Bodomin vaalea mies

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Loka kirjoitti:
Siitä, mikä puhuu sen puolesta, että Gusse ei välttämättä ole ollut tajuton, löydät lukuisista lähteistä kun luet lääkärien lausunnot. :D
Siis tajuton lainakaan? Käsittääksen kukaan lääkäreistä ei selvästi kumonnut tajuttomuutta tai tajunnan alenemaa. Pitkää tajunnan alenemaa vain pidettiin ristiitaisena siihen nähden, että potilas kuitenkin toipui nopeasti. Toisaalta Tenovuo pystyi osoittamaan tämänkin mahdolliseksi.

Keskivaikea aivovamma: yli puolentunnin tajuttomuus, tajunnan alenema useita tunteja, muistiaukko 1-6 vrk.

Eli syyttäjän lääkärit oikeastaan halusivat asettaa kyseenalaiseksi keskivaikean aivovamman, josta on vielä hyvät mahdollisuudet toipua ilman pysyviä haittoja. Tenovuo taas ei nähnyt mitään ristiriitaa asissa. Syyttäjäpuolen todistelu oli oikeastaan mutua, vaikka heillä olikin kaikki todistustaakka.
_____
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja _____ »

Heilutin äsken kättä, puoli tuntia sitten en heiluttanut, olen siis kusettaja. No joo. Ihan kiva saada uutta verta palstalle. Nykyisin ei olekaan jaksanut paljon tänne kirjoitella, kun on puolelta jos toiselta (varsinkin toiselta) tullut niin paljon paskapuhetta palstantäytteeksi. Jännä tietää että tarkoitushakuinen vääristely on sallittua, eikä siihen kukaan puutu ainakaa ylläpidon puolesta. Niin, on muuten fakta että pyykkärillä oli eripari sukat jalassa tuona iltana, tuota ei nimittäin ole missään mainittu tutkitun.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti: käyt haastattelemassa muutamia elossa olevia henkilöitä, jotka ovat olleet läheisesti surmien kanssa tekemisissä
Hessu, Hessu, sinä siis tunnet tätä porukkaa, ja puhut monikossa. Jos näin on, tiedät taatusti asioista enemmän kuin minä. Ja ymmärrät...
Muista lähdekritiikki!
Eveliina L
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Eveliina L »

Eveliinalle tiedoksi tarvittavat välineet:

Silikoninukke, teltta, ufon pienoismalli, puukko, veripusseja ja oliko siinä vielä muutama pullo viinaa?
Noilla pääsee jo pitkälle! :wink: Haluaako joku lähteä mukaan testaamaan?

Minä en väitä olevani Bodomin suhteen kovin erikoinen tietonikkari, mutta en vain oikein kykene ymmärtämään, miten tämän tapauksen suhteen kukaan voi olla ylipäätään varma kenenkään syyllisyydestä. Lukiessani minä löydän ainoastaan liikaa ristiriitaa, liian ristiriitaisia asiantuntijalausuntoja ja liikaa epäluotettavia todistajia. Ja kaiken päälle vielä eloonjäänyt (mahdollinen tekijä), joka puhuu liikaa tai liian vähän ja liian tyhmiä. Joko Nils on aikamme legenda ja todella käänteispsykologialla ovela tai todella vain hyväonninen ja syyllinen tai sitten yksinkertaisesti typerä ja oikeasti syytön.

Loka, en tiedä mihin tällä:
Toivon sinusta keskustelijaa tänne samoin kuin muutkin, uusi veri on aina hyvästä. Kirjoitustyylisi on kuitenkin hyvin tuttu, kenties ollaan kohdattu aikaisemmin...?
viittaat, mutta ainakaan täällä en ole ikinä ennen kirjoittanut. :?:
_____
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja _____ »

Eveliina L kirjoitti:Bodomin suhteen kovin erikoinen tietonikkari, mutta en vain oikein kykene ymmärtämään, miten tämän tapauksen suhteen kukaan voi olla ylipäätään varma kenenkään syyllisyydestä. Lukiessani minä löydän ainoastaan liikaa ristiriitaa, liian ristiriitaisia asiantuntijalausuntoja ja liikaa epäluotettavia todistajia. Ja kaiken päälle vielä eloonjäänyt (mahdollinen tekijä), joka puhuu liikaa tai liian vähän ja liian tyhmiä. Joko Nils on aikamme legenda ja todella käänteispsykologialla ovela tai todella vain hyväonninen ja syyllinen tai sitten yksinkertaisesti typerä ja oikeasti syytön.
Kirjoitellaanpa jotain ajankuluksi, kun ei jaksa oikein muutakaan hommata.

Bodom-keskustelut, niin nämä kuin aiemmatkin, kaatuvat aina samaan seikkaan eli asioiden sijasta erimielisyyksiä aiheuttavat ihmiset. Tähän voi tietenkin olla monta monituista syytä, mutta ennen kaikkea se, että keskustelijat ottavat tapauksen jostain syystä hyvin henkilökohtaisesti. Puolet on pakko jakaa, että voi edes huomautella toisen idioottimaisuudesta, kun muuten ei tajua mistä on kysymys. Itse asiassa monikin aihe ja keskustelu sivustaseuraajalle aiheuttaa lähinnä huvittavaa hymähtelyä, kun huomaa että vastapuolethan keskustelevat itse asiassa täysin eri pointista saman jutun ympärillä. No, siihen se menee yleensä kaikilla aktiivisimmilla keskustelijoilla lopulta.

Jotta voisin vähän lipoa persettä tässäkin viestissä, niin täytyy sanoa että tänään lukiessani palstaa huomasin arvostavani Kukkuun juttuja hyvinkin paljon, vaikka hän periaatteessa onkin eri mieltä kaikista asioista esimerkiksi itseni kanssa. Toinen "lynkkausjengistä", jonka juttuja viitsii lukea yleensä ymmärrettävien ja uskottavien perustelujen vuoksi on Loka. (Tämän tosin saatan sanoa siksi että pääsisin vielä hänen pöksyihinsä. Ehheh?) Ikävä kyllä disinformaation määrä täällä alkaa pikkuhiljaa olemaan tasoissa oikean faktan kanssa, joten kannattaa suhtautua kaikkeen varauksella. Pahimmat paskan levittäjät kyllä erottuvat kun viitsii syventyä tapaukseen enemmän.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

_____ kirjoitti:Jotta voisin vähän lipoa persettä tässäkin viestissä, niin täytyy sanoa että tänään lukiessani palstaa huomasin arvostavani Kukkuun juttuja hyvinkin paljon, vaikka hän periaatteessa onkin eri mieltä kaikista asioista esimerkiksi itseni kanssa.
Kiitos. :oops:
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

^^
Livotaan nyt kumpikin.
Olen kanssasi samaa mieltä, että joillekin kirjoittajille tämä asia on jonkinlaista peliä. Luodaan oma mielipide ja siitä pidetään kiinni kynsin ja hampain, olkoonkin vaikka faktat sanoisivat toista. Kaikki poikkiteloin olevat asiat sivuutetaan tai jopa keksitään uusia faktoja. Palstapoliisina ei voi kuvitellakaan toimivan, niin paljon disinformaatiota tulee vähän väliä. Urho yritti oikoa pahimpia, tosin näemmä hermot siinä meni. En ihmetellyt yhtään.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

_____ kirjoitti:

Jotta voisin vähän lipoa persettä tässäkin viestissä, niin täytyy sanoa että tänään lukiessani palstaa huomasin arvostavani Kukkuun juttuja hyvinkin paljon, vaikka hän periaatteessa onkin eri mieltä kaikista asioista esimerkiksi itseni kanssa. Toinen "lynkkausjengistä", jonka juttuja viitsii lukea yleensä ymmärrettävien ja uskottavien perustelujen vuoksi on Loka. (Tämän tosin saatan sanoa siksi että pääsisin vielä hänen pöksyihinsä. Ehheh?) Ikävä kyllä disinformaation määrä täällä alkaa pikkuhiljaa olemaan tasoissa oikean faktan kanssa, joten kannattaa suhtautua kaikkeen varauksella. Pahimmat paskan levittäjät kyllä erottuvat kun viitsii syventyä tapaukseen enemmän.
Joo, Kukkuusta, voisi tosiaan sanoa, että hän edustaa lynkkausrasitteesta sitä katovaa perinnettä(vai onko sitä koskaan ollutkaan?), joka vielä yrittää tutkia asioita. Ja Loka, ah, aina niin reipas ja terävä, vaikkakin oikoo vähän mutkia, mutta on objektiivinen.

Nykyään keskustelu menee suurelta osin tähän malliin: NG:llä ei ollut mitään vammoja. Piste. Sitten perään laiteaan, että tämähän oli vain toki minun mielipiteeni. Äärimmäisen rasittavaa. Esimerkiksi Awa ja Hessu kuvittelee voivansa käydä objektiivista keskustelua lisäämällä tuon "heikkennyksen" väittämiensä perään. Sitä ennen aina seuraa pitkä litania
100%:lla varmuudella esittetyjä väittämiä.

Puppua tulee nyt paljon. Enkä minä ainakaan jaksa edes yrittää oikoa asioita, ei kukaan muukaan, joten Bodom palstalla vastuu on kuulijalla. Siksi tavallaan hyvä, ettei tänne kovin paljoa ole tulossakkaan uusia aktivisteja, olisivat pihalla kuin lumiukko, heti kättelyssä.
groot
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja groot »

kukkuu kirjoitti:^^
Urho yritti oikoa pahimpia, tosin näemmä hermot siinä meni. En ihmetellyt yhtään.
Urho myos vaaristeli liikaa ja helppoahan se oli antaa vaaria kasityksia niiden kohdalla, jotka olivat lukeneet vain ETPKn johdannon.....
---------
Allekirjoitus.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Viiva ja konsta, kiitos vaan kohteliaisuuksista. Viivan kanssa ollaankin tehty palstan ulkopuolella joskus ihan sinun kaupat? :muistelio:

Konsta, en oio mutkia, tietenkään. Jotkut asiat ja seikat voi vaan vaikuttaa siltä, jos jätän lukijalle itselleen mietittävää. Mutta sinä toki olet sen verran hieno kirjoittaja, kuten viivakin, että te ymmärrätte mun ajatuksenjuoksua vaikka se joskus onkin epäloogista. Sariolan sanoin.

Viivan huumori on myös omaa luokkaansa. :D

edit, mun pöksyihin on tällä hetkellä hyvin vaikeaa päästä, vaikka viivakin voisi olla ihan tsekattava tapaus. :| :mrgreen:
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

konsta kirjoitti: Joo, Kukkuusta, voisi tosiaan sanoa, että hän edustaa lynkkausrasitteesta sitä katovaa perinnettä(vai onko sitä koskaan ollutkaan?), joka vielä yrittää tutkia asioita. Ja Loka, ah, aina niin reipas ja terävä, vaikkakin oikoo vähän mutkia, mutta on objektiivinen.

Nykyään keskustelu menee suurelta osin tähän malliin: NG:llä ei ollut mitään vammoja. Piste. Sitten perään laiteaan, että tämähän oli vain toki minun mielipiteeni. Äärimmäisen rasittavaa. Esimerkiksi Awa ja Hessu kuvittelee voivansa käydä objektiivista keskustelua lisäämällä tuon "heikkennyksen" väittämiensä perään. Sitä ennen aina seuraa pitkä litania
100%:lla varmuudella esittetyjä väittämiä.

Puppua tulee nyt paljon. Enkä minä ainakaan jaksa edes yrittää oikoa asioita, ei kukaan muukaan, joten Bodom palstalla vastuu on kuulijalla. Siksi tavallaan hyvä, ettei tänne kovin paljoa ole tulossakkaan uusia aktivisteja, olisivat pihalla kuin lumiukko, heti kättelyssä.
Syyllisyys/syyttömyys mielipide on meille kaikille muodostunut ties mistä. Pidätyksen jälkeen, ennen etpk:n julkaisemista uskoin poliisin saaneen riittävät näytöt, varsinkin kun kyse oli poikeuksellisen vanhasta tapauksesta.
Etpk:n lukemisen jälkeen itseäni kiusasi eniten Nilsin sekoilu viinoissa. Salmisaaren vaihtuminen vaakunaksi ja likööripullon totaalikieltäminen. 18-vuotias kölvi tietää tasan tarkkaan, mitä viinaa retkellä on ollut mukana ja mistä se hankittu. Tässä asiassa Nils puhui soopaa, tosin vaikutteita ei ole tiedossa. Pieni mahdollisuus on annettava sille, että Nils ei olisi halunnut vanhempiensa tietävän viinan juomisestaan. Siksi satuilu. Yhtä kaikki, kärähti valheesta.

Konsta on ollut alusta alkaen syyttömyyden puolella, vaikkakin on useasti luvannut pohtia tilanteen salliessa myös syyllisyyttä.

"II-sivun, 3. osion alanurkassa (kuvat 28, 29) on joitakin pyöreähköjä n. 1-2 mm kokoluokkaa olevia veriroiskeita ja kooltaan n. 1 mm x 3 mm olevia elliptisen muotoisia veriroiskeita, joiden suunta, teltan ollessa pystytettynä, on ylhäältä alaspäin kohti teltan lievettä. Veriroiskeet ovat mahdollisesti syntyneet teltan sisältäpäin, irtokaitaleiden muodostamasta aukosta ulospäin, sellaisessa tilanteessa, jolloin kaitaleet ovat olleet kääntyneenä sisäänpäin [kuva 28].
Veriroiskeista on otettu DNA-näyte (BKA/3, Nils Gustafsson)
"

Tämä edellä mainittu lause on ollut Konstan ja minun kiistan aiheena koko bodom-kirjoittelun ajan. Konstan mielestä se ilmaisee kiistatta Nilsin nukkuneen teltan sisällä.
Itse olen sitä mieltä, että samat jäljet voivat syntyä yhtä hyvin Nilsin ollessa teltan päällä, teltan romahdettua.

Konsta kuitenkin kaikeista erimielisyyksistämme huolimatta on persoonana sellainen, että voin tarjota kaljat hänelle, ihan koska vaan manseen on asiaa.
:D
Sariola
Horatio Caine

Kuka on syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Minä olen tätä asiaa pohtinut sillä tavalla, että olen kuvitellut NG:n ensin syylliseksi. Sitten seurannut mitä hän on jälkeenpäin tehnyt. On koettanut auttaa syyllisen löytymistä. On suostunut hypnoosiin. On tehnyt yhteistyötä ranskalaisen selvänäkijän kanssa tapauksen selvittämiseksi. Suostunut toistamisen hypnoosiin. Mitään suoria todisteita ei ole löytynyt häntä vastaan. Tästä johtuen pidän todennäköisenä, että hän todellakin on syytön. Tämä on johdonmukainen johtopäätös.
awa
Angus MacGyver

Re: Kuka on syyllinen?

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariolan mukaan Gustafsson on koettanut auttaa syyllisen löytymistä ?
Sariola kirjoitti:On suostunut hypnoosiin. On tehnyt yhteistyötä ranskalaisen selvänäkijän kanssa tapauksen selvittämiseksi. Suostunut toistamisen hypnoosiin. Mitään suoria todisteita ei ole löytynyt häntä vastaan. Tästä johtuen pidän todennäköisenä, että hän todellakin on syytön. Tämä on johdonmukainen johtopäätös.
Hypnoosipuhuttelu tehtiin kolmasti ja vasta kolmannella kerralla saatiin jotain irti. Mikä meni kahdella ensimmäisellä kerralla pieleen ? Pieleen meni ehkä juuri se, että Gustafsson oli liian jännittynyt ja peloissaan siitä, että joutuu johonkin tiedostamattomaan tilaan.

No - ne pari kertaa näytti, ettei ne mitään noitia olleet - vaan "hypnotisoitava"pystyi hallitsemaan tilanteen.

Gustafssonia puhuteltiin uhrina - niinpä se olikin sitten loppujen lopuksi ihan terapeuttinen ja helppo juttu. Ja kaikki kertoivat kuinka hienosti se hynoosi sitten onnistuikin :shock:

Yhteistyö poliisin kanssa olisi varmasti ollut hedelmällisempää kuin ranskalaisen selvänäkijän kanssa. :?

Tämä kaikki on tietysti vain omaa arvailua.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Minulle tulee mieleen kuva murhaniemestä, jossa NG on poliisien kanssa ilmeisesti näyttämässä paikkoja poliisille. Taisi olla juuri se päivä, jolloin hän pääsi pois sairaalasta. Yhteistyö näytti kuvan perusteella sopuisalta. Taisi olla APU-lehden kutsuma se ranskalainen selvänäkijä Croiset, jonka kanssa myös NG teki yhteistyötä. Muistelen, että NG osallistui myös APU-lehden järjestämään hypnotisointi-tilaisuuteen, joka oli eri tilaisuus, ja siinä oli myös sen ajan tunnettu hypnotisoija, muu kuin Stenbäck. Näyttää, että NG todella halusi selvittää rikoksen.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Sariola"]Hyvä Eveliina! Ajattele vain itsenäisesti. Älä kuuntele noita kyykyttäjiä. Jos NG onkin liikutellut jalkojaan ja äännellyt esim. klo 9, niin siitä ei todellakaan voi vetää sitä johtopäätöstä, että samoin olisi tapahtunut jo esim. klo 5 aamuvarhaisella. Voidaan ainakin olettaa, että vielä tuolloin heti tapahtuman jälkeen, NG on maannut liikkumattomana kuin kuollut. Nuo jalkojen liikkeet ja ääntely ovat hyvinkin voineet ilmaantua vasta paljon myöhemmin. Se tuntuu loogiselta. Tosin kukaan ei ole ollut näkemässä ja todistamassa.

Esim. lintupoikien havainnossa klo 6 ei puhuta mitään jalkojen liikkumisesta. Todennäköisesti silloin jalat eivät ole liikkuneet.

Kukaan näistä kolmesta keskustelijasta, Loka, awa, tai Hessu52, ei ole erityisen looginen päättelyssään. Ajatus karkaa helposti irti tosiasioista toiveajattelun suuntaan. Ei tiedetä varmasti, liikkuivatko NG:n jalat välittömästi hyökkäyksen jälkeen vai ei, mutta todennäköisemmin EI. Eli todennäköisesti henkilö oli silloin välittömästi tapahtuman jälkeen tajuton.

Näin rohkeasti vaatii Sariola tulokasta olemaan uskomatta, mitä mieltä toisin kuin hän ajattelee.

Ei Sariolalla ole sen enempää faktaa tuossa jutussaan, kuin meillä muillakaan, mutta Saqriolan tyyli onkin ensin kumota toisten kirjoittelu mielikuvitukseksi ja sitten hän oman mielikuvitusteorian eittää totena.

Pysy kuule Sariola molskihousuissasi, äläkä ala opettamaan tapojasi toisille.

Itse valehtelet, että, no antaa olla, kun en ole aiemminkaan vertailuja tehnyt.

Tuollainen agiteeraus ei kuitenkaan sovi tälle muuten niin mukavalle palstalle.
Vastaa Viestiin