Ulvilan newbie-ketju

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
mikaelk

Re: Ulvilan newbie-ketju

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

^^ Häke-nauha on tapauksen avain ja sinetöi syytetyn tuomion. Nyt tullaan taas kahteen perusasiaan, mutta newbie-ketjuun ne sopii tuoda esiin.. Syytetty käyttäytyi miten käyttäytyi koska tiesi, ettei kellään muulla kuin uhrilla ollut hätää. Niin, mistähän tiesi..? :? Kuten naakka kirjoittaa, tappelun täytyi kestää minuuttitolkulla. Se alkoi korkeintaan 2 minuuttia ennen puhelua. Miksei tappelusta tallentunut pihaustakaan häke-nauhalle? Uhrin rusikointia oli tapahtunut jo reilusti ennen puhelua, eikä kenenkään ulkopuolisen toimesta..

Jatkan viestiä lautamiehiin, ettei käy köplästi..
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 38#p632738
Caldera
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Caldera »

mikaelk kirjoitti:Miksei tappelusta tallentunut pihaustakaan häke-nauhalle?
Tallentuihan siitä vaikka miten monta pihausta, kannattaa laittaa vastaanotto päälle. Kerrataan nyt sitten. Hemmi todisti oikeudessa että nauhalta kuuluu sängyn siirtymisen tienoilla selvä iskuääni ja Jukan reaktio siihen, kun Anneli oli puhelimeessa. Ja tappelun ääniinhän tuo sängyn laahaaminenkin kuuluu, kun huppumies vetää Jukan lattialle. Samoin jos kahden minuutin tienoilla Jukkaa pahoinpidellään kuten Valkama väitti Satakunnan käräjäoikeudessa (taustanauhateoriaan tukeutuen), pahoinpitelijä ei voi olla Anneli koska Anneli ei pysty levitoimaan huoneistossa paikasta toiseen eikä hän voi olla tuolloin takkahuoneesssa, juostuaan ulos sitä ennen. Joten siinä on yksi kiistaton ulkopuolisen ja tappelun ääni. Ja sanoohan sen nyt jo maalaisjärkikin, ettei Jukka sano huonekaluille älä ja sitten iske itseään terävästi huonekaluun.
Viimeksi muokannut Caldera, Ti Elo 12, 2014 10:45 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vespa velutina
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Vespa velutina »

notareal kirjoitti: Erittäin paljon oudoksuttaa syytetyn täysin ihmisluonteelle poikkeava käytös hengenvaarallisessa tilanteessa.
Eli jäädään tilaan missä henki on uhattuna.
Anneli ei jäänyt tilaan, jossa hänen henkensä olisi ollut välittömästi uhattuna eli takkahuoneeseen, vaan pakeni sieltä puukoniskun saatuaan.
notareal kirjoitti: Ei, minä en ole nähnyt todisteita ja tapauksia, jossa hengenvaarassa oleva ihminen jää urheasti siihen paikkaan, jossa henkeä uhataan.
Ehkä joku tähän niitä nyt kertoo.
Yleisen elämänkokemukseni perusteella taas tiedän, että ihminen on tuollaisissa tilanteissa todella itsekeskeinen.
Olen ollut onnettomuudessa, jossa hengenvaara oli todellinen, ja kyllä kaikilta tuli esiin syvimmät vietit, ulos ja äkkiä.
Myös psykologia todistaa tämän puolesta.
Jälleen kerran todistat oman elämänkokemuksesi pätevän myös tähän tapaukseen. Anneli pinkaisi karkuun ulos asti kun huppumies lähti häntä jahtaamaan, vaikka oma lapsi päivysti samaan aikaan puhelimessa.

Luin käräjäoikeuden ensimmäisen murhatuomion vuodelta 2010. Vaikka se on tuomiona huono eli sisältää liikaa selostusta itse oikeudenkäynnistä ja liian vähän tuomareiden omia johtopäätöksiä, niin se on silti hyvin informatiivinen ottaen huomioon, miten paljon on syyttäjän jutut noista vuosista muuttuneet. Siitä näkee, mitä käräjillä on tullut ilmi. Suosittelen kaikille, koska esim. etp:llä ei tee mitään, jos samat asiat on käsitelty oikeudessa siitä poikkeavasti. Eri mieltä olleen käräjätuomari Illmanin mukaan mm.
1. koiralle oli annettu tehtäväksi etsiä maastosta tekovälinettä
2. Ari ja Minna Auer olivat todistaneet, että sukulaiset olivat sairaalassa keskustelleet Annelin kanssa perheen tulevaisuudesta ja epäilivät siksi, että videokuulustelussaan 2.12.2006 Anneli vain toisti shokissa sitä, mitä sukulaisten kanssa on puhuttu eli "että muutetaan Turkuun ja unohdetaan tää juttu".
3. Anneli ei ole takkahuoneessa kun "(k)uole" huudetaan.
4. Lahden talvikengät todennäköisesti löytyivät asunnosta, mutta ne eivät sopineet paikalta löytyneisiin verijälkiin.
Aasianherhiläinen Vespa velutina on hieman pienempi kuin eurooppalainen herhiläinen. Tulokkaan erityistuntomerkki on keltaiset jalat.
mikaelk

Caldera, näistä voidaan olla montaa mieltä.. Ihmeen vähän näitä taistelun ääniä on, joihin puolustus voisi tukeutua. Miksi ei yksikään avunpyyntö keskeydy iskuun? Tappaja antaa ihan rauhassa uhrin pyydellä annua apuun? No, "vähä annu/hänny auttaaki" vai miten hän tarkalleen sanoi, nyt muista, enkä pysty kuunnella..
Caldera kirjoitti:Samoin jos kahden minuutin tienoilla Jukkaa pahoinpidellään kuten Valkama väitti Satakunnan käräjäoikeudessa (taustanauhateoriaan tukeutuen), pahoinpitelijä ei voi olla Anneli koska Anneli ei pysty levitoimaan huoneistossa paikasta toiseen eikä hän voi olla tuolloin takkahuoneesssa, juostuaan ulos sitä ennen. Joten siinä on yksi kiistaton ulkopuolisen ja tappelun ääni.
Tummennus, ei voi levitoida ei. Ties juossut missä juossut, voi olla juossut myös takkahuoneeseen, vaihoehtoja on ja niitä on täällä esitetty. Nauhan äänimaailma on mitä on, osa äänistä selvästi vahvistettu/"kaivettu esiin", mistäs tiedät ettei vaikka "tuleeksielkettää!" ole tällainen vahvistettu huuto. No, tämä ei ole mun asia ratkasta, pitäs kuulla alkuperäinen nicelog..
Caldera kirjoitti:Ja sanoohan sen nyt jo maalaisjärkikin, ettei Jukka sano huonekaluille älä ja sitten iske itseään terävästi huonekaluun.
Hän on puhelun aikana ollut jo siinä kunnossa, että suusta voi päästää vaikka mitä.. On voinut liikehtiä, pudota sängystä, koittaa nousta, sänky raahautunut, iskeä itsensä sänkyyn tms, kolista ties mitä. Mitä muuta ulkopuolisesta kuuluu? Ei paljoa paskaakaan ole kiistatonta ääntä.. Missä poistuu? Ei kuulu poistuminen koskei ole tullutkaan?
Caldera
Axel Foley

mikaelk kirjoitti:Miksi ei yksikään avunpyyntö keskeydy iskuun? Tappaja antaa ihan rauhassa uhrin pyydellä annua apuun? No, "vähä annu/hänny auttaaki" vai miten hän tarkalleen sanoi, nyt muista, enkä pysty kuunnella..
Miksi tappaja yrittäisi estää Annun apuun huutamisen? Ei kai tappaja kuvittele että avun tarve on Annulle epäselvää? Mieshän siis vaihtaa puukon astaloon ja tässä tulee Jukalle tilaisuus ruveta huutamaan tosissaan apua. Sitä ennenhän Jukka on huutanut vain kaiken keskeltä nopean "Tuu joo!". Aika erikoinen sanavalinta tämäkin mieheltä joka on muka just "vironnut" seinähullun vaimonsa karmeasti puukottamana. Sen sijaan sopii taas kerran siihen että Jukka tietää Annelin olevan hankkimassa apua ja sen jälkeen odottaa tätä tulemaan auttamaan itseään, ihmettelee miksei kuulu. Hänhän ei tiedä että häke nakitti Annelin pysymään linjalla. Ja kyllä sulla on nyt häkenauhan tutkiminen aika pahasti kesken jos edes ehdotat siellä olleen tuota mitä ehdotat. Tässä on sulle linkki zemin litterointiin, sen voi kaivaa esiin aina kun siltä tuntuu. Jos ei viitsi tarkistaa väitteitään, on vaarana että jää ikuiseksi newbieksi, jonka ainoa anti palstalle ovat päivittäiset aariat aiheesta Aaanneli on syyllinen, syyllinen, syy-hyyy-hyyyllinen!

http://www.nbl.fi/~nbl3145/ulvilatallenne.htm
Caldera kirjoitti:Tummennus, ei voi levitoida ei. Ties juossut missä juossut, voi olla juossut myös takkahuoneeseen, vaihoehtoja on ja niitä on täällä esitetty.
Ei ole esitetty vaihtoehtoja täällä, ainoa mitä on esitetty on haaveita ja päiväunia. Sinä aikana kun olen ollut täällä kukaan ei ole edes yrittänyt esittää mitään vastaavaa kuin allaoleva Turumurren rekonstruktio Annelin askelista.

http://niinaberg.files.wordpress.com/20 ... .jpg?w=640

Eihän tuollaista olisi mitenkään mahdollista tehdä, jollei se vastaisi todellisuutta. Ja leikitään nyt että pystyisit siihen mihin kukaan ei ole pystynyt kovasta yrittämisestä huolimatta, eli selittämään miten puhelinta lähestyvät äänet oikeasti loittonevatkin siitä ja avataan jokin muu ovi kuin ulko-ovi, niin se olisi täysin hyödytöntä koska edessä on jo seuraava pulma, miten siirtää Anneli kahdessa sekunnissa sieltä takkahuoneesta takaisin puhelimelle. Konsultoi tässä asiassa vaikka Valkamaa joka intti viimeksi oikeudessa, ettei FBI:n ja Hemmin lausunnot poissulje sitä mahdollisuutta että on käytetty taustanauhoitusta. Tai Niemeä, jonka mielestä Jukka oli koko puhelun ajan kuollut.
Caldera kirjoitti: Nauhan äänimaailma on mitä on, osa äänistä selvästi vahvistettu/"kaivettu esiin", mistäs tiedät ettei vaikka "tuleeksielkettää!" ole tällainen vahvistettu huuto. No, tämä ei ole mun asia ratkasta, pitäs kuulla alkuperäinen nicelog..
No juu, toki se Niemi olisi nimenomaan tämän vahvistanut yrittäessään väen vängällä kääntää häkenauhoitusta Annelin syyllisyyttä osoittavaksi. Realismia kehiin...
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Caldera kirjoitti:No juu, toki se Niemi olisi nimenomaan tämän vahvistanut yrittäessään väen vängällä kääntää häkenauhoitusta Annelin syyllisyyttä osoittavaksi. Realismia kehiin...
Niemihän virallisessa lausunnossaan hätäpäissään ehdotti, että "syytetty on huutanut lauseen jostain kauempaa" =) Auer on maailman ainoa ihminen, joka osaa huokaistakin huutamalla.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
mikaelk

Caldera kirjoitti:Miksi tappaja yrittäisi estää Annun apuun huutamisen? Ei kai tappaja kuvittele että avun tarve on Annulle epäselvää? Mieshän siis vaihtaa puukon astaloon ja tässä tulee Jukalle tilaisuus ruveta huutamaan tosissaan apua.
Kylläpä kestikin astalon vaihto! :D Tarkoitan sitä, että uhri saa olla ihan rauhassa, kunnes syytetty poistuu puhelimesta..

Kirjoitin;
Nauhan äänimaailma on mitä on, osa äänistä selvästi vahvistettu/"kaivettu esiin", mistäs tiedät ettei vaikka "tuleeksielkettää!" ole tällainen vahvistettu huuto. No, tämä ei ole mun asia ratkasta, pitäs kuulla alkuperäinen nicelog..
Johon:
Caldera kirjoitti:No juu, toki se Niemi olisi nimenomaan tämän vahvistanut yrittäessään väen vängällä kääntää häkenauhoitusta Annelin syyllisyyttä osoittavaksi. Realismia kehiin...
Mikäs tässä kummaa? Kummaa on, ettei mitään löytänyt ulkopuolisesta. Aluksi tällast puhetta oli, mutta tutkimusten edetessä kaikki äänet on voitu osoittaa jonkun paikalla olijan aiheuttamaksi. Se on karu fakta kanssa kun syytetty vihaisena päästää: "kuole!" sitten 2 iskua ja homma on selvä..
mikaelk

Caldera kirjoitti:Ei ole esitetty vaihtoehtoja täällä, ainoa mitä on esitetty on haaveita ja päiväunia. Sinä aikana kun olen ollut täällä kukaan ei ole edes yrittänyt esittää mitään vastaavaa kuin allaoleva Turumurren rekonstruktio Annelin askelista.
Älä valehtele, onhan esitetty vaikkasun mitä. Esitän itse nyt vaikkapa, että on voinut juosta työhuoneesta pesuhuoneen kautta astaloimaan.
Caldera
Axel Foley

mikaelk kirjoitti:
Caldera kirjoitti:Ei ole esitetty vaihtoehtoja täällä, ainoa mitä on esitetty on haaveita ja päiväunia. Sinä aikana kun olen ollut täällä kukaan ei ole edes yrittänyt esittää mitään vastaavaa kuin allaoleva Turumurren rekonstruktio Annelin askelista.
Älä valehtele, onhan esitetty vaikkasun mitä. Esitän itse nyt vaikkapa, että on voinut juosta työhuoneesta pesuhuoneen kautta astaloimaan.
No otetaan sitten rautalangasta. Ei se ole mitään vaihtoehdon esittämistä että sanoo että musta jotenkin tuntuu että Anneli juoksi työhuoneesta pesuhuoneen kautta astaloimaan. Se pitää todistaa! Kun ei siinä juoksussa riitä aika, puolet askeleista pitäisi olla lähestyviä ja puolet loittonevia, ja lisäksi, eihän se edes auta mitään kun seuraavaksi Annelin pitäisi palata takaisin sieltä takkahuoneesta alle metrin päähän puhelimesta ajassa 2:08 eikä se onnistu millään sekään. Tietenkään kun Anneli on juossut ulos ja palannut takaisin puhelimen luo. Kuten Anneli on itse kertonut ja kuten tytär on kertonut. Kun minä esitän että Anneli juoksi ulos, mulla on todisteena:
- litteroija Niemen todistus että askeleet lähestyy puhelinta
- Turumurren tarkka rekonstruktio
- Annelin kertomus siitä miten juoksi ulos ja tuli takaisin.
- Tytön todistus että äiti juoksi lujaa ulos ja tuli sitten puhelimelle ja sanoi jotain että Tulispa ne pian.
- Tilannetta edeltävät ja seuraavat tapahtumat häkenauhalla, jotka todistavat esim. että ulosjuoksu sopii tismalleen siihen mitä tapahtuu jatkossa, eli Annelin paikka takaisin tullessa vastaa ääniä ajassa 2:08. Samoin kuin Annelin toiminta ennen ulkosjuoksua on loogista ja tästä maailmasta.

Mitä sulla on tämän mutuilusi tueksi, ei mitään. Niin kauan kuin ei ole mitään, on vain päiväunelmointia. Yritä edes laittaa teoriasi aikajanalle, puhutaan sitten lisää.
notareal
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja notareal »

Ilmeisesti aina pitäisi, jos toisen kirjoitukseen viittaa, niin siirtää tähän vastaukseen sellainen "lainaa" laatikko. Joo, ei onnistu tällä sormi koolla ja tällä puhelimen näytöllä.
Tänään siis kait tää nicci sulkeutuu, joten tuskin kukaan tähän virheeseen musertuu.

Kuolemannaakka, mielestäni on täysin eritilanteet, joita pyydät minua vertaamaan.
Kadulla tapahtuvaa päälle käyntiä sekä omassa makuuhuoneessa tapahtuvaa, selkeästi kuolemanvaaraan sisältävää tilannetta.
Siis jokaiselle ihmiselle tulee varmasti hengenlähtö pelko jos herää siihen, että makuuhuoneen ikkunan rikkomiseen herää.
Kyllä uskon, että ihminen jää mahdollisesti puolustamaan läheistään, jos tilanne on joku yllättävä käsin tapahtuva päälle käynti.
En usko, että edes tällaisessa tapauksessa jää paikalle jos saa itse puukosta, hyökkääjä on isompi kuin itse, hyökkääjä on naamioitu jne jne.
Itselleni vielä epäuskottavammaksi tilanteen syytetyn kotona tekee se, että he olivat jo nukkumassa ja heräsivät ikkunan rikkomiseen , joka kestää siis todistettavasti enemmän kuin yhden tai muutaman iskun ajan.
Luontaisin käytös olisi ollut paeta jo tuolloin hyvin nopeasti, eikä jäädä tappelemaan täysin tuntemattoman uhka tekijän kanssa.
Lasi ei siis voi hajota hetkessä, vaan siihen menee vähintään kymmeniä sekunteja aikaa.

Toinen kirjoittaja totesi, että pakenihan syytetty.
Itse en osaa pakenemisena pitää muutaman metrin päähän puhelimeen siirtymistä pakenemisena.

Kuten siis sanoin jo, on tää jättimäiseksi paisunut case.
Vääjäämättä tässä tulee epäilevälle ihmiselle mieleen, että ketä tämä palvelee tämä paisuminen ja selvittämiseen kulunut pitkä aika.
Alunperinhän jos tämän tapauksen kuulisi, niin tuskin kukaan uskoisi, että tämän selvittämiseen menee vuosia.

Kysyn seuraavaa, etsin siis kyllä jo, mutten löytänyt, onko täällä jossain ensimmäisenä paikalla olleiden rikospaikkatutkijoiden virallisia tuloksia nähtävissä.
Tähän kun kokoajan tulee tätä tavaraa lisää ja lisää, niin olisi hyvä lukea myös, että mitä siellä ihan alussa on poliisi todennut.

Häke nauhasta totean, en pysty kuulemaan sieltä juuri mitään ääniä, jotka voisivat olla ulkopuolisen tekemiä.
Poltin ihan levylle tuon ja huudatin kuulokkeiden kautta, en vaan kuule mitään auto, v***u, tms sanoja.
Vaati varmaan jonkin ohjelman, että voisi kuulla.
Caldera
Axel Foley

^^ Voin auttaa Mikaelk tuossa alkuun:

Missä ja miksi Anneli huutaa "Mitäkö/pitääkö"?
Missä ja miksi Anneli huutaa hätäfalsetissa "Vittikö".
Miten juostava matka ja puhelimen sijainti ja askeleet osuvat yhteen jos juostaankin työhuoneesta kodinhoitohuoneen ovelle, entä siitä eteenpäin.
Miten Anneli siirtyy 2:06 -> 2:08 takkahuoneesta puhelimen.
Caldera
Axel Foley

notareal kirjoitti:Luontaisin käytös olisi ollut paeta jo tuolloin hyvin nopeasti, eikä jäädä tappelemaan täysin tuntemattoman uhka tekijän kanssa.
Näin tietysti kun katsotaan lopputuloksesta käsin. Mutta eihän Anneli ja Jukka tienneet lopputulosta. Heitä oli kaksi vastaan yksi. He luulivat käsittääkseni ensin että kyseessä on murtovaras tai jotain vastaavaa. Jukka oli varmasti tottunut selvittelemään asioita puhumalla. Eikä ylipäänsä keskiluokkaisella perheellä ole päässään mitään shabluunaa, josta heti tiedetään että jos ulkoa kuuluu outoja ääniä, vartin sisään toinen on kuollut. Ikkunan rikkominen kesti kai virallisen arvion mukaan jotain 40 sekuntia (?), tästä osa ikkunaverhon takana. Mun mielestä on absurdi vaatimus että tällaiseen herättyään ihmisellä pitäisi olla samantien selvillä mitä tapahtuu ja miten vaarallinen tilanne on ja mitä tulee tapahtumaan.
mikaelk

Caldera kirjoitti:No otetaan sitten rautalangasta. Ei se ole mitään vaihtoehdon esittämistä että sanoo että musta jotenkin tuntuu että Anneli juoksi työhuoneesta pesuhuoneen kautta astaloimaan. Se pitää todistaa!
En väitä muuta, mutta halusit tai et niin minä ja monimuu täällä spekuloimme. Se jää oikeussaliin tämä ratkasta, kuten muistat jo kahteen kertaan on ratkaistu, että syytetylle kuuluu elinkautinen vankeusrangaistus. En sanonut, että noin se varmasti meni, se oli vaihtoehto.
Caldera kirjoitti:^^ Voin auttaa Mikaelk tuossa alkuun:

Missä ja miksi Anneli huutaa "Mitäkö/pitääkö"?
Missä ja miksi Anneli huutaa hätäfalsetissa "Vittikö".
Miten juostava matka ja puhelimen sijainti ja askeleet osuvat yhteen jos juostaankin työhuoneesta kodinhoitohuoneen ovelle, entä siitä eteenpäin.
Miten Anneli siirtyy 2:06 -> 2:08 takkahuoneesta puhelimen.
Kiitos avusta. En kuitenkaan aio tarttua tähän kauheammin, aikajana jää tekemättä, nauhalla kuulemme kaikki missä ajassa mitäkin kuuluu, minä en ole selvännäkijä, en tiedä missä tarkalleen on syytetty ollut vaikkapa noita esim ääniä päästäessään. Jätän syyttäjälle&oikeussaliin nämä hommat. Tummennus, tätä funtsinkin jo aiemmin.. Sinä et sitä niele, ei ole mun ongelma. Siinä teoriassa että paikalla oli ulkopuolinen on myös paljon, mitä esim minä en niele. Se taas ei muuta tulevaa tuomiota suuntaan eikä toiseen, mitä mieltä sinä olet ja mitä minä :wink:
notareal
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja notareal »

En todellakaan oleta, että kellään olisi jokin valmis suunnitelma tällaiseen tilanteeseen.
Tarkoitan sitä juuri, että ihmisellä tulee uhkaavassa tilanteessa esiin luontaiset vaistot esiin joiden tarkoitus on vain pelastaa itsensä uhan alla.
Tätä asiaa nimenomaan käsiteltiin jossain alkuvaiheessa, psykologit kommentoivat tätä asiaa, eivät niinkään sairaala käytöstä.
Helposti tämä kyllä menee tällaiseksi väittelyksi.
Itse tiedän tämän faktaksi tämän hengissäpysymis toiminnan, erimieltä olevat kokevat varmaan samoin.
Jos on lapsia ja puoliso, on varmaan mahdotonta ajatella tilannetta jossa muut jää ja oma henki pelastetaan.
Itse tilanteessa ollut ja juuri näin "raa'asti" toimineena, tiedän että näin se menee.
Caldera
Axel Foley

Kyllähän maailman sivu on ollut runsain määrin ihmisiä jotka ovat riskeeranneet henkensä tai kuolleet pelastaessaan muita. Että ei se nyt ihan niin yksioikoista ole että jokainen vain itseään ajattelee. Juuri pari päivää sitten meni kurdimies väliin kun mies yritti tappaa naisystävänsä puukolla, kurdimies pelasti ventovieraan naisen hengen.
Vastaa Viestiin