Tv-kilpailun osanottajaa syytetään raiskauksesta

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Marsalkka
Horatio Caine

Re: Tv-kilpailun osanottajaa syytetään raiskauksesta

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

morbidelli kirjoitti: En ymmärrä miksi hän mielestäsi esiintyy asiantuntijana ... minulle syntyi hyvin erilainen käsitys.
Lähinnä tässä hän mielestäni pyrki tuomaan esille asiantuntijuuttaan:
Lapsen seksuaalisen hyväksikäytön osalta olen perehtynyt nimenomaan kotimaiseen oikeuskäytäntöön, esitöihin ja mm. Optl:n aineistoon, lasten oikeuksien sopimuksen soveltaminenkin kotimaisessa oikeuskäytännössä on jossain määrin tuttu.
Mutta ehkä tulkitsin häntä väärin.
Enhän minä asiasta varma ole mutta itse pidin sitä "taivuttamis"-soopaa kyseisen kirjoittajan omana ajatusharhailuna.
Siltähän tuo tosiaan vaikuttaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Kyllä alkaa olla mennyt rupeamaan taipumaisimmilleen taipumimmimaisuudeltaan keskustelu lakitermistön tulkinnan tulkintaan tulkittaessa sen olemista suhteessa käytännön oikeusmenettelyyn vastaan tahi päinvastoin, mikäli voidaan osoittaa tapahtuneeksi, tapahtuneen tai olettaa kohtapäätä tapahtuvaksi, mikäli ei voi mieltänsä malttaa tai olla avautumatta enempää kuin on aiemmin erikseen säädetty tai vähempää kuin voidaan kohtuudella odottaa alkuperäistekstiä lainauksineen lainattavan, olettaen että henkilö tai lainvoimainen yhdistys, yritys tai kaupparekisteriin merkitty oikeustoimikelpoinen ja nimenkirjoitusoikeudellinen jäsen niin vaatii säädetyn ajan kuluessa kahden toisistaan riippumattoman lainvoimaisen todistajan läsnäollessa.

Seksuaalirikoksissa on melko usein vaikea löytää se "oikea" rikosnimike, koska osapuolten näkemys on usein melko eriävä teon luonteen ja ns. tahallisuuden suhteen. Vain selkeä "puskaraiskaus" lienee helppo ratkoa, kunhan on teknistä näyttöa siinäkin.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Tässä ilmeisesti tapauksen tuomio:
Turun Sanomat kirjoitti:http://www.ts.fi/online/kotimaa/306317.html

17-vuotiaalle ehdollista lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä

Turun Sanomat 2.2.2012 15:13:39

Alaikäisen kanssa seksuaalisessa kanssakäymisessä ollut 17-vuotias turkulaismies on tuomittu Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä neljän kuukauden ehdolliseen vankeuteen. Nuorena henkilönä tehty teko lievensi rangaistusta, jossa on kahden vuoden koeaika.

Ulkomaalaissyntyistä miestä syytettiin alunperin marraskuussa 2010 tapahtuneesta raiskauksesta nuorena henkilönä, mutta tämä syyte hylättiin.

Vastaajan on maksettava noin 1 400 euroa, josta 1 000 euroa kärsimyksestä ja 300 kivusta, särystä ja tilapäisestä haitasta. Hän joutuu maksamaan myös asianomistajan oikeudenkäyntikuluja ja todistelukustannuksia lähes 2 000 euroa.

TS
Vastaa Viestiin