Jimi Karttusen kuolema: Vastarintaliikkeen välikohtaus Helsingissä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
CSI
Michael Knight

Re: Johtiko vastarintaliikkeen välikohtaus kuolemaan Helsing

Viesti Kirjoittaja CSI »

hannas kirjoitti:Mielestäni tässä Helsingin Asema-aukiolla tapahtuneeseen, sittemmin uhrin erittäin valitettavaan kuolemaan johtaneeseen pahoinpitelyyn liittyvässä kommentoinnissa on huolestuttavaa se, että monilta tuntuu unohtuvan se tosiasia, että ihminen on ko. väkivallanteon seurauksena kuollut.

Uskon itse, että uhrin kimppuun "lentopotkulla" hyökännyt henkilö, SVL:n "johtoon" kuuluva nuorehko mies, olisi tehnyt samanlaisen hyökkäyksen ketä tahansa kohtaan, kuin hän teki nyt menehtynyttä nuorta miestä kohtaan.

Minuta taas huolestuttaa paljon enemmän sinun kaltaiset ihmiset, jotka kuvittelevat että tässä valtakunnassa pitäisi olla vapaa riidanhaastamisoikeus kaikissa tilanteissa ja valtakunnan ykkösintressinä olla tuollaisten riidanhaastajien turvallisuuden takaaminen.

Uusnatsit voi jättää ihan huomiottakin Elielin aukiolla. Ihan tiedoksi vaan.

Eikä olis muuten tehnyt "hyökkäystä ketä tahansa kohtaan". Ei ainakaan minua kohtaan. Miksei? Koska minä en olisi jäänyt aukomaan päätäni tuollaiselle paikalle.

Argumentissasi olisi järkeä vain, jos potku rintaan olisi tullut provosoimatta, suoraan tyhjästä. Mutta näinhan se ei mennyt.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Luupää
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Luupää »

llewellyn kirjoitti:
Luupää kirjoitti:'
Sen verran sylettää tuo uhrin Habakukin aikaisen nuoruuskuvan jakaminen nettiin ja mediaan että otetaanpas esiin vähän tuoreempi potretti isästä ja pojasta:
No, jopas näyttääkin raskauttavalta - selvästi ansaitsi kuolemansa...
Outo tulkinta. Todella outo.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta tai artikkeli siirtyy maksumuurin taakse tai sen lukemiseen vaaditaan rekisteröityminen. Tai jotain.
Anter00
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Anter00 »

Gladys kirjoitti:
Anter00 kirjoitti:Juuh ja jos joku huutelee neekeriä jollekin afrikkalaiselle ja tulee tämän vuoksi tapetuksi, niin ihan oma vikansa että kuolee, jopa ansaittua.

Myös jos joku nainen katsoo halveksuvasti somaleita, niin ihanm oma vikansa jos tulee raiskatuksi.
Huutelusta johtuva tapetuksi tuleminen ei tietenkään ole ansaittua, mutta kai nyt kaikki tietävät että sellaiseen liittyy tietynlainen riski.

Mitä naisten vaatetukseen tai keikistelyyn tai päin katsomisiin tulee, niin länsimaissa tämä kaikki on ainakin toistaiseksi ollut pääsääntöisesti mahdollista ilman raiskatuksi joutumista.

Olen yllättynyt, että aggressiivista provosointia ja länsimaisen naisen normaalia ja sallittua käyttäytymistä millään tavoin verrataan tähän tapaukseen.
Jos kerran tämän "provosojan" hakkaaminen oli oikeutettua, niin miksi sellaisen idiootin hakkaaminen ei ole oikeutettua joka huutelee neekeriä somaleiden perään, ymmärtäähän sen jokainen että somalit ovat aggressiivisia ja valmiita puukottamaan.
Riukiu
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Riukiu »

Anter00 kirjoitti: Jos kerran tämän "provosojan" hakkaaminen oli oikeutettua, niin miksi sellaisen idiootin hakkaaminen ei ole oikeutettua joka huutelee neekeriä somaleiden perään, ymmärtäähän sen jokainen että somalit ovat aggressiivisia ja valmiita puukottamaan.
No kyllähän ne usein hakkaavat. Sehän on nähty.Ja usein kannattaa aina väittää päälle, että rasisti ärsytti. Tai jopa löi. Sehän kai varmaan opetetaan jo pakolaisneuvonnassa? Viimeistään oikeusavussa.
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

Kuva
Gladys
David Starsky

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Anter00 kirjoitti: Jos kerran tämän "provosojan" hakkaaminen oli oikeutettua, niin miksi sellaisen idiootin hakkaaminen ei ole oikeutettua joka huutelee neekeriä somaleiden perään, ymmärtäähän sen jokainen että somalit ovat aggressiivisia ja valmiita puukottamaan.
Kuka sanoi, että on oikeutettua? Kysy häneltä, älä minulta.
All is pretty.
- Andy Warhol
Anti-Bini Laden
Rico Tubbs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anti-Bini Laden »

On sulla argumentit. "Ymmärrätkö sä itse mitä kirjoitat?"

Mutta todellakin ihmettelen sitä, että jos tapahtuman on nähnyt kansanedustajat ja poliisit, eikä ole puuttunut sen kummemmin tapahtumaan.
Se kertoo, että tapahtuma on sujunut rauhallisesti ja poliisin omien normien mukaan.
Ja mikäli oikein olen ymmärtänyt niin tämä Jimi oli kävellyt itse pois tapahtuma paikalta.

Mihin hänen kaverit ovat lähteneet siitä paikalta josta Jimi vietiin lanssiin ja johon poliisit tuli?
Ja eikös tämä vakava aivoverenvuoto jota ei voitu leikata, tullut sitten n.vkoa myöhemmin?
" Paha asettaa tekijän mytologiseen narratiiviin joka on
epävarmuutta siedettävämpi vaihtoehto "
Pula-aho
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Pula-aho »

En ole nähdyn uutisoidun, että nahkapäätä olisi vangittu. Maanantaina taisin lukea, että vangitsemisen tulisi tapahtua tänään. Missä mennään?
Madeline_Poel
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Madeline_Poel »

Anti-Bini Laden kirjoitti:
On sulla argumentit. "Ymmärrätkö sä itse mitä kirjoitat?"

Mutta todellakin ihmettelen sitä, että jos tapahtuman on nähnyt kansanedustajat ja poliisit, eikä ole puuttunut sen kummemmin tapahtumaan.
Se kertoo, että tapahtuma on sujunut rauhallisesti ja poliisin omien normien mukaan.
Ja mikäli oikein olen ymmärtänyt niin tämä Jimi oli kävellyt itse pois tapahtuma paikalta.

Mihin hänen kaverit ovat lähteneet siitä paikalta josta Jimi vietiin lanssiin ja johon poliisit tuli?
Ja eikös tämä vakava aivoverenvuoto jota ei voitu leikata, tullut sitten n.vkoa myöhemmin?
No joo, tää on kyllä tosi surullinen tapahtuma, josta on nostettu ihan liian iso vouhkoaminen eduskuntaa myöten :shock: , olisiko esimerkiksi naapurin Pera päivätolkuilla uutisissa potkaistuaan naapurin Masaa mahaan?

En millään lailla hyväksy tätä tekoa ja tuntuu pahalta uhrin ja omaisten/ystävien puolesta, mutta jotain provosointia on täytynyt tilanteessa olla, ja sitten vielä uhrin kanssa olleen kaverin tilitys siitä että "ei ole vielä voinut mennä poliisien kuultavaksi, kun on niin järkyttynyt tilanteesta", kertoisi jotain todellakin siitä, että siellä on ollut molemmilla muutakin, kuin pipo päässä.

Ja kyllä siihen aivoverenvuotoon voi tosiaankin kuolla, jopa viikonkin päästä kun lääkärit eivät kertakaikkiaan pysty leikkaamaan potilasta, joka on omia troppejaan ottanut; se olisi hoitovirhe.

Ja ei, en ole suvakki :mrgreen: .
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse
Paikalla
Rescuer
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Pula-aho kirjoitti:En ole nähdyn uutisoidun, että nahkapäätä olisi vangittu. Maanantaina taisin lukea, että vangitsemisen tulisi tapahtua tänään. Missä mennään?
Huomenna aamupäivällä Salmisaaren yllätysten talossa arpovat tuloksen.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Pablo antero
Alokas

Viesti Kirjoittaja Pablo antero »

Tuo tapaus on saanut sellaisen mediahaloon pystyy. Että pistää väkisin miettimään että kuullaanko kuolinsyytutkijan lausunnosta ihan oikea versio? Eihän suomi vielä niin mädättynyt maa ole? Eihän?
CSI
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja CSI »

Pablo antero kirjoitti:Tuo tapaus on saanut sellaisen mediahaloon pystyy. Että pistää väkisin miettimään että kuullaanko kuolinsyytutkijan lausunnosta ihan oikea versio? Eihän suomi vielä niin mädättynyt maa ole? Eihän?
No oletan että Torniainen osaa hankkia itselleen kunnollisen puolustuksen. Tässä tapauksessa se varmasti olisi syytä koska juttu on mennyt keissiksi: Poliittinen Kerma™ vastaan Torniainen ihan kuten TheLakanaBoyn tapauksessakin.

Puolustus saanee kuolinsyytutkimuksen täydellisenä käyttöönsä ja kaikki muutkin Jimi-narkin lääketieteelliset dokumentaatiot.
Riukiu
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Riukiu »

Pablo antero kirjoitti:Tuo tapaus on saanut sellaisen mediahaloon pystyy. Että pistää väkisin miettimään että kuullaanko kuolinsyytutkijan lausunnosta ihan oikea versio? Eihän suomi vielä niin mädättynyt maa ole? Eihän?
Kyllä täälläkin on menty koko ajan huonompaan suuntaan. Jossain välissä tulee avaus tuollaiseenkin. Oikein isoissa jutuissa on kai ollutkin jo.
Ärrkele
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Ärrkele »

On mielenkiintoista nähdä, oikaiseeko ns. valtamedia väärät uutisensa, jos kuolinsyyksi paljastuukin esim. huumeiden yliannostus kuten jo aiemmin tässä ketjussa huhuiltiin.

Itse en usko, että oikaisevat eikä päätoimittajien taannoinen vetoomus totuudenmukaiseen uutisointiin koske heitä itseään, siis valtamedioita.
PaxCow kirjoitti:Vaikka miten yritän, en kuule allahu akbaria.
Chefile kirjoitti:Minulla on kuule munaa lyödä pelkästään sillä munalla sinut taju kankaalle, sinä mielisairas hinaaja.
Seppo Räty: ”Suomalainen keihäänheitto on mennyt polvien nosteluksi”
holmesin haamu
Sherlock John Holmes

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Kova on paine tuomiolle, kun taustalla on koko Suomen poliittinen johto yhdessä median kanssa.
Vastaa Viestiin