Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

No jo on ihme ilmiö, jos molempiin hihoihin samaan kohtaan paidan taakse jostain singahtaa vajaan millin läpimittainen verijälki :shock:
Ja näitä jälkiä huomataan tutkia vasta 3 vuotta jälkeenpäin, kun paidasta on tutkittu ainakin 27 näytettä aiemmin. Ja kappas, löytyihän sieltä, mikroskooppiset verijäljet, juuri sopivasti kun tarvittiin.

En jotenkin tuota kokoluokkaa nyt vielä, ilman parempia todisteita, sulata. Tämähän on ihan hullu keissi jo...

Varmaan taas kyse kontaminaatiosta: Auerin paita on tutkimuksia / kuvauksia varten kiinnitetty jollain neuloilla alustaan, ja niitä samoja neuloja on käytetty aikaisemmin Jukan vaatteita tutkittaessa. Tästä on tullut verihiven t-paitaan.

Tai sitten veri on leijaillut ilmastointikanavasta :lol:
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Kuolemannaakka kirjoitti:No jo on ihme ilmiö, jos molempiin hihoihin samaan kohtaan paidan taakse jostain singahtaa vajaan millin läpimittainen verijälki :shock:
Ja näitä jälkiä huomataan tutkia vasta 3 vuotta jälkeenpäin, kun paidasta on tutkittu ainakin 27 näytettä aiemmin. Ja kappas, löytyihän sieltä, mikroskooppiset verijäljet, juuri sopivasti kun tarvittiin.

En jotenkin tuota kokoluokkaa nyt vielä, ilman parempia todisteita, sulata. Tämähän on ihan hullu keissi jo...

Varmaan taas kyse kontaminaatiosta: Auerin paita on tutkimuksia / kuvauksia varten kiinnitetty jollain neuloilla alustaan, ja niitä samoja neuloja on käytetty aikaisemmin Jukan vaatteita tutkittaessa. Tästä on tullut verihiven t-paitaan.

Kyllä Pienen Liekin kertomus on aivan totta, hyvä että esille toit kun on paremmassa muistissa.
Onko mahdollista, että antaisit sen Media Playerin (tai millä sitten kuunteletkin) taustalla pyöriä ja ydinkohdat kirjoittaisit ylös salissa lausutusta, vai oletko tehnyt muistiinpanoina.
Selville en saanut oliko mitään valokuvia niistä tippajäljistä otettu (toki pitäisi olla), oli tai ei, puolustus on järkeillyt :roll: ilmeisesti, että niihin huomion kiinnittäminen on raskauttavaa Auerille, tai jotain. EI YMMÄRRÄ. Eikö ole otettu selvää minkälainen tämä raskauttavaksi todisteeksi joka oikeudelle esitetty todiste on?

Nimenomaan jotakin paperiliitintähän tää showmies siellä aukikäänteli, musteeseen kasteli ja paperille tiputteli niitä pikkutippoja. Kokoluokaa selvitteli ja sitä MITEN AUER SELVÄSTI VALEHTELEE kertoessaan vissiin sitten niitten jälkien sinne teepaitansa hihojen kaksinkertaiseen alataitteeseen tulleen pyrkiessään kokeilemaan miehensä pulssia. Ei tule sormilla sellaisia tippoja. VALEHTELEE. Auerhan on esittänyt arvelunsa jossakin vaiheessa kun häneltä on asiaa kyselty. Koskettaminen on ainut hetki kun olisi voinut saada jonkin verijäljen itseensä.

Kuolemannaakka. Ettei vain tuo alleviivaamani olisi totuus asiasta. Tsiisus. Jokin labrassa tehty normitoimi. Toinen vaihtoehto on se, että tää paitahan on ollut porinpoliisissa jossakin todistehuoneessa talleessa ja se on kuulemma luonteeltaan hollitupamainen eli kenen tahansa poikettavissa oleva tila. Pikkasen nyt rehellisyyttä peliin kaipaisin näitten pilkkujen tutkimushistorian kanssa.

Millin pilkut; katsaus raskauttavan todisteen tutkimushistoriaan.

Hommanahan tää nakitetaan Kuolemannaakalle, eiks vaan. Laadit kirjoituksen, joka tutkivilta journalisteilta on laatimatta jäänyt.

Vuosittaisesta demostraatiosta huolimatta, jota ovat oikeustalolla vuosittain olleet seuraamassa. Saamatta ensimmäistäkään ajatusta päähänsä.
Nicht schuldig
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Nicht schuldig »

Kuolemannaakka kirjoitti:No jo on ihme ilmiö, jos molempiin hihoihin samaan kohtaan paidan taakse jostain singahtaa vajaan millin läpimittainen verijälki :shock:

Tässä Taurun selostus asiaan hovioikeus 2014:

Nyt on kyse siitä minkä kokoinen toi veripisara on siellä hänen tuota noin niinku hänen paitansa selkämyksessä on. Se on kooltaan hyvin pieni.
Sen on noin milli ehkä noin hieman vajaa milli KPR:ltä saamani tiedon mukaan.
Ja mulla on tässä tässä tämmöinen paperiliitin. Mä näytän nyt esimerkin tää on 0.8 milliä paksu ja mulla on tässä tällaista sormenjälkimustetta ja mä teen tälläsen mä kosken tätä ja teen jäljen tuohon ja sitten vastaavasti tämmönen on se jälki. Jälki mikä siellä on ei varmaan juurikaan näy mutta sitten, jos Anneli Auer olisi oikeasti pystynyt koskettamaan, jos hän olisi koskettanut tällä kuvan kaltaisella tavalla Jukka S Lahtea olkapäähän ja se olkapää oli täysin verinen. Mä oon nähnyt se näistä kuvista se on täysin veren peittämä se kiiltelee jossain kuvissa se on täysin märkä. Eli siinä kohtaisi niinko tällainen laakea verinen pinta ja Anneli Auerin sanotaan keskisormi mikä on pisimmälle ylettyvä. Mä näytän nyt sen elikä, jos aatellaan, että tämä pinta on nyt tämän Jukka S Lahden verinen olkapää ja täältä tulee Anneli Auerin sormi koskettaa siihen ja sen jälkeen mä panen tän tähän viereen siitä tulee tän näkönen jälki eli tällänen aivan älyttömästi suurempi jälki eikä tällänen pieni. Mä voisin vaikka voisin vaikka antaa tässä tuota Mannerille mä teen tässä vielä vastaavan jäljen tänne niin tässä on se ero. Te voitte tutkia miltä se näyttää tuo pieni pisara on se mikä siellä oli ja tuo on se jälki mikä pitäisi syntyä, jos Anneli Auer olisi oikeasti koskenut sormellaan siihen ja sen jälkeen koskenut sillä verisellä sormellaan eli tämäkään ei siinä mielessä voi pitää paikkaansa.

Syyttäjällä ei ole enempää tähän kohtaan. (Paula Pajula jatkaa)
Manner? (tuomari kysyy)
Ei. (Manner vastaa)
Kuolemannaakka

Nicht schuldig kirjoitti:[

Nyt on kyse siitä minkä kokoinen toi veripisara on siellä hänen tuota noin niinku hänen paitansa selkämyksessä on. Se on kooltaan hyvin pieni.
Ja mulla on tässä tässä tämmöinen paperiliitin. Mä näytän nyt esimerkin tää on 0.8 milliä paksu ja mulla on tässä tällaista sormenjälkimustetta ja mä teen tälläsen mä kosken tätä ja teen jäljen tuohon ja sitten vastaavasti tämmönen on se jälki. Jälki mikä siellä on ei varmaan juurikaan näy mutta sitten, jos Anneli Auer olisi oikeasti pystynyt koskettamaan, jos hän olisi koskettanut tällä kuvan kaltaisella tavalla Jukka S Lahtea olkapäähän ja se olkapää oli täysin verinen. Mä oon nähnyt se näistä kuvista se on täysin veren peittämä se kiiltelee jossain kuvissa se on täysin märkä. Eli siinä kohtaisi niinko tällainen laakea verinen pinta ja Anneli Auerin sanotaan keskisormi mikä on pisimmälle ylettyvä. Mä näytän nyt sen elikä, jos aatellaan, että tämä pinta on nyt tämän Jukka S Lahden verinen olkapää ja täältä tulee Anneli Auerin sormi koskettaa siihen ja sen jälkeen mä panen tän tähän viereen siitä tulee tän näkönen jälki eli tällänen aivan älyttömästi suurempi jälki eikä tällänen pieni. Mä voisin vaikka voisin vaikka antaa tässä tuota Mannerille mä teen tässä vielä vastaavan jäljen tänne niin tässä on se ero. Te voitte tutkia miltä se näyttää tuo pieni pisara on se mikä siellä oli ja tuo on se jälki mikä pitäisi syntyä, jos Anneli Auer olisi oikeasti koskenut sormellaan siihen ja sen jälkeen koskenut sillä verisellä sormellaan eli tämäkään ei siinä mielessä voi pitää paikkaansa.

Manner? (tuomari kysyy)
Ei. (Manner vastaa)

Manneri se kaiken aina tietää, kun ei mihinkään ole mitään kysyttävää koskaan.

Verijäljistä on lehdet kohisseet vuosikaupalla, eikä kukaan ole vaivautunut kertomaan, että kyseessä on hädintuskin silmillä erottuvat pisteet, saatikka että olisi pohtinut, miten semmoiset sinne paitaan tulevat. Murha-asua riisuessa, totta mooses... Jatkuvasti media ja syyttäjä ohjaa ihmisiä harhaan.

Kyllä nyt järkikin sanoo, että jos jälkien kokoluokka tosiaan on ALLE MILLI, ja ne ovat samassa kohdassa kunkin hihan takapuolella, niin eihän ne mitenkään "luonnollisesti" ole siihen voineet tulla. Eivät minkään ihmiskosketuksen (minkä Tauru tuossa näppärästi todisti) mukana, eivätkä myöskään mistään roiskeesta. Ne on alle millin paksuisella esineellä siihen pistetty. Verisellä neulalla tai vastaavalla.

Enkä nyt kyllä kirveelläkään keksi mitään konstia tai syytä, miten Auer ne vahingossa paitaansa tuolla lailla pistänyt olisi. Vai onko hän itse pistellyt paitaa Jukan vereen kastetulla neulalla? Haa, hän onkin huumannut Jukan ennen tappamista ja vetänyt sitten shotin itselleenkin molempiin käsivarsiin.

Tämä on kyllä semmosta sähläämistä, ettei tiedä itkisikö vai nauraisiko. Ja tietenkään ko. jäljistä ei ole otettu esim mikroskooppikuvaa, missä nähtäisiin, että kohdissa on kuin onkin pienet reiät...
Viimeksi muokannut Kuolemannaakka, To Marras 27, 2014 4:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Kuolemannaakka

"Se olkapää oli täysin verinen. Mä oon nähnyt se näistä kuvista se on täysin veren peittämä se kiiltelee jossain kuvissa se on täysin märkä."

Näin todistelee Tauru. Olkapääkin oli sitten freesattu, ilmeisesti...
www.shorturl.at/agoNS

Nicht schuldig
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Nicht schuldig »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Nicht schuldig kirjoitti:[

Manner? (tuomari kysyy)
Ei. (Manner vastaa)

Manneri se kaiken aina tietää, kun ei mihinkään ole mitään kysyttävää koskaan.

Verijäljistä on lehdet kohisseet vuosikaupalla, eikä kukaan ole vaivautunut kertomaan, että kyseessä on hädintuskin silmillä erottuvat pisteet, saatikka että olisi pohtinut, miten semmoiset sinne paitaan tulevat. Murha-asua riisuessa, totta mooses... Jatkuvasti media ja syyttäjä ohjaa ihmisiä harhaan.

Kyllä nyt järkikin sanoo, että jos jälkien kokoluokka tosiaan on ALLE MILLI, ja ne ovat samassa kohdassa kunkin hihan takapuolella, niin eihän ne mitenkään "luonnollisesti" ole siihen voineet tulla. Eivät minkään ihmiskosketuksen (minkä Tauru tuossa näppärästi todisti) mukana, eivätkä myöskään mistään roiskeesta. Ne on alle millin paksuisella esineellä siihen pistetty. Verisellä neulalla tai vastaavalla.

Enkä nyt kyllä kirveelläkään keksi mitään konstia tai syytä, miten Auer ne vahingossa paitaansa tuolla lailla pistänyt olisi. Vai onko hän itse pistellyt paitaa Jukan vereen kastetulla neulalla? Haa, hän onkin huumannut Jukan ennen tappamista ja vetänyt sitten shotin itselleenkin molempiin käsivarsiin.

Tämä on kyllä semmosta sähläämistä, ettei tiedä itkisikö vai nauraisiko. Ja tietenkään ko. jäljistä ei ole otettu esim mikroskooppikuvaa, missä nähtäisiin, että kohdissa on kuin onkin pienet reiät...
En ollut edes käsittänyt, että se jälki voisi olla niin pieni ylipäätään. Jälki mikä siel ei juurikaan näy -sanoo Tauru itsekin, kun yrittää musteella siellä tehdä toista vertailujälkeä. On oikeastaan lähes uskomatonta, että tästä on voitu kiistellä vuositolkulla.
Tauru yrittää tässä kääntää keskustelun niin päin, että koska Anneli olisi sanonut, että verijälki johtuu siitä Lahden katsomisesta, niin nyt olisi Annelin syy se, että jälki on liian pieni, että se olisi voinut tulla kyseisestä tapahtumasta.

Jos joku muistaa, niin kesällä yritin saada selville sitä sängyssä ollutta verijäljen kokoa. En onnistunut selvittämään sitä, mutta jokin sanoo minulle, että siinä voi olla samanlainen juttu.
zem
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja zem »

Ohessa kuvat kuuuluisen verijälkien kohdista, suurennettuina:

Kuva

Kuva

Ainakaan kyseisenlaiset jäljet kyseisiin kohtiin eivät tule otettaessa puhdasta
t-paitaa pinosta, missä se on ollut taiteltuna.

Sormet eivät koske kyseiseen kohtaan, oli paita taiteltu "klassisella tavalla"
(eli kaksi taitosta olkapäistä helmaan niin, että hihat jäävät taakse, minkä jälkeen taitos poikkisuunnnassa) tai "nopeasti", jolloin taitetaan neljään osaan (ensin hihat päälekkäin,
sitten vain keskeltä). Sormet koskevat ennemmin olkapäihin taakse lähellä pääaukkoa, avattaessa kumpaakin taitosta. Tämä on helppo rekota.

Sormenjäljet hihaan taakse paitaa otettaessa voisivat tulla vain, jos paita
on ollut kuivaustelineessä pyykkipojilla. Silloin voitaisiin nykäistä juuri niin,
että sormet koskevat hihan takaosaa. Olkapäissä olisi tosin pyykkipoikien painumat,
mitä ei liene havaittu?

Mutta miten on, kun Aueria puukotettiin rintaan tämän poistuessa arkun "yli" tai ohi,
Jukka ei varmaankaan ollut kaukana ja toimettomana? Ehkä auttanut puolisoaan,
ja sormissa jo vammoja tai jälkiä sitä edeltäneestä yhteenotosta?

Jos Auer olisi verisin sormin vetänyt paitaa päälle, kai verijäljet olisivat isompia
sekä lukuisampia eikä pari mikraskooppista?
luxetveritas
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja luxetveritas »

Nicht schuldig kirjoitti:--

Manner? (tuomari kysyy)
Ei. (Manner vastaa)

Kiitos NS! Jos ymmärsin oikein, että Tauru on varmistanut KRP:n labrasta, että kumpikin mainituista veritahroista olisi millimetrin murto-osan luokkaa. Sen kokoluokan tahra ei ilmeisesti ole silmin nähtävä eli ei olisi visuaalisesti verta. Jos näin on, tutkimusraportti vaikuttaa olleen tältä osin epätarkka. Ilmeisesti valokuva, johon näytteenottopaikat oli merkitty paikaan, on myös johtanut harhaan.

Tarkennus tästä todisteesta tarkoittaa nähdäkseni sitä, ettei veri ole voinut tulla Auerin kertomalla tavalla pesuhuoneen oven reunasta hänen käydessään koskettamassa Lahtea ja myöskään monistumalla hihasta toiseen. Ei liioin Auerin sormenpäistä, kuten veritutkija nähdäkseni osoittaa.

Veri ei myöskään ole voinut tulla paitaan siinä vaiheessa, kun Auer on kertonut menneensä oletetun ulkopuolisen ja Lahden väliin näiden kamppaillessa. Tämä vahvistaa käsitystä, ettei hänellä olisi ollut kyseistä paitaa päällään tuossa vaiheessa, ei ikkunaa rikottaessa, eikä silloin kun ruskeakirjavaa tekokuitua on pölistelty surmapaikalla.

Onko Taurulla arviota siitä, mistä veri olisi paitaan tullut?
On vain kerättävä faktat, vankkumattomat tosiasiat, asetettava ne oikeisiin yhteyksiinsä ja tehtävä niistä välttämättömät johtopäätökset.
Kuolemannaakka

luxetveritas kirjoitti:[

Kiitos NS! Jos ymmärsin oikein, että Tauru on varmistanut KRP:n labrasta, että kumpikin mainituista veritahroista olisi millimetrin murto-osan luokkaa. Sen kokoluokan tahra ei ilmeisesti ole silmin nähtävä eli ei olisi visuaalisesti verta. Jos näin on, tutkimusraportti vaikuttaa olleen tältä osin epätarkka. Ilmeisesti valokuva, johon näytteenottopaikat oli merkitty paikaan, on myös johtanut harhaan.

Tarkennus tästä todisteesta tarkoittaa nähdäkseni sitä, ettei veri ole voinut tulla Auerin kertomalla tavalla pesuhuoneen oven reunasta hänen käydessään koskettamassa Lahtea ja myöskään monistumalla hihasta toiseen. Ei liioin Auerin sormenpäistä, kuten veritutkija nähdäkseni osoittaa.

Veri ei myöskään ole voinut tulla paitaan siinä vaiheessa, kun Auer on kertonut menneensä oletetun ulkopuolisen ja Lahden väliin näiden kamppaillessa. Tämä vahvistaa käsitystä, ettei hänellä olisi ollut kyseistä paitaa päällään tuossa vaiheessa, ei ikkunaa rikottaessa, eikä silloin kun ruskeakirjavaa tekokuitua on pölistelty surmapaikalla.

Onko Taurulla arviota siitä, mistä veri olisi paitaan tullut?
No huhuu, jos veri olisi täysin "näkymätöntä", niin sitähän olisi niin vähän, että silloinhan se olisi voinut tulla vaikka pestyistä sormista kun kädet kietoo ympärille. Kai siitäkin nyt muutama näyte saadaan aina hinkattua kun oikein yritetään.

Tauruhan esitteli, että jälki on pyöreä, eikä mikään näkymätön. Silloinhan se on siihen jossain laitettu millin paksulla esineellä. Ei ole yhtään mitään muuta vaihtoehtoa. Identtiset pisarat eivät samalle kohtaa hihan takareunoja mistään itsekseen lentele.

Eihän Auer voi tietää, missä joku jälki muka tullut on, eikä hänen asiansa ole sitä selvittää. Hän tietysti kertoi sen ainoan kerran kun Jukkaan koski, senhän jälkeen jälki tulla on voinut, jos se on tullut hänen toimestaan. Se on myös voinut tulla kenen tahansa toimesta, joka on koskenut Jukkaan ja paitaan. Tai koskenut sellaiseen, joka on koskenut Jukkaan ja koskenut sitten paitaan. Tai koskenut Jukan paitaan ja sitten Auerin paitaan. Kyllä näitä piisaa.

Pointtihan on se, että Auer on koskenut Jukkaan. Tästä johtuen verta voi paidassa olla. Jäljen syntyhistorioita ei tietenkään syytetty voi eikä tarvitse tietää. Jäljet eivät siis voi todistaa mitään, mikäli tutkija on rehellinen.

Mutta kontaminaatiolta tai tarkoitukselliselta lavastukseltahan tuo eniten vaikuttaa. Jos se ei kerran voi "inhimillisesti" syntyä, silloin kyseessä on tekninen virhe. Jos syyttäjäkään ei pysty esittämään tapaa, miten jäljet tulisivat, niin onko meillä taas yksi yliluonnollinen "todiste" täällä? Todistaa kovasti tapahtumista, mutta kukaan ei pysty tapahtumaa toistamaan. Silloin tietää, että käsitellään väärennöstä.

Anti-annelistien moraalin tuntien pieni tuikkaisu sopivaan paikkaan ei olisi suurikaan rike, kun saadaan tutkimusta eteenpäin. Mutta todennäköisesti labran kämmi. Siellähän ne oli samassa hulivililabrassa yhtä aikaa tutkittavana joka riepu. Samassa labrassa, jossa "puolustuksen tärkein todiste" osoittautuukin tuntemattomaksi jääneen työntekijän kontaminoimaksi, löytyy yllättäen näkymättömät syyttäjän kaipaamat jäljet, yhtä heikosti dokumentoituina. "Oli hieman onneakin matkassa", kuten sanonta kuuluu. Hieman oli juu.

Tauru kertoi jälkien tulleen murha-asua riisuessa ja dementtituomarit nyökyttelivät, kun eivät edes tajunneet jälkien kokoa. Meillä on vaarallisen tyhmää porukkaa vaarallisen tärkeillä paikoilla, ja tätä tyhmyyttä moraalittomat ihmiset käyttävät hyväkseen. Älä ole uhri=)
www.shorturl.at/agoNS

annaanna

Toinen osahan on tuon naakan pohtiman lisäksi, eli itse pilkkujen lisäksi, se tutkimushistoria.

(ja kolmas seikka on se, miten millimetrisistä VERIpilkuista kyetään kolmen vuoden päästä saamaan riittävästi tutkimusmateriaalia DNA-tutkintaan. Kun kerrotaan DNA:n eristämisen olevan verestä vaikeampaa kuin vaikkapa syljestä yms. Mitä pitäisi ajatella, kun siis Manner ei ole syystä tai toisesta ajatellut asiasta kysellä esimerkiksi dnamäärityksen tehneeltä ihmiseltä muutaman kuukauden päästä määrityksestä. Ihmeitä tapahtuu, ainakin keskusrikospoliisin laboratoriossa, onko se laajemminkin tiedossa poliisikunnassa?)

Tutkimushistoria.
Asioista perillä olevat voisivat kertoa, onko oikea käsitys noitten todisteitten paluusta porinpoliisin haltuun. Minulla on sellainen käsitys. Palautetaan aikaa myöten lähtöpaikkaan, ei niitä KRPeessä säilytetä. Vuonna 2007 tutkittu teepaita, kolmisenkymmentä määritystä tehty. Että teepaitaa olisi kyetty 2009 Aueria epäilyksen alaiseksi junailtaessa tutkimaan Porissa, havaittu pikkupilkut, arvattu erittäin merkityksellisiksi, ei Auerin omaksi vereksi niinkuin olivat ne muut olleet. Vai kyselivätkö keskusrikospoliisin labrasta, että miten olisi, jos vaikka tutkisitte uudelleen jo tutkimanne. Takaapäin.
zem
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja zem »

Luxveritas:
Auerin t-paidastakin on otettu tutkimusnäytteitä, joissa ei ole "visuaalisesti verta", ja joista ei ole saatu määritettyä dna-tunnistetta. Paidassa on tosin voitu osoittaa dna-tunniste näytteistä, joissa ei ole ollut "visuaaalisesti verta". Nämä näytteet ovat kuitenkin paidan etupuolelta ja ovat vastanneet perheen nuorimman lapsen dna-tunnistetta.

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 75#p653097
Luotan LV:n tietoihin - Auerin t-paidasta löydettiin "nuorimman lapsen dna-tunnistetta".

Tällöin paita ei voi olla "pesukonepuhdas" ja sileä, niinkuin käsittääkseni on esitetty?
Auerhan ei ollut kontaktissa nuorimman kanssa ennen paidan luovuttamista poliisille,
pienimmät olivat huoneessaan, ensin poliisin ja sitten sosiaalityöntekijän huostassa.

Miten paita voi silloin olla "pinosta" tai kuivaustelineestä otettu? Eiköhän pesukone
ja -aine huolehdi helposti lapsen kuolan yms. eritteet ihan 60 asteen pesussa.

PS. Aiemmin hahmotin kiireessä väärin, että Jukka olisi ollut Auerin takana tämän
poistuessa takkahuoneesta - näinhän ei ollut: Jukka oli "huppiksen" takana, tämä siis
pariskunnan välissä.

Pienimmän lapsen dna viittaisi siihen, että paita on ollut illalla ja yöllä Auerin päällä
hänne kertomallaan (ja tytön vahvistamalla) tavalla - pienin lapsi kannettiin pariskunnan
sängystä lastenhuoneeseen.

Ei mielestäni jää muuta vaihtoehtoa kuin että uhrin "näkymättömät veripisarat" ovat tulleet,
kun paitaa on taiteltu poliisin säilytettäväksi. Tai sitten "kontaminoitunut".
luxetveritas
Jane Marple

Kuolemannaakka kirjoitti:-- Tauruhan esitteli, että jälki on pyöreä, eikä mikään näkymätön. Silloinhan se on siihen jossain laitettu millin paksulla esineellä. Ei ole yhtään mitään muuta vaihtoehtoa. Identtiset pisarat eivät samalle kohtaa hihan takareunoja mistään itsekseen lentele.--
Heh, heh. :) Jaa, ettei alle millimetrin verijälki punaisessa t-paidassa olisi käytännössä näkymätön ja olisi tunnistettavissa vielä pyöreäksi... Ovatko jäljet todella identtisiä mikroskoopilla tarkistaen?

Täysin identtisissä kohdissahan ne eivät kuvan perusteella hihoissa ole, vaikkakin melko lailla samoissa kohdissa. Ehkä turhan spekulaation sijasta joku voisi ystävällisesti laittaa levitykseen Taurun todistuksen kokonaisuudessaan.
On vain kerättävä faktat, vankkumattomat tosiasiat, asetettava ne oikeisiin yhteyksiinsä ja tehtävä niistä välttämättömät johtopäätökset.
annaanna

zem kirjoitti: ...
Ei mielestäni jää muuta vaihtoehtoa kuin että uhrin "näkymättömät veripisarat" ovat tulleet,
MIKSI jälkiä ei olisi tutkittu jo 2006, jos ne ovat olleet ainoat havaitut veripilkut takapuolella paitaa? Tämä tärkeä kysymys on jätetty kysymättä, vastauksesta olisi selvinnyt miten tuli tutkittavaksi. Miksi Manner ei kysy? Miksi emme tiedä kenellä on lamppu syttynyt asian tiimoilta?

KUKA on 2009 teepaitaa käsissään käännellyt ja huomannut ihan uuden todisteen. Tämä voi olla toinen tapaus, jossa porinpoliisi tutkimusaineistoa käsissään kääntelemällä tulee luoneeksi todistusaineistosta todistusaineistoa. Saatananpalvonnasta kertovat ristikuvioviillothan löydettiin syyttäjä Valkaman mukaan näin. Tutkija käänteli kuvia käsissään ja äkkäsi mahdollisuuden. Saatananpalvontakuvioille ei vain löytynyt todistajaa, veripilkuilla oli parempi onni.

Suomessa, Vantaalla on ainutlaatuinen rikoslaboratoeio, joka kykenee kahdesta millin kokoisesta pilkusta eristämään niin täydellisen dna-näytteen, että ne molemmat kyetttiin identifioimaan uhrin vereksi. Tämäkö totuus asiassa?
annaanna

luxetveritas kirjoitti:
Kuolemannaakka kirjoitti:-- Tauruhan esitteli, että jälki on pyöreä, eikä mikään näkymätön. Silloinhan se on siihen jossain laitettu millin paksulla esineellä. Ei ole yhtään mitään muuta vaihtoehtoa. Identtiset pisarat eivät samalle kohtaa hihan takareunoja mistään itsekseen lentele.--
Heh, heh. :) Jaa, ettei alle millimetrin verijälki punaisessa t-paidassa olisi käytännössä näkymätön ja olisi tunnistettavissa vielä pyöreäksi... Ovatko jäljet todella identtisiä mikroskoopilla tarkistaen?

Täysin identtisissä kohdissahan ne eivät kuvan perusteella hihoissa ole, vaikkakin melko lailla samoissa kohdissa. Ehkä turhan spekulaation sijasta joku voisi ystävällisesti laittaa levitykseen Taurun todistuksen kokonaisuudessaan.
Ei hyvää päivää!
Mitä ihmeen sinun pikkututkimusapulaisiasi me kaikki muut keskustelijat olemme. Tässä sinulle puhelinnumero Satakunnan käräjäoikeuden keskukseen.
Satakunnan käräjäoikeus
02956 46711 vaihde

Soita sinne ja kerro, että haluat tilata tietyn oikeudenkäynnin todistelujen poltetun cd-levyn. Jos et halua omalla nimelläsi, niin lainaa jonkun tuttusi nimi ja osoitetiedot ja/tai laita asialle. Voit sitten itse lähetellä niitä pitkin poikin nettiä ja odotella milloin sinun tai tuttavasi ovella koputellaan ja kysellään tekemisistä. Eräs Ruotsissa asuva on tämän riskin ottanut, ota sinäkin.
________________________________________________________________________________
Siis toivottavasti tarkastelevat siellä sentään suurennuslasilla todistusaineistomateriaalia pelkkien silmälasien sijaan. Tauru on demostroinut niitä veripilkkuja pyöreiksi, ei pitkunlaisiksi tai soikeiksi :roll: .

Onko tämä jotenkin hauskaa sinusta: olivatko jäljet mikroskooppisen identtisiä? Ne sijaitsivat identtisesti hihojen takareunassa taitteessa. Tutkimusta varten reunataitoksista oli leikattu palat pois. Tämä Mannerille kerrotaan ainakin syksyn 2013 toisilla käräjillä. Jaaha, totesi
Manner muistaakseni, eikä keksinyt muuta kysyttävää.

Mitä arvoa on tuolla kuvaparilla, jonka zem postasi? Tuollaiset paperiversiokuvat nykypäivänä, kun kuvia voi ilman kustannuksia suurennella ja tarkentaa sekä tallentaa kuvaruudulla tarkasteltavaksi on harhaanjohtavaa. Moitittavaa käytöstä, osoitus kehityksen kelkasta kupsahtamisesta. Kuvaparilla ei todisteta yhtään mitään. ... siis oikeuslaitoksessa.
luxetveritas
Jane Marple

zem kirjoitti:Luxveritas:
Auerin t-paidastakin on otettu tutkimusnäytteitä, joissa ei ole "visuaalisesti verta", ja joista ei ole saatu määritettyä dna-tunnistetta. Paidassa on tosin voitu osoittaa dna-tunniste näytteistä, joissa ei ole ollut "visuaaalisesti verta". Nämä näytteet ovat kuitenkin paidan etupuolelta ja ovat vastanneet perheen nuorimman lapsen dna-tunnistetta.

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 75#p653097

Luotan LV:n tietoihin - Auerin t-paidasta löydettiin "nuorimman lapsen dna-tunnistetta".

Tällöin paita ei voi olla "pesukonepuhdas" ja sileä, niinkuin käsittääkseni on esitetty?
Auerhan ei ollut kontaktissa nuorimman kanssa ennen paidan luovuttamista poliisille,
pienimmät olivat huoneessaan, ensin poliisin ja sitten sosiaalityöntekijän huostassa.

Miten paita voi silloin olla "pinosta" tai kuivaustelineestä otettu? Eiköhän pesukone
ja -aine huolehdi helposti lapsen kuolan yms. eritteet ihan 60 asteen pesussa.

PS. Aiemmin hahmotin kiireessä väärin, että Jukka olisi ollut Auerin takana tämän
poistuessa takkahuoneesta - näinhän ei ollut: Jukka oli "huppiksen" takana, tämä siis
pariskunnan välissä.

Pienimmän lapsen dna viittaisi siihen, että paita on ollut illalla ja yöllä Auerin päällä
hänne kertomallaan (ja tytön vahvistamalla) tavalla - pienin lapsi kannettiin pariskunnan
sängystä lastenhuoneeseen.

Kaipaisin verinäytteistä vielä lisätietoja ennen kuin tekisin ainakaan kovin pitkälle meneviä päätelmiä siitä, mistä veri voisi olla peräisin. Uhrista veri todennäköisesti kuitenkin on :wink: mutta miten ja milloin se on paitaan tullut on toinen asia.

Kuka on väittänyt, että Auer olisi pukenut päällään olleen t-paidan surmailtana suoraan pesusta, naurulta kuivumasta tai vaatekaapin hyllyltä?

Nuorimman lapsen dna on hyvinkin voinut tulla paitaan Auerin kertomalla tavalla lapsen nukuttamisesta vanhempiensa sängyllä varhemmin surmailtana tai sitten jonain sitä edeltävänä iltana. Ilmeisesti se on voinut tarttua myös jostain välillisestikin.

Auer on kuulusteluissa muistellut menneensä Lahden ja ulkopuolisen väliin. Oikeuden asiakirjoissa tätä on kuvailtu 2.12. kuulemisen pohjalta seuraavasti.
  • 2.12.2006
    Mies oli hyökännyt heti Jukan kimppuun ja kun Auer oli yrittänyt mennä heidän väliinsä, mies oli lyönyt Aueria rintaan. (KäO 22.6.2010, 12.)
    Tuo henkilö oli käynyt Jukka Lahteen käsiksi, ja heidän välillään oli kamppailtu. Anneli Auer oli mennyt tilanteeseen väliin, jolloin sisään tunkeutunut mies oli iskenyt häntä veitsellä. (HO 1.7.2011.)
    Auer ei ole tarkemmin muistanut, oliko han mennyt tappelijoiden valiin, vaiko tonaisemaan tai repimaan tappelijoita erilleen tai tekemaan jotakin muuta. Tallöin sisaan tunkeutuja oli lyönyt Aueria veitsella rintaan. (KäO 12.12.2013, 13.)
Auerin mukaan Lahti olisi tällöin ollut takan edessä ja ulkopuolinen terassioven edessä (2.12.2006):
  • JJ: Miten oli asetelmat? Oliko Jukka siinä sängyn vieressä? Miten ne oli takan edessä vai?
    AA: Kun lähdin pois ne ei ollu siinä mihin jukka jäi siihen kylpyhuoneen oven eteen vaan siinä takka ja se mist hän tuli sisään.
Huppumies on heti sisään hypättyään ryhtynyt "tikkaamaan" Lahtea, sikäli kuin Auerin kertomus pitää paikkansa. Vertavuotavia pistohaavoja on Lahdeenkin epäilemättä tullut. Käsittääkseni tila, jossa he takkahuoneessa olivat, olisi hyvin ahdas. Tuskinpa Auer olisi tuossa tilanteessa voinut olla koskematta Lahteen.

Mitä tulee Auerin t-paidan sileyteen, on siitä todistanut toinen ensipartion poliiseista:
Auerin päällä ollut paita oli ollut sileä eikä näyttänyt siltä, että se päällä olisi nukuttu. (KäO 22.6.20010, 20.)

Lausunto on minua suuresti ihmetyttänyt. Paidassahan on iso veritahra, joka ilmeisestin on peräisin siitä, että veitsellä on siitä pistetty rintaan. Miten sellainen paita muka voisi olla sileä?! Olisiko Auerilla tuossa vaiheessa ollut päällään jo toinen paita ja/tai muistaisko poliisimies väärin?

Kuva
Anneli Auer esitteli käräjäoikeudessa verisen T-paidan, joka hänellä oli surmayönä yllään poliisien tullessa paikalle.
Vastaa Viestiin