Kai mä sitten olen "vihervassuli" jos haluan että rangaistusjärjestelmä ja huumausainepolitiikka perustuu tutkittuun tietoon eikä tunteeseen. Ja toisekseen teillä äärioikealla on kyllä kovat puheet aina sen suhteen että rangaistuksia pitäisi koventaa, kukaan teistä ei vaan ikinä kerro millä se rahoitetaan, 10% kovennus rangaistuksiin kautta linjan mitataan rahallisesti miljardeissa.PutsiKostari kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 12:43 pmNo et ainakaan kertonut yhtäkään vaihtoehtoista pysäytystapaa kiilauksen ohella?Sipi kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 12:22 pmYmmärsit jälleen vähän väärin.PutsiKostari kirjoitti: Ti Syys 08, 2026 11:24 am
Et puolustele, mutta ehdotat, että tuntematon mopoilija ilman kilpeä ja viritetyllä kuolemanpelillään saa mennä aina menojaan, koska eihän häntä voi kiilata, ettei vaan mopoilijalle käy mitään.
Tämmösestä vihervassuliudesta Suomessa täytyy päästä irti! Sitäpaitsi eihän rattijuoppoa, tai huumemuulia saada kiinni enää jälkeenpäin. Veri on puhdas ja huumeet piilotettu.
En ole vihervassuli, ikinä. Toisekseen en ehdottanut, että kaveri olisi pitänyt päästää pälkähästä. Sen sijaan pohdin muita vaihtoehtoja pysäyttämiseen ja vastuuseen saattamiseen kuin riskialttiin tieltä kiilaamisen kovassa nopeudessa.
No, eiköhän tämä vääntö nyt riitä. Ymmärrät tai sitten et. Missään vaiheessa en ole väittänyt, että mopopoika olisi pitänyt päästää pakoon, hän ei ansaitsisi rangaistustaan tai kirjoittanut niin, että hyväksyisin tämän jantterin toiminnan. Jotenkin näet sen vain rivien välistä koko ajan, ja jostain ihmeellisestä lähteestä sait tuota politiikkaakin jo mukaan. Olen systemaattisesti keskittynyt tämän yhden poliisin toimintaan tilanteessa. Kokonaisuuteen en osaa ottaa kantaa, koska en ollut paikalla.
Se just on vihervassuliutta, että rikollisia paapotaan, mietitään huumehuoneita ja sallitaan naamioituminen. Jokainen tietää, ettei tollasia voida jälkeenpäin enää selvitellä.
Jos joku pakenee poliisia niin se on rikollinen. Jos ei riko lakia ei ole mitään syytä yrittää paeta?
Jos joku pakenee poliisia syyllistyy liikenne rikkeisiin ja poliisi joka kiinniottokiimassa rikkoo lakia, on poliisirikollinen. Kuten tämän tapauksen konstaapeli Riikka Kekki.