Juutalaisaktiivi: Muslimimiehet piinaavat lapsiperheitä Helsingin synagogalla 'death to jews' -huudoin

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Re: Juutalaisaktiivi: Muslimimiehet piinaavat lapsiperheitä Helsingin synagogalla 'death to jews' -huudoin

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Yrjö Yrjönsuuri kirjoitti: Pe Marras 24, 2023 3:21 am ▪︎
Miten nämä suomenjuutalaiset ovat niin kesyjä lampaita, että eivät mene vaikka miesporukalla kysymään noilta huutelijoilta että "Mitäsvitun asiaa teillä on tänne tulla älämölöämään? Alkakaahan vetää kun vielä pääsette.!!"

Kaikenlaista sitä... :?
Siksi että he ovat suomenjuutalaisia. Hyvin ovat sisäistäneet että tässä maassa kuuluu napista selän takana ja uhota somessa, mutta eipä siellä turuilla ja toreilla riehu kuin hullut ja humalaiset. Ehkä joku päivä muslimitkin suurina laumoina, jos nykymeno jatkuu.

Vaikka VT:n stoorit eivät erikoisemmin vaikuta tai vakuuta, niin jotenkin tykkään juutalaisista (poislukien pikkupoikien silvoskelu - siitä saisivat luopua). En Israelin hallituksesta. Mutta jossain muissa maissa, kuin Israelissa, asuvat juutalaiset vaikuttavat keskimääräistä älykkäämmiltä. Onko se sitten vaan niin, kuten kliseisesti tavataan ajatella, että kun on kansana kärsinyt ja kitunut, niin se on jalostanut porukkaa sillä tavalla että älykkäimmät ovat jääneet henkiin. Ja kun japanilaisten, korealaisten ja kiinalaisten tavoin juutalaisten keskuudessa on opiskelua arvostettu, niin ei ole sieltä paskimmasta päästä porukkaa.
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Re: Juutalaisaktiivi: Muslimimiehet piinaavat lapsiperheitä Helsingin synagogalla 'death to jews' -huudoin

SYLWAR kirjoitti: Pe Marras 24, 2023 8:45 pm
Conan kirjoitti: Pe Marras 24, 2023 1:34 am
Aivopesua joku näköjään saanut. Ota vaikka raamattu käteen, tai lukase historiaa niin, ehkä se aurinko joskus paistaa.

Juutalaiset on jumalan valittu kansa, ja ketkä heitä vihaa ovat pahan asialla. Yleensä nämä ovat heikkolahjaisia sosialisteja, kuten saksassa 30-40 luvulla, tai kommunisteja, tai muslimeja.
Eiköhän tuo aivopesu mene nyt ihan toisin päin, sillä siinä täytyy olla oikeasti jotenkin heikkolahjainen ja älylllisesti vajaa, jos uskoo johonkin raamattu nimiseen satukirjaan, toki sama koskee myös esmes koraaniakin.
Raamattu, Koraani, Edda, Popol Vuh ja mitä näitä onkaan, ne ovat eri kansojen legendoja jotka on laitettu kansien väliin. Ei niissä mitään sen pyhempää ole kuin esim. Grimmin saduissa. Kertovat ihmismielen aivoituksista (jos ei nyt sitten satu olemaan Ancient Astronaut -hypoteesin fani, jota vikaa itsessäni ikävä kyllä jonninverran on, lapsuudessa luetun Erich von Dänikenin perintönä). Kirjoja psykologisella silmällä tutkien niistä saa vaikka mitä irti, mutta kyllähän turhan moni ne ottaa vielä sellaisenaan tosissaan. Mikä kertoo siitä että ihmiskunnan henkinen taso ei ole häävi ja ei olla laajoissa määrin kasvettu oikeasti aikuiseksi. Henkisesti aikuinen ihminen näkee stooreissa vertauskuvia (hiisi vie, taisihan Jeesuskin puhua vertauskuvista) ja enempi tai vähempi jonkinlaista viisautta avuksi arkiaskareisiin. Helvetit ja taivaat voi unohtaa, ja kiukkuiset jumalat sun muut henkioliot. Eihän jotain Rölli-peikkoakaan pelkää kuin arimmat lapsukaiset. Miksipä sitten Jahvestakaan hermostua.

En tiedä miten uskovaisiin pitäisi suhtautua. Jos he eivät tule silmille, niin kaippa voi antaa näiden touhuta keskenään höpöjään, kunhan eivät rääkkää lapsia(an).
Jannes
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Jannes »

Kyllä mun mielestä kaikki valitut kansat voisi laittaa riviin ja laittaa konekiväärin laulamaan, ne jotka on oikeassa varmaan pelastuu jonkun ihmeen kautta :D
John Kimble
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja John Kimble »

SYLWAR kirjoitti: Pe Marras 24, 2023 8:45 pm
Conan kirjoitti: Pe Marras 24, 2023 1:34 am
Aivopesua joku näköjään saanut. Ota vaikka raamattu käteen, tai lukase historiaa niin, ehkä se aurinko joskus paistaa.

Juutalaiset on jumalan valittu kansa, ja ketkä heitä vihaa ovat pahan asialla. Yleensä nämä ovat heikkolahjaisia sosialisteja, kuten saksassa 30-40 luvulla, tai kommunisteja, tai muslimeja.
Eiköhän tuo aivopesu mene nyt ihan toisin päin, sillä siinä täytyy olla oikeasti jotenkin heikkolahjainen ja älylllisesti vajaa, jos uskoo johonkin raamattu nimiseen satukirjaan, toki sama koskee myös esmes koraaniakin.
Tuo kannattaa ilman muuta käydä julistamassa kovaan ääneen jossain Rinkebyssä tai mitä niitä muslimialueita siellä on, ja testaat teoriaasi. Aloitat esim. perjantain moskeijasta. Lisäefektinä vielä sormi pystyssä käristät tulella koraania hieman ja näytät muhametin kuvaa. Sitten teet saman jossain kristittyjen alueella raamatulla ja Jeesuksen kuvalla.
Radiopuhelin kirjoitti: Ma Heinä 30, 2012 2:01 pm Ulkomaalaisia ei tuomita heppoisimmilla perusteilla kuin suomalaisia. Korostuminen raiskaustilastoissa johtuu vain siitä että maahanmuuttajat yksinkertaisesti raiskaavat enemmän.
Jarmomurha
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Jarmomurha »

Suosittelen kyllä tekemään nuo julistamiset toisin päin. Kannattaa siis ensin käydä siellä kristittyjen luona, että varmasti pääsee ehjänä myös sille toiselle käynnille :wink:

Lainaustorni korvattu nuoliviittauksella
-NILS-
Jannes
Rico Tubbs

Mitäs siellä turhaan käydä julistelemassa, muslimit on kuitenkin ihan vitun aivovammaisia niin mitäs sitten vaikka niille vääntäisi teräspalkista kuinka typerää niiden mytologia on?

Järkevämpää olisi räjäyttää se moskeija.
Bonafides
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Bonafides »

Ifigeneia kirjoitti: Pe Marras 24, 2023 9:21 pm Henkisesti aikuinen ihminen näkee stooreissa vertauskuvia (hiisi vie, taisihan Jeesuskin puhua vertauskuvista) ja enempi tai vähempi jonkinlaista viisautta avuksi arkiaskareisiin. Helvetit ja taivaat voi unohtaa, ja kiukkuiset jumalat sun muut henkioliot.
Juuri näin, vertauskuvia, pelkkiä vertauskuvia, jotka yksinkertaisempi ihminen ottaa kirjaimellisesti. Jeesus haki erään käsityksen mukaan oppia idästä, ja monet vertauskuvat liittyvät henkiseen kasvuun ja ns. valaistumiseen.

Hyvänä esimerkkinä "Lasten kaltaisten on taivasten valtakunta". Lapsi osaa elää hetkessä, eli lapsi on tavallaan valaistunut. "Taivasten valtakunta" on ihan vain kykyä elää hetkessä. Ja se on mahdollista jokaisessa meissä, ei jokin paikka tuolla jossain.

Tämä on - kuinkas muutenkaan - haluttu tulkita ja opettaa ihmisille siten, että tällä viitataan sokeaan ja kyseenalaistamattomaan uskonnon harjoittamiseen. Kirkon oppeja tulee seurata lapsen lailla.

Liiasta kontrollista luopuminen on tietenkin terveellistä, mutta ei siten, että luovuttaa kontrollin toisille.
Rockyfist
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Rockyfist »

Jannes kirjoitti: La Marras 25, 2023 4:24 am Mitäs siellä turhaan käydä julistelemassa, muslimit on kuitenkin ihan vitun aivovammaisia niin mitäs sitten vaikka niille vääntäisi teräspalkista kuinka typerää niiden mytologia on?

Jutussa on kyse synagogasta, joka on Juutalaisten paikka harjoittaa uskontoaan, ei vittu moskeijasta, joka on muslimien vastaava kokoontumispaikka, tosin ei yhtä läpinäkyvä kuin synagoga tai kirkko.

Mutta räjäytetään vaan kaikki samantien taivaan tuuliin, niin loppuu se jatkuva uskonnoista vääntäminen. Poltetaan koraanit ja raamatut! Kyllä se mulle käy. Vituttaa kun niitä moneen kertaan muuttuneita satuja uskotaan edelleen.

Hyvää joulun odotusta vaan murhainfolaisille!
Luulin, että se on kuollut, mutta se onkin aloittanut koteloitumisen.
Jannes
Rico Tubbs

jos lukee lankaa niin tietää mihin vastasin :D

ja joo, komppaan tuota kaiken saastan polttamista samassa läjässä, heitetään sinne vielä tiktokin lähdekoodi ja jotain muuta.
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Bonafides kirjoitti: La Marras 25, 2023 8:18 am
Ifigeneia kirjoitti: Pe Marras 24, 2023 9:21 pm Henkisesti aikuinen ihminen näkee stooreissa vertauskuvia (hiisi vie, taisihan Jeesuskin puhua vertauskuvista) ja enempi tai vähempi jonkinlaista viisautta avuksi arkiaskareisiin. Helvetit ja taivaat voi unohtaa, ja kiukkuiset jumalat sun muut henkioliot.
Juuri näin, vertauskuvia, pelkkiä vertauskuvia, jotka yksinkertaisempi ihminen ottaa kirjaimellisesti. Jeesus haki erään käsityksen mukaan oppia idästä, ja monet vertauskuvat liittyvät henkiseen kasvuun ja ns. valaistumiseen.

Hyvänä esimerkkinä "Lasten kaltaisten on taivasten valtakunta". Lapsi osaa elää hetkessä, eli lapsi on tavallaan valaistunut. "Taivasten valtakunta" on ihan vain kykyä elää hetkessä. Ja se on mahdollista jokaisessa meissä, ei jokin paikka tuolla jossain.

Tämä on - kuinkas muutenkaan - haluttu tulkita ja opettaa ihmisille siten, että tällä viitataan sokeaan ja kyseenalaistamattomaan uskonnon harjoittamiseen. Kirkon oppeja tulee seurata lapsen lailla.

Liiasta kontrollista luopuminen on tietenkin terveellistä, mutta ei siten, että luovuttaa kontrollin toisille.
Taisinkin jonnekin päin foorumia jo kirjoitella että Jeesus sanoi että taivaassa ei olla aviomiehiä ja -vaimoja, ja Buddha ilmeisesti on sanonut että taivaassa ei ole naisia (ja käsittäisin tämän niin ettei siellä ole kyllä mitään miehiäkään). Ollakseen aivan oikeasti henkisesti kehittynyt ihmisen pitää päästä sukupuolijaonkin yläpuolelle. Tämä ei tarkoita mitään kehon kimppuun menemistä transsukupuolisuuksineen, vaan että ihminen tiedostaa itsensä sellaisena olentona jolla on sukupuoli vain kehon tasolla. Ei mielen. Tai sielun, jos sielu-sanaa nyt haluaa käyttää.

Eksoteerikot jotka ottavat näitä uskontoja kirjaimellisesti, haluavat nimenomaan pitää yllä dualismia. On "pakko" olla nainen ja mies, Jumala ja Saatana, pimeys ja valo, ja niin edelleen. Ja sitten sitä on vaan loputonta taistelua siellä täällä ja tuolla.
Collie
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Collie »

Jannes kirjoitti: La Marras 25, 2023 4:24 am Mitäs siellä turhaan käydä julistelemassa, muslimit on kuitenkin ihan vitun aivovammaisia niin mitäs sitten vaikka niille vääntäisi teräspalkista kuinka typerää niiden mytologia on?

Tässä ilmeisesti nimimerkki SYLWAR yritti jotenkin verrata juutalaisia ja kristittyjä muslimeihin aivopesun määrässä, mikä ei tietenkään ole totta eikä noita voi edes verrata saman päivänä kun eivät ole ollenkaan samalla tasolla eivätkä edes samalla vuosituhannella.
Kurpa kirjoitti: La Marras 23, 2024 8:41 pm On taas niin viisaita kommentteja. Ketä vittua kiinnostaa onko se joku demari, kun puhutaan valtuustotason poliitikoista eikä mistään kansanedustajasta edes. Se on vaan joku tavis.
SYLWAR
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Tämähän on siitä jännä, kun tuli tuo Rinkeby puheeksi, niin kaikki tuntemani muslimit kunnioittaa sitä että olen ateisti, kristityt sen sijaan on tunkemassa sitä jeesustaan koko ajan suuhun puoli väkisin. Mitä taas kirjojen poltaamiseen tulee, niin jos joku uskoo vaikka Aku Ankkaan, niin silloin on suotavaa jättää se Aku polttamatta, mitä järkeä sellaisessa provoamisessa on, kun se ei johda mihinkään.
Taumata­whakatangihanga­koauau­o­tamatea­turi­pukaka­piki­maunga­horo­nuku­pokai­whenua­ki­tana­tahu
40.346°S 176.5402°E
SYLWAR
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Collie kirjoitti: La Marras 25, 2023 8:43 pm
Tässä ilmeisesti nimimerkki SYLWAR yritti jotenkin verrata juutalaisia ja kristittyjä muslimeihin aivopesun määrässä, mikä ei tietenkään ole totta eikä noita voi edes verrata saman päivänä kun eivät ole ollenkaan samalla tasolla eivätkä edes samalla vuosituhannella.
En, koska ei näitä voi verrata, sillä kaikki uskovaiset on samanlaista aivopestyä porukkaa uskontokuntaan katsomatta, tosin sillä erolla että jotkut sentään osaa olla käyttämättä väkivaltaa sen uskontonsa pönkittämiseen.
Jos joku haluaa uskoa esimerkiksi Sormusten herran Sauroniin, niin mulle passaa, mutta sen varjolla voisi olla tappelematta vaikkapa Harry Potterin kannattajien kanssa.
Taumata­whakatangihanga­koauau­o­tamatea­turi­pukaka­piki­maunga­horo­nuku­pokai­whenua­ki­tana­tahu
40.346°S 176.5402°E
Paikalla
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

SYLWAR kirjoitti: La Marras 25, 2023 11:40 pm Tämähän on siitä jännä, kun tuli tuo Rinkeby puheeksi, niin kaikki tuntemani muslimit kunnioittaa sitä että olen ateisti
Tähän tuskin uskot itsekään.
kristityt sen sijaan on tunkemassa sitä jeesustaan koko ajan suuhun puoli väkisin.
Kaikki tuntemasiko, kuten muslimien tapauksessa?
Mitä taas kirjojen poltaamiseen tulee, niin jos joku uskoo vaikka Aku Ankkaan, niin silloin on suotavaa jättää se Aku polttamatta, mitä järkeä sellaisessa provoamisessa on, kun se ei johda mihinkään.
Minä en noin ylipäätään ole kirjojen polttamisen suuri fani, mutta jos joku sattuu pitämään vaikka luonnontieteitä ihan turhana paskana, niin polttakoon vaan MAOL-taulukkokirjan minun puolestani ja huutakoon, että empiirinen luonnontiede on paskaa. Väärässähän hän on, mutta entä sitten? Ei kai se nyt minua tieteelliseen maailmankuvaan nojaavana ihmisenä satuta tai loukkaa, että hän ajattelee eri tavalla? Mikä ihmeen etuoikeus pronssikautisiin kansansatuihin uskovilla on ruveta väkivaltaisiksi, jos joku polttaa heille tärkeän kirjan?
Kivipuro
Alokas

Viesti Kirjoittaja Kivipuro »

viivahattu kirjoitti: La Marras 25, 2023 11:55 pm
SYLWAR kirjoitti: La Marras 25, 2023 11:40 pm Tämähän on siitä jännä, kun tuli tuo Rinkeby puheeksi, niin kaikki tuntemani muslimit kunnioittaa sitä että olen ateisti
Tähän tuskin uskot itsekään.
kristityt sen sijaan on tunkemassa sitä jeesustaan koko ajan suuhun puoli väkisin.
Kaikki tuntemasiko, kuten muslimien tapauksessa?
Mitä taas kirjojen poltaamiseen tulee, niin jos joku uskoo vaikka Aku Ankkaan, niin silloin on suotavaa jättää se Aku polttamatta, mitä järkeä sellaisessa provoamisessa on, kun se ei johda mihinkään.
Minä en noin ylipäätään ole kirjojen polttamisen suuri fani, mutta jos joku sattuu pitämään vaikka luonnontieteitä ihan turhana paskana, niin polttakoon vaan MAOL-taulukkokirjan minun puolestani ja huutakoon, että empiirinen luonnontiede on paskaa. Väärässähän hän on, mutta entä sitten? Ei kai se nyt minua tieteelliseen maailmankuvaan nojaavana ihmisenä satuta tai loukkaa, että hän ajattelee eri tavalla? Mikä ihmeen etuoikeus pronssikautisiin kansansatuihin uskovilla on ruveta väkivaltaisiksi, jos joku polttaa heille tärkeän kirjan?
Ei itselläni ole ollut mitään vaikeuksia kertoa omaa uskonnomuuttani tavan muslimeille tai kristityille. En vihaa tavan juutalaisia. Buddhismiin ei kukaan ole pakottanut , vaikka puolisoni on buddhalainen. En vittuile hänelle hänen uskostaan. On minulla kirjakaapissa tallella ns. rippiraamattu. Tosin se on oikeasti vanhemman veljeni rippiraamattu. En edes viisastele siitä , miksi joku asia on toiselle tärkeämpi kuin toiselle. Voihan sitä nenästään verta kaivella , jos välttämättä niin haluaa. Itse en halua turhasta turhaa riitaa. Olen onnekas länkkäri ,joka on saanut hyvin ymmärtäväiset vanhemmat ja läheiset. En ole kokenut vainoa. Olen saanut vapaaehtoisesti liittyä tai olla liittymättä mihinkään. Minua ei ole pahemmin painostettu tai pahoinpidelty tai raiskailtu. Niinpä otaksun tältä omalta kokemukseltani maailmaa. Sillä tavalla olen elämän hannuhanhi... Olen aina kertonut ,että olen saanut evankeliskristillisen kasteen ja olen siis sen uskontokunnan kasvatti. Tosin en kuulu kirkkoon tai mihinkään muuhun uskonnolliseen yhteisöön. Aina tavallinen ihminen pärjää tavallisten ihmisten kanssa. Kaikki haluaa elää vain normaalia elämää , jos mahdollista. Jos halutaan elää yhteisymmärryksessä ,niin silloin niin eletään sitten. Minulla on oma elämäni ja toisilla on myös omat elämänsä. Simple like that!
Niin ja mitä siihen Aku Ankkaan tulee, niin olen siitä onnekas ,että vanhempani tilasivat vuonna 1970 Aku Ankka -lehden minulle ( vaikka köyhästä työläisperheestä olenkin). Ja olisin kyllä kovin loukkaantunut ,jos joku olisi sen lehden polttanut silloin. Ja olisin kai vieläkin , jos joku keräilyharvinaisuuden tuleen tuikkaisi nytkin. Ja jokaisella on varmaan ne omat herkät kohtansa. Mitä sitä turhaa lietsomaan...
Olen joskus tapaillut saamelaissukuista naista ,joka joutui opettelemaan suomea koulussa. Hän oli siitä hyvin vihainen vieläkin. Mitäpä minä muuta kuin pahoillani. Myöhemmin tapailin naista ,joka opetteli kunnan virkamiehenä saamea. Mitäpä minä muuta kuin kannustin. Elämä on sellaista. Se on jokaiselle omanlaistaan. Ei muuta kuin eteenpäin elävän mieli. Kaikesta huolimatta.
Vastaa Viestiin