one eye kirjoitti:Kuolemannaakka kirjoitti:
Vammat ja verijäljet eivät ota kantaa tekijään, ne ovat puolueetonta tietoa. Jukka on tapellut, hänen kimppuunsa on käyty lattialla, kun hän on ollut jalkeilla, hänen päällään on maattu sen jälkeen sängyllä ja häntä on riepoteltu lattialla ja lyöty 4 kertaa sorkkaraudalla päähän. Nämä ovat ihan faktoja. Joku on hänet murhannut tuolla tavalla. Tämän jälkeen voidaan miettiä, kuka se oli. Ahdistaa suuresti, kun poliisi ei työtään tee.
Väritin ihan selvyyden vuoksi asiat joita sinä OLETAT ja tarjoat niitä tosina. Ja tämä on vain esimerkki - teet yhtenään ihan samaa.
On tapellut? Tappelun tai puolustautumisen määrästä ei ole näyttöä. Päinvastoin tämä suuri määrä pinnallisia vammoja kertoo muuta.
Missä ja kuinka Jukka kohtasi ensimmäiset iskut - ei ole näyttöä. On voinut vaikka saada ne oven edessä tai sängyllä.
Päällä makaamisesta ei ole näyttöä. Riepoteltu lattialla - no, tämäkin on väritetty kuvaus. Hän on voinut itse yksinään vaikertaa vammojensa johdosta, häntä on voitu siirtää jne.
Neljästä lyönnistä eikä sorkkaraudasta ole varmuutta. Lyöntien määrä ei ole laskettavissa eikä sorkkaa muistuttava astalo tai astalot ole identifioitu.
Eli yhdessä kappaleessasi vaikka niin väität - juuri mikään ei ole faktaa. Tämmöisiä nämä sinun TIETOSI ovat.
No mitä ihmeen TOSIA TIETOJA meillä sitten kellään voi asiasta olla, jos ei perusteltu selitys kelpaa?? Tottakai kaikki mitä kirjoitetaan on minun mielipiteeni, niinkuin kaikki tutkimus on mielipidettä, koska kukaan ei meistä paikalla ole ollut eikä tapahtumia ole voinut kuvata.
Olen kaikki nuo asiat PERUSTELLUT yksityiskohtaisesti Jukan haavojen ja verijälkien perusteella. Ei ne ole mitään mielipiteitä, jotka vaan heitellään, vaan ne perustuvat jälkien tutkimiseen. Jälkien syntyhistorian selvittämiseen. Se on ihan samaa tutkimusta, mitä poliisi tekee. Päättelyä se on.
Päättelyä on se, että tietää, että koska sängyllä ei ole ollut veriroiskeita, ei Jukka ole voinut saada astaloniskuja siinä. Tämä on päättelyä. Astaloinnista tulee roiskeita. Tällöin hylätään se vaihtoehto, että Jukkaa olisi lyöty sängyllä. Päästään teorioissa eteenpäin. Sitä kutsutaan tutkimiseksi.
Päättelyä on se, että jos Jukasta pudonneita veripisaroita ja hänen jalanjälkiään on lattialla, silloin hän on verta valuvana siinä seissyt.
Päättelyä on se, että jos seinällä on alhaalla veriroiskeita, häntä on lyöty siinä lattialla, eikä esimerkiksi keittiössä.
Päättelyä on se, että jos uhrilla on useita pitkiä kaarevia ja yksi pitkä v-muotoinen lasinpalasta tullut naarmu selässään, niin JOKU MUU ihminen on häntä lattialla riepotellut, kun yksin on aika vaikeaa saada itselleen selkään pitkiä lasinaarmuja.
Päättelyä on se, että jos uhrilla on kuin poliisiopiston pääsykoekirjasta otettuja torjuntavammoja ranteissaan, rystysissään ja kämmenissään, niin silloin hän on yritellyt puukoniskuja estää eikä ole maannut tajuttomana.
Päättelyä on se, että jos uhrin haavat ovat sellaisessa asennossa ja paikassa, ettei niitä voi lattialla lyödä, niin ne on lyöty sellaisessa asennossa, jossa pystyy, eli esim pystyssä.
Mitä ihmeen järkeä täällä on sitten mitään mistään kirjoittaa, jos tuon vertaa ei pysty päättelemään?
Sinä et tiedä noista jäljistä yhtään mitään, kun et ole niitä edes nähnyt, joten miten SINÄ kuvittelet voivasi jotain vammoista päätellä? Toiset on muutenkin parempia päättelijöitä kuin toiset. Sinä voit olla vaikka parempi juoksemaan kuin minä, tai tienata enemmän, mutta päättelyä et osaa tarpeeksi hyvin. Minä osasin päätellä nämä asiat jo ennen kuin olin nähnyt haavat, ja veikkaan, että sinä et osaisi, vaikka näkisit, koska et halua. Sitä en ole käsittänyt, että kovin monet ihmiset EIVÄT ole kovin hyviä päättelemään, tai että he eivät pysty erottamaan realistisia teorioita epärealistisista tai erilaisia syy-seuraussuhteita ja mikä asia vaikuttaa mihinkin ja kertoo mistäkin. Siinä mielessä tämä minfo-ura on aukaissut silmät.
Lyöntien määrä on laskettavissa vaikka sormilla jos ei muuten osaa: 1,2,3,4, sorkkamaisen astalon jälkeä. 1 pitkä, mahdollisesti viilto takaraivossa. Yksi pienempi ruhjevamma päälaella. Kasvoista voi pienet haavat laskea lisäksi. Ei tämä nyt ihan rakettitiedettä sentään ole. Jokaisesta iskusta jää jälki. Ei ole tarkoitus jokaista nirhaumaa laskea. Eikä tässä ole pointtina se, onko siinä reiässä 1 vai 2 iskua. Pointti on se, että iskuja on aivan liikaa, että Auer edes naurettavimmassa "rinnakkaispuhelin"teoriassa ehtisi takkahuoneessa huseerata iskuja antamassa. Ja että hän olisi umpiverinen sen homman jälkeen. Ja olisi saanut aikapäiviä Jukalta turpiin ennenkuin olisi ehtinyt edes yrittää.