Lapsi kuoli epäselvissä olosuhteissa Oulussa v. 2010

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Re: Oulussa lapsen tappo?

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

matlockb kirjoitti:
Cassandra kirjoitti:Facebookistahan kävi ilmi että suhde oli kestänyt puolisen vuotta, ei kahta kuukautta.
Faktaa tässä on melko vähän. Suhde on voinut kestää ihan yhtä hyvin vuoden kuin viikon, facebook ei ole ainakaan itselleni mikään luotettava tietolähde josta sitä faktaa tulee.
Olisi mukava jos joku kertoisi ihan oikeasti kuinka kauan äiti oli tämän jätkän tuntenut?
Musta enemmän faktaa on se, mitä lapsen äiti kertoo Facebookissa kuin se, mitä täällä tai vauvapalstalla joku kertoo nimimerkin suojista. Sen sä tuosta pirrekipsin viestistä tummensit ja julistit tiedoksi, et huhuksi.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Cassandra: Voi olla huhua tai faktaa, mut se ja sama! Fakta on että lapsen on jättänyt epäilyttävän tyypin hoidettavaksi pariksi päiväksi, ei siis vain pariksi tunniksi!
Lapsen äidin kertoman paskan siellä hemmetin facebookissa voit tulkita ihan kuten haluat. Yhtä faktaa se fb:ssä kerrottu on kuin huhut.
Faktat lapsenhoitajasta tiedetään kuitenkin melkoisella varmuudella.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Miks ihmeessä lapsen äiti ois kesäkuussa kusettanut parisuhdestatuksessaan, jota syyskuussa tarkensi? Ja se on faktaa, että profiili tosiaan oli pojan äidin. Tuon syyskuussa tapahtuneen tarkennuksen takia on yleinen luulo, että olivat olleet yhdessä vain pari kuukautta.

Sen sijaan täällä voi kuka tahansa suoltaa mitä tahansa sontaa, eikä kaikkea kannata sokeasti uskoa. Mut whatever, eipä mulle kuulu millään tavalla se mihin tai ketä sä, tai joku muu uskoo. Kunhan nyt yritin tuoda esiin yhden epäkohdan pirrekipsin jutuissa :roll:
matlockb
Watson itse

Itse uskon täällä vain sitä, kuka itse olen. Mutta tuo äidin toiminta ei ole mielestäni kyllä missään vaiheessa ollut järkevää :roll:
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
pirrekipsi
Susikoski

Viesti Kirjoittaja pirrekipsi »

Äiti oli parisuhteessa kesäkuussa ihan eri miehen kanssa ja muistaakseni asui tään J.n kanssa etelässä. J lemppas "äidin" tämän päihdekäytön takia ulos. Äiti palasi takasin Ouluun ja aloitti syys-lokakuun aikana suhteen tähän M.ään, jolle myös jätti lapsensa hoitoon kävästäkseen "viikonloppulomalla" etelässä. Meni heti Joulukuun alussa, kun arvon herra pääsi pidätyssellistä vapaaksi kihloihin ko. miehen kanssa. (kuolinsyytä ei vielä tietty) Äiti ei ole näyttänyt mitenkään surevan lapsensa menetystä...niin noh..jos nyt joku voi suremiseksi sanoa päihteitten vaikutuksen alaisena liikumista Oulun alueella ja rahan ym. kerjäämisellä, ennen kuin oli edes viikko kulunut lapsensa menetyksestä. Aika outo tapa on äidillä surra.
Hautajaisista vasta äiti farssin tekiki. (siitä ei sen enempää)
enpakerro
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja enpakerro »

[quoteHautajaisista vasta äiti farssin tekiki. (siitä ei sen enempää)][/quote]
Ei helvetti näitä sun kommentejas.
jenni82
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

pirrekipsi kirjoitti:Äiti oli parisuhteessa kesäkuussa ihan eri miehen kanssa ja muistaakseni asui tään J.n kanssa etelässä. J lemppas "äidin" tämän päihdekäytön takia ulos. Äiti palasi takasin Ouluun ja aloitti syys-lokakuun aikana suhteen tähän M.ään, jolle myös jätti lapsensa hoitoon kävästäkseen "viikonloppulomalla" etelässä. Meni heti Joulukuun alussa, kun arvon herra pääsi pidätyssellistä vapaaksi kihloihin ko. miehen kanssa. (kuolinsyytä ei vielä tietty) Äiti ei ole näyttänyt mitenkään surevan lapsensa menetystä...niin noh..jos nyt joku voi suremiseksi sanoa päihteitten vaikutuksen alaisena liikumista Oulun alueella ja rahan ym. kerjäämisellä, ennen kuin oli edes viikko kulunut lapsensa menetyksestä. Aika outo tapa on äidillä surra.
Hautajaisista vasta äiti farssin tekiki. (siitä ei sen enempää)
Juu mua kanssa ihmetyttää sun tapasi kritisoda ja olla niin olevinaan! Helvetti se että nisti on nisti ni se ei vittu kiusallaan narkkaa!! Mua niin suututtaa just ihmiset jotka on kovia tuomitsemaan elämättä päivääkään itse samanlaista elämää kun aamusin vihaa itseään siksi mitä tekee mutta silti ei saa voimia tehdäkseen asioille mtn! Kun on se narkkaaminen tuttua ja turvallista. Ja HUOM: Toistaseksi lapsi ilmeisesti ollut turvassa! Se jos lapsi olisi ollut isällään on kenenkään aivan turha sanoa että siellä se olisi keritty toimittaa ajoissa hoitoon. Mistä helvetistä sitä kukaan täällä tietää millasissa olosuhteissa se lapsi kuoli! Vai onko esim. pirrellä FACTA tietoa siitä että lapsi olisi selvinnyt hengissä isällään? Se että jättää lapsen miehelle jonka kanssa ollut 2kk ni toden näköisesti se ukko on ollut siellä samassa kämpässä koko ajan eli varmasti lapselle oikein tuttu ja turvallinen vahti! Jos äiti ollut hakemassa aineita helsingistä ni so what, olisiko se ollut sitten parempi äiti ja asia olisi ollut ihan jees et muksu kuoli jos se ei olis ollut nisti ja lapsen hoitajan kanssa VASTA 2kk??? Ei se muija lastaan tappanut ja kukaan toivo että voikun mun lapseni kuolisi että saisin vapaammin narkata, suosittelen teille joilla oikeesti noin ahdas ajattelu tapa menemään käymään avoimissa ryhmissä hieman "tutustumassa" näihin narkkareihin ja ottakaa päät pois perseestä enneko hemmetti vertaatte niitä itseenne!
Life. It´s just fucking thing after nother...
MerryLea
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja MerryLea »

jenni82 kirjoitti:Juu mua kanssa ihmetyttää sun tapasi kritisoda ja olla niin olevinaan! Helvetti se että nisti on nisti ni se ei vittu kiusallaan narkkaa!! Mua niin suututtaa just ihmiset jotka on kovia tuomitsemaan elämättä päivääkään itse samanlaista elämää kun aamusin vihaa itseään siksi mitä tekee mutta silti ei saa voimia tehdäkseen asioille mtn! Kun on se narkkaaminen tuttua ja turvallista. Ja HUOM: Toistaseksi lapsi ilmeisesti ollut turvassa! Se jos lapsi olisi ollut isällään on kenenkään aivan turha sanoa että siellä se olisi keritty toimittaa ajoissa hoitoon. Mistä helvetistä sitä kukaan täällä tietää millasissa olosuhteissa se lapsi kuoli! Vai onko esim. pirrellä FACTA tietoa siitä että lapsi olisi selvinnyt hengissä isällään? Se että jättää lapsen miehelle jonka kanssa ollut 2kk ni toden näköisesti se ukko on ollut siellä samassa kämpässä koko ajan eli varmasti lapselle oikein tuttu ja turvallinen vahti! Jos äiti ollut hakemassa aineita helsingistä ni so what, olisiko se ollut sitten parempi äiti ja asia olisi ollut ihan jees et muksu kuoli jos se ei olis ollut nisti ja lapsen hoitajan kanssa VASTA 2kk??? Ei se muija lastaan tappanut ja kukaan toivo että voikun mun lapseni kuolisi että saisin vapaammin narkata, suosittelen teille joilla oikeesti noin ahdas ajattelu tapa menemään käymään avoimissa ryhmissä hieman "tutustumassa" näihin narkkareihin ja ottakaa päät pois perseestä enneko hemmetti vertaatte niitä itseenne!
Ei, ei varmasti narkkaa kiusallaan. Mutta itsekästä se on, ja jokaiselta narkkarilta pitäisi viedä lapsi samantien pois, tai mieluummin tietysti lähettää koko perhe päihdekuntoutukseen! Ja lause: "Jos äiti ollut hakemassa aineita helsingistä ni so what, olisiko se ollut sitten parempi äiti ja asia olisi ollut ihan jees et muksu kuoli jos se ei olis ollut nisti ja lapsen hoitajan kanssa VASTA 2kk???" Totta helvetissä on parempi äiti, jos ei ole nisti! Enkä kyllä tajua sitä, että miten joku voi todeta, että so what, jos pienen lapsen äiti lähtee huumeidenhakureissulle!?
Ja huumeita käyttävien vanhempien arvostelussa ei ainakaan omalla kohdallani ole todellakaan kyse ahdasmielisyydestä, vaan nimenomaan siitä, että tiedän mitä päihdeongelmaisen elämä on! Ja tiedän, että jos minulla olisi päihdevuosinani ollut lapsi, ei hänen elämänsä kanssani olisi todellakaan ollut turvallista, vaan hän olisi ansainnut ehdottomasti paremman kodin!
Tässä jutussa ihmettelen kuitenkin sitä, että jos äiti kerran on täysi nisti, niin miten ihmeessä lapsi on saanut hänen luonaan asua? Yleensä kun päihteidenkäyttäjiä kontrolloidaan aika tarkasti... Vai onko sitten noissa jutuissa niin suuria kaupunkikohtaisia eroja, että jossain pystyy salaamaan tuollaisenkin asian!? Vai onkohan tuo "täysi nisti"-juttu sittenkin hieman liioiteltua...?
Mitäs helvettiä sitä tähänkin sanos...? Johan mä asiani kerroin... No, näkemiinkiitosseurasta&sillee! Ooksä viäl siäl? Saiskos sit vaikka jotain hyvää juotavaa!?
matlockb
Watson itse

enpakerro kirjoitti:[quoteHautajaisista vasta äiti farssin tekiki. (siitä ei sen enempää)]
Ei helvetti näitä sun kommentejas.[/quote]

Kun noin puolustelet päihdeäitiä niin kerro miten päihdeäiti katuu tekoaan jättää lapsi tollasen narkkarin hoitoon??
Siis miten katuu, vaikka tyhmä ootkin (jatkan lautamiehissä) ni kyl EHKÄ jopa SÄ ymmärrät kysymyksen. Niin EHKÄ
jenni82
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Ei, ei varmasti narkkaa kiusallaan. Mutta itsekästä se on, ja jokaiselta narkkarilta pitäisi viedä lapsi samantien pois, tai mieluummin tietysti lähettää koko perhe päihdekuntoutukseen! Ja lause: "Jos äiti ollut hakemassa aineita helsingistä ni so what, olisiko se ollut sitten parempi äiti ja asia olisi ollut ihan jees et muksu kuoli jos se ei olis ollut nisti ja lapsen hoitajan kanssa VASTA 2kk???" Totta helvetissä on parempi äiti, jos ei ole nisti! Enkä kyllä tajua sitä, että miten joku voi todeta, että so what, jos pienen lapsen äiti lähtee huumeidenhakureissulle!?
Ja huumeita käyttävien vanhempien arvostelussa ei ainakaan omalla kohdallani ole todellakaan kyse ahdasmielisyydestä, vaan nimenomaan siitä, että tiedän mitä päihdeongelmaisen elämä on! Ja tiedän, että jos minulla olisi päihdevuosinani ollut lapsi, ei hänen elämänsä kanssani olisi todellakaan ollut turvallista, vaan hän olisi ansainnut ehdottomasti paremman kodin!
Tässä jutussa ihmettelen kuitenkin sitä, että jos äiti kerran on täysi nisti, niin miten ihmeessä lapsi on saanut hänen luonaan asua? Yleensä kun päihteidenkäyttäjiä kontrolloidaan aika tarkasti... Vai onko sitten noissa jutuissa niin suuria kaupunkikohtaisia eroja, että jossain pystyy salaamaan tuollaisenkin asian!? Vai onkohan tuo "täysi nisti"-juttu sittenkin hieman liioiteltua...?[/quote]

Se huumeiden haku reissu juttu oli so what kun sillä ei ole oikeesti mitään merkitystä onko se ollut siellä hakemassa aineita, tapaamassa tuttujaan vai mitä? Joka tapauksessa se että liikkuu juttua sen huumeiden hakemisesta ni sen on sanonut vaan yksi ihminen täällä joka ikävä kyllä on kuolleen lapsen isän puolen tuttuja eli mun mielestä ei todellakaan kohtuullinen syytöksissään! Mä olen kanssa miettinyt tuota narkkaus juttua kun mun frendi alko narkkaa kun sen lapsi oli vuoden ni välittömästi lapsen isovenhemmille saatiin oheishuoltajuus ja lapsi muutti heille. Toisissa tapauksissa lapsi lähtee laitokseen tms. Frendi ei saanut lastaan luokseen enneko oli antanut 2 kertaa viikossa puhtaat seulat useamman kuukauden ajan. Nyt onneksi ollut kuivilla jo yli vuoden mutta silti asia lapsen palauttamisen suhteen on TODELLA hidasta vaikka äidillä pää huoltajuus onkin!
Life. It´s just fucking thing after nother...
enpakerro
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja enpakerro »

matlockb kirjoitti:
"Kun noin puolustelet päihdeäitiä niin kerro miten päihdeäiti katuu tekoaan jättää lapsi tollasen narkkarin hoitoon??
Siis miten katuu, vaikka tyhmä ootkin (jatkan lautamiehissä) ni kyl EHKÄ jopa SÄ ymmärrät kysymyksen. Niin EHKÄ"
Mistä sulla on nyt FAKTANA tää tieto, että kyseessä päihdeäiti. Nää on käsittääkseni huhupuheita.Vai onko jossain uutisessa kirjoitettu, että: "Päihdeäiti jätti lapsensa..." :wink:
matlockb
Watson itse

enpakerro kirjoitti:Mistä sulla on nyt FAKTANA tää tieto, että kyseessä päihdeäiti. Nää on käsittääkseni huhupuheita.Vai onko jossain uutisessa kirjoitettu, että: "Päihdeäiti jätti lapsensa..." :wink:
Totta, myönnän suoraan että minulle sitä ei kukaan ole faktana kertonut, enkä muista lukeneeni lehdestä että "päihdeäiti jätti lapsensa narkomaanin hoitoon..." tämän myönnän.
Eräs keskustelija, muistaakseni pirrekipsi, vain sen on täällä ainakin faktana esittänyt. Lisäksi huhut lähtivät liikkeelle hyvin pian tapauksen jälkeen ja eri keskustelupalstoilla moni äidin ja MK:n tunteva sanoi heidän (faktana esitetty tämäkin tieto) olevan päihteidenkäyttäjiä. Kyllä tuohon huhuun alkaa sitten pikkuhiljaa uskoa, vaikka tottahan se on että varsinkin netissä voin kertoa olevani vaikkapa Urho Kekkosen pojanpoika tai ihan mitä vaan.
matlockb
Watson itse

Hesarin paperiversiossa (8.3.2011) kerrottiin että ruumiinavauksen perusteella tämän "surmatun ja naulakossa roikkuneen" lapsen kuolinsyy oli sairaus. Kun ruumiinavauksen on tehnyt oikeuslääkäri niin siitä voi sitten riemua repiä nämä vauvafoorumimammat ym.
Kumpaakohan sitä uskoisi enemmän, vauvafoorumin juorumammoja, suoli24:ssä suollettua vai ihan poliisin kertomaa..
Kaipaisikohan otsikko viilausta..
taavetti
Perry Mason

Re: Lapsi kuoli epäselvissä olosuhteissa Oulussa v. 2010

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Pikkupojan kuolema siirtyi syyteharkintaan

Puolitoistavuotiaan pojan kuolemaan liittyvä rikostutkinta on siirtynyt poliisilta syyttäjälle syyteharkintaan. Poliisi tutki tapausta heitteillepanona ja virkamiehen väkivaltaisena vastustamisena.

Oululainen nainen löysi lapsensa kuolleena Oulun keskustassa sijaitsevasta asunnostaan viime marraskuussa, kun hän palasi pari päivää kestäneeltä matkalta. Hänen miesystävänsä oli lapsenvahtina matkan ajan.

Poliisi vangitsi vuonna 1981 syntyneen miesystävän tapauksen johdosta, mutta sittemmin hänet vapautettiin.

http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/pikku ... aan/900168
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
A Laza
Alibin satunnaislukija

Re: Lapsi kuoli epäselvissä olosuhteissa Oulussa v. 2010

Viesti Kirjoittaja A Laza »

Pikkulapsi kuoli äidin miesystävän hoidossa - syyttäjä vaatii ehdollista

Oulun käräjäoikeudessa käsiteltiin tänään noin kaksi vuotta sitten tapahtunutta puolitoistavuotiaan pojan kuolemantapausta. Äiti oli jättänyt poikansa hoitoon miesystävälleen marraskuussa 2010 muutaman päivän ajaksi. Kotiin palattuaan äiti löysi pojan kuolleena asunnosta.

Syyttäjä vaatii miehelle ehdollista heitteellepanosta. Lisäksi miehelle vaaditaan rangaistusta myös muista rikoksista.

Syyttäjän mukaan mies ei ollut kyvykäs hoitamaan pientä lasta, vaan vahvasti erilaisista huumeista päihtyneenä. Hän käyttäytyi erittäin aggressiivisesti poliisin saapuessa paikalle.

Syyttäjän mukaan lapsi ei ollut kuollut väkivallan seurauksena, vaan kuolinsyynä oli sairauskohtaus. Ambulanssia ei ollut hälytetty paikalle ajoissa, vaan poika ehti virua sängyssään kuolleena ainakin vuorokauden.

Mies kiisti heitteellepanon tänään oikeudessa.

Kansliatuomio asiassa annetaan ensi viikolla.

Ari Kettunen
ari.kettunen(at)mtv3.fi

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... ehdollista

Ihmettelen, miten syyttäjä vaatii vain ehdollista, lapsi on kuitenkin ehtinyt virua kuolleena vuorokauden. Mies on aikuinen ihminen ja aivan itse valinnut käyttää huumeita pikkulasta hoitaessaan. Jopa idiootti tajuaa sen olevan vaarallista.
Vastaa Viestiin