Sivu 2/7
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 5:50 pm
Kirjoittaja JanitaSlim
Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:48 pm
JanitaSlim kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:47 pm
Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:45 pm
No pikku näykkäisyt, joilla koira reagoi ärsyttämiseen, pitää tietysti katsoa läpi sormien. Puhuin puremisesta, jolloin koiralla on tarkoituksena vahingoittaa ihmistä.
Eli mielestäsi siis ihminenkin, joka puolustaa itseään pitäisi piikittää?
En, mutta purevat koirat pitäisi. Meinaat ettet tajua eroa?
Koiralla ei ole nyrkkiä millä lyödä joten se käyttää hampaita. Meinaat, ettet tajua eroa?
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 5:51 pm
Kirjoittaja Hauki
Vanhemmat olivat laiminlyöneet opettaa lapselle, miten eläinten kanssa toimitaan. Toki ymmärrettävää, jos ei ole eläinten kanssa olleet tekemisissä. Tämä ei täysin ollut kenenkään vika, kaikista vähiten koiran. Vieras, hälyisä paikka, hellettä ja näiden aiheuttama stressi ja yhtäkkiä otetaan takaa päin kiinni, niin ei ihme että säikkyy ja puolustautuu. Sikäli hyvä ja fiksua, ettei mitään rikosilmoitusta tehty.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 5:54 pm
Kirjoittaja Keplotteleva konna
JanitaSlim kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:50 pm
Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:48 pm
JanitaSlim kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:47 pm
Eli mielestäsi siis ihminenkin, joka puolustaa itseään pitäisi piikittää?
En, mutta purevat koirat pitäisi. Meinaat ettet tajua eroa?
Koiralla ei ole nyrkkiä millä lyödä joten se käyttää hampaita. Meinaat, ettet tajua eroa?
Jos koiralla olisi nyrkit, niillä ihmistä lyövä koira pitäisi myös piikittää. Meinaat ettet tajua eroa?
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 5:54 pm
Kirjoittaja JanitaSlim
Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:54 pm
JanitaSlim kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:50 pm
Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:48 pm
En, mutta purevat koirat pitäisi. Meinaat ettet tajua eroa?
Koiralla ei ole nyrkkiä millä lyödä joten se käyttää hampaita. Meinaat, ettet tajua eroa?
Jos koiralla olisi nyrkit, niillä ihmistä lyövä koira pitäisi myös piikittää. Meinaat ettet tajua eroa?
Miksi ihminen saa puolustautua, mutta koira ei?
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 5:56 pm
Kirjoittaja Superia
Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:54 pm
JanitaSlim kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:50 pm
Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:48 pm
En, mutta purevat koirat pitäisi. Meinaat ettet tajua eroa?
Koiralla ei ole nyrkkiä millä lyödä joten se käyttää hampaita. Meinaat, ettet tajua eroa?
Jos koiralla olisi nyrkit, niillä ihmistä lyövä koira pitäisi myös piikittää. Meinaat ettet tajua eroa?
Jos koiralla olisi nyrkit? No onko niillä?
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 5:57 pm
Kirjoittaja Keplotteleva konna
JanitaSlim kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:54 pm
Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:54 pm
JanitaSlim kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:50 pm
Koiralla ei ole nyrkkiä millä lyödä joten se käyttää hampaita. Meinaat, ettet tajua eroa?
Jos koiralla olisi nyrkit, niillä ihmistä lyövä koira pitäisi myös piikittää. Meinaat ettet tajua eroa?
Miksi ihminen saa puolustautua, mutta koira ei?
Miksi koiran pitäisi saada purra?
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 5:59 pm
Kirjoittaja manearia
Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:45 pm
manearia kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:43 pm
Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:23 pm
Aina kun lemmikkikoira puree ihmistä, se tulisi piikittää. Oli syy mikä tahansa.
Sinulla ei sitten ole kokemusta koirista yhtään. Jopa hyväluonteinen, koulutettu koira voi purra jos sitä ärsytetään.
No pikku näykkäisyt, joilla koira reagoi ärsyttämiseen, pitää tietysti katsoa läpi sormien. Puhuin puremisesta, jolloin koiralla on tarkoituksena vahingoittaa ihmistä.
Kokemuksesta voin sanoa, ettei lepäävää koiraa koskaan kannata ärsyttää tai herättää äkillisesti. Varsinkin "työssä käytettävät" ja luonnostaan reaktiiviset rodut kuten vaikka labbikset, sakemannit ja bortsut voivat reagoida hyvinkin äkäisesti. Tämä ei ole merkki aggressiosta.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 5:59 pm
Kirjoittaja JanitaSlim
Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:57 pm
JanitaSlim kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:54 pm
Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:54 pm
Jos koiralla olisi nyrkit, niillä ihmistä lyövä koira pitäisi myös piikittää. Meinaat ettet tajua eroa?
Miksi ihminen saa puolustautua, mutta koira ei?
Miksi koiran pitäisi saada purra?
Miksi ihminen saa puolustautua, mutta koira ei?
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 6:00 pm
Kirjoittaja Keplotteleva konna
JanitaSlim kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:59 pm
Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:57 pm
JanitaSlim kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:54 pm
Miksi ihminen saa puolustautua, mutta koira ei?
Miksi koiran pitäisi saada purra?
Miksi ihminen saa puolustautua, mutta koira ei?
Koska ihminen päättää.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 6:01 pm
Kirjoittaja Keplotteleva konna
manearia kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:59 pm
Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:45 pm
manearia kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:43 pm
Sinulla ei sitten ole kokemusta koirista yhtään. Jopa hyväluonteinen, koulutettu koira voi purra jos sitä ärsytetään.
No pikku näykkäisyt, joilla koira reagoi ärsyttämiseen, pitää tietysti katsoa läpi sormien. Puhuin puremisesta, jolloin koiralla on tarkoituksena vahingoittaa ihmistä.
Kokemuksesta voin sanoa, ettei lepäävää koiraa koskaan kannata ärsyttää tai herättää äkillisesti. Varsinkin "työssä käytettävät" ja luonnostaan reaktiiviset rodut kuten vaikka labbikset, sakemannit ja bortsut voivat reagoida hyvinkin äkäisesti. Tämä ei ole merkki aggressiosta.
Silloin koira ei mielestäni pyri vahingoittamaan ihmistä.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 6:01 pm
Kirjoittaja sörsse
Minulla tuli kyllä mustalaiset heti mieleen, kun kaikki viittaisi siihen suuntaan, toki tuo koiran rotu ei ihan ole sitä mallia mitä he yleensä pitävät.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 6:07 pm
Kirjoittaja Rikke1983
JanitaSlim kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:22 pm
Rikke1983 kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 11:27 am
Koirahyökkäys on ehkä väärä ilmaisu kuvaamaa tapahtunutta. Koiraa ei ikinä pidä mennä takaa yllättäen lähestymään, varsinkaan vierasta yksilöä. Ehkä lapselle tätä ei ollut opetettu. Ja ihmetyttää kuka idiootti ottaa koiran näillä helteillä jonnekkin tapahtumaan mukaan.
Koirahan oli varjossa lepäämässä.
Niin oli, onko joku jotain muuta väittänyt. Sehän on itsestäänselvää, että näillä keleillä koira hakeutuu varjoon. Tuskin nautti aurinkoisesta kesäsäästä ja helluntalaisuudesta.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 6:12 pm
Kirjoittaja manearia
Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 6:01 pm
manearia kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:59 pm
Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:45 pm
No pikku näykkäisyt, joilla koira reagoi ärsyttämiseen, pitää tietysti katsoa läpi sormien. Puhuin puremisesta, jolloin koiralla on tarkoituksena vahingoittaa ihmistä.
Kokemuksesta voin sanoa, ettei lepäävää koiraa koskaan kannata ärsyttää tai herättää äkillisesti. Varsinkin "työssä käytettävät" ja luonnostaan reaktiiviset rodut kuten vaikka labbikset, sakemannit ja bortsut voivat reagoida hyvinkin äkäisesti. Tämä ei ole merkki aggressiosta.
Silloin koira ei mielestäni pyri vahingoittamaan ihmistä.
Ei niin. Mainitsemani rodut ovat muutenkin hypertietoisia ympäristöstään. Nukkuessa koiralla ei tosin ole mahdollisuutta varoittaa ennen hyökkäystä, ja juuri siksi luemme tällaisia uutisia.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 6:19 pm
Kirjoittaja 1101
Ja koira kun ei ole erimuotoinen ihminen vaan kesytetty susi. Ilmeisesti tämä on vaan niin helluntain hankala joillekin ymmärtää.
Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa
Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 6:20 pm
Kirjoittaja Superia
sörsse kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 6:01 pm
Minulla tuli kyllä mustalaiset heti mieleen
Tietenkin tuli.
