Lourou kirjoitti:Minulla ei ainakaan ole mitään intressejä mitään tai ketään "valkopestä".
Rupesin vaan miettimään, että minkähän takia nämä sairaanhoitopiirit ja lastenosastojen tukijärjestöt yms tuntuvat pitävän sopivina vain rahalahjoituksia? Eli isojenkaan tavaralahjoitusten antajat eivät tuntuisi ansaitsevan esim. lahjoittajalaattoja ja muutenkin asenne vaikuttaa olevan sellainen ettei tänne tarvii tulla tavaraa tyrkyttämään, testamentit ja suorat rahalahjoitukset sopivat kyllä keneltä tahansa ja todella mielellään.
Ehkä näissä voisi olla kanssa jotain tutkittavaa. Ja olen edelleen sitä mieltä, että hyvä kun rahojenkäyttöä tutkitaan, mutta olisihan näitä muitakin tutkittavia, josko tutkittaisiin sitten kaikki samalla. Löytyykö jostain esim. julkisena WestPro4U:n tilinpäätös, kun en itse onnistunut löytämään?
Eiköhän tutkita asia kerrallaan. Koposen toiminnassa on ilmennyt selvitettävää, piste. Siihen asiaan ei ole merkitystä sillä, onko joku muu tehnyt jotain tai ollut tekemättä. Sinäkään et voi sanoa, etteikö lehdistö ja muu media olisi nostanut muidenkin toimijoiden toiminnan epäkohtia ja niiden epäilyjä julkisuuteen vuosien saatossa. Koponen ei ole mikään erityistapaus, jonka toimintaa ei saisi selvitellä.
Tuo tyyli, jolla Koponen menee sairaaloihin on minusta kuvottava. Kuin joku sirkuskaravaani. Kamerat pyörivät, eikä kukaan ole huutamassa sitä, nyt niin tärkeää, intimiteettisuojaa. Ymmärrän hyvin sen, että kaikki sairaalat ja osastot eivät halua kyseistä karavaanin tiloihinsa
Ja ymmärrän hyvin, että sairaalat haluavat mielummin rahaa, kuin rojua. Rahalla voi ostaa tarpeellista tavaraa ja välineitä. Tietyt tavarat, kuten pehmoelukat ovat sairaaloissa ongelma hygienian takia. Sama varmasti monen muunkin tavaran kanssa. Lisäksi pitää huomioida turvallisuusasiat.
Lastenosastoille syydetään paljon avustuksia ja tavaraa. Siellä saattaa seistä välineistöä tyhjänpanttina samaan aikaan, kun aikuisten/vanhusten puolella samoista välineistä on huutava pula.