Korostaa esim.:
- omaa erehtyväisyyttä
- kriittistä ajattelua
- valmiutta muuttaa käsityksiä
- tieteen itsekorjautuvuutta
Fallibilismin mukaan ihmiset voi erehtyä lähes kaikissa uskomuksissaan, tiedoissaan ja päätelmissään: myös silloin, kun ne vaikuttaa hyvin perustelluilta tai varmoilta.
Ihmisen tieto ei yleensä ole täysin erehtymätöntä, vaan korjattavissa uuden tiedon, argumenttien tai havaintojen perusteella.
Tää ei tarkoita sitä, ettei mistään voisi tietää mitään tai, etteikö voisi muodostaa perusteltuja näkemyksiä. Ajatus on enemmänkin, että omiin käsityksiin kannattaa suhtautua jonkinlaisella nöyryydellä eikä täydellisen varmana absoluuttisena totuutena.
"Fallibilism is the epistemological
thesis that no belief (theory, view, thesis, and so on) can ever be rationally supported or justified in a conclusive way. Always, there remains a possible doubt as to the truth of the belief."
Oulun_Kungas kirjoitti: Ma Kesä 15, 2026 7:39 pm
Kirk oli meikkaava hintti kuten se Trumpin oikea käsikin. Mitään ei siinä menetetty.
Tässä kohtaa analyysi tais siirtyä politiikasta jonnekin yläasteelle.
Näyttää tosin siltä, että Oulun Kungas (Lima-Jani) ei ole koskaan siirtynyt yläasteelta.
Re: Nimimerkki Bird
Lähetetty: Ke Kesä 17, 2026 2:07 am
Kirjoittaja acp
Oulun_Kungas kirjoitti: Ti Kesä 16, 2026 7:20 pm
Meikkaava hintti on meikkaava hintti. Mitä sitä kiertelemään.
Kumpi meikkaa paremmin, Trumppia vihaava vai Trumpin puolella oleva?
Re: Nimimerkki Bird
Lähetetty: Ke Kesä 17, 2026 4:47 am
Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika
Oulun_Kungas kirjoitti: Ma Kesä 15, 2026 7:39 pm
Kirk oli meikkaava hintti kuten se Trumpin oikea käsikin. Mitään ei siinä menetetty.
Jaa..?? En nyt oikein osaa yhdistää, miten tämä liittyy ketjun nimihenkilöön, nikki Bird'iin, enkä jaksa moista seikkaa edes alkaa arvailla, mutta...
Onpa nyt todella kunnioitusta herättävää rohkeutta, kun uskaltaa potkia kuollutta leijonaa. Kyllähän se on niin suurenmoista sankaruutta, että edes täällä minfossa todella harva sellaiseen yltää.
Ja noin muuten... mistäköhän moinen homovihasi juontaa juurensa. Oletko joutunut perseraiskatuksi joskus nuorena? Vaiko kenties siitä, että et kelpaa edes homoille? Et kelpaa, vaikka meikit laittaisit?
Voi voi sentään.
Kappas kappas. Runkku-kunkun alter ego päätti myös lykätä soppaan – ei lusikkaansa, vaan – kasvokuvaksi naamioidun vetelän ja haisevan kullinsa. Vade retro Satanas.!!
Kappas kappas. Runkku-kunkun alter ego päätti myös lykätä soppaan – ei lusikkaansa, vaan – kasvokuvaksi naamioidun vetelän ja haisevan kullinsa. Vade retro Satanas.!!
Ai sä tiedät millanen kulli Kostilla on. No iloa, valoa ja rakkautta teille.
Tässä kohtaa analyysi tais siirtyä politiikasta jonnekin yläasteelle.
Näyttää tosin siltä, että Oulun Kungas (Lima-Jani) ei ole koskaan siirtynyt yläasteelta.
Mitä minä voin enää enempää tehdä? Olen jo myöntänyt, että olen Kosti ja Bird.
Olen luonut naishahmon (Bird), semikommunistin (Kosti) ja kapitalistin (RS) ihan vaan osana Iranin rahoittamaa kampanjaa, jolla alennetaan ryhmäkoheesiota Suomessa. Katso taivaalle! Kemikaalivanoja!
Näyttää tosin siltä, että Oulun Kungas (Lima-Jani) ei ole koskaan siirtynyt yläasteelta.
Mitä minä voin enää enempää tehdä? Olen jo myöntänyt, että olen Kosti ja Bird.
Olen luonut naishahmon (Bird), semikommunistin (Kosti) ja kapitalistin (RS) ihan vaan osana Iranin rahoittamaa kampanjaa, jolla alennetaan ryhmäkoheesiota Suomessa. Katso taivaalle! Kemikaalivanoja!
Voit laittaa sen tonnin mobilepayllä homo. Tai lahjottaa sen Hesylle.
Re: Nimimerkki Bird
Lähetetty: Ke Kesä 17, 2026 4:12 pm
Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika
JanitaSlim kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 12:18 pm
Ai sä tiedät millanen kulli Kostilla on. No iloa, valoa ja rakkautta teille.
Mitä minä voin enää enempää tehdä? Olen jo myöntänyt, että olen Kosti ja Bird.
Olen luonut naishahmon (Bird), semikommunistin (Kosti) ja kapitalistin (RS) ihan vaan osana Iranin rahoittamaa kampanjaa, jolla alennetaan ryhmäkoheesiota Suomessa. Katso taivaalle! Kemikaalivanoja!
Voit laittaa sen tonnin mobilepayllä homo. Tai lahjottaa sen Hesylle.
En mä sulle anna yhtään mitään, mutta hesylle lahjoitan 1000 euroa tänä vuonna. Jos ihan tarkkoja ollaan, niin lahjoitan osakeyhtiöllä, mutta ei sille liene suurta merkitystä. Sulle on ihan turha kertoa kirjanpidosta, vuosikellosta tai tilitoimistosta.
Ps. Milloin te hörhöt muuten tulitte siihen tulokseen, että tuo kuva on aito? Käsittääkseni JH:n mukaan se on tekoälyllä laadittu, koska ihmiset eivät voi oikeassa elämässä tavata.
Mitä minä voin enää enempää tehdä? Olen jo myöntänyt, että olen Kosti ja Bird.
Olen luonut naishahmon (Bird), semikommunistin (Kosti) ja kapitalistin (RS) ihan vaan osana Iranin rahoittamaa kampanjaa, jolla alennetaan ryhmäkoheesiota Suomessa. Katso taivaalle! Kemikaalivanoja!
Voit laittaa sen tonnin mobilepayllä homo. Tai lahjottaa sen Hesylle.
En mä sulle anna yhtään mitään, mutta hesylle lahjoitan 1000 euroa tänä vuonna. Jos ihan tarkkoja ollaan, niin lahjoitan osakeyhtiöllä, mutta ei sille liene suurta merkitystä. Sulle on ihan turha kertoa kirjanpidosta, vuosikellosta tai tilitoimistosta.
Ps. Milloin te hörhöt muuten tulitte siihen tulokseen, että tuo kuva on aito? Käsittääkseni JH:n mukaan se on tekoälyllä laadittu, koska ihmiset eivät voi oikeassa elämässä tavata.
Se näyttää niin vahvasti samalta kuin paskapuheesi foorumilla, että aitoutta ei tarvitse epäillä.
Mikä päivä lahjoitat vuosikellon mukaan? Laitetaan kalenteriin