Tara kirjoitti:
Joo, mutta löysin sen kansioistani ja lataan tänne. Siistin vähän sen 'kirjoitusasua' ja lisäsin siihen, että 'Tara yritti' saada selville sen verijäljen oikean suunnan. Muuten se on ihan sama kuva:
PS: Nyt kun katson niin tuo suurennettu palanen saisi olla hiukkasen enemmän kallellaan oikealla, lautojen linjat täsmäisivät tarkemmin. Muuten kyllä näyttää siltä, että noin päin se on, eli viirut 'alkavat'' takkahuoneen oviaukon suunnasta ja jatkuvat siitä kuvan 'katsojaa' kohti' hieman vasemmalle viistoon - siihen kohtaan missä originaalikuvassa salamavalon häikäisy on vähän pilannut sitä originaalia.Ihan vaan mun arviota.. tiedä sitten 100%..
Duoda duoda. Kun nyt katselen tuota laittamaasi kuvaa, ja vähän zuumailin sitä, niin olen näkevinäni jäljen toisin päin mitä olemme ajatelleet. Nuo viittaamasi parkettilaudat käynevät myös toisin päin. Ja kun katsoo suttuista suurennosta tuosta pelkästä jäljestä, ilman parkettilautavertailua, se antaakin kuvan että jälki olisi toisinpäin. No, eipä tämä nyt mikään ihme ole vaikka väärin olisimmekin tulkinneet, käsittelimmehän vuoden verran niitä pesuhuoneen ovessa olevia jälkiä sorkkaraudan heilahdusjälkinä koska kerran joku oli ne valokuvista sellaisiksi tulkinnut. Ja kyseisellä oli sentään selvät kuvat käytössä.
Miksi tätä aloin pähkäilemään oli Gerberan kommentti. Ja voi olla että hän ajattelikin tämän jäljen toisinpäin mitä me minfovanhat.
Gerbera kirjoitti:
Mä laittaisin kengän toisinpäin. Näen kuvassa oikean kengän, ulkosyrjän päkiän kohdalta. Minusta kengällä on ensin astuttu ensin vereen, ulkosyrjän kohdalla on ollut runsaasti verta. Kenkä jalassa on tultu takkahuoneesta, astuttu olohuoneen puolelle ja samalla käännytty vasemmalle ja pysähdytty.
Tämä Gerberan ehdottama toimii hyvin kun jälki on niin päin että se verisempi on olohuoneen puolella. Ja tämähän on käänteinen tapahtuma siihen, mitä itse esitin kengän verisellä sisäsyrjällä tapahtuvaksi.
Eli tuo jälki on tullut (tai sanotaan nyt vielä tässä jäljen suunnan epävarmuustilanteessa että: voi olla) kengän ulkosyrjässä olleesta veriläntistä siten, että kun ensin vereetön sisäsyrjä osuu lattiaan ja siitä painopiste muuttuu verelliseen ulkosyrjään päin, niin tästä alkaa muodostumaan liukumajälkiä jotka päättyvät siihen kun kengän liike on pysähtynyt (painopiste kengän ulkosyrjällä). Vasemalle kääntyminen tekee jäljistä aavistuksen s-muotoisia.
Sen verran layerillä tutkailin tätä että sopii hienosti. En sitä esitystä kuitenkaan viitsi tänne laittaa ennen kuin tämä suunta on täysin saletti.
-