(Ihmeellistä, kuinka kauan Minfo antaa olla kirjautuneena

Luulin, että taas pitää kirjautua.)
Miss Holmesin teoriasta väsäsin pienen kertomuksen tapaisen. Korostan, että siinä on paljon aukollisuuksia, mutta tein jonkinlaisen näköiskertomuksen:
Erään ekonomi-psykologi-parin elämästä
Henkilöt A ja B asuvat avioliitossa. Heillä on kolme lasta.
Kello on 23 ja B saapuu kotiin. A on ollut pitkään hoitamassa lapsia, pois työelämästä.
A on 160-senttinen psykologi, jaloistaan lievästi vammainen. B on 180-senttinen ekonomi.
Ovi aukeaa, kun B saapuu.
- Hei. Sori kun meni myöhään.
- Jahas, oliko kivaa olla huorailemassa?
- Mitä sinä nyt taas?
- Kyllä se tiedetään! Ja siivoa jälkesi eteisestä. Vie tupakansavuiset vaatteesi kuistille ja sitten nukkumaan.
Niin alkaa riita. Isompi ekonomi A kokee, ettei psykologi B arvosta häntä.
Riita yltyy, vahvempi A tönii ja läpsii pari kertaa B:tä. B pysyy rauhallisena, koska on psykologina tottunut näkemään epätasapainoisia ihmisiä.
Tämä ei tyydytä A:ta. B kuitenkin saa rauhoiteltua häntä ja kehottaa A:ta haukkaamaan raitista ilmaa. A menee ulkokuistille.
Kuistille päästyään A huomaa, että ovihan läpsähti lukkoon takana. B ei sitä avaa.
Koska A on vihaisella tuulella, hän ei halua alkaa anella B:tä avaamaan kuistinovea. A nappaa painavahkon esineen ja hakkaa ison aukon kuistin oven lasiin.
A ottaa muovituolin ja kiipeää siitä sisälle. Ekonomina hän tykkää käyttää skinheadien tyylisiä miesten nahkakenkiä. Hänellä on myös hanskat, joten kädet eivät vahingoitu teräviin ikkunapieliin.
Sisälle päästyään A tapaa B:n joka paheksuu ikkunan rikkoutumista.
- Kato nyt, mitä sä taas teit. Tuo ikkunna maksaa ainakin-
- Pidä sinä kuule jo turpasi kiinni. Sä voit spsykologisoida noille lasinsiruille, mutta mä en tota jaksa enää kuunnella!
A alkaa silmittömässä raivossa hakata ikkunan särkemiseen käyttämällään esineellä B:tä.
- Hei, mitä sä nyt... Lapset kuulevat, rauhoitu jo, ettei tartte poliiseja...
Silloin A:n ns. pälli leviää. Hän alkaa takoa olan takaa psykologin päätä astalollaan. Vihanpuuskassa hän hakee fileerausveitsen, jolla alkaa viillellä B:tä.
Kidutus päättyy, kun A alkaa tointua hulludenhurmastaan.
- Voi helvetti, mitä mä tein..? Ei hitto...
A menee keittiöön ja soittaa hätäkeskukseen. Matkalla keittiöön hän huomaa, että yksi lapsista on herännyt.
- Tule tänne. Tuolla on joku hullu riehumassa, meidän pitää soittaa poliisi.
A soittaa hätäkeskukseen. Kesken puhelun B:n huuto ja ulvonta alkavat pahoinpitelyhuoneesta. A antaa puhelimen lapselleen ja sanoo menevänsä auttamaan.
Todellisuudessa A menee B:n luo ja lahtaa tämän lopullisesti.
Lopulta, kolmen vuoden kuluttua 180-senttinen ekonomi tulee itse epäillyksi murhasta. kaikkien kommelluksien jälkeen. Komisario istuu häntä vastapäätä.
- Niin, Anneli. Me epäilemme sinua miehesi Jukan murhasta.
Koetin saada rakenteen sellaiseksi, että sukupuoli ei vaikuta kerromukseen. Kuitenkin arvioisin, että muodostamme (ennakkoon tietämättämme) tietyn odotusarvon, kuka on mies ja kuka nainen. Tässä itse teot tulevat esille.