TEORIA JA TODISTEET ULKOPUOLISESTA TEKIJÄSTÄ

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Olipa kerran ja sen pituinen se

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Merivuokko kirjoitti:Merivuokko oli hereillä, ja kuuli isänsa, Heikin ja Kalevin keskustelut tuolloin aamulla.
Merivuokko nousi yläs, puki päälle ja laittoi saappaat jalkaan, vilaksi vekkaria ja lähti liikenteeseen.
Joo, tuon olen lukenut, mutta vertaa tähän tarinaan
8)
Matlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Merivuokko kirjoitti:[
Teltan päällä makaaja ei ollut Boisman, mutta oli mieshenkilö.
Kalevi näki vyötäröön asti.
Ei myöskään ollut Björklund, koska oli mieshenkiö.
Björklundista ei ollut mitään näkyvissä.
Kaiken järjen mukaan siellä oli yksi tai kaksi ylimääräistä. Rantaan laskeutuja saattoi olla ylimääräinen ja myös teltan päällä makaaja, mistä
sen tietää. Mutta ei se tee vielä tekijää, ehkä vain piiloutui, olihan se
ikävä tilanne joutua nähdyksi kuolleitten ääreltä.
Gusse saattoi maata sammuneena vaikkapa pusikossa, mistä senkään tietää varmasti
Tämä onkin aivan uusi ja melkoisen hurja näkemys.

Teltan päällä makoilikin joku sivullinen?
Pasilan mies.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessun puheita on hauska oikoa, sillä niissä on lähes aina oikaistavaa! Olen merkannut huomautukseni tuonne väliin, jotta näkyy mihin ne viittaavat!

Hessu52 kirjoitti:Olet sinä Sariola erikoinen tyyppi, kun panet suuhuni sellaisia sanoja, joita en ole edes koskaan väittänyt, nimittäin tämän kello kuuden kulkijan.

En ole missään kohtaa väittänyt häntä Gustafssoniksi, muistaakseni, sillä en usko tuon henkilön olleen Gustafsson, enkä usko hänen liikkuneen edes keskiniemelllä kello kuuden aikaan, kuten olen jo pitkään väittänyt.

Minä kyllä muistan, että alussa Hessu oli sitä mieltä, että Kivilahden näkemä mies oli NG. Näyttää Hessukin panneen varauksen "muistaakseni". No, hän on myöhemmin muuttanut mieltään. Se ei ole paha asia, jos huomaa olleensa väärässä.

Kellonajat eivät yksinkertaisesti sovi mitenkään yhteen, enkä usko, tietenkin omien kokeideni perusteella, Kivilahden mitenkään ilmoittamaltaan paikalta pystyneen seuraamaan henkilöä niin pitkään ja sitä, mihin suuntaan henkilö katosi.

Kellonajat sopivat hyvin yhteen, sillä sellainen 5 minuutin heitto suuntaan tai toiseen sekä OK:n että lintupoikien kertomuksissa on hyvin mahdollinen. "Keskiniemen kulkija" saattoi esiintyä 5 tai 10 minuuttia myöhemmin kuin "rantaan piiloutuja". Mielestäni Kivilahden paikalta näkee aika pitkälle sinne keskiniemen länsirannan suuntaan, ja siitä on esitetty valokuviakin. Muistaakseni on kerrottu kulkijan olleen näkyvissä noin 50 m:n matkan ajan. Siihen menee aikaa noin 35-40 sekuntia.

Jos surmaaja olisi kulkenut kello kuuden aikaan keskiniemessä ja nähnyt Kivilahden, niin silloin olisi melko todennäköisesti löydetty rantavedestä lisäruumis, joka olisi "pudonnut kalliolta", lyönyt päänsä ja hukkunut.

Mitä syytä tuolla kulkijalla olisi ollut mennä näyttäytymään Olavipojalle ihan naama ja profiili edellä ja jopa niin, että vaatteetkin kenkiä myöten olivat näkyvissä.

Pikemmin vaikuttaa siltä, että tuo mies ei huomannut Kivilahtea. Kivilahti on voinut kätkeytyä. Kengät ovat hyvinkin voineet näkyä - eri asia olivatko ne nimenomaan ruskeat. Siinä mielikuvitus on voinut täydentää muistikuvaa.

Ja saatana, siinä kukaan olisi kenkiä kyennyt näkemään, näin se vaan on Sariola.

Kiroamattakin voin todeta, että kyllä kenkien näkyminen on ollut mahdollista. Eri asia kuinka tarkasti.

Siis keskiniemen kulkija, kuten olen tuon henkilön nimennyt, vai etkö tuota Sariola muka muista, ei ole ollut sama henkilö, joka on häärännyt teltalla, jonka olen nimennyt murhaniemen hahmoksi, etteivät nuo nimet sekaantuisi keskiniemen kulkijan kanssa.

Kuka oli sitten se murhaniemen hahmo, joka huseerasi siinä kuuden korvilla teltalla, siinä mysteeri?.

Minun arvioni mukaan se voi olla sama henkilö, tai myös eri henkilö. Käräjäoikeus näyttää pitäneen samana henkilönä. Kuka tuo mies oli tai keitä nuo mahdolliset kaksi miestä olivat, sitä ei ole osannut kukaan sanoa. On vain epäilyjä. Jos tuon miehen henkilöllisyys selviäisi, selviäisi samalla todennäköisesti koko rikos. Uskon kyllä, että tuolla miehellä on jotakin osuutta tuohon rikokseen.

Miksi lintupojat eivät sitten nähneet alastonta Irmeliä, vaikka heidän olisi pitänyt Irmeli kaiken järjen mukaan nähdä, siinä olisi sinulle enemmänkin pohtimista Sariola, kuin tuon keskiniemen kulkijan henkilöllisyyttä, joka saattaa olla pelkästään unisen pikkupojan harhaa, tai jostain syystä keksitty juttu.

Tässä vaiheessa IB ei liene ollut vielä näkyvissä, vaan teltanriekaleiden alla. Vasta myöhemmin joku on nostanut teltan riekaleita syrjään ja IB on tullut paremmin näkyville.

Kivilahden tarina on siinäkin mielessä uskomaton, että hän muka pystyisi istuttuaan kalliolla parhaaseen nukkuma-aikaan klo 04.00-06.00, pystyisi arvioimaan minuutin, tai edes puolen tunnin tarkkuudella kellonaikoja, sillä tuokin on itse testattu kerran Tapiolan Yhteiskoulun "iltaopiskelussa", eli jälki-istunnossa, kun olin jostain kolttosesta saanut penaltia 2 tuntia.

Kyllä tuollainen arvio saattaa onnistua 5-10 minuutin tarkkuudella. Tosin se ei onnistu yhtä tarkasti kaikilta, varsinkaan Hessu itse ei ole välttämättä paras "moodi", johon verrata.

Mitä tulee noihin psykologian lukuihini, niin käypäsepä konsta itse hakemassa kirjastostasi psykologian kirjoja, sillä kyllä niitä sieltä löytyy ja paljon, nimiä en muista, kuten en kirjoittajiatakaan, kuin tämän, kuka se nyt oli, tämä ylilääkäri, joka oli myös Bodomin jutussa mukana, ei siis Palo, eikä Stenbäck, vaan tämä, tämä, tämä Hannu Lauerma, siinä kirjoittaja minun mieleeni.

Kirjoittajien keskuudessa saattaa olla henkilöitä, jotka ovat tutustuneet psykologiaan huomattavasti laajemmin kuin Hessu.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No joo, Sarioalalta sitä luikuria tulee, kuin koiralta kusta.

Ei mitäänb konkreettista sanottavaa, ainoastaan sellaista, jota Sariola ei olisi jatkuvasti ollut toitottamassa ja idoliaan Gustafssonia nostamassa jalustalle.

Eivät nuo kellon ajat täsmää ja minä luulen, että olen sinuun, Sariola verrattuna, huomattavasti valaistuneempi asioista, kuin sinä puusilmä.

Osaan taatusti arvioida aikoja paremmin kuin sinä, joka mietit jatkuvasti, olitko sittenkin väärässä.

Mitä tulee psykologian lukuihini, niin tiedän, että tänne kirjoittaa paljon minuakin fiksumpia ihmisiä kuin itse olen, mutta se ei estä sitä, ettenkö tänne silti kirjottaisi ja että minäkin tietäisi asioista jotain, jopa kenties sinua paremmin, Sariola.

No siihen ei paljoa vaadita....!

Se, mitä minä olen sinun huuhaa juttujasi lukenut, niin et ole muuta saanut aikaiseksi, kuin hirveän puolustamisen Gussen jokaisesta tekemisestä ja sanomisesta, ettei niihin muka pitäisi uskoa, no sinun "puolueeton" oikeuslaitoksesi uskoi kuitenkin ihmeen paljon syytettyä joten vedä siitä onnea itseesi.

Onko Gustafsson sitten syytön, sitä kait oikeus ei 100% varmuudella todennut, vaan vahvojen vaikutteiden mukaan, joka tietenkin on oikea tuomio, koska täyttä näyttöä syyllisyydestä ei saatu.

Pysy sinä Sariola vain noissa omissa maailmoissasi ja ole hyvä renki isännällesi.

Toivon ettet enää ottaisi mitään kantaa kirjoituksiini, sillä ne eivät ole sinun arvollesi riittäviä, joten lopeta minun kirjoituksieni arvostelu ja lukeminen kokonaan, illä niin minä aion tehdä sinun repostelujesi kanssa.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Tietysti minä en voi sitoutua etukäteen olemaan kirjoittamatta jostakin asiasta. Haluan säilyttää täydellisen vapauden kirjoittaa mistä haluan.

MIKSI TEKIJÄ VOI OLLA ULKOPUOLINEN?

Minä itse olen pohtinut asiaa näin. Olen aluksi olettanut, että tekijä on nimenomaan NG. Sitten olen tarkastellut kaikkia näitä jutun vaiheita alusta lähtien eteenpäin vuosien päähän. Kyllä on ollut valtava urakka selviytyä kaikissa eri vaiheissa jäämättä kiinni. Jo siellä niemessä makoilla vainajien joukossa tuntikausia, on jo yksin karmea tehtävä, mikäli on toimintakykyinen. Ilman lisäriskiä olisi voinut raahautua kartanoon tekemään ilmoitusta. Olisihan hän silti voinut säilyttää uhrin statuksen. Sitten myöhemmin hän on tehnyt yhteistyötä poliisin kanssa. Suostunut jopa kahteen kertaan hypnotisoitavaksi, v.1960 ja v. 1964. Tavallinen nuori mies kyllä suhtautuisi pelokkaasti hypnoosiin jos olisi teon tekijä. Ei hän voinut olla niin hyvä hypnoosin asiantuntija, ettei olisi pelännyt paljastavansa itsensä hypnoosissa. Varmaan olisi pelännyt. Teki v.1964 yhteistyötä sen selvänäkijän kanssa rikoksen selvittämiseksi. Ei pelännyt selvänäkijääkään.

Kaiken kaikkiaan pidän epätodennäköisenä, että NG olisi selvinnyt tuosta kaikesta, jos hän todella on teon tekijä. Se on ikäänkuin liian vaikea tehtävä suhteellisen kokemattomalle nuorukaiselle. Sen kyllä uskon, että on mahdollista, että NG ei ole kertonut aivan kaikkea mitä tietää, tai mitä on myöhemminkin mieleen palautunut, mutta se ei silti tarkoita sitä, että hän olisi välttämättä se varsinainen tekijä. Sataprosenttista varmuutta ei tietysti ole. Todennäiköisyyksien varassa tässä liikutaan, kun totuutta ei tiedetä.

Näin kääntäen päätellen olen tullut siihen tulokseen, että tekijä on todennäköisesti ulkopuolinen. Mutta ovela on hänenkin täytynyt olla, koska ei ole jäänyt kiinni. Päättelyni on jatkunut siten, että olen arvellut mielessäni, kuka on todennäköisin tekijä. Assman on erittäin hyvä ehdokas. Profiili sopii, ja alibi on "epämääräinen". Kioskimeis sopii lähinnä Assmanin avustajana. Mutta minulla on toinenkin ehdokas, jonka nimen jätän mainitsematta. Tämä aihe on edelleen hyvin arka.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Soitellaanpas välipalaksi Hassisen Konetta :lol: :

Hassinen Ilmo 26.5.2004 s.1 s.2 s.3

Lähde KRP/ETP
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

papillon kirjoitti:Soitellaanpas välipalaksi Hassisen Konetta :lol: :

Lähde KRP/ETP
Ei noita vammoja varmaankaan itse olisi itselle voinut tehdä? Vai?
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Lähde KRP/ETP
Kiitos musiikista, Papi. Oli milelenkiintoista lukea, että HassinenkIn oli suunnilleen valmis lääkäri ja mukana tutkimuksissa oli myös päivystävä lääkäri. Putosi Hessun ja Awan harjoittelija-argumenetit ikään kuin WC-pönttöön.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Joo tuli vahingossa tänne kun luulin metelistä päätellen vammaosastoksi.
Laitellaan sinne sitten toiste. :lol:
konsta
Ainesta Watsoniksi

papillon kirjoitti:Joo tuli vahingossa tänne kun luulin metelistä päätellen vammaosastoksi.
Laitellaan sinne sitten toiste. :lol:
Jonkin asteen vammaosastoja nämä ovat kaikki, joten sopii hyvin myös tänne.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Baretta
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Baretta »

matkaaja kirjoitti:
Tarkoitatko haavoja, murtumia, vaiko alentunutta tajunnan tilaa. Vastaus on aika helppo. Kysyt vain itseltäsi voisitko niitä itsellesi aiheuttaa, mikäli niin tarvitsisi jostain syystä tehdä...
Kokonaan eri asia sitten on kuinka ne NG:lle ovat tulleet?
Kovempi haaste saattaa sitten olla hoitajan löytäminen joka paikkaa sinut puolessa tunnissa osastokuntoon...
konsta
Ainesta Watsoniksi

En usko, että rikoshistoria tuntisi yhtään tapausta, jossa olisi itse aiheutettu useita kallon alueen murtumia, sekä pitkään alentunut tajunnantila.
matkaaja
Christopher Lorenzo

Baretta kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:
Tarkoitatko haavoja, murtumia, vaiko alentunutta tajunnan tilaa. Vastaus on aika helppo. Kysyt vain itseltäsi voisitko niitä itsellesi aiheuttaa, mikäli niin tarvitsisi jostain syystä tehdä...
Kokonaan eri asia sitten on kuinka ne NG:lle ovat tulleet?
Kovempi haaste saattaa sitten olla hoitajan löytäminen joka paikkaa sinut puolessa tunnissa osastokuntoon...
Pähkäilin tuossa kirjoittaessani todella kun olen jostakin sellaistakin tekstiä lukenut, että 'olisi lavastanut vammat'. Huh, tätyy sanoa. Leukalun murtumat, posken haava, niin kyllä se on mahdoton ajatus.

Niin, en tiedä missä ajassa lääkärit tai hoitajat saavat 'tuloksia', kun en ole lääkäri enkä sairaanhoitahoitaja, mutta ehkä se on ollut ensiapua sitten? Mutta on ollut taitava?
Matula
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Matula »

konsta kirjoitti:

Lähde KRP/ETP
Kiitos musiikista, Papi. Oli milelenkiintoista lukea, että HassinenkIn oli suunnilleen valmis lääkäri ja mukana tutkimuksissa oli myös päivystävä lääkäri. Putosi Hessun ja Awan harjoittelija-argumenetit ikään kuin WC-pönttöön.
Hahahahaa !!! Kiinnitin heti huomioni kohtaan, jossa Hassinen kertoo kahdesta kliinisestä vuodesta!!! Hassinenhan on ollut täysi noviisi, jos edes sitäkään !!!
matkaaja
Christopher Lorenzo

Matula kirjoitti:
konsta kirjoitti:

Lähde KRP/ETP
Hahahahaa !!! Kiinnitin heti huomioni kohtaan, jossa Hassinen kertoo kahdesta kliinisestä vuodesta!!! Hassinenhan on ollut täysi noviisi, jos edes sitäkään !!!

Mutta ompeleita opiskellaan jo eka vuosikurssilla?
Vastaa Viestiin