Suomessa saa vapaasti ilmaista mielipiteensä, jopa ministeritasolla ilmaista, miten EI SAA PUKEUTUA. (Jos tästä tulee lakiehdotus, taidanpa pöyristyä.) Huumoriakin saa käyttää, jopa mautonta(?), paitsi Persut, joiden huumoria ei pidä suvaita, koska me kaikki jo valmiiksi tiedämme, kuinka suvaitsemattomia kaikki ko. ihmisryhmään kuuluvat yksilöt ovat. Suvaitsevaisina ihmisinä emme millään voi suvaita suvaitsemattomuutta.
Tossapa Sirulle mietittävää....
No täytyy kyllä myöntää että itsehän olen osittain aiheuttanut nämä pöyristymiset tänne sivustolle

. TS onnistui 100-0 pöyristyttämään minun ajatusmaailmaa, ennen kuin satuin löytämään alkuperäisen blogi kirjoituksen (+ muut henkilön blogit). Tällöin melkein masennuin TS toimituksen ammattitaidottomuudesta (TAI heidän halustaan tehdä politiikkaa uutisoinnin sijasta), sekä siitä etten ollut tajunnut että Suomessakin lehdistö käyttää "uutisia" näin väärin

.
Toivottavasti kyseinen episodi tulee aiheuttamaan sen, ettei uutistoimitukset tästä lähin ihan tarkoitushakuisesti enää pysty muokkaamaan tekstejä uutisiksi. Muistaakseni joku aika sitten tuli ennakko tapaus kun joku toimitus oli muokannut kuvaa "raflaavammaksi". Tästä muistaakseni seurasi päätös että toimituksen on mainittava mikäli kuvaa on jollakin tavalla käsitelty (tai jopa ettei kuvaa saa käsitellä ollenkaan).
Lisäksi olen pöyristynyt siitä miten me ihmiset heti alamme tulkita viestien sisältöä vieden sen aina vaan kauemmas itse alkuperäisestä tekstistä. Tässäkin viestiketjussa on jo tuotu esille keskitysleirit, tappamiset jne jne. Olen tässä yrittänyt tulkita sitä alkuperäistä tekstiä ihan melkein suurennuslasilla ja en ole tollaisia määritteitä sieltä löytänyt.
Vaikka Siru kritisoi maahanmuuttajien pysäytyksiä ja papereiden tarkistamista aiheettoimiksi (tms.), niin valitettavasti totuus on toisenlainen. Olen jopa itse törmännyt siihen, että jonkun papereilla on tullut maahamme ihan joku toinen. Tai Suomessa asuvalle on tullut hänen kuvalla varustettu passi ulkomailta, mutta ihan eri tiedoilla kun kyseisellä henkilöllä on Suomessa. Tietääkseni tälläinen toiminta ei ole laillista, mutta kuitenkin sitä siis tapahtuu ainakin JOSSAKIN mittakaavassa. Voi olla että papereita käytetään näin rikollisesti vain murto-osassa tapauksista (siis maahantuloon). Mutta kuka sen voi tietää ellei niitä papereita joku joskus tarkistele. Näin ollen "Luottamus hyvä, valvonta parempi-tyyppisesti" kannattaa toimia kun puhutaan kuka on tullut maahan ja millä syyllä / papereilla jne... Mikäli ei tarkisteta niin samalla logiikallahan voitaisiin kouluista lopettaa kokeitten teot. Kysytään oppilaalta osaatko nyt tän ja tän aineen. Oppilas vastaa juu osaan. Ja ei kun kymppi arvosanaksi vaan aineesta. Kyl tulee muuten fiksui aikuisia sitten kouluista. Eli luottamus hyvä, valvonta parempi
Ja ennen kuin Siru tai joku muu vetää herneet nenään kahdella kädellä todettakoon seuraavaa: en ole koskaan pitänyt itseäni rasistina tai PS:n kannattajana (jotka ovat mielestäni kaksi ihan eri asiaa, vaikka jotkut laittaakin = -merkin niiden väliin).
Poikkeus vahvistaa säännön .... vai miten se nyt meni