Kumisilmä

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Oulun_Kungas
Theo Kojak

Re: Kumisilmä

Viesti Kirjoittaja Oulun_Kungas »

Kumisilmä kirjoitti: Ma Tammi 12, 2026 11:34 pm Ku en pysty keskittyy mä vaan teen ja usein päin vittua sit hyvänä hetkenä ku oon rauhallinen ni hommat sujuu helposti niitä hetkiä ei ikävä kyllä montaa per kuukausi ole.
Äärettömän vaikea ADHD ja pirin 30 vuotta kestänyt käyttö ilman ADHD lääkitystä tekee arjesta joskus vaikeahkoa.
löysin alle 30 neliön yksiöstä roskiskaapin ku olin asunut tässä jo vuosia ja kitissy miks täällä ei oo roskille paikkaa.säilytin roskikset lattialla.
sieltähän se sit paikka löyty missä se on kaikissa muissakin asunnoissa ollu eli tiskialtaan alta.se nyt vaan ei käyny mielessäkään avata sitä kaappia :lol: :roll:

kai mä aattelin et se avain on vaan joku paperi liitin ku heitin turhat sälät roskiin.
Siihen auttaa Jari kuule, kun lakkaa vetämästä niitä huumeita kaksin käsin ja hankkii vaimon, tai harrastuksen, tai vaikka molemmat.

Turha sun adhd:tä on syyttää siitä, että olet koko elämän vetänyt huumeita kaksin käsin. Kyllähän susta vielä kokemusasiantuntija saadaan tehtyä, siellä se sössötys ja puheen sammallus on vähän niinkuin osa tutkintoa. :lol:
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kumisilmä »

Oulun_Kungas kirjoitti: Ti Tammi 13, 2026 12:28 am
Kumisilmä kirjoitti: Ma Tammi 12, 2026 11:34 pm Ku en pysty keskittyy mä vaan teen ja usein päin vittua sit hyvänä hetkenä ku oon rauhallinen ni hommat sujuu helposti niitä hetkiä ei ikävä kyllä montaa per kuukausi ole.
Äärettömän vaikea ADHD ja pirin 30 vuotta kestänyt käyttö ilman ADHD lääkitystä tekee arjesta joskus vaikeahkoa.
löysin alle 30 neliön yksiöstä roskiskaapin ku olin asunut tässä jo vuosia ja kitissy miks täällä ei oo roskille paikkaa.säilytin roskikset lattialla.
sieltähän se sit paikka löyty missä se on kaikissa muissakin asunnoissa ollu eli tiskialtaan alta.se nyt vaan ei käyny mielessäkään avata sitä kaappia :lol: :roll:

kai mä aattelin et se avain on vaan joku paperi liitin ku heitin turhat sälät roskiin.
Siihen auttaa Jari kuule, kun lakkaa vetämästä niitä huumeita kaksin käsin ja hankkii vaimon, tai harrastuksen, tai vaikka molemmat.

Turha sun adhd:tä on syyttää siitä, että olet koko elämän vetänyt huumeita kaksin käsin. Kyllähän susta vielä kokemusasiantuntija saadaan tehtyä, siellä se sössötys ja puheen sammallus on vähän niinkuin osa tutkintoa. :lol:
toi olis helppo selitys kaikkeen mut ikävä kyllä totuus on toisenlainen.
mun pahimmat ADHD vuodet ajoittuu 5 vuotiaasta noin 20 vuotiaaksi ja amffea testasin ekaa kertaa vasta 22 vuotiaana.
mun oireet muksuna oli sitä tasoa ettei oo tullu missään vastaan vastaavaa olin 13 vuotiaana juossut jo polvet paskaks vauriot kuulemma samaa tasoa ku ammattiurheilijoilla sekä huutanut äänihuulet siihen kuntoon etten pystynyt edes yhtä lausetta sanomaan ääneen ennen ku ääni katos kokonaan.faija jopa joutu naulaa yhden oven kiinni ku juoksin ympyrää asunnossa aamusta iltaan päivästä toiseen enkä ollut ku just ton 5 vuotta täyttänyt.

ku vedin piriä sit aikuisena ni aloin pikkuhiljaa rauhoittua ensin niin että vika linna reissu 98 sit niin et viinan juonti loppu ja lopulta nin et muutin stadin kaduita kirkkonummelle masalaan viettää erakko elämää.sain piristä jonkinlaisen vasteen ADHD oireisiin.
päivääkään en oo tässä elämässä ollut ilman Adhd+impulssikontrollin puutetta tää on tutkittu useaan kertaan mulla vaikein impulssikontrollin puute eli käytännössä sitä ei ole ollenkaan ja kaikki syntymästä asti.
elä siinä sit vittu yhteiskunnan normien mukaan.
Antifa Free Palestina
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

en mä jaksa käyttäjiä niin paljoa että voisin toimia kokemusasiantuntijana.vetäsin lopulta kuonoon ja veisin doupit ku rupeis se sössötys vituttaa.
Antifa Free Palestina
RL11/6
Watson itse

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Kumisilmä kirjoitti: Ti Tammi 13, 2026 1:24 am muutin stadin kaduita kirkkonummelle
Tämän luettuani alkoi päässä soimaan Likaisen Etelän Onko Kirkkonummi hereillä -biisi. Kirkkonummi on jännä alue, koska historiallisesti Kirkkonummea on ollut lähes kaikki. Siinä nimessä on jotain skottilaista ja keskiaikaa sekä kirkon hyviä piirteitä, kuten vahvat luostarijuomat. Madeiratyyppinen kirkkoviinikin on ihan hyvää dokausjuomaa.

Vinkin toimipisteitä saisi tulla enemmän jokaiseen niemeen ja notkoon. On suorastaan upeaa, kun arvoasuntojen lomassa huppupäät käyvät hakemassa neuloja ja ruiskuja. Siinä on rikkaalla demarirouvalla mukava käydä taluttamassa sitä erikoisrotuista pikkukoiraa, joka syö vain niitä ruokia, mihin tavallisella työssäkäyvällä ihmisellä ei ole varaa Suomessa, kun tämä taiteilijahenkinen adhd-porukka kiertelee verkkokellareita ja etsii tsygiä. Ja onhan se mukava käydä siinä lähialepassakin, kun voi sitä kahdenkympin kahvipakettia hakiessa saada 34 cm pituisesta sotilaskiväärin pistimestä, jonka toisessa päässä on naamaansa tutkaripöllyssä vääntelevä tuleva Niuvanniemen biliskisojen pääkallopaitanen voittaja.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Orge Gerwell
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Orge Gerwell »

Kumisilmä kirjoitti: Ma Tammi 12, 2026 11:34 pm Äärettömän vaikea ADHD ja pirin 30 vuotta kestänyt käyttö ilman ADHD lääkitystä tekee arjesta joskus vaikeahkoa.
Tekee toki. Ei ihme jos tuolla reseptillä lentää tarpeellisempiakin rojuja roskalodjuun.

Kyllä ainakin ne ADHD-napit kannattaisi ottaa, vaikka pirin vetämisen lopettaminen liian vaikeaa olisikin.
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Orge Gerwell kirjoitti: Ti Tammi 13, 2026 1:47 am
Kumisilmä kirjoitti: Ma Tammi 12, 2026 11:34 pm Äärettömän vaikea ADHD ja pirin 30 vuotta kestänyt käyttö ilman ADHD lääkitystä tekee arjesta joskus vaikeahkoa.
Tekee toki. Ei ihme jos tuolla reseptillä lentää tarpeellisempiakin rojuja roskalodjuun.

Kyllä ainakin ne ADHD-napit kannattaisi ottaa, vaikka pirin vetämisen lopettaminen liian vaikeaa olisikin.
haettu on ja puhtaat seulat annettu vaan ei saa edes ex käyttäjä adhd lääkitystä tässä maassa.mulla oli jopa meikun neurologin pyyntö et mä pääsisin pilotti kokeiluun ja saisin adhd lääkityksen mutta kun ei niin ei.
yks kolmen lapsen äiti just jutteli että hänellä lääkityksen saanti kesti 5 vuotta ja koko ajan piti juosta seuloissa.
Antifa Free Palestina
Orge Gerwell
Olivia Benson

Kumisilmä kirjoitti: Ti Tammi 13, 2026 1:52 am haettu on ja puhtaat seulat annettu vaan ei saa edes ex käyttäjä adhd lääkitystä tässä maassa.mulla oli jopa meikun neurologin pyyntö et mä pääsisin pilotti kokeiluun ja saisin adhd lääkityksen mutta kun ei niin ei.
yks kolmen lapsen äiti just jutteli että hänellä lääkityksen saanti kesti 5 vuotta ja koko ajan piti juosta seuloissa.
Ai perkele. Enpäs tiennytkään, että noin on marjat.

Mitä nyt tuota kuvausta lapsuudestasi luin, niin pakko sanoa, että sun ADHD oli/on sieltä stydimmästä päästä. Ja sullakin on ikää sen verran, että ei lapsuusvuosinasi noita diagnooseja edes ollut. Ei tunnettu ADHD:ta eikä tarkkaavaisuushäiriötä, lapsi vaan oli "villi" ja "tottelematon" jos oli ollakseen.
Viimeksi muokannut Orge Gerwell, Ti Tammi 13, 2026 2:02 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

RL11/6 kirjoitti: Ti Tammi 13, 2026 1:47 am
Kumisilmä kirjoitti: Ti Tammi 13, 2026 1:24 am muutin stadin kaduita kirkkonummelle
Tämän luettuani alkoi päässä soimaan Likaisen Etelän Onko Kirkkonummi hereillä -biisi. Kirkkonummi on jännä alue, koska historiallisesti Kirkkonummea on ollut lähes kaikki. Siinä nimessä on jotain skottilaista ja keskiaikaa sekä kirkon hyviä piirteitä, kuten vahvat luostarijuomat. Madeiratyyppinen kirkkoviinikin on ihan hyvää dokausjuomaa.

Vinkin toimipisteitä saisi tulla enemmän jokaiseen niemeen ja notkoon. On suorastaan upeaa, kun arvoasuntojen lomassa huppupäät käyvät hakemassa neuloja ja ruiskuja. Siinä on rikkaalla demarirouvalla mukava käydä taluttamassa sitä erikoisrotuista pikkukoiraa, joka syö vain niitä ruokia, mihin tavallisella työssäkäyvällä ihmisellä ei ole varaa Suomessa, kun tämä taiteilijahenkinen adhd-porukka kiertelee verkkokellareita ja etsii tsygiä. Ja onhan se mukava käydä siinä lähialepassakin, kun voi sitä kahdenkympin kahvipakettia hakiessa saada 34 cm pituisesta sotilaskiväärin pistimestä, jonka toisessa päässä on naamaansa tutkaripöllyssä vääntelevä tuleva Niuvanniemen biliskisojen pääkallopaitanen voittaja.
tänään pitäis korkata vinkki myyrmäki siellä erikoisuutena suonien etsintä kone se näyttää missä vielä olis mahdollisuus pistää ehjään kohtaan :P enpä tiedä moisesta laitteesta mulla kun ei oikein motoriikka pelaa ni joku kolmas selkänivel suonikohju tuntuu epärealistiselta paikalta pistää vaikka olis ainoa ehjä suoni.

juuh mun c-hepatiitti hoito alkaa myyrmäen vinkin lääkärin valvonnassa kieltäydyin hus versiosta koska en jaksa sitoutua niiden kuse purkkiin älä nurkkiin feikki sääntöihin.vinkki sanoo ettei todellakaan tarvii kuivilla oloa et voi osallistua hoitoon kunhan ottaa nappulan päivittäin se riittää.
Antifa Free Palestina
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Orge Gerwell kirjoitti: Ti Tammi 13, 2026 1:59 am
Kumisilmä kirjoitti: Ti Tammi 13, 2026 1:52 am haettu on ja puhtaat seulat annettu vaan ei saa edes ex käyttäjä adhd lääkitystä tässä maassa.mulla oli jopa meikun neurologin pyyntö et mä pääsisin pilotti kokeiluun ja saisin adhd lääkityksen mutta kun ei niin ei.
Ai perkele. Enpäs tiennytkään, että noin on marjat.

Ja mitä nyt tuota kuvausta lapsuudestasi luin, niin pakko sanoa, että sun ADHD oli/on sieltä stydimmästä päästä. Ja sullakin on ikää sen verran, että ei lapsuusvuosinasi noita diagnooseja edes ollut. Ei tunnettu ADHD:ta eikä tarkkaavaisuushäiriötä, lapsi vaan oli "villi" ja "tottelematon" jos oli ollakseen.
Vangeista lähes kaikilla taustalla ADHD prosentti on todella iso tyyliin 80 prossaa silti vankilat kieltää ADHD hoidon.
ei siis ajatella edes sen vertaa mikä olis parasta siihen kohtaan ku vanki vapautuu.hoidettu kohtuu kuntoinen vanki vai entistäkin pahempi pirivieteri.
Antifa Free Palestina
Orge Gerwell
Olivia Benson

Kumisilmä kirjoitti: Ti Tammi 13, 2026 2:03 am Vangeista lähes kaikilla taustalla ADHD prosentti on todella iso tyyliin 80 prossaa silti vankilat kieltää ADHD hoidon.
Mitä vittua? Mikäs juttu tämä sitten on?
RL11/6
Watson itse

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Kumisilmä kirjoitti: Ti Tammi 13, 2026 2:01 am

tänään pitäis korkata vinkki myyrmäki siellä erikoisuutena suonien etsintä kone se näyttää missä vielä olis mahdollisuus pistää ehjään kohtaan :P enpä tiedä moisesta laitteesta mulla kun ei oikein motoriikka pelaa ni joku kolmas selkänivel suonikohju tuntuu epärealistiselta paikalta pistää vaikka olis ainoa ehjä suoni.

juuh mun c-hepatiitti hoito alkaa myyrmäen vinkin lääkärin valvonnassa kieltäydyin hus versiosta koska en jaksa sitoutua niiden kuse purkkiin älä nurkkiin feikki sääntöihin.vinkki sanoo ettei todellakaan tarvii kuivilla oloa et voi osallistua hoitoon kunhan ottaa nappulan päivittäin se riittää.
Olin siinä käsityksessä, ettei c-hepaa enää hoideta käyttäjillä, koska lääkkeet maksaa useita kymmeniätuhansia euroja. Kirroosi ja c-hepapohjaisessa enkefalopatiassa elimistössä oleva ammoniakki luo sellaiset olotilat, että niitä voi kutsua päihdemaailman Rolls Royceksi. Ei tarvitse miettiä onko Kirkkonummi hereil, kun voi kysyä huutamalla onko Kontulassa ketää hengissä.

Oletko ottanut pevekkiä milloin viimeksi?
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Huutaja Jaana
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Orge Gerwell kirjoitti: Ti Tammi 13, 2026 2:05 am
Kumisilmä kirjoitti: Ti Tammi 13, 2026 2:03 am Vangeista lähes kaikilla taustalla ADHD prosentti on todella iso tyyliin 80 prossaa silti vankilat kieltää ADHD hoidon.
Mitä vittua? Mikäs juttu tämä sitten on?
Vangeilla varmaan itse diagnosoitu ADHD kuten piffiläisilläkin.
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

RL11/6 kirjoitti: Ti Tammi 13, 2026 2:29 am
Kumisilmä kirjoitti: Ti Tammi 13, 2026 2:01 am

Olin siinä käsityksessä, ettei c-hepaa enää hoideta käyttäjillä, koska lääkkeet maksaa useita kymmeniätuhansia euroja. Kirroosi ja c-hepapohjaisessa enkefalopatiassa elimistössä oleva ammoniakki luo sellaiset olotilat, että niitä voi kutsua päihdemaailman Rolls Royceksi. Ei tarvitse miettiä onko Kirkkonummi hereil, kun voi kysyä huutamalla onko Kontulassa ketää hengissä.

Oletko ottanut pevekkiä milloin viimeksi?
2013 marraskuun lopussa 6 päivää myöhemmin olin hätäleikkauksessa käsi kuoliossa.
Antifa Free Palestina
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

ADHD on huomattavasti yleisempi vangeilla kuin muulla väestöllä (jopa 10-kertainen), ja se on merkittävä riskitekijä rikollisuudelle sekä uusintarikollisuudelle, aiheuttaen lisähaasteita vankilaympäristössä ja heikentäen työkykyä, vaikka useimmat vangit eivät saa diagnoosia tai hoitoa oireisiinsa, mikä voi vaarantaa heidän oikeusturvansa. ADHD-piirteet vaikeuttavat sopeutumista, lisäävät psykiatrista sairastavuutta, ja niiden tunnistamattomuus johtaa väärinymmärryksiin, vaikka kuntoutus voisi parantaa tilannetta.

Yleisyys: Tutkimusten mukaan nuorista vangeista lähes kolmasosa ja aikuisvangeista noin neljännes kärsii ADHD-oireista, mikä on moninkertainen määrä verrattuna muuhun väestöön, sanoo Yle.
Riskitekijä: ADHD on tunnistettu riskitekijäksi rikolliselle käyttäytymiselle ja uusintarikollisuudelle Rikoksentorjunta.fi.
Uhrina oleminen: ADHD-henkilöillä on myös suurempi riski joutua rikosten uhreiksi Käypä hoito -sivuston mukaan.
Haasteet vankilassa
Sopeutuminen: ADHD-oireita omaavien vankien sopeutuminen vankilaympäristöön on vaikeampaa kuin muiden.
Kuntoutus: Suurin osa vangeista, joilla on ADHD, ei ole saanut diagnoosia tai hoitoa, ja kuntoutuksen saaminen on vaikeaa.
Oikeusturva: Viranomaiset eivät osaa huomioida neurokirjon piirteitä, mikä voi vaarantaa henkilön oikeusturvan kuulusteluissa ja oikeudenkäynneissä, kertoo Yle.
Kuntoutus ja tulevaisuus
Työkyky: ADHD-piirteet ja muut ongelmat (psykoosi, päihteet, jne.) heikentävät vangin työkykyä, mutta kuntoutus voisi parantaa toimintakykyä, Rikosseuraamuslaitos tiedottaa.
Antifa Free Palestina
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Kirjallinen kysymys KK 191/2025 vp
Pia Lohikoski vas
Kirjallinen kysymys ADHD:n hoidosta ja mielenterveyspalveluista vankiloissa
Eduskunnan puhemiehelle
Yle kertoi 1.6. vakavista ongelmista vankien pääsyssä ADHD-tutkimuksiin ja hoidon saamisessa (ADHD-oireiset vangit vailla hoitoa vankilassa: "On pelkotila, että räjähtää", https://yle.fi/a/74-20163129). Ylen tietojen mukaan ADHD-tutkimukset ovat Vankiterveydenhuollossa (VTH) tällä hetkellä kokonaan lopetettu, ja aiemminkin niitä on tehty vuosittain kourallinen. Työntekijöitä on jutun mukaan jopa kielletty tekemästä tutkimuksia. Ylen tietojen mukaan aktiivisuuden ja tarkkaavuuden ongelmista kärsivät vangit suorittavat nyt verkosta löytyvää omahoito-ohjelmaa itsenäisesti eli käytännössä vanki täyttää tehtäviä tulosteina sellissään. Ongelmien taustalla näyttävät vaikuttavan puutteelliset resurssit, oikeusministeriön ja sosiaali- ja terveysministeriön hallinnonalat ylittävä byrokratia ja vastikään julkaistun uuden Käypä hoito -suosituksen odottelu, mutta Ylen haastateltavien mukaan ongelmat johtuvat ennen kaikkea huonosta johtamisesta ja arvovalinnoista. Vaikka ADHD-tutkimuksiin liittyvät ongelmat ovat olleet tiedossa pitkään, tilanne ei ole parantunut.
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Kysym ... +2025.aspx
Antifa Free Palestina
Vastaa Viestiin