Madeleinen tapaus ( Ketju 1)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Kyllikki S kirjoitti:Niin.. jäisköhän hyvä kun 10 sivua Madeleineketjuun jos kaikki hauskat teoriat siivottaisiin pois. :roll:
Tähän mennessä pöyristyttävin ja hauskin oli teoria siitä, että rikkaat lääkärivanhemmat olisivat myyneet Madeleinea pedofiilille. Meinasin kuolla nauruun. En ole tosin varma, oliko kirjoittaja tosissaan.

Toisaalta kunnon pedofiilirengasteoriat (joihin vanhemmat luonnollisesti kuuluvat) puuttuvat vielä. Voisiko joku kehittää sellaisen? Mieluiten niin, että siihen liittyisi myös saatananpalvojia.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

http://news.sky.com/skynews/article/0,, ... 87,00.html

Tuossa linkissä vähän erilaista, McCannien syyttömyyttä tukevaa tekstiä entiseltä tutkijalta.
blackwidow

Viesti Kirjoittaja blackwidow »

Tästä tulee mieleen toinen lapsen katoamisjuttu australiassa v 1980. Pieni tyttö Azaria Chamberlain katosi leirimatkalla vanhempiensa teltasta. Tyttö oli 9 viikon ikäinen. Vanhemmat ilmoittivat, että dingo , villi koira, joita on paljon Australiaja Tasmaniassa on napannut tytön.
Alussa heitä uskottiin, mutta myöhemmin poliisi päätteli että lapsen äiti on surmannut tytön. Lapsen äiti, lindy Chamberlain tuomittiin elinkautiseen vangeusrangaistukseen v. 1982. Lapsen isä sai ehdollisen tuomion osallistumisesta rikokseen.
Tapaus herätti suurta kohua Australiassa ja lehdet olivat juttuja täynnä. Äiti valittii tuomiosta aina korkeampaan oikeuteen asti, mutta se jäi voimaan. kuitenkin sattumalta löytyi kadonneen pikkutytön vaatekappale alueelta, jossa oli paljon dingojen pesäluolia.

Kaksi vuotta myöhemmin äiti vapautettiin kaikista syytteistä ja hänelle maksettiin korvauksia noin 1 miljoona AU dollaria.

Tapaus ei ole vielä täysin ratkaistu ja tytön ruumista ei löydetty koskaan.
Myöhemmin tapahtuneet dingo-hyökkäykset ovat kuitenkiin vahvistaneet dingo-teoria.
http://en.wikipedia.org/wiki/Azaria_Cha ... appearance

Muuten tämän äiti on hiljattain puhunut mediassa McCannien puolesta.

http://news.sky.com/skynews/article/0,, ... 54,00.html

Vielä kuva 'epäillystä'.
http://burarra.questacon.edu.au/images/dingo.jpg

On varma, ettei Portugalissa dingoja ole, joten varmasti ihminen on ollut asialla.
Viimeksi muokannut blackwidow, Pe Syys 14, 2007 10:30 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Mutta oletteko kertaakaan ajatellut(Vaikka itsekin vanhempia olen syyttänyt)ENTÄ JOS HE IHAN OIKEASTI EIVÄT OLE SYYLLISIÄ
miten kamala paine heillä olisi jo pelkästään lapsen katoamisen takia,saati sitten että epäillään syylliseksi.
Tällainen ihan teoreettinen ajatus tähän.. .

Jope Ruonansuunsanoja lainaten"Aatteleppa itee omallekohalles..."ja kädenheilautusolio
Totuus on tarua ihmeellisempää
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

olen ajatellut sitäkin mahdollisuutta-useasti. Joku kuitenkin tässä jutussa pistää minut aina miettimään sitä että vanhemmat ovat asian takana, niitä juttuja joita ei voi selittää. normaalisti olen hyvinkin empaattinen henkilö enkä ensimmäisenä miettimässä pahaa joka ihmisestä. Mietin välillä että miksi olen niin varma vanhempien syyllisyydestä :roll: :?:

mitä näihin ex-poliiseihin tulee niin luen kyllä stoorit lehdistä mutta ei niistä yleensä ole mitään apua ollut...
Viimeksi muokannut cicero, Pe Syys 14, 2007 8:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Patricia C. Itämaa kirjoitti:Mutta oletteko kertaakaan ajatellut(Vaikka itsekin vanhempia olen syyttänyt)ENTÄ JOS HE IHAN OIKEASTI EIVÄT OLE SYYLLISIÄ
miten kamala paine heillä olisi jo pelkästään lapsen katoamisen takia,saati sitten että epäillään syylliseksi.
Tällainen ihan teoreettinen ajatus tähän.. .
Oon aatellut.
Itsellä myöskin kolme lasta ja yksösen ja kaksosten välillä 1.5 vuoden ikäero :)
Erona se, että nevöevö en ois jättänyt lapsia keskenään koisimaan ja häippäsy ite ravinteliin* pyhimyshymiö*

Mutta hirveeltä tuntus tosiaan jos esikoinen ois kadoksissa ja oikeesti tietäs, ettei oo syyllinen, mut kukaan ei uskos..muutamaa hassua lukuunottamatta.
Mutta kai se joskus nähdään tämänkin jutun loppuratkaisu.
Mikä sitten lienee... :?
liizzy
Alokas

Viesti Kirjoittaja liizzy »

Luulen näin. Kate ja Gerry antoivat rauhoittavan ruiskeen, mutta Madeleine heräsi ja söi äitinsä lääkkeitä karkkeina. Mun sedän lapselle kävi niin, mutta siitä on kuulemma 60 v aikaa.

Kate säikähti ja vei ruumiin mereen ilman, että Gerry huomasi., koska ajatteli, että häntä syytettäisinn lääkkeiden huonosta säilyttämisestä. Siksi Gerry on tehnyt kampanjan, ei kai se muuten. Katehan vain katsoo vierestä.

Siitä autolöydöstä sellaista, että onkohan se edes totta??? Missä se ruumis olisis ollut? Kirkon pakastimessako? mutta, kun heillä oli avaimet vasta katoamisen jälkeen. Entäpä hotellin kylmähuoneessa? Onkohan tutkittu? Mutta mitenkähän se Kate olisi tienneyt sen, jos ei ole suunniteltu tappo.
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

liizzy kirjoitti:Luulen näin. Kate ja Gerry antoivat rauhoittavan ruiskeen, mutta Madeleine heräsi ja söi äitinsä lääkkeitä karkkeina. Mun sedän lapselle kävi niin, mutta siitä on kuulemma 60 v aikaa.

Kate säikähti ja vei ruumiin mereen ilman, että Gerry huomasi., koska ajatteli, että häntä syytettäisinn lääkkeiden huonosta säilyttämisestä. Siksi Gerry on tehnyt kampanjan, ei kai se muuten. Katehan vain katsoo vierestä.

Siitä autolöydöstä sellaista, että onkohan se edes totta??? Missä se ruumis olisis ollut? Kirkon pakastimessako? mutta, kun heillä oli avaimet vasta katoamisen jälkeen. Entäpä hotellin kylmähuoneessa? Onkohan tutkittu? Mutta mitenkähän se Kate olisi tienneyt sen, jos ei ole suunniteltu tappo.
Yhdyn Marsalkan aiempan kommenttiin "teorioista".

Yllä olevassahan on ainakin mielenkiintoinen näkökulma sikäli, että syyllinen on poliisin osoittama, mutta kaikki kerrotut ja vuodetut todisteet vääriä.

Kannattaa lukea se Lokan pistämä linkki, jossa brittitutkija kertoo miksi vanhempien syyllisyyteen on vaikea uskoa. Ihan samoja juttuja joita täälläkin on esitetty, mutta mielenkiintoisena lisänä kylmiä (tosi?)asioita Portugalin poliisin luotettavuudesta. Sen perusteellahan McCanneja on kohdeltu silkkihansikkain. Edellisen kadonneen vanhemmilta kidutettiin tunnustus. Siinä tapauksessa poliisin teoria motiivista oli vähintäänkin mielenkiitoinen. Olettivat 8-vuotiaan tytön nähneen äitinsä naimassa enonsa kanssa, ja nämä sitten tappoivat lapsen hottei tämä kertoisi asiasta. Teorian heikkoudet:
- 8-vuotias ei (yleensä) tajua tuollaista näkemäänsä
- 8-vuotias (yleensä) vaikenee tuollaisesta
- todella harvassa ovat vanhemmat, jotka tappaisivat lapsensa tuollaisen takia.
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

liizzy kirjoitti:Luulen näin. Kate ja Gerry antoivat rauhoittavan ruiskeen, mutta Madeleine heräsi ja söi äitinsä lääkkeitä karkkeina. Mun sedän lapselle kävi niin, mutta siitä on kuulemma 60 v aikaa.

Minun mies oli syönyt penskana täyden levyn disperiniä karkkina,äitinsä sanoi.."en vienyt lääkäriin kun poika nukkui niin rauhallisesti sylissä"
HALLELUUJA.......olis voinut nukkua ikiuneen,sentää vain 2 vuotias.

Mulla myös hävisi penska kerran 4 vuotiaana,huudeltiin ja voi sitä hiljaisuutta mikä täytti maan. Ei kuulunut mitään vaikka kuinka etsimme. Lähellä myös monta vaaranpaikkaa ja vesistöä.Naapurista löytyi 15 min päästä pihalammikossa ankkoja uittamassa. Mutta muistan ikäni miten vapisutti sen jälkeen.Lyhyt aika,mutta niin jumalattoman pitkä. :shock: :cry:
Ja kuten olen jo aikasemmin sanonut,enpä voisi sitten kuvissa ilveillä,jos penska olis lopullisesti hävinnyt niin etten tietäisi mihin... :arrow: :evil:
Viimeksi muokannut Patricia C. Itämaa, Pe Syys 14, 2007 8:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on tarua ihmeellisempää
liizzy
Alokas

Viesti Kirjoittaja liizzy »

Koittakaa samaistua Kateen! Jos itse olisin antanut liikaa lääkettä, ei olisi tullut mieleenikään peittää asiaa. Olisin ollut valmis mielisairalaan vietäväksi. En usko, että Kate on tappanut lapsensa :roll:
Cicciolina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Cicciolina »

liizzy kirjoitti:Koittakaa samaistua Kateen! Jos itse olisin antanut liikaa lääkettä, ei olisi tullut mieleenikään peittää asiaa. Olisin ollut valmis mielisairalaan vietäväksi. En usko, että Kate on tappanut lapsensa :roll:
Itsekään en uskoisi psyykeeni kestävän jos olisin lapselleni tahallisesti jotakin aiheuttanut, en ainakaan olisi sen jälkeen kovinkaan kauan jaksanu vastaavanlaista mediamylläkkää yms. Luulisi tosiaan että ensireaktio olis olla vähinäänin asiasta. Ja jos vahinko, olisihan huomattavasti järkevämpää tunnustaa, sillä jäljellä vielä kaksi ihanaa lasta jotka tarvitsevat vanhempiaanm, ja kyllä vahingonkin jälkeen äitinä saa jatkaa, hetken toki ainakin valvonnanalaisena.

En voi usko vanhempien syyllisyyteen, en syyttömyyteen. Punnitsen molemmilta kantilta, ja lähinnä miltä heistä tuntuisi ko asemassa; syyttömänä syyllistetty. Sekä syyllisenä syyllistetty.

Ja yleensäkin tällaisissä tilanteissa "kaikki muut vanhemmat ovat niitä parempia, eivätkä ikinä olisi tehneet niin tai näin..."
Viimeksi muokannut Cicciolina, Pe Syys 14, 2007 9:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
blackwidow

Viesti Kirjoittaja blackwidow »

liizzy kirjoitti:Koittakaa samaistua Kateen! Jos itse olisin antanut liikaa lääkettä, ei olisi tullut mieleenikään peittää asiaa. Olisin ollut valmis mielisairalaan vietäväksi. En usko, että Kate on tappanut lapsensa :roll:
Miksi pitäisi edes yrittää samastua häneen.

En koskaan jättäisi näinkin pieniä lapsia yksin ilta toisensa jälkeen, kaiken kukkuraksi vielä vieraassa maassa. Aivan käsittämätöntä.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

blackwidow kirjoitti:
Miksi pitäisi edes yrittää samastua häneen.

En koskaan jättäisi näinkin pieniä lapsia yksin ilta toisensa jälkeen, kaiken kukkuraksi vielä vieraassa maassa. Aivan käsittämätöntä.
Niinpä.
Jos tämän homman ois tehnyt joku yh-mamma niin siinä ois lähtenyt kaksoset yhteiskunnan huostaan alta aikayksikön 8)

Mut mitä tehdään nyt?

Ai, jätitte lapset nukkumaan ovet selkosen selälleen ja olitte itse bilettämässä?
No juu...Kiva jos muistitte joskus siinä juhlinnan tuoksinassa käydä vilasemassa, ettei kukaan oo tippunut uima-altaaseen tai muuta vastaavaa :roll:
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Mielestäni ei vanhempien/vanhemman tarkoituksena välttämättä olekaan ollut surmata lasta. En ollenkaan halua kyseenalaistaa heidän rakkauttaan lapsiinsa.
Käsittääkseni ei kuitenkaan ole mitenkään harvinaista, että kun aiheuttaa toisen kuoleman, ei usko tai tajua itsekään tehneensä sitä. ts uskottelee omalle mielelleen ihmeellisiäkin asioita.

Täysin spekulaatiota:
X on kuollut, mutta se ei johtunut oikeasti minun toimistani, vaan...
-jonkun muun toimista
-sairaudesta
-sattumasta
-kohtalosta
-jumalan tahdosta
-?
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
kahvitar
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

cicero kirjoitti:tiedätkö, euroopassa on lukuisia muita vanhempia jotka ovat tehneet samat toimenpiteet kuin mccannit saadakseen julkisuutta kadonneille lapsilleen...turhaan, mediaa ei kiinnosta kahta viikkoa kauemmin. Tässä tarinassa median kiinnostuksen alun laantumisen jälkeen nosti miljonääri joka kuuli tapauksesta joltain maassa asuvalta julkkisurheilijalta ja veti peräänsä muita julkkiksia, ilman heitä media ei muistaisi koko tarinaa enää ja mccannit istuisivat rentoina takan edessä katselemassa kaksosten leikkejä...

Itse muistan kuinka sanoin miehelleni että jaaha lehdet ei enää kirjoittele siitä kadonneesta tytöstä ja puhuttiin siitä kuinka nämä jutut ei pysy lehdissä. Mieheni on keskieuroopan maasta missä lapsia katoaa viikottain koulumatkallaan, leikkipuistoista...Keskieuroopassa lasten katomisiin on erikoistuneita yksiköitä kuten kuulemani mukaan portugalissa ja espanjassa, miksi kaikki nämä tahot ovat olleet niin hiljaa kuin mahdollista tässä tapauksessa eivätkä ole osoittaneet halukkuuttaan auttaa, ehkä juuri siksi että tapaus alkujaan on lähtenyt oudoista lähtökohdista.
Tähän sen verran, että esim. kesäkuussa 2006 katosi kaksi tyttöä Belgiassa, 10-vuotias Nathalie Mahy sekä 8-vuotias Stacy Lemmens. Tytöt olivat jääneet pomppulinnaan illalla kun heidän vanhempansa (Nathalien äiti ja Stacyn isä) olivat baarissa. Vanhemmat eivät nostaneet ollenkaan samanlaista kampanjaa kuin McCannit, ei siis ollut mitään nettiblogia tai muutakaan, mutta siitä huolimatta tästäkin jutusta kohuttiin ympäri Eurooppaa ja ymäri maailmaa. Suomenkin lehdissä ja uutisissa oli aiheesta juttuja. Tytöt löytyivät muutama viikkoa katoamisen jälkeen kuolleina.

Samoin Englannissa kadonneista lapsista on usein juttuja, tulee nyt mieleen vaikkapa Sarah Payne ja Sohamin tyttö Holly Wells ja Jessica Chapman. Ja kyllä sekin vaikuttaa tapauksen saamaan julkisuuteen miten paljon vanhemmat ovat julkisuudessa. Jos vanhemmat tulevat avoimesti julkisuuteen on ihmisten ja median mielenkiinto aivan toista luokkaa kuin jos vanhemmat eivät olisi julkisuudessa. Mutta myös sellaisten lasten katoamiset saavat paljon julkisuutta, joissa vanhemmat pitävät matalaa profiilia.

Kannattaa myös muistaa, että suurin osa lasten katoamisista on lyhytaikaisia, miten paljon nyt niitä Britannissa olikaan, tuhansia kuukaudessa, näistä suurin osa kuitenkin löytyy pian, mutta rekisteröinti kadonneeksi on jo tapahtunut. Samoin teinikarkaamisia on paljon. Lisäksi osa kadonneista lapsista on vanhempiensa huoltajuuskiistan taistelukappaleena ja kuitenkin lähes aina "turvassa" toisen vanhempansa luona eli yleensä ei ole pelkoa mistään pedofiliasta tai muusta vielä kamalammasta asiasta.

Madeleinen tapaukseen vielä, että lisää median mielenkiintoa tuo se, että tapaus sattui ulkomailla turvallisena pidetyssä lomakylässä ja kun se tapahtui ulkomailla niin siinä on jo heti kaksi maata mukana, Portugali ja Iso-Britannia.

Britanniassa myös julkisia medioita on aivan eri tavalla kuin pienemmissä maissa, monia lehtiä ja kanavia ja myös aivan erilainen mediakulttuuri.
Lukittu