015.

http://yle.fi/uutiset/karannutta_koiraa ... ta/8138940

Karannutta koiraa jahdattu yli puoli vuotta – ei jää millään kiinni: "Erittäin poikkeuksellista"

Rino-niminen koira karkasi ennen joulua Lappeenrannan Sammonlahdesta. Uusimmat havainnot siitä on saatu Repoveden kansallispuistosta Kouvolasta.

Kaakkois-Suomen alueella on setvitty pitkään erikoista tapausta, jossa omistajaltaan karannutta koiraa ei ole yrityksistä huolimatta saatu kiinni.

Rino-niminen koira karkasi joulukuun alussa Lappeenrannan Sammonlahdesta. Se nähtiin talvella Etelä-Karjalan puolella ainakin Iitiässä ja Parikkalassa.

Sittemmin koira on vaihtanut maakuntaa ja viimeisimmät näköhavainnot on tehty Repoveden kansallispuistossa Kouvolassa.

– Tuntomerkit viittaavat siihen, että kyseessä on yksi ja sama koira. Toista samanlaista koiraa ei ole ilmoitettu kadonneeksi, kertoo Valkealan-Kouvolan riistanhoitoyhdistyksen puheenjohtaja Kai Korpi.

Ei mene lähellekään loukkuja

Ongelmaksi on muodostunut koiran ihmisarkuus. Koira on tuotu Suomeen Kreetalta.

– Se on niin ihmisarka, ettei kukaan pääse kovin lähelle sitä. Myös havainnot ovat sen vuoksi epätarkkoja, Korpi toteaa.

Korven mukaan koiraa on yritetty loukuttaa ennen lintujen pesimisajan alkua, mutta laihoin tuloksin.

– Siellä oli pari isoa loukkua, mutta se ei mene lähellekään niitä. En tiedä, olisiko se pelästynyt tai päässyt jostakin loukusta karkuun Etelä-Karjalan puolella.

Koira ei tiettävästi ole aiheuttanut vaaraa ihmisille, mutta koiria ei saa pitää luonnossa irti etenkään pesimisajalla. Myös loukutusyrityksistä on jouduttu tämän vuoksi luopumaan.

– Lakisääteisesti loukku pitää tarkastaa kerran vuorokaudessa. Se on pitkä aika, jos joku poikasten emo jää siihen kiinni. Pitäisi olla raikasta vettä ja loukku pitäisi tarkistaa monta kertaa päivässä. Meillä ei yksinkertaisesti ole enää voimia tähän.

Päätöksiä syksyllä

Korpi sanoo, että karkulaiset saadaan yleensä kiinni nopeasti. Lisäksi karanneet koirat ovat yleensä metsästyskoiria.

– Näin pitkään jatkunut karkumatka on erittäin poikkeuksellista. Koiria karkaa vuosittain noin 20 ja tapaukset ratkeavat hyvin nopeasti.

Poliisi on kirjannut ilmoituksen karanneesta koirasta toukokuussa. Koira sai uuden omistajan juuri ennen karkaamistaan ja uusi omistaja on pelännyt, että koira aiotaan ampua.

– En tiedä, mistä tällainen tieto on peräisin. Jos joku tekee ampumispäätöksen, se olen minä. Mitään sellaista päätöstä en ole tehnyt enkä ole tekemässä, kertoo rikoskomisario Timo Kuokkanen Kaakkois-Suomen poliisilaitokselta Kouvolasta.

Poliisi tekee päätöksiä koiran kohtalosta syksyllä, ellei sitä ole siihen mennessä saatu kiinni.
"Pessimismin suomenkielinen synonyymi on elämän kokemus."
Kassinen
Susikoski

Kai Korpi toteaa jutussa, että "meillä ei yksinkertaisesti ole enää voimia tähän."

Missähän vaiheessa ne voimat rupesi loppumaan? 25.5. Rinoa ei vielä ollut alettu yrittääkään loukuttaa

http://aijaa.com/0oDdNa

ja 3.6. sitä ei enää ollut nähty pitkään aikaan?

http://aijaa.com/yZdIif
Roy Orbison
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Roy Orbison »

Toivottavasti ei ole liian myöhäistä.
Tämä koira on ollut olosuhteisiin nähden liian kauan metsässä.Nälkä sillä täytyy olla,ei sieltä voi saada koko ajan evästä.
Metsässä on myös muita koiraa suurempia peto eläimiä,karhu,susi joskus ilves(suurikokoinen) on uhka nälkiintyneelle aralle koiralle.
Toivon kuiteskin koiran löytyvän elossa ja pääsevän ihmisen hoiviin.
Kassinen
Susikoski

Roy Orbison kirjoitti:Toivottavasti ei ole liian myöhäistä.
Tämä koira on ollut olosuhteisiin nähden liian kauan metsässä.Nälkä sillä täytyy olla,ei sieltä voi saada koko ajan evästä.
Metsässä on myös muita koiraa suurempia peto eläimiä,karhu,susi joskus ilves(suurikokoinen) on uhka nälkiintyneelle aralle koiralle.
Toivon kuiteskin koiran löytyvän elossa ja pääsevän ihmisen hoiviin.
Kiitos!
Agatha C.
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Agatha C. »

"Saada kiinni ennen lintujen pesintäaikaa"! No alkaa olla myöhäistä, kuinkahan monta eläimen poikasta tuokin hurtta on villiintyneenä syönyt, kun ei ole kiinni saatu! Luonto kärsii näistä villikoirista!
sokka=>irti
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja sokka=>irti »

Agatha C. kirjoitti:"Saada kiinni ennen lintujen pesintäaikaa"! No alkaa olla myöhäistä, kuinkahan monta eläimen poikasta tuokin hurtta on villiintyneenä syönyt, kun ei ole kiinni saatu! Luonto kärsii näistä villikoirista!
Totta.
Lyijyä luonnon monimuotoisuuden tuhoajille.
Kassinen
Susikoski

Eiköhän ihmiset ole ne jotka luonnon monimuotoisuuden tuhoaa. Muuten, lyijystä puheen ollen, toivon että eräät saavat lyijymyrkytyksen ihan jo lähiaikoina. Jos mä jotain halveksin niin metsästäjiä. Ja eräs asioita tunteva ystäväni sanoi että monet "luontoihmiset" ei ole paljon parempia.
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Mitä omistaja itse on tehnyt koiran kiinnisaamisen eteen? Siis muuta kuin mesonnut netissä miten ne, jotka tekee edes jotain, tekee väärin?
Kassinen
Susikoski

Cassandra kirjoitti:Mitä omistaja itse on tehnyt koiran kiinnisaamisen eteen? Siis muuta kuin mesonnut netissä miten ne, jotka tekee edes jotain, tekee väärin?
Siis kuka muu kuin minä olen tehnyt mitään? Valehtelihan Korpi että koiraa on yritetty loukuttaa, mutta mähän julkaisin just sen viestit joista käy ilmi että se on melkein mahdotonta tuolla aikavälillä. Ja jos nyt naapuriin on loukun virittänytkin, en sanoisi että on mitenkään ylivoimaista.

Vastahan toissapäivänä kävin siellä. Olen koko ajan yrittänyt selvittää asioita, mutta se on aika vaikeaa kun ei ketään saa kiinni ja kukaan ei tiedä mitään (siis ns. vastuuhenkilöistä Metsähallituksesta).

En mä täällä rupea joka käänteestä tiedottamaan, eikä se täällä varmasti ketään kiinnostaisikaan. Olenpahan vain kertonut taas muutamasta valehtelevasta paskiaisesta.

Mähän en ole asunut koko aikana lähimaillakaan, vaan välimatkaa on ollut vähintään 150 km. Ja koiran omistaja olen ollut vasta sen jälkeen kun koira pääsi karkuun, koska havaittiin että sen silloinen omistaja ei etsinyt sitä tarpeeksi innokkaasti. Jonkunhan on pitänyt organisoida etsintöjä.
Vastaa Viestiin