Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa - Espoo 3.2.2013

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
taateliali
Jack Taylor

Re: Mies ja nainen surmattu Kauklahdessa -Espoo 3.2.2013

Viesti Kirjoittaja taateliali »

MasaLaama kirjoitti:No, olen minäkin, murhaajan naamasta huomatta, ryypännyt sen kanssa monet kerrat. Ainoastaan siitä en pitänyt koskaan, että tuo rouskutteli pillereitä kuin leipää, ja huuhteli niitä kaljalla alas pitkin iltaa. Siis joka ilta, mitä sen seurassa olen ollut. Ja kaikenvärisiä nappuloita sekaisin.
Se joka itse pyörii mukana tuollaisessa porukassa, on samassa veneessä kuin muutkin siinä porukassa= päihdevammainen.Vai väitätkö, että tämä tekijä ravintolassa veteli pöydässä näitä erivärisiä pillereitä kuin karkkeja, toivatko tarjoilijat hänelle oman kulhon kaikille erivärisille pillereille, vai mitä sönkkäät? :mrgreen: :shock: Taidat olla vahvasti kamoissasi kirjoituksiesi perusteella?

Huomaa, että et ole työelämässä ollut ikänäsi: nykyään missään työpaikalla ei katsota sekunttiakaan kännissä tai pilleripäissä pyörimistä, ei edes rakennustyömailla.Ehkä olet Siruinesi näitä 18-vuotiaana varhaiseläkkeelle päässeitä, arki ja todellisuus on käynyt liian raskaaksi 2 somalimulatin huoltajina.
Atlanta
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Ei henkilö, joka silloin tällöin käy kaljalla, eikä muuten ole alkoholista riippuvainen, ole päihdevammainen. Huumeen viihdekäyttö on myös väärinkäyttöä, ja voi jäädäkin koukkuun. Silloin on päihdevammainen. Ja nyt sinä Taateliali itse syyllistit uhreja. Hehän liikkuivat samassa seurassa kuin surmaaja. Ja itse sanoit, että kaikki jotka liikkuvat samassa seurassa ovat päihdevammaisia.
Mutta se siitä. Juttele sinä lämpimiksesi.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
July
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja July »

Siru83 kirjoitti:Ei ketään July ym. kiinnosta jaksatteko lukea tätä ketjua. Omat viestinne eivät sisällä sanaakaan tapaukseen liittyvää asiaa.
Ai ei, etkö osaa lukea vai onko muuten vaan ymmärryksessä vikaa?
Atlanta
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Nyt on puhuttu siitä, kuka tunsi kenetkin, niin olisiko niin, että mustasukkaisuuden kohde olikin tuo surmaajan sisko. Tekijä piti tätä miesuhria ehkä liian sopimattomana siskolleen tai jotain muuta. Tämäkin on nyt vaan tällaista hakuammuntaa. Usein on niin, ettei äitien mielestä kukaan nainen ole tarpeeksi hyvä heidän pojalleen. Samoin veljet ajattelevat ettei kukaan mies ole tarpeeksi hyvä heidän siskolleen. Se on usein huonoa itsetuntoa ja oman egon korostusta.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
taateliali
Jack Taylor

Atlanta kirjoitti:Ei henkilö, joka silloin tällöin käy kaljalla, eikä muuten ole alkoholista riippuvainen, ole päihdevammainen. Huumeen viihdekäyttö on myös väärinkäyttöä, ja voi jäädäkin koukkuun. Silloin on päihdevammainen. Ja nyt sinä Taateliali itse syyllistit uhreja. Hehän liikkuivat samassa seurassa kuin surmaaja. Ja itse sanoit, että kaikki jotka liikkuvat samassa seurassa ovat päihdevammaisia.
Mutta se siitä. Juttele sinä lämpimiksesi.

:mrgreen: Oletpa yksinkertainen heppu, sinäkään et osaa lukea :mrgreen: Et kai sinä minun kirjoituksestani voinut saada kuvaa että uskoisin masailaaman kuvauksia tekijästä, ei niitä usko edes kehitysvammainen, oletko sinä kehitysvammainen? Tytöthän eivät tunteneet tekijää aiemmin ja miespuolinen uhri on voinut tutustua tekijään vaikka saman työnantajan kautta, koiraharrastuksen kautta tms, eikä ole tienny että tämä on Tampereella lähes jokapäivä istunut juomassa kaljaa ja syömässä pillereitä masailaaman kanssa (mitä nyt välillä käynyt töissä)

Ei huumeiden viihdekäyttö ole päihdevammaisuutta, se on aivan verrannollista alkoholin käyttöön, myös satunnainen kaljan(alkoholin) käyttöön voi jäädä koukkuun, kuten huumeiden käyttöön jos omaa sellaiset geenit, tutustu aiheeseen paremmin, niin ei tarvitse keksiä höpöjä omasta päästä.Mutta jätetään nämä huumeiden viihdekäyttö ja pillereiden popsimien sinne samaan höpöhöpö-osastoon minne siru ja masailaama voivat perustaa sen uhreista valheistakeksimisketjunkin, joten hushus.
Viimeksi muokannut taateliali, Ke Helmi 13, 2013 7:48 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Beetu
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Beetu »

Kun mä katson tuon tekijän M.H:n kuvia fb:ssa, niin en näe sitä mitenkään pelottavana. Enkä kyllä huomaa mitään arpiakaan sen kasvoissa. Toisessa kuvassa näyttää hiukan ylimieliseltä. Saattaa johtua siitä kun kuva on otettu alaviistosta.

Toinen kuva on vähän "raggarikuva", imee röökiä pipo päässä ja nojaa seinään. Siinä näyttäs olevan muutama finni naamassa, mut ei muita jälkiä?

Mun mielestä näyttää ihan tavalliselta nuorelta mieheltä. Ja se on itseasiassa aika pelottavaa.
MelkoNormi
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja MelkoNormi »

Rakastan offaria, joten totean:

Voi herranjumala. Alkoholia voi vapaa-aikana käyttää just niin paljon kuin haluaa ja se ei työnantajallee kuulu. Ja aika moni kovasti juova ihminen osaa pitää homman siistinä niin, että töissä ei olla kännissä eikä edes krapulassa. Kuten sanoin, työnantajalle ei kuulu pätkääkään mitä omalla vapaa-ajallaan viinan kanssa tekee eikä se kovin monta työnantajaa kiinnostakaan. Tietenkin jos itse on absolutisti, niin saattaa elää jossain utopiassa jossa on vain itsensäkaltaisia hyviä ja sitten todella pahoja juoppoja, ei mitään siinä välimaastossa. Anyhows, alkoholin suurkuluttaja ja ongelmakäyttäjä voi olla ennen kuin siitä kukaan töissä älähtää tai edes huomaa. Eikä taida alkoholiongelma sellaisenaan olla suora irtisanomisperuste ja siitä proseduurista voisin helposti kirjoittaa kymmenen sivuisen esseen . . . hetkinen, mähän tein aikoinaan niin.

Sama pätee huumeisiin eli riippuu mitä vetää ja miten paljon, mutta jotkut pitää sen hanskassa eikä se huume päälle näy. Huumetestejä voi töissä tehdä jos työn turvallisuus sen vaatii mutta aika moni duuni on sellainen että huumetestin vaatiminen menee laittomuuksien puolelle. Tosin tässäkin on tämä utopia, että kun itse ei käytä eikä tunne ketään joka käyttää (vastuullisesti), niin sitten itse on hyvis ja kaikki muut taas tosi pahiksia - tuhmia poikia jotka töissä oksentaa kaikkialle, hakkaa jätkät ja raiskaa naiset ja heittelee paskaa ympäriinsä ja kusee sohvalle. Tai onko sittenkin niin, että se ei näy päälle mitenkään eikä habituksesta tajua että joku on "ongelmakäyttäjä".

Eikä muuten kuulu ehdolliset vankeusrangaistuksetkaan työnantajalle eikä kuulu sakkorangaistukset eikä kuulu kirjalliset huomautukset eikä kuulu suurinkaan osa ihmisen vapaa-ajalla tekemistä jutuista eikä työnantaja voi niitä edes kysellä kovin helposti mistään koska YKSITYISYYDENSUOJA. Eikä tuollaisia asioita kerrota välttämätät edes kavereille tai äitille, isille, siskolle tai naapurille. Ja jos joku "pyörii porukoissa", niin joo...

Huumeilla ja viinalla kun ei aina valitettavasti ole "kannabisvalitusvideoissa" esiintyvää vaikutusta, että kerran kun vetää se on sitten hurlumhei kaikki vaan ja vedetään ihan perseelleen koko homma.
taateliali
Jack Taylor

MelkoNormi kirjoitti:
Eikä muuten kuulu ehdolliset vankeusrangaistuksetkaan työnantajalle eikä kuulu sakkorangaistukset eikä kuulu kirjalliset huomautukset eikä kuulu suurinkaan osa ihmisen vapaa-ajalla tekemistä jutuista eikä työnantaja voi niitä edes kysellä kovin helposti mistään koska YKSITYISYYDENSUOJA. Eikä tuollaisia asioita kerrota välttämätät edes kavereille tai äitille, isille, siskolle tai naapurille.
Ei kun nyt olet asian ytimessä, ei ofaria ollenkaan. Miten siis voi olettaa, että nämä tytöt olisivat tienneet tekijän taustoista, kuten tämä yksi sairas paskapää spämmää joka sivulle? Poliisihan on todennut, etteivät tytöt tunteneet aiemmin tekijää ja miespuolinenkaan uhri ei poliisin tiedonannon mukaan tuntenut mitenkään hyvin tekijää, vaan jossain määrin tuttu tms.sanakääntein polisii kuvaili. Kuten totesin, tekijä on voinut tutustua miespuoliseen uhriin yhteisen työnantajan kautta, koiraharrastuksen kautta jne.

Mitä päihteiden ongelmakäyttöön tulee, niin eihän päihteiden käyttö ole vielä silloin ongelmakäyttöä jos työelämän ja arkielämän hallitsee, päihteidenkäyttö on silloin viihdekäyttöä, kuten itsekkin totesit, jokainen tekee mitä lystää vapaa-ajallan.Mutta sekin on tosiasia, että työpaikoilla ei kyllä nykyään kännissä tai pillereissä pyöritä.Sekään ei auennut, mitä meinasit sellaisella päihteiden väärinkäyttäjällä, joka ei ole aamuisin töissä krapulassa tai töissä?Noin yleisen elämäkokemuksen perusteella sellainen ei ole oikein todennäköistä päihteiden väärinkäyttäjälle, sehän tarkoittaisi että töiden jälkeen n klo 17 kaksin käsin kaljaa ja pillereitä ja joskus klo 20 tutimaan että ei ole aamuisin krapulassa. Noin yleisesti ottaen oikeasti päihdevammaisen elämä on kyllä sen verran rankkaa ettei siinä työssäkäynnistä tule mitään.

Joo ja eiköhän kaikille ole tullut mitä roskaa nämä Siru-matlock-masailaaman jutut ovat olleet, ylläpito voisi laittaa heille vaikka kirjoitusoikeuden ainoastaan huuhaata-ketjuun.
THG
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja THG »

MasaLaama kirjoitti:No, olen minäkin, murhaajan naamasta huomatta, ryypännyt sen kanssa monet kerrat. Ainoastaan siitä en pitänyt koskaan, että tuo rouskutteli pillereitä kuin leipää, ja huuhteli niitä kaljalla alas pitkin iltaa. Siis joka ilta, mitä sen seurassa olen ollut. Ja kaikenvärisiä nappuloita sekaisin.
Yritin kysellä kuka tuntee murhaajan, eli sinä? Mistä? Voitko esittää vaikka yv:llä jonkin todisteen näiden trollien keskeltä.
elsa
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja elsa »

Satunnainen matkaaja kirjoitti:
taateliali kirjoitti: Luuletko, ettei kehitysvammainenkin tajua sinua SiruGigai ym. sontaläjäksi? Luuletko, että joku ei tiedä että tänne voi kirjautua sisään 1 henkilö vaikka 10:llä eri nimimerkillä eri ip-osoitteista samaan aikaan? :mrgreen: :roll:
Oot sä kyllä veikeä tapaus taateliali/henna92/moskavasara. On pokkaa haukkua muita idiooteiksi, psykopaateiksi, sontaläjiksi yms. yms. ja jankuttaa muille tästä useilla eri nimimerkeillä rekkautumisista ja itse olet se kaikkein sairain tyyppi tässä keskustelussa.
KIITOS, satunnainen matkaaja! en mene kommentoimaan mitään muuta kuin että tein tunnukset tänne spekuloidakseni tapausta muiden keskustelijoiden kanssa, tulin leimatuksi psykopaatiksi ja virheellisesti yhdistetyksi ketjun muihin trolleihin. kaikessa absurdiudessaan todella huvittavaa, tosin harmillista koska tuollainen haukkuminen ja puolintoisin kiistely ei kuulu tähän ketjuun. taateliali, mikä tahansa sinulla nyt hiertää ja vaivaa elämässäsi, toivottavasti kaikki kääntyy parempaan. selvästi purat tuskaasi turhaan haukkumalla ja hyökkäämällä ihmisten kimppuun.

tämä ketjuhan nimenomaan perustuu SPEKULAATIOON ja AIHEESTA JAUHAMISEEN. syytät ihmisiä uhrien häpäisystä jne. ja mun on vaikea ymmärtää kenen intressi se oikeasti olisi. täällä yritetään selvittää mitä tapahtui, mitkä oli taustat, mikä on faktaa ja mikä fiktiota. jos pahoitat niin kovasti mielesi siitä että esille tulee myös ikäviä faktoja/kuulopuheita uhreista, sinun ei ehkä kannattaisi ottaa osaa tähän ketjuun. varmasti kaikki jotka täällä haluavat keskustella vakavasti yhtyvät siihen että tapaus on erittäin traaginen ja kaksi arvokasta ihmishenkeä on lähtenyt. osoita sinäkin taateliali kunnioitusta. :roll:

:oops: huoh, olen todella yrittänyt pidätellä itseäni ottamasta osaa tuohon taatelialin riehumiseen mutta kerta kiellon päälle. todella ikävää että hänellä ei ole minkäänlaista käsitystä nettietiketistä, kohtuudesta ja hyvistä käytöstavoista. "innolla" odotan mitä hän tähänkin laukoo takaisin.

takaisin itse aiheeseen: todella kiinnostavaa analysointia täällä. mitäköhän uutta tässä vaiheessa saisi pöytään? aikamoiselta tyypiltä murhaaja kuulostaa jos jutut pillerien rouskuttelusta pitävät paikkansa. paljon mietitään sitä mitä tytöt teki tälläisen tyypin seurassa ja vastaus riippuu toki paljon tyttöjen omista taustoista. on esitetty että tytöt eläisivät villisti ja olisivat olleet paljon tekemisissä huumeiden ja alkoholin kanssa. tällöin vastaus olisi yksiselitteinen.
jos tytöt ovat ihan normaaleja teinejä niinkuin itse enemmän uskon, on kyse varmasti ihan normaalista illanvietosta ja uusista tuttavuuksista. olen itse parikymppinen joten omat nuoruusvuoteni on hyvin muistissa. yläasteella olin se kiltti tyttö mutta kyllä viikonloppujen jälkeen muilla riitti tarinoita kerrottavaksi kuinka olivat kuokkineet jossain bileissä, lähteneet tuntemattoman matkaan, ajaneet skootteria kännissä, majoittaneet huumehörhön jne. moni nuori nyt vaan uskoo olevansa kuolematon ja kaikkea uutta pitää kokeilla. jos on seikkailunhaluinen päätyy helposti tilanteisiin ja seuraan jossa kenelläkään ei ole puhtaat jauhot pussissa ja silloin saattaa seurata tämä. omat kaverit olivat hyvistä, normaaleista perheistä, pärjäsivät koulussa jne. mutta sattuivat vaan sekoilemaan ja oppimaan kantapään kautta aina välillä. jos murhaaja on käyttäytynyt hyvin ja vaikuttanut mukavalta, ovat tytöt hyvinkin ilman sen suurempia pelkoja lähteneet mukaan.
elsa
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja elsa »

lisäksi, joku mainitsi että katseli tekijän kuvia fb:ssä. olisiko mahdollista liittää tähän? kiinnostaisi tietää minkä näköinen tyyppi. en mahda mitään uteliaisuudelleni.
THG
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja THG »

Dokaaminen ja lääkkeiden käyttö on yleistä nykynuorilla. Olen tekemisissä arkipäivisin 15-19 vuotiaiden kanssa ja kyllä siellä noita juttuja kuulee. Kannabista polttaa satunnaisesti varmaan 15-20% nuorista. Ainakin 10%. Täysin varma. Joten siksi elsa, ei ole mielestäni kauheasti miettimistä mitä näiden kahden /sarkasmi/ huumepaholaisen /sarkasmi/ seurassa on tehty. Joko on ollut entuudestaan tuttuja, päivästä kuukausiin. Tai sitten sattumanvaraisesti törmänneet vaikka baarissa. Ja se, joka nostaa nyt iän esiin niin on ihan kassalla nuorisosta, jossei tiedä että kaverin/siskon paperit on IN.

Kun puhutaan kokoajan huumeista ja huumeista jne. Itse uskon tekijän nauttineen erittäin mietoja päihteitä ja mietoja lääkkeitä. Ei siis subua, vauhtia, pollea tai koksua. No, saahan niitäkin huumeiksi kutsua, mutta mielestäni se vääristää. Myös se, että käyttikö muut huumausaineita ennen tapausta tai aikaisemmin elämässään ei ole _mitenkään_ merkittävää. Erittäin päihtyneenä tekijä on ollut tekojen jälkeen eikä siihen tarvitse kauheaa kasaa nappeja, toisinkun täällä on sanottu. Siitä tipahtaa isompikin mies. Raivokännit tollanen 50-60kg jamppa saa 0,5L viinapullolla.
taateliali
Jack Taylor

THG kirjoitti:
Yritin kysellä kuka tuntee murhaajan, eli sinä? Mistä? Voitko esittää vaikka yv:llä jonkin todisteen näiden trollien keskeltä.
Eiköhän MasaiLaama aka.Siru83-Elsa-Gigai:matlockb ole jo näyttönsä antanut :mrgreen:
MasaiLaama(Sirun lapsen nimi?) väitti:
-Tekijällä on arpia naamassa, no ei ole, joten väärin meni Masain väittämä 8)
-Tekijä on vaihtanut työpaikkaa kuin taateliali naisia, väärin meni sekin Masain keihään huitaisu, kuka uskoo, että Oulussa tai Tampereella on työnsaanti niin helppoa, että niitä voisi oikein vaihdella, kun vanhasta paikasta on tullut kenkää? :roll: :mrgreen:
-Tekijä on vetänyt kaljaa ja pillereitä päivätyönään MasaiLaaman kanssa, aina päivät töissä viettäen, ei kuulosta uskottavalta sekään :mrgreen:

Mutta hei, kiva huomata, että ollaan jätetty vainajat rauhaan, hehän eivät ole pahaa tehneet kuin korkeintaan Siru Elsa Masaille, sillä jotain henkilökohtaista tuollaisen ajojahdin takana täytyy olla, tuollainen viha ei ole normaalia, varmaan sairas kusipää tappaisi vainajat uudestaan jos olisi mahdollista.
THG
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja THG »

Kuvan nähtyäni:

Näyttää tappajalta. Ja myöskin enemmän tai vähemmän douppia nauttivalta jampalta. Tosin tästähän oli jo enemmän tai vähemmän varmaa ja virallista tietoa. Äkkipikaisen näköinen kaveri, mutta en välttämättä varoisi liikaa. Näyttää ihan helposti lähestyttävältä. Mutta ystäväpiirissäni puukko on heilunut, eli ehkä siksi en nää tätä kaveria niin vaarallisen oloisena. Mutta selkeästi kaukana "lukiotyypistä."

Firma, missä työskenteli? Ilmeisesti jotain varastohommia jne.?
taateliali
Jack Taylor

THG kirjoitti: Kannabista polttaa satunnaisesti varmaan 15-20% nuorista. Ainakin 10%. Täysin varma..
Tutkimuksen mukaan(v.2005 ) 7% 15-34 vuotiaista on käyttänyt viimeisen vuoden kuluessa kannabistahttp://www.city.fi/artikkeli/suuri+huumeraportti/1543/, joten ei tuolla 15-18 v. joukossa luku voi olla millään 10%. Voi olla että sun duunissa on sitten enemmän sitä populaa jotka ovat tätä "villimpää" nuorisoa? Mutta nämä huumekeskustelut voidaan kai käydä jossain muussa ketjussa.Sorry :oops:
Vastaa Viestiin