alpo holisti kirjoitti:
Alussa kuuluu lause miten mä pääsen linjoil. Niemi epäröi lauseen tuottajaa.
Se on sanottu aivan samalla puherytmillä kuin edeltävä "...siel pyydetti että"...
murre ja intonaatio on sama kuin AA:lla. Eikös HÄKEN työvuorolistoista voi lukea onko näin samaääninen
X ollut töissä. Onko mahdollista, että HÄKEEN on vuotanut juuri tässä ulkopuolista ääntä?
Yhtä kaikki minusta lauseen sanoo AA. ja puhelin on jotenkin demppaantunut.
Jos se ui kuin sorsa ja kävelee kuin sorsa niin se on kanadanhanhi?
Tara kirjoitti:
Jokin aika sitten olen todennut saman . Ääni kuulostaa aivan Auerin ääneltä, sama äänenväri, äänenkorkeus, sama tyyli... Ehdotin silloin mahdollisuutta, että 'olivat harjoitelleet ja käyttäneet harjoitusnauhaa, pyyhkineet päälle. Jotain jäänyt pyyhkimättä tms, nauha 'hypännyt' jossain paussikohdassa.. )
Noniin! Lopettakaa nyt mun maailmankuvan romuttaminen ja heti!
Siis... joo... se kuulostaa kyllä Annelille.. En ole halunnut sanoa sitä ääneen yksin, mutta nyt kun muut ovat uskaltaneet sanoa, niin uskallan yhtyä tähän. Mätsää Annelin ääneen erittäin hyvin. ...mutta mitä jos tässä tapauksessa se olisi kuitenkin niin, että jos se kävelee kuin Valkama ja ui kuin Valkama, niin se on silti Manner?
Onelman tästä muodostaa silloin se, että se viittaisi siihen mun täysin kieltämääni taustanauhaan, jonka pitäisi olla kaikenlisäksi käytännössä nauhoite koko puhelua edeltäneestä tapahtumasarjasta editoimatta tai ainakin lähes editoimatta. Näin ollen se olisi sisältämänsä äänimateriaalin puolesta erittäin monimutkainen ja riskialtis! Siinä olisi mahdollisesti sekä Annelin omaa ääntä, että surma kokonaisuudessaan. Tämä selittäisi myös sen, miksi lapsi väittää kirkaisseensa ENNEN kuin Häkeen on edes soitettu. Mutta eihän tuollaisesta nauhasta voi selvitä KUKAAN noin hyvin, ilman, että puhuu vahingossa omien ääntensä päälle?! (OK, tosin "miten mä pääse linjoil" olisi lähellä mokaa, JOS se Annelin ääni nyt sitten on ollut).
Teknisestihän tuo olisi helppo kun materiaali olisi tietokoneella ja se soitettaisiin suoraan puhelinlinjaan - tämä onnistuu kyllä helposti, mutta olisi vaatinut harjoittelua ja koesoittoja, miten kovalla ääni voi olla, jne.. mahdollisesti päivien valmistautuminen. TAI sitten nauhoite olisi soimassa siellä työhuoneessa, jossa jo todistetusti varmuudella siis ON toinen puhelinpiuha ollut sille ADSL-yhteydelle. Näin ollen poika olisi pystynyt kuulemaan työhuoneessa soivaa mankkaa tai tietokonetta, joka soittaa tavaraa toiseen puhelinlaitteeseen. Ja jos siellä työhuoneessa ei ole ollut toista puhelinlaitetta, niin tietokonekin kelpaa sopivalla konfiguraatiolla tähän (vaikka en tiedä Annelin atk-taidoista, että onko osannut ja onko ollut tarvittavat palikat).
HUOM! Tuo ylläoleva on puhdasta spekulaatiota, mitä en itse niele hyvin pureksimatta. Eiköhän tässä jotain selitystä vielä löydy tuollekin.
Huhhuh... Taidan kaivaa piipputupakat esiin ja painaa sherlockin hatun päähän ja istuskella pihalla tupakilla... Palauttakaa joku tämä keskustelu sillävälin takaisin turvallisille vesille?