MollyMalone kirjoitti:Tuntuu vähän siltä että ollaan nyt viime aikoina täällä kuultu ne kootut selitykset joita poliisikin on saanut kuulla. Jokainen selitys tähtää nimenomaan siihen ETTÄ TEKOA EI OLE SUUNNITELTU ETUKÄTEEN. Mikä sinänsä on hauska idea mutta idean realistisuus tökkii pahan kerran. Todellakin varmasti nämä viimeiaikaiset tuttavuudet täällä tietävät mitä on ollut menossa mutta taitavat "tietää" myös että polliisi seuraa näitä keskusteluja, mikäs sen mielekkäämpää kuin syöttää samaa pajunköyttä "ulkopäin".
Ainakin itse uskon, että teko on suunniteltu ja vakaasti harkittu. Toki toteutus ja suunnitelma ovat aika, sanoisinko, heikkoja. Varmasti poliisi seuraa näitä keskusteluja mutta en usko, että täällä ilmi tulleissa asioissa on heille mitään uutta. Uskon, että poliisi tietää tapauksen kulun yms. aika tarkkaan ja varmasti noita laulamisia/vasikoimisia/you name it on tullut ihan ilman lypsämistäkin. Siis mitä tuota porukkaa tiedän/tunnen, niin varmasti laulavat ennemin tai myöhemmin. Yllättävän usea tekee niin.
MollyMalone kirjoitti: Siksi "myrkyttäminen" tuntuu mun mielestä kostolta ja opetukselta siitä että toisella olisi ollut halua päästä pois niistä jutuista.
Toki kuten kirjoitit, tämä on vain sinun mielipide mutta itse en jaksa tuohon uskoa. Itse uskon, että tarkoituksena on ollut ottaa henki pois, eikä antaa mitään opetusta.
MollyMalone kirjoitti: Aikaisemminhan Aijaa on yritetty useaan kertaan puukottaa. Tällä kertaa tekotapa oli eri ja porukakin eri kuin aiemmin.
Osa porukasta on kyllä ihan samaa sakkia jotka ovat aikaisemmin yrittäneet puukottaa Aijaa.
Ongelma täällä minun mielestäni on se, että tähän ketjuun tulee tuhottomasti viestejä ja niistä 99% on täynnä "salaliittoteoriaa" tai puhdasta paskaa. Toki jokaisella on oikeus esittää oma mielipiteensä ja se sallittakoon. Tähän ketjuun myös kirjoittaa muutamia ihmisiä, jotka oikeasti näyttävät tietävän asiasta jotain mutta tuo "tieto" vain hukkuu tähän loputtomaan suohon. Moni varmasti osaa suodattaa tuon oikean tiedon näistä ex-puolison/kaverinkaverin tietotoimistoista mutta valitettavan moni ei.
Mitä itse tiedän tapauksesta ja siihen liittyvistä henkilöistä, niin aika hyvin olen pysynyt kartalla siitä kenen viesteihin kannattaa suhtautua vakavasti ja kenen, noh, vähän vähemmän vakavasti. Tietyillä nimimerkeillä tuntuu olevan tietoa, jota ei käytännössä saa tietoonsa ellei tunne "sitätaitätä" tai pyöri "siinäjatossa"-porukassa ja mistä minä sen tiedän? -Luulisin tuntevani "senjatuon".