Milloin? ( Murhien kellonaika)

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

:oops:
Jospa NG selittäisi, että viimeinen muistikuva oli kun pentiin nukkumaan ja
sitten hän heräsi sairaalassa.

Kuitenkin kertoi taksikuskille, että joku hyppäsi teltan päälle ja puukosta alkoi tulla, jotenkin näin.

Hypnoosissa kuvasi tekijän, mutta kun se on sillai, että hereillä muistaa täsmälleen saman, ainoastaan yksityiskohtia voi tarkentua.
Ei muisti hypnoosissa palaa.

Kuvasi vammansa, olikohan se, että kymmenen puukoniskua päässä.
Mies oli saanut todennäköisesti nyrkistä.
Opetteli kävelemään uudestaan. Moisen varmaan muistaa vielä joku sairaalan henkilökunnasta.

Tämä kaikki ihmetyttää ja kummastuttaa pientä kulkijaa. :oops:
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

No siinähän ne tuli melkein kaikki bodom-kliseet samalla kertaa.
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

konsta kirjoitti:No siinähän ne tuli melkein kaikki bodom-kliseet samalla kertaa.
:oops:
Kliseet? :oops:
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Merivuokko kirjoitti:
konsta kirjoitti:No siinähän ne tuli melkein kaikki bodom-kliseet samalla kertaa.
:oops:
Kliseet? :oops:
Merivuokko näyttää ihmettelevän. Totuus on kuitenkin se, että NG:llä oli väärä käsitys omista vammoistaan ja väärä käsitys siitä, miten hyökkäys telttailijoiden kimppuun oli tapahtunut. Se ei kuitenkaan todista sitä, että hän olisi syyllinen, vaan sitä, että hän ei todennäköisesti muista tapauksesta mitään. Hän on muodostanut jossain vaiheessa kuvan tapahtumista ja se kuva poikkeaa suuresti oikeasta. Lisäksi pitää oikaista yksi Merivuokon virhekäsitys. Hypnotisoituna ihminen voi muistaa sellaisia asioita, joita ei muista normaaliolotilassa. Tämä on fakta. Täällä kyllä levitetään tästä asiasta väärää tietoa.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Tuosta hypnoosista levitetään täällä yleisesti - juuri sitä oikeaa tietoa - tosin aiheelle on oma topicci.

Täällä käsitellään mahdollista murhien ajankohtaa.

Vaikutelma vainajien kuolonkankeudesta ja ennenkaikkea ruumiiden lämpötila viittaa mielestäni siihen, että murhaaja on iskenyt juuri siinä auringon nousun aikoihin.

Eli arvaisin klo 2.30 -3.30.

Kukas niitä avunhuutoja kertoikaan kuulleen ja mihin klo n aikaan ? Muistelen, että sekin kuultu havainto ajoittuu noihin aikoihin.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Sariolan mielestä Gussella näyttää olleen väärä käsitys vähän kaikesta jos murhistakin kerrottiin hänelle vasta kolmenviikon kuluttua.

Kuitenkin häneltä silloin seuraavana tiistaina jo tiedusteltiin montako surmaajaa oli, niin Gusse näytti kahta sormea.

Olisko Gusse jo silloin ollut hypnoosin vaikutuksen alainen, kun ei siten muistanutkaan enää mitään, kun torstaina tuli tajuihinsa.

Mistä johtuu tuo Sariolan liiallisuuksiin menevä paapominen Gussea kohtaan, sillä mieshän on joutunut valheesta kiinni niin monta kertaa, ettei mikään hänen sanomisitaan ole kenties totta.

Totuutena Sariola väittää näin:"Totuus on kuitenkin se, että NG:llä oli väärä kaäsitys omista vammoistaan ja väärä käsitys siitä, miten hyökkäys telttailijoiden kimppuun oli tapahtunut".

Kyllä sairaalassa olevalle kerrotaan mitä vammoja hänellä on, jos vaan tajuaa kysyä.

Olihan Gussen äitikin vallan "hyvin" tietoinen poikansa tilasta, joten tuo kolmen viikon tietämättömyys asioissa kyllä panee ihmetyttämään.

Kuinka Sariola voi pitää omaa käsitystään totena, kun tuota ei kukaan muu ole tietääkseni vahvistanut.

Jos minä kirjoittaisin noin, niin minua haukuttaisiin valehtelijaksi.

Tuo Sariolan tyyli alkaa muistuttaa hyvin paljon erästä täältä jo pois lähtenyttä kirjoittajaa, joka henkeen ja vereen puolusti tiettyjä asioita, vaikka ne vääriksi olisi todistettukin.
Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Murhien tapahtuma-aika on jutun yksi avaintekijä, vaikkei välttämättä sinällään paljasta tekijää.

Aikahaarukka on varsin suuri, mitään ehdotonta rajaa ei voi alkupäähän asettaa, ellei usko lauluvihkon merkintöjen ja NG:n muistikuvien tarkkuuteen. Toisessa päässä raja on selvempi, ellei sitten katso, että lintubongarit eivät tuolloin käyneetkään teltalla. Jos uskoo lintubongarien havaintoon, tuntuisi järkeenkäyvältä, että murhat olisivat tapahtuneet melko vähän ennen sitä, jos kerran jälkien siivoaminen oli vielä käynnissä. Tuskin kukaan uskaltaa kolmea-neljää tuntia käyttää lavastukseen.

Veikkaan siis jotain viiden-puoli kuuden aikaa.
Pasilan mies.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Raatoyrtti raihnainen ?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Merivuokko kirjoitti::oops:
<blablabla>...Tämä kaikki ihmetyttää ja kummastuttaa pientä kulkijaa. :oops:
Pientä kulkijaa ?
Onko ilkeä poppamies kutistanut sinut ?
:oops:
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

Mitä puuttuu ketjun viestin mukaan:
teemu kirjoitti:Jotta uhrit olisivat olleet hengissä klo neljä on otaksuttava, että lääkärin mittarissa olisi ollut vähintään 27 astetta (neljä astetta ylempi kuin todennäköinen iltapäivän maksimilämpö) ja yön keskilämpö olisi ollut kymmenen astetta, mikä on seitsemän astetta arvioitua keskilämpöa alempi ja alempi kuin todennäköinen yön minimilämpö niemessä. Kummatkin erikseen ovat isoja poikkeamia siitä mitä todellisuudesta tiedetään pääkaupunkiseudun mittausten perusteella. Yhdistelmänä ne ovat vielä epätodennäköisempiä. Ensimmäisen kappaleen arviossa ja tämän viestin jossitteluissa on käytetty isompaa, neljän tunnin virherajaa.
teemu kirjoitti:Fysiikan mukaan ruumiit alkoivat jäähtyä edellisen vuorokauden puolella, jos ne olivat kuoleman jälkeen koko ajan siinä teltassa mistä ne löydettiin.
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

teemu kirjoitti:Mitä puuttuu ketjun viestin mukaan:
teemu kirjoitti:Jotta uhrit olisivat olleet hengissä klo neljä on otaksuttava, että lääkärin mittarissa olisi ollut vähintään 27 astetta (neljä astetta ylempi kuin todennäköinen iltapäivän maksimilämpö) ja yön keskilämpö olisi ollut kymmenen astetta, mikä on seitsemän astetta arvioitua keskilämpöa alempi ja alempi kuin todennäköinen yön minimilämpö niemessä. Kummatkin erikseen ovat isoja poikkeamia siitä mitä todellisuudesta tiedetään pääkaupunkiseudun mittausten perusteella. Yhdistelmänä ne ovat vielä epätodennäköisempiä. Ensimmäisen kappaleen arviossa ja tämän viestin jossitteluissa on käytetty isompaa, neljän tunnin virherajaa.
teemu kirjoitti:Fysiikan mukaan ruumiit alkoivat jäähtyä edellisen vuorokauden puolella, jos ne olivat kuoleman jälkeen koko ajan siinä teltassa mistä ne löydettiin.
Sinä yönä oli erittäin lämmintä, eikä tarkkaa kuolinaikaa pystytty määrittelemään.
Mutta, oli myös helluntai ja ihmiset vapaalla.
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

^Takarajaa ei saa määritettyä, mutta eturajan saa. Ja se menee varsin kauas. Laskelmat perusteluineen ovat aikaisemmin tässä ketjussa, ja ovat täysin läpinäkyviä, kuten sanonta nykyään kuuluu. Niitä ja muita vastaavia voi kommentoida termi termiltä. Puolustuksen joukoissa ei tainnut olla ketään, joka olisi ymmärtänyt fysiikkaa. Lönnbergin lausunnolla kunnanlääkärin tekemästä mittauksesta ja jäähtymislaskelmilla olisi saanut syytteen asiallisesti kumoon. Murhat ovat tapahtuneet aikaisemmin, kuin mihin tapahtumiin syyte perustui.
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2618
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Viesti Kirjoittaja MEG »

Ulkoilman keskilämpöön viitataan, mutta aamun tunteinahan aurinko on ajoittain paistanut suoraan telttakankaissa olleisiin ruumeihin ja välillä ollut puiden takana. Onko tätä lainkaan huomioitu.
Poliisilähteiden mukaan surmat on tehty 04.00-06.00 haarukassa, tätä vanhaa arviota en muista myöhenpienkään tutkijoiden muuttaneen.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

MEG kirjoitti:Ulkoilman keskilämpöön viitataan, mutta aamun tunteinahan aurinko on ajoittain paistanut suoraan telttakankaissa olleisiin ruumeihin ja välillä ollut puiden takana. Onko tätä lainkaan huomioitu.
Poliisilähteiden mukaan surmat on tehty 04.00-06.00 haarukassa, tätä vanhaa arviota en muista myöhenpienkään tutkijoiden muuttaneen.
Tätini Saga Engman oli KRP:ssä tuolloinn ja kertoi KRP:n "poikien" hakeneen hänet Bodomille aamuyhdeksältä asunnoltaan Espoon Nimismiehenmäestä.
Telttaa oli siirelty jo hänen tullessaan paikalle ja yleisöä paikalla myös oli.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Wagner kirjoitti: Tätini Saga Engman oli KRP:ssä tuolloinn ja kertoi KRP:n "poikien" hakeneen hänet Bodomille aamuyhdeksältä asunnoltaan Espoon Nimismiehenmäestä.
Telttaa oli siirelty jo hänen tullessaan paikalle ja yleisöä paikalla myös oli.
8)
Tätisi näki tietysti myös Gustafssonin ? Mihin Gustafsson oli siirretty ?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:
Wagner kirjoitti: Tätini Saga Engman oli KRP:ssä tuolloinn ja kertoi KRP:n "poikien" hakeneen hänet Bodomille aamuyhdeksältä asunnoltaan Espoon Nimismiehenmäestä.
Telttaa oli siirelty jo hänen tullessaan paikalle ja yleisöä paikalla myös oli.
8)
Tätisi näki tietysti myös Gustafssonin ? Mihin Gustafsson oli siirretty ?

Uhrit oli jo tuossa vaiheessa siirretty sivuun kuljetusta varten.
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Vastaa Viestiin