Olisi tosiaankin kiva tietää, että mitä tuotteita sieltä tarkalleen löytyi sekä muutenkin meikkipussin ja koko kassin sisältö.
Kuinka helppo Hugoa on oikeasti muka varastaa? En itseasiassa usko, että kovinkaan helppoa, korjatkaa jos olen väärässä, mutta tavallisissa marketeissa ei kyseistä merkkiä myydä ja kosmetiikkaliikkeet mitkä sitä myyvät, pitävät tuotteissaan kyllä aikamoiset varashälytin viritelmät. Tiedän sen, koska olen myynyt kyseisiä tuotteita. Nykyään monissa tuoksuissa ja voiteissa on hälytin paketin sisällä, kiinni esim. pulloon kuuluvan tarran/etiken alla tai sitten se on muuten liimattuna tuotteeseen, paketin sisälle. Joissakin tuotteissa on muovi paketin ympärillä ja tällöin hälytin on yleensä ohuen ohut viivakoodihälytin, jota on käytännössä mahdotonta saada irti. Samanlainen siis mitä käytetään lehdissä.
Hälyttimet eivät irtoa tuotteesta mitenkään helposti. Siinä saisi näprätä avaamatonta pakettia aika lailla ja yleensä kosmetiikkamyymälöissä pyörii koko ajan henkilökuntaa lähettyvillä.
Jos kirjoituksessa on painovirhe ja sillä onkin tarkoitettu merkkituotteita, voi kyse olla myös Hugo Bossin vaatteista, mutta en usko niitäkään olevan yhtään helpompi varastaa?
Joten..Minun mielestäni voidaan kyllä ajatella, että henkilöllä on ollut rahaa. Köyhempi henkilö varmasti tyytyy halvempiinkin tuotteisiin.
"Viime vuoden lopulla eräs suomalainen alkoi kaipailla saksalaista tuttavaansa, joka on ollut au pairina Suomessa ja puhui suomea. Tuttava ei ollut saanut saksalaiseen yhteyttä ja hän kääntyi poliisin puoleen.
-Olemme lähettäneet tiedustelun Saksaan, mutta mitään vastausta ei ole saatu. Se vinkki on täysin pimennossa. En siitä kauheasti odotakaan, sanoo komisario Jussi Pilviö."
- Minä kun luulin, että tämä juttu oli selvitetty ja vääräksi havaittu? Onkohan tämä ystävä edelleenkään saanut yhteyttä saksalaiseen, ja täsmääköhän pituus ja muut tunnusmerkit kadonneeseen...?
Kiitos Ailar mielenkiintoisesta tekstistä ja olisi kiva jos jaksaisit skannatta kuvat tänne!