Kirjekaveriksi vangille?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Prisonwife
Jack Taylor

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Prisonwife »

TheBride kirjoitti:Keneköhän elämä se pyörii keskustelupalstojen ja toisten mielipiteiden ympärillä, kun piti palstalle asti rekkautua ihan vain mesoamaan :?:

* kuule, en olisi rekkaantunut, jos ei olisi ollut pakko! Tämä palsta kun onkin oikea noita-akkojen sisäänpäin kääntyvä seurue!
* mutta helpottakseeni sun olotilaa, tämä jääköön viimeiseksi viestikseni tälle palstalle.. Mulla kun on muutakin elämää kuin väijyä toisten viestejä 24/7

Kyllä se kuule sinun ajatusmaailmasi on suppea ja mustavalkoinen, kun ei muiden näkökantoja osaa ottaa huomioon ollenkaan.

*ei, en ota muiden mielipiteitä huomioon, silloin kun niillä on selkeästi toista ihmistä haittaava vaikutus, varsinkin kun henkilö ei ole itse itseään täällä puolustamassa!

Elämä ei ole pelkkää ihkutusta ja ruusuilla tanssimista, varsinkaan kun siihen sisältyy parisuhde telluksen toisella puolella kiven sisässä istuvan murhaajan kanssa.
*mä luulen, että mulla on enempi elämänkokemusta kuin kenelläkään teillä..

Ai niin PÄSSIÄINEN olikin noita-akkojen juhla, joten hyvää sellaista kaikille teille!
TheBride
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Keskustelupalstojen pitäisikin käsittääkseni olla mukavaa ajanvietettä ja muiden ihmisten kanssa keskustelua sekä mielipiteidenvaihtoa, tuskinpa täällä siis kukaan väijyy 24/7. :wink:

Ja sitäpaitsi ja edelleen - kun Maria on perustanut julkisen blogin, on hän laittanut automaattisesti elämänsä ja parisuhteensa alttiiksi keskustelulle ja arvostelulle. En ymmärrä, miksi se SINUA henkilökohtaisesti niin kovasti hiertää.

Ja olisi ihan mielenkiintoista kuulla miksi sinulla olisi enemmän elämänkokemusta kuin meillä muilla täällä :?: Mikä mittari sinulla on käytössäsi?

Elämänkokemusta omaava, fiksu ihminen ei omasta mielestäni kirjoita tavalla, jolla sinä olet valinnut itseäsi ilmaista. Joskin, eipä se ole multa pois ja annetaan kaikkien kukkien kukkia. 8)

Tää pääsiäisnoita-akka toivottelee onnea sinulle valitsemallasi tiellä!
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Tuo on jotenkin "hauska" ajatus että jos ihminen on elämässään tavalla tai toisella tekemisissä rikollisten/rikoksien kanssa niin hänellä on niin kovin paljon kokemuksia, elettyä elämää ja tietoa kaikesta. Useamman kerran mulle on täällä kerrottu että olen kasvanut pumpulissa kun suhtaudun rikollisiin ihmisryhmänä melko nihkeästi, en heidän persooniensa vaan tekojensa takia. Sanotaan että minä en ymmärrä, selitetään kuinka helposti ja "vahingossa" voi rikolliseksi päätyä ja vedotaan siihen että ei oo kuule kaikilla niin helppoo kun sulla. Ja kuitenkaan nää ihmiset ei yhtään tiedä mitä kaikkea minulle on elämässä tapahtunut, mitä olen kokenut ja tehnyt, kunhan huutelevat.

Olen sen ennenkin sanonut ja sanon taas, ei se ole mikään vahinko että minulla ei ole rikosrekisteriä tai etten ole koskaan ollut vankilassa. Se on valinta. Ei sekään ole mikään vahinko ettei puolisoni ole vankilassa, sekin on valinta.

Kaiken tämän lisäksi minä tunnen useitakin ihmisiä jotka ovat olleet vankilassa, vankilakierteessä jopa. Ja minua ärsyttää kun he syyttävät tilanteestaan kaikkia muita paitsi itseään, aina on jonkun muun syy se miksi pitää varastaa, ajaa humalassa, tapella, puukottaa, tehdä petos jne. En koe että monellakaan heistä on kovin laaja-alaista kokemusta elämästä, lähinnä kokemusta on vankilaoloista ja poliisin pelosta mutta ei juuri lainkaan esim opiskelija- tai perhe-elämästä, ei kokemuksia työuran rakentamisesta tai vaikka välivuodesta ulkomailla. He ovat valintansa tehneet ja saavat elää sen kanssa, minun ei tarvitse heitä arvostella.

Koitan siis sanoa että kaikki saavat kai olla ihan sitä mitä haluavat mutta valintojensa taakkaa on turha sälyttää sitten muille ja hermostua kun joku ei ymmärrä. Ei se minun tapani katsoa asioita ole yhtään sen mustavalkoisempi kun monen muun, en vaan satu arvostamaan rikollista elämäntapaa.
TheBride
Poliisikoira Rex

^ Hyvin kirjoitettu.

Minullakin on muutama läheinen ihminen, jotka ovat olleet vankilassa ja muutenkin "alamaailman" kanssa tekemisissä.

Molemmat tosin oppivat virheistään, ryhdistäytyivät ja kummatkin elävät ihan normaalia perhe-elämää nykyään ja käyvät töissä.
Eli kyllä ne "rikollisetkin" voivat päästä ns. kaidalle tielle, mutta kyllähän se töitä varmasti vaatii, varsinkin jos ja kun on koko elämänsä viettänyt rikollisissa piireissä jne.

Mutta onhan toki paljon näitäkin (varmaan enemmistö) jotka ovat juuri nuusku-nellan kuvaamia tyyppejä. Ei oteta vastuuta mistään, vähiten niistä omista tekemisistä.
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

TheBride kirjoitti: Molemmat tosin oppivat virheistään, ryhdistäytyivät ja kummatkin elävät ihan normaalia perhe-elämää nykyään ja käyvät töissä.
Eli kyllä ne "rikollisetkin" voivat päästä ns. kaidalle tielle, mutta kyllähän se töitä varmasti vaatii, varsinkin jos ja kun on koko elämänsä viettänyt rikollisissa piireissä jne.
Tottakai näitäkin on ja se on hienoa. Usein näillä ihmisillä se maailmankuvakin sitten avartuu ja löytyy ymmärrystä sillekin että kaikkien mielestä ei ole erityisen hienoa olla linnakundi tai sen vaimo, tai että se ei ainakaan ole mikään itseisarvo sinänsä vaan osa ihmistä siinä muutkin asiat.
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Hyvin kirjoitettu Nuusku-Nella ja TheBride! PW lataili taas akkuja yön yli ja aloitti uuden kierroksen. :lol:

OT: Simpsoneissa Marge kerran silmät kirkkaina väitti saaneen Homerin DNA avioliiton myötä, liekkö PW:n elämänkokemus tullut yhtälailla samalla kaavalla lyötyään hynttyyt tuon ukkonsa/akkansa kanssa yhteen. 8)
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
TheBride
Poliisikoira Rex

Kuis sulla Nooruska muuten sujuu kirjeenvaihto? :D

Mä oon mietiskelly vuosikaudet josko hankkis uuden venkulan kirjetoveriksi, ja eilen sitten pistin kirjeen matkaan kun löysin ihan "varteenotettavan" kandidaatin. Saa nähdä tuleeko vastausta! Elinkautisvangista on kyse, joten paree pysyä siellä lukkojen takana! :lol:

- Therapy? - Diane.
Nooruska
Michael Knight

TheBride kirjoitti:Kuis sulla Nooruska muuten sujuu kirjeenvaihto? :D
Hyvinhän se siinä! :D Tämä Kaliforniassa murhanyrityksestä istuva elinkautisvanki on ehkäpä saamassa uuden oikeudenkäynnin. On sitkeästi kampanjoinut syyttömyytensä puolesta ja aikoo mahdollisesti tulevassa oikeudenkäynnissä puolustaa itse itseään petyttyään siihen aikoinaan käyttämäänsä lakimieheen. Nämä siis miehen omia sanoja, joihin on suhtauduttava pienellä "lähde"kritiikillä. :D Kuulemma ensitöikseen mahdollisesti vapauduttuaan aikoo tulla katsastamaan millainen paikka tämä Suomi oikein on. Luojan kiitos en usko tämän uusintaistunnon olevan lähivuosina. :mrgreen: Tämä Illinoisissa istuva vanki taas lähettelee puolen-yhden sivun kirjeitä silloin tällöin eikä niistä kyllä tule hullua hurskaammaksi. Miekkonen ei selkeästi ole koskaan ollut kirjoittelevaa tyyppiä. Kirjeistä näkyy kova yritys, mutta kaikki ei vain ole sellaista verbaalista sorttia. Tosin, tälläkin herralla on vuosia aikaa reenailla. :D

Kuinkas Bride, millaisia nää sun kirjekamut on? :)
TheBride
Poliisikoira Rex

^ No tää kenen kanssa olen kirjoitellut jo yli 10 vuotta, istuu capital murderista. Hänet oli määrä teloittaa joku aika sitten, mutta tuomio muutettiinkin elinkautiseksi ihan viime hetkillä.

Ihan mukava tyyppi, tosin välillä nyppii Herran ja Jeesuksen ylistäminen, joka menee mielestäni jo hieman överiksi. Varsinkin kun hän hyvin tietää, että itse en ole uskovaa sorttia.
Kirjoittaa pitkiä ja pohdiskelevia kirjeitä.

Tää jolle laitoin kirjeen nyt tällä viikolla vaikutti ainakin ilmoituksensa perusteella ihan järkevältä tyypiltä, eikä googlettelukaan oikein mitään "järkyttävää" tuonut esille. Oikeastaan ei yhtikäs mitään. Rikosnimike hänellä on robbery, mutta kuinka paha varkaus pitää olla kyseessä, että saa elinkautisen tuomion? Iältään 32-vuotias.

- Therapy? - Diane.
lcifr
Susikoski

Viesti Kirjoittaja lcifr »

Ei vaikuta koko Häkkitiikerihässäkkä kovin terveeltä. Tai no, Antonion puolelta ehkä, mutta sitten tämä Maria... Voi jessus. Antonio on hirveän järkevän oloinen, elää vahvasti kulttuurilleen. Hänen on vaikea hyväksyä joitain asioita meidän kulttuuristamme. Vaikka elämä onkin jättänyt häneen jälkensä, vaikuttaa oppineen. Tosin mistä sitä ikinä tietää, kun ei Antoniota olla nähty tai tavattu, tiedämme Antoniosta vain sen mitä Maria suostuu julkaisemaan.

Maria uskoo ja luottaa liikaa. Antonio on hänen silmissään täydellinen. Totuus voi olla karvas, kun/jos nämä joskus pääsevät viimein yhteen. Toivottavasti Maria tajuaisi joskus, ettei kirjeiden välityksellä voi luoda tasapainoista suhdetta pidemmän päälle.
kiusausko
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja kiusausko »

Aloitus on typerä- tee päivän hyvä työ. Minusta kaukana hyvä työ kirjoittaa täysin tuntemattomalle ihmiselle ja pitää itseäni sen vuoksi hyväntekijänä.
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.
Nooruska
Michael Knight

TheBride kirjoitti:
Tää jolle laitoin kirjeen nyt tällä viikolla vaikutti ainakin ilmoituksensa perusteella ihan järkevältä tyypiltä, eikä googlettelukaan oikein mitään "järkyttävää" tuonut esille. Oikeastaan ei yhtikäs mitään. Rikosnimike hänellä on robbery, mutta kuinka paha varkaus pitää olla kyseessä, että saa elinkautisen tuomion? Iältään 32-vuotias.
Pelkkä robbery? Olisko siinä ryöstön yhteydes joku menettänyt enemmän tai vähemmän vahingos henkensä. Työntekijä kenties? Tai mennyt ryöstään jonkun Matti Meikäläistä "vahvemman" tahon? Tietenkin noissa ei luo läheskään kaikkea, monella on paaaaljon enemmän siinä mukana kuin tuo yksi asia. Tää sunki uusin kirjekamu (mahdollinen sellainen) on saattanut elää ryöstellen viimeiset 20-vuotta ja nyt katkes kamelin selkä. :?:

Mulla tästä kauemmin kirjekamuna olleesta latinosta ei löytynyt (onneksi) Googlella mitään, mutta omien sanojensa mukaan ollut jengeissä ja se hemmo ase kourassa poliisien saapuessa paikalle. Tiedä sitten totuutta... Tämä tummaihoinen lyhyiden kirjeiden mies löytyi Googlella ja rikos oli täysin idiootti ja halveksittava. Olivat pojat (hän ja pari kaveria) syystä tai toisesta menneet murtautumaan luokkalaisensa tytön (rikkaan sellaisen) kämppään ryöstöaikeissa. Tyttö olikin ollut kotona ja nämä olivat sitten ampuneet tytön siihen paikkaan. Netissä olevien uutisten mukaan ainakin tämä mun kirjekaveri ei ollut mistään maailman huonoimmista oloista. Kävi koulua ja oli lupaava koripallolupaus. Koko revohka siinä 16-19-vuotiaita teon tapahtuessa. :x
Nooruska
Michael Knight

Siellä Maria blogissaan ilmoittaa eron tulleen, mutta uskoisin tuon olevan aprillipila. :lol:
TheBride
Poliisikoira Rex

^ Joo, tosi uskottavaa. :mrgreen:

Tuosta miekkosesta vielä sen verran, että googelettelusta ei tullut hullua hurskaammaksi, ja siellä "see crime"-kohdassa luki tosiaan että robbery.

Laitoin kyllä kirjeeseen, että saa vapaasti kertoa omasta casestaan, tää ei tuomitse. Saa nähdä, mikäli herra vastaa, että mikä on asiasta hänen oma näkemyksensä. 8)

- Therapy? - Diane.
TheBride
Poliisikoira Rex

Nyt puhuu itse Häkkitiikeri blogissa. Vastaa meille "epäilijöille". Eipä tuo ainakaan täällä päässä kamalasti vakuuttanut. :lol:

- Therapy? - Diane.
Vastaa Viestiin