Tuo edellinen heittoni liittyi vain ja ainoastaan tähän vandtin kommenttiin. En ymmärrä, kuinka hän naisena lanseeraa sotatantereelle kuukuppia, joka todellisuudessa olisi kaikkea muuta kuin tarkoituksenmukainen sellaisessa tilanteessa. Sehän on sisäänasennettava väline, jota pitää säännöllisesti poistaa, puhdistaa ja asentaa takaisin paikoilleen.Juliet Jones kirjoitti:Kyllä sitä kuppia pitää tyhjentää välillä, ja kukapa pitelee pyssyäsi tai suojaa sinua sillä aikaa, kun notskilla desinfioit kuppiasi keittämällä? Siinä olisi jotakin vielä vähemmän näppärää kuin räteissä.vandt kirjoitti:
Kuukautisyleistyksestä en myöskään pitänyt. Kuukautiset eivät olisi minulle ongelma sodassa. Ja hygieniakin hoituisi melko näppärästi kuukupin kanssa. En ymmärrä, miten ketsku naisena voi väittää, että kuukautiset olisivat ongelma joka ikiselle naiselle, kun eivät sitä todellakaan ole.
"Tuu saatana sieltä jo, vihollinen puskee läpi!!" -"Sori jätkät, mulla on kupinkeitto kesken.."
Muutoin tästä asiasta, eli sopivatko naiset sotimaan, olen sitä mieltä että pääasiallisesti eivät. Edelleen painotan sitä, että itse olisin valmis ja naisillekin voisi olla pakollisena maanpuolustukseen liittyvä koulutusaika, mutta ei aseellinen koulutus.
Olen käynyt nuorena tyttönä vapaaehtoisen maanpuolustuskoulutuksen, eri kansalaisjärjestöjen ja Puolustusvoimien järjestämän. Ajattelin myös joskus, että voisin mennä aseelliseen palvelukseen, mutta itsetuntemuksen lisäännyttyä tiedän ihan varmasti ettei minusta sotilasta tulisi. Ei vaikka kuinka koulutettaisiin. Rintamalla olisin ehdottomasti vain hyödytön riesa. Suurimmassa osassa meitä naisia on sisäänrakennettuna voimakas vietti, jonka päämäärä on elämän säilyttäminen ja suojelu. Meillä ei ole ns. tappajanvaistoa, mikä puolestaan on suurimmalla osalla miehiä.
Suurin osa miehistä sopii aseelliseen palvelukseen ja sotilaiksi, kun taas suurin osa naisista ei sovi. Kyse on puhtaasti fysiikasta ja biologiasta. Lisäksi tässä ketjussa on jo useaan kertaan mainittu ne käytännön hankaluudet ja erityisjärjestelyt, joita naisten aseellisesta palveluksesta ja sotaan taisteluiden muodossa osallistumisesta seuraisi.
Markjalle vielä, että sinun pissaamisesi rintamalla olisi huomaamattomampaa ja helpompaa kuin minun. Suolentoiminnasta tuskin kannattaa olla huolissaan, vähäisen ravinnon ja epäsäännöllisten ruoka- aikojen vuoksi toimitukset eivät varmaan kovin tiheästi tapahtuisi.